Citaat:
Maar ik ga zelf niet akkoord met die vergelijking die gestart werd door de communist Tomm!!!
|
Nochtans een legitieme vergelijking.
Citaat:
Wat een onzin kerel!!!!!!!!!!!
Saddam verwijderen vergelijken met de WO is gewoonweg belachelijk en is al een bewijs opzich voor gewoonweg blinde anti us gedachtengang
|
onzin, de VS zijn Irak binnengevallen zonder goedkeuring van de VN, dit was een aggressie tegen een onafhankelijk land, net als de Duitste inval in BelgiË.
Citaat:
Indien ik een irakees was met eideloze jaren afzien onder saddam dan zou ik de us wel als bevrijder zien en niet als bezetter.
|
U bent geen Irakees en het is niet omdat vele irakezen tegen Saddam waren dat ze ook voor de VS zijn, de sjieieten laten er alvast weinig twijfel over bestaan dat ze tegen beide gekant zijn "no to Saddam, no to US" is daar een populaire slogan. Trouwens de vS hebben Saddam jarenlang gesteund, terwijl het lijden van de Iraakse bevolking de laatste jaren niet voornamelijk de schuld van Saddam was maar wel van het embargo en de aggressies, beiden de schuld van voornamelijk de VS.
Citaat:
We werden door Duitsland bevrijd en als verwant volk opgenomen in het Rijk. De bezetting van Vlaanderen begon opnieuw in 1944 waarbij we opnieuw in het onderdrukkend belgisch keurslijf werden gestopt. De yanks zijn in geen enkel opzicht een verwant volk van de Iraakse bevolkingsgroepen maar zijn daar enkel om de neoconservatieve, zionistische geopolitieke belangen te dienen.
|
Citaat:
In uw optiek mochten ze de Duitse melkboer neerschieten en zijn lijk aan een brug hangen. Dat zou ook een bijzonder heroïsche daad geweest zijn zeker?
|
Niet echt heroïsch, maar het zou wel te rechtvaardigen zijn, als die Duitser in belgië was in opdracht van de bezetter.
Citaat:
Overigens zater er meer dan genoeg Vlaams-nationalisten bij de Witten. De KP daarentegen had allang een pact gesloten met de SS en de Gestapo om hen met rust te laten, in ruil voor verklikken van andere verzetsgroeperingen...
|
onzin natuurlijk, het communistische onafhankelijkheidsfront was een van de moedigste en best georganiseerde verzetsgroepen tijdens wOII in BelgiË, daarom ook dat de KP zo populair was vlak na de oorlog.
Er zaten zeker vlaamsnationalisten bij de Witten, maar de meerderheid verkoos toch te kollaboreren denk ik, met op kop natuurlijk het VNV.
Citaat:
hoe verklaart u die aanvallen op de VN en het Rode Kruis, ook allemaal "verzetsdaden" zeker?
|
ja, hoewel ik daarmee niet akkoord ga, hun doel is juist en gerechtvaardigd, maar hun middelen niet altijd (te vergelijken met Hammas in Palestina) Je moet wel beseffen dat de Irakezen de VN associëren met het jarenlange moordende embargo dat hen opgelegd werd en het land volledig in de armoede zoog.
Citaat:
Het gaat hier wel om een minderheid (een vrij kleine zelfs) van de Iraki's. Ik stel vast dat er sinds de Amerikaanse inval in Irak een hee klein aantal Saddam-getrouwen uit het land weggevlugd zijn en dat er 1 miljoen Irakeese vluchtelingen die vroeger uit Irak weggevlucht waren voor Saddam teruggekeerd zijn. Zou het kunnen dat die teruggekeerde vluchtelingen een iets andere kijk op de zaak hebben dan u? En wiens mening is dan van tel?
|
Volgens alle waarnemers ter plaatse is de overgrote meerderheid van de (Arabische) Irakezen tegen de Amerikaanse aanwezigheid gekant, de Amerikanen krijgen ook de schuld voor alles wat in Irak misgaat, soms zelfs onterecht. Zijn er 1 miljoen Irakezen teruggekeerd naar Irak? Waar haalt U die feiten als ik vragen mag?
Over de houding van de Iraakse bevolking spreekt het incident in Falludja boekdelen, onmiddellijk stroomde de bevolking toe op de lijken te vernederen en iedereen scheeuwde anti-vs leuzen, ik denk niet dat de VS zeer populair zijn in dit deel van Irak...
Citaat:
Maar ja, ik mag niet vergeten dat u behoort tot de zelfuitgeroepen "wereldopinie".
|
Alle peilingen in alle landen behalve de VS zelf gaven aan dat de grote meerderheid van de bevolking tegen de oorlog in irak gekant was. Anti-oorlogsdemonstraties waren de grootste in London, Rome, AustraliË en Madrid ooit en lokten miljoenen mensen.