![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Het mooiste van al is dat men in feremansiaanse staten meestal vakbonden verbiedt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Dat was de vraag niet. Een staking is dom als het gewoon gaat om een mening uit te dragen, begin dan een petitie. Een staking dient om onrecht te bestrijden. Ik vraag je: Welk groot onrecht is er nu gaande in de wereld? Of Vlaanderen/België wat dat betreft?
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat betreft hun nieuwste verzuchtingen, die mogen ze hebben voor mijn part; ik onderhandel mezelf betere voorwaarden dan wat zij daar eisen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast het stakingsrecht bestaat er ook het recht om te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
En het is eigenlijk enkel tegen dit soort geweld dat rechters optreden, en terecht, want dat is ook hun taak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Maar uiteindelijk is het een persoonlijke beslissing van bepaalde werknemers, om zich ofwel aan de zijde van de werkgever, of aan de zijde van de vakbond te scharen. Wie is de vakbond om deze mensen te verplichtten van hun kant te kiezen. Als dat geen onder druk zetting is, dan weet ik het ook niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de armoede op te lossen, hebt ge wel andere organisaties nodig dan de vakbond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
![]() Citaat:
Gestaakt wordt er hier (Zwitserland) nauwelijks. Staken heeft ook zo zijn gevolgen voor de werknemers, want in de meeste CAO's verplichten de vakbonden zich er toe niet te staken. Wel staken is dan contractbreuk, beëindigt de CAO en de baas kan iedereen zonder problemen op straat zetten. Volgens de theoriën van dom-links kan dit enkel tot een sociaal kerkhof leiden. Echter de praktijk toont ons dat in Zwitserland de doornsee arbeider een koopkracht heeft die het dubbele is van de doornsee Belgische arbeider. En dat onder andere omdat de vakbonden zich goed van hun taak kwijten. In België houden de vakbonden zich teveel met zichzelf en met de politiek bezig. Citaat:
Ik ben geen lid van de vakbond. Ik heb mijn loon gewoon met mijn baas onderhandelt. Ik verwacht dat hij zich natuurlijk aan zijn deel van het contract houdt. Doet hij dat niet, wel dan ga ik wel elders werken. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het zo niet voor geüniformeerde privé milities die vogelvrij de mogelijkheid hebben om mensen te molesteren, afdreigen, intimideren, gijzelen, hun werk afpakken en eigendommen van hardwerkende Vlamingen te vernielen, plunderen... Daarenboven: Ik begrijp niet hoe men kan spreken van "rechten van de vakbond" als diezelfde "vakbond" geeneens een rechtspersoon is. Zolang dat organisme zich willens en wetens buiten de wet plaatst vind ik het nogal hilarisch dat ze binnen de wet hun oekazes komen opleggen aan mensen die wél hun boterham met werken willen verdienen. Trouwens: vraag eens in Amerika, Italië hoe men wetteloze organistaties noemt die werkende mensen geld afpersen en hun bij niet betaling hun werk afnemen? Hoe noemen ze dat daar weer? Er bestaat ook een Chinese versie van: Triade of zoiets En een Georgische is er vorige maand opgepakt... Een Russische bestaat ook bij mijn weten... Dedju... Ze hebben er nog een film van gemaakt...een trilogie geloof ik...met Marlon Brando... Enfin: de ganse discussie is alleen het gevolg van een clash van onwettelijkheid versus wettelijkheid. Gisteren hebben de legalisten gewonnen, maar de roodfascistische bendes staan te trappelen om de straat in te nemen...
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Okee, maar dan brengen we ook mee in rekening welke de kosten zijn die veroorzaakt werden door het staken (cfr de luchthaven; cfr faillissementen ...); en ook uw vakbondsleden die niet mee wilden staken, krijgen 'jouw' voordelen niet, maar ze krijgen anderzijds dan wel weer vrijstelling om de pree van jouw grote baas mee te helpen finansieren ... Enfin Fere, je voorstel is nogal belachelijk. We leven in een gekompliseerde maatschappij, waar het mogelijk geworden is dat enkele mensen erin kunnen lukken om enorme schade toe te brengen aan heel veel mensen. Daarom moet er kunnen een scheidsrechter aangeduid worden. (en zo vind ik de staking van de karrefoers nu wel terecht, zolang ze de werkwilligen niet teveel hinderen; terwijl de staking van de luchthaven echt gevolgen had die kompleet buiten proportie waren)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Dat is niet van kracht als er gestaakt wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Enkel en alleen eigen volk eerst en de rest zijn ratten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Of het nu gewenst was en door wie valt uiteraard niet te zeggen, maar er is toch alvast één positieve kant aan:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |