Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2004, 19:56   #21
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand

Je weet blijkbaar hoeveel ze verdienen. Mogen we dan ook de cijfers kennen. Kan ik het even nachecken.
Het is wel naïef niet te beseffen dat dat postje dikke poen betekent bij Interbrew. Of dacht je dat Interbrew Samson -en smurfenbier brouwt.

En ondertussen doet dat varken zich voor als simpele Club Brugge supporter.
Ik verdien voor vier keren te zetelen per jaar in de bestuursvergadering van mijn eigen bedrijf 50.000 euro per jaar, de externe leden (zoals Dehaene) 400 euro per vergadering. Er is dus wel een verschil tussen de leden.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 20:06   #22
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het is wel naïef niet te beseffen dat dat postje dikke poen betekent bij Interbrew. Of dacht je dat Interbrew Samson -en smurfenbier brouwt.

En ondertussen doet dat varken zich voor als simpele Club Brugge supporter.
Ik verdien voor vier keren te zetelen per jaar in de bestuursvergadering van mijn eigen bedrijf 50.000 euro per jaar, de externe leden (zoals Dehaene) 400 euro per vergadering. Er is dus wel een verschil tussen de leden.
Kijk man, als bestuursraadlid van die gigant zit je in de ideale positie om te weten welke richting die beurskoers uitgaat. Zelfs al verdien je maar officiëel zero euro, zo´n positie betekent POEN.
Moet er nog zand zijn?
Oud 2 april 2004, 20:11   #23
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kijk man, als bestuursraadlid van die gigant zit je in de ideale positie om te weten welke richting die beurskoers uitgaat. Zelfs al verdien je maar officiëel zero euro, zo´n positie betekent POEN.
Moet er nog zand zijn?
Geef mij dan een financiële uitleg waarom het bericht dat Interbrew zijn sociale zetel naar Luxemburg zou verhuizen een prijsverhoging of daling zou te weeg brengen op de beursmarkten. Een financiële uitleg heb ik gezegd ...
Oud 2 april 2004, 20:12   #24
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Moet er nog zand zijn?
En, wat is er mis mee om POEN te verdienen, alleen het afgunstig proletariaat is daar tegen ...
Oud 2 april 2004, 20:21   #25
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Moet er nog zand zijn?
Geef mij dan een financiële uitleg waarom het bericht dat Interbrew zijn sociale zetel naar Luxemburg zou verhuizen een prijsverhoging of daling zou te weeg brengen op de beursmarkten. Een financiële uitleg heb ik gezegd ...
Heb ik hier iets beweert wat de beurskoers zou doen indien de zetel verhuist?
Afin, in dat geval kan de koers alleen maar stijgen.
Belzieke burocratie is alleen maar een tumor op rendabiliteit.
Oud 2 april 2004, 20:35   #26
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

[size=7]SEBA[/size]

Als je hem nodig hebt, komt hij niet kijken. Kakken op het blok is natuurlijk makkelijker voor een jonge pseudo-politicus.

[size=2]ps: sorry Seba, kon het nie laten. [/size]
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 20:38   #27
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Moet er nog zand zijn?
En, wat is er mis mee om POEN te verdienen, alleen het afgunstig proletariaat is daar tegen ...
Niks aan de hand er mee, alleen was JIJ het die zo´n positie en bijkomende verdiensten trivialiseerde.
Oud 2 april 2004, 21:12   #28
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
[size=7]SEBA[/size]

Als je hem nodig hebt, komt hij niet kijken. Kakken op het blok is natuurlijk makkelijker voor een jonge pseudo-politicus.

[size=2]ps: sorry Seba, kon het nie laten. [/size]
iemand riep mij?

1) volgens mij is er niets mis met met het feit op zich dat Dehaene in de raad van bestuur zetelt. Sommige lijken hier (uit frustratie of jaloersheid, wie zal het zeggen?) de man dat "recht" niet te gunnen, hij mag dat niet

2) Interbrew doet niet meer dan wat normaal is: de fiscale druk in ons land is veel te groot, bedrijven zoeken dus logischer wijs betere oorden om hogere netto-winsten te boeken. Dit is langetermijndenken en is noodzakelijk voor de toekomst. Somers zijn uitleg op tv was compleet belachelijk, net zoals Ford Genk etc. helemaal verkeerd zijn aangepakt.
Ipv baantje per baantje proberen te redden zou men zich beter concentreren op het opkrikken van de algemene welvaart, namelijk ons uit het slop halen van de laagconjunctuur (al geef ik toe dat dat zeker niet zo gemakkelijk is).

