![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat de katten wijs beste spitsmuis ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() op mijn werk is de vertrouwenspersoon een externe firma.
Dat lijkt me de enige logische optie want binnen het bedrijf zelf is er niemand onafhankelijk genoeg om die rol op zich te kunnen nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, precies. Bij ons is het de personeelsdirecteur, maar die ligt onder de sloef van de pesters/bullies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kan je niet voorstellen via de vakbond om verandering te brengen in die situatie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat gij Uw katten ook veel wijs maakt hé sluwaard
![]() ![]()
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bedrijf van meer dan 500 man pers. ![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik had 17 jaar dienst in de firma en ca 1,5 j geleden werden we overgenomen. Gevolg een hoop verschuivingen en dat probeerden ze bij mij ook. Ik verzette me er nogal heftig tegen en toen begon ook pestgedrag, van het soort dat niet openlijk is. Ik heb een aantal dingen van de daken geschreeuwd, tevergeefs je schreeuwt tegen muren.
Uiteindelijk heb ik 2 maanden geleden mijn ontslag gegeven. Op 1 november begin ik ergens anders. Hopelijk beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Vreemd ja, dat de personeelsdirecteur de vertrouwenspersoon is, er hangt ook een bordje dat er een arbeidsdokter fungeert als zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Bravo voor je ontslag en de nieuwe job. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pesten kan je beter in de kiem smoren,je leeft maar één keer,veeg eens wat meer je gat aan de dingen,er bestaan nog andere werken en bazen,en zoals ik met pracht collega's is het nog prettig werken(ik zou eigenlijk niet meer moeten werken)
![]()
![]() |
#34 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Om een ideetje te geven : ik voerde 350 onderzoeken op jaarbasis uit. Als je weet dat 1 onderzoek gemiddeld 6 u in beslag neemt, kan je uitrekenen hoeveel overuren ik deed. Ik reed ongeveer 80000 km per jaar voor mijn beroep.
Na de hele discussie ging men mijn sector wat inkrimpen en doorschuiven naar een collega van de groep die ons overgenomen had en ik kreeg andere opdrachten erbij. Toen ik vroeg hoeveel, bleek dat ik bovenop de 250 resterende opdrachten er nog eens 350 andere bij kreeg. Dit kon dus niet, ofwel ging men ervan uit dat ik vroeger maar halftime bezig was, ofwel waren het pesterijen. Gezien mijn verreden kilometers was de conclusie natuurlijk duidelijk Er zijn nog meer van dat soort vuile zaakjes, maar ik ben weggegaan nu ik het nog kon. Nog een paar jaar later en ik was te oud. Enne, ze zijn geen goede verliezers gebleken bij mijn ontslag. Laatst gewijzigd door Yves38 : 26 oktober 2008 om 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Bravo Yves dat je niet bij de pakken bent blijven zitten. En bij die rotzakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee dat niet, maar ik ben intussen wel het slachtoffer van een depressie waar ik maar niet van af geraak. Het is in die omstandigheden dus wel extra zwaar om een nieuwe job aan te vatten, maar beter dat dan in die situatie te blijven zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat heet onafhankelijk als zijn looncheque uit diezelfde hand komt naarwaar hij indien nodig zou moeten bijten ![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 26 oktober 2008 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
10 seconden later was ie geforward ![]() ge moet u niet laten doen, want dat is net waar ze op hopen. als het de directie zelf is, is het natuurlijk een ander paar mouwen. Dan moet ge aan www.vdab.be denken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
En pas in laatste instantie die hele dokter enz toestanden. Ik weet van een vriendin die door die molen is gegaan en kan je zeggen: het is een hel. Ze is er een jaar lang depressief thuis van gebleven. Inclusief afschuwelijke aangetekende brieven heen en weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Feit is wel dat één rotte appel de rest ook aansteekt. De kans is groot dat zo'n bedrijf met zo'n sfeer in de toekomst slecht gaat. Feit is evenwel ook dat firma's zeer slecht zijn in het detecteren van rotte appels, zeker wanneer het gaat om directieleden die de rotte appels zijn. |
|
![]() |
![]() |