Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2008, 11:10   #21
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het parket geeft trouwens zelf toe dat: "mocht FVH's parlementaire onschendbaarheid niet worden opgeheven zij NIET tot vervolging zouden overgaan".
Het lijkt me nogal logisch dat indien de onschendbaarheid van de beklaagde niet wordt opgeheven het parket geen andere keuze heeft dan NIET tot vervolging over te gaan. Dit vind ik toch een wel zeer open deur intrappen.
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 11:14   #22
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik kan alleen maar verheugd zijn wanneer men de kanker van onze maatschappij, het