3) het gaat enkel om een verplaatsing van de maatschappelijke zetel (wat enkel een juridische aangelegenheid is)=> kan er iemand mij vertellen hoeveel banen er zullen verdwijnen, of blijft eht weer bij louter insinuaties?

4) er is nog niets beslist, Interbrew heeft nu juist een kosten-batenanalyse besteld die meer duidelijkheid zal moeten scheppen binnen één jaar.

=>conclusie: men (lees: VLD) pikt één man uit de raad van bestuur van een bedrijf dat een logische stap zet, omdat die toevallig een grote bedreiging vormt voor Verhofstadt in Europa bij de volgende verkiezingen.
De persconferentie van Somers omwille van dit "incident" getuigde van een ongekende hypocrisie en mediageilheid, ik vond het schrijnend

PS: pseudo-politicus? spreek voor jzelf ja
kakken op het Blok? als het nodig en terecht is: ja
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 22:03   #29
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eliohater

Zijn functie in die RvB is voor de beste uitkomst te zorgen voor Interbrew niet voor België. Zijn reactie is totaal begrijpbaar en correct.
En als hij in het Europees parlement zit, voor wiens beste uitkomst zal hij dan zorgen : die van Interbrew of die van België

Wat natuurlijk niet een vraag is die alleen aan Dehaene moet worden gericht ...
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 22:14   #30
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Eens te meer het bewijs van het gelijk van Vivant : de belasting op arbeid is compleet achterhaald.

De Haene heeft jaren de kans gehad om er wat aan te doen. Deed ie niet.

Met Lernhout&Hauspie gokte hij verkeerd. Nu bekent hij zijn hypochriete waarheid : eigen portefeuille eerst.

Sorry : een staatsman onwaardig !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 22:19   #31
Steerse
Vreemdeling

Standaard

probleem is m.i. niet zozeer dat dehaene in de raad van bestuur zit, maar dat men laat uitlekken dat interbrew de mogelijkheid onderzoekt (dehaene en de crem hebben hier beiden boter op hun kop)

hoe je het ook draait of keert, netjes is het niet

ja de lasten zijn te hoog, maar dat bewijst alleen dat de partijen die lastenverlaging als prioriteit nummer één beschouwen, gelijk hebben; de cd&v heeft wat dat betreft alleszins geen reden om triomfantelijk te doen
wie heeft de belastingsdruk ooit zo hoog laten komen? wie heeft er voor gezorgd dat de volgende 20 begrotingen gehypothekeerd zullen blijven door onze enorme staatsschuld?
Steerse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2004, 23:23   #32
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Eens te meer het bewijs van het gelijk van Vivant : de belasting op arbeid is compleet achterhaald.

De Haene heeft jaren de kans gehad om er wat aan te doen. Deed ie niet.

Met Lernhout&Hauspie gokte hij verkeerd. Nu bekent hij zijn hypochriete waarheid : eigen portefeuille eerst.

Sorry : een staatsman onwaardig !
dus omdat Dehaene deel uitmaakt van een raad van bestuur van een bedrijf dat een studie bestelt is hij een staatsman onwaardig,omwille van een overigens logische beslissing (u haalt het zelf aan)??????
is er nu trouwens iemand die op m'n eerste post punt per punt kan antwoorden aub?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 00:05   #33
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nemo
als het interessanter is om te verhuizen, zou ik het ook doen, da's de vrije markt, de vrije concurrentie.
Ah voila, er is toch nog iemand op het forum met hersens. Dat werd tijd.
Oud 3 april 2004, 07:54   #34
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Vivant ? Zijn dat die niet die samengaan met de VLD voor een postje te bemachtigen ? en die komen hier de moraalridder uithangen! dag zulle
Oud 3 april 2004, 08:15   #35
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ze verhuizen naar Luxemburg ?
Im toch nog kort bij huis te zijn ?

