![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach de mijne is sterk genoeg hoor
![]()
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is ook het seizoen voor appels, peren en noten.
Wie op het platteland woont heeft hier weer voordeel omdat hij waarschijnlijk wel een vriend of buur zal hebben met bomen en tonnen van deze gezonde en voedzame vruchten op overschot. En je kan zelfs appelsoep maken. ![]() Ook altijd gezond, lekker en meestal goedkoop zijn uien en paprika als groente wat heel lekker is met zowel rijst en aardappelen en wat gehakt of bonen (=ook eiwitten). Als je merkproducten wil kopen is de Colruyt echt het goedkoopst. Maar de Lidl en Aldi zijn ook ideaal. Voor prullaria allerhande zijn de Zeeman, Wibra en Hema het goedkoopst. Als je geen frigo hebt, is de vensterbank (of buiten als je een koertje, balkon of dergelijk hebt) is de vensterbank een goede optie. Als je moet kiezen tussen frigo of diepvries zou ik trouwens voor dat laatste opteren. Je kan er je voordeel weer terug uithalen omdat je grote hoeveelheden kan kopen en ingevroren en al bewerkte producten zijn meestal makkelijker en goedkoper (bv een zak gesneden ui, wokgroenten, paprika, prei, ... in de colruyt), vlees, ... Alles wat dreigt te vervallen kan je hier dan ook in kwijt, en je kan bv soep/hutsepot/stoofschotels maken ed en invriezen voor later. Hiervoor moet je wel al 'rijker' zijn of tenminste een goed inkomen hebben: lenen is altijd beter dan huren. Na lang een lening af te betalen heb je vastgoed. Na lang huren niet eens een baksteen ... Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 oktober 2008 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Shit, doet me denken dat ik nog ergens noten heb liggen
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai, ik betaal da maandelijk
![]() Waarschijnlijk ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ohja: zoiets tegen sluipverbruik, iets waar een tv en radio bv graag aan doen, die je dan 's nachts of bij niet-gebruik van de toestellen uitschakelt:
![]() ![]() En natuurlijk: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai, en ge klaagt ? Ik betaal bijna 200€ per maand.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ten eerste, een mens moet niet besparen op het voedsel wat men zelf kookt. Men moet streven naar gezond en lekker voedsel. En dat kan inderdaad geld kosten.
Maar ik bespaar op alles wat te maken heeft met electronica. Het feit dat ik surf en de computer gebruik heeft alles te maken met het feit dat ik een mooie laptop kon kopen op projectbudget en internet via het werk heb. Ik vertik het om geld uit te geven aan gsms en dergelijke, dat is schele geldklopperij. En ik fiets/wandel altijd naar het werk. Ik haal de auto niet uit voor die paar kilometer. Laatst gewijzigd door Tavek : 26 oktober 2008 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kraanwater is wel degelijk ongezond eveneens spaarlampen zijn ongezond dus wat je wil uitsparen in centen boet je in aan gezondheid...zoek voor de bewijzen maar op het net je kan beter vegetarisch worden en seizoensgebonden eten men spaart hiermee het milieu geen enkel levend wezen moet lijden en bovendien goedkoper...en zeer mooie vorm van beschaafdheid ![]() Laatst gewijzigd door shaddy : 26 oktober 2008 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Spaarlampen: ongezond? Hoezo dan? Is dat licht niet goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Sommige spaarlampen bevatten kwikdamp, wat inderdaad niet echt gezond spul is.
De truuk om dat ongezonde te vermijden is de binnenkant van de lamp NIET af te likken als de lamp gevallen en gebarsten is. ![]() En wat betreft vegetarisme : ik vind dat het leven een minimum aan kwaliteit moet hebben. Af en toe een goede dikke sappige steak met een goede bourgogne is elementair. Laatst gewijzigd door parcifal : 26 oktober 2008 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() die spaarlampen worden toch verzameld door Indaver.
of vergis ik me nu ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Zeker niet stoppen met roken. Als je tien jaar langer leeft ben je tien jaar huishuur kwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Smaken verschillen: Bah steak
|
![]() |
![]() |
![]() |