In ieder geval: Eénmaal weg zien we ze niet meer terug !
Oud 3 april 2004, 09:42   #36
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Volgens mij wordt het probleem hier verkeerd belicht. Het is niet Interbrew die het probleem is, maar de hoge kosten in België.
Het wordt tijd dat al die linkse negatievelingen in Vlaanderen eindelijk eens zien wie de ECHTE vijand is.
Ge kent hem zenne:
Het zijn zij die zonder blikken of blozen de diesel schandalig duur wilt maken om de grote bonzen goedkope energie te leveren.
Het zijn zij onder wiens bewind we een historisch aantal fallisementen mogen noteren het eerste kwartaal van dit jaar.
Het zijn zij aan wie Marokko, Sapnje en Turkije vriendelijk moeten vragen of ze hun terroristen terug mogen hebben!?!

Het zijn zij die op 13 juni een uitschuiver van formaat te wachten staan.
Zeer zeker ! maar als de CD&V/N-VA erbij komt, dat is geen zak beter die zakkevullers.

het leefloon ook 4 % omhoog, maar voor de werkende mens zit er niets in ...

Er is maar één keuze massaal op het Vlaamsblok Stemmen..
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 10:11   #37
CD&V'er
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar CD&V'er
Standaard

Typisch ... vlak voor de verkiezingen komen ze met zoiets aan.
Het is niet de fout van Dehaene dat Interbrew nog maar het woord verhuis hebben laten rondslingeren.
Het economische klimaat in ons land is niet goed, het is zelfs slecht, dus waarom hen tegenspreken.
Het is beter dat de regering in plaats van te zitten vitten op Dehaene eens werk maakt van het klimaat in ons land beter te maken, dat zou al een stap in de goede richting zijn ...
CD&V'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 10:15   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Volgens mij wordt het probleem hier verkeerd belicht. Het is niet Interbrew die het probleem is, maar de hoge kosten in België.
Het wordt tijd dat al die linkse negatievelingen in Vlaanderen eindelijk eens zien wie de ECHTE vijand is.
Ge kent hem zenne:
Het zijn zij die zonder blikken of blozen de diesel schandalig duur wilt maken om de grote bonzen goedkope energie te leveren.
Het zijn zij onder wiens bewind we een historisch aantal fallisementen mogen noteren het eerste kwartaal van dit jaar.
Het zijn zij aan wie Marokko, Sapnje en Turkije vriendelijk moeten vragen of ze hun terroristen terug mogen hebben!?!

Het zijn zij die op 13 juni een uitschuiver van formaat te wachten staan.
Het zijn helemaal niet de hoge kosten in dat geval maar de hoge vennootschapsbelastingen.
De productie blijft gewoon waar ze altijd geweest is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 10:19   #39
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Alle commentaar hier kan kort samengevat worden: CD&V-ers steunen Dehaene, NVA zwijgt, de anderen zijn verontwaardigd.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2004, 10:26   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We spreken hier wel over politici die bijklussen als beheerder van een berg privékapitaal he.

Dus het uitvlaggen zie ik als volgt. Men verhuist de top naar Luxemburg([size=2]of Brazilië- Rio heeft een leuk congressoord en een gunstig klimaat voor Dehaenes en consoorten, en de reiskosten zijn aftrekbaar nietwaar[/size]), waardoor een zeer leuk bedrag gewoon vrijkomt, omdat het gewoon over minder politici verdeeld word-de venootschapsbelasting nietwaar.
Zou dit vrijgekomen bedrag besteed worden aan een betere tewerkstelling in het land van vertrek?Ik geloof nooit dat men een enorme building met allemaal top en middenkader hier gaat laten staan en werken ,en een 1 manskantoortje in het buitenland als hoofdzetel gaat gebruiken.
Dus hier komt wat klein grut op straat te staan, de dikkoppen krijgen een bonus wegens uitgespaard geld, en de uittocht van een lokale industrie is begonnen.Binnen een paar jaar Stella, made in Brazilia?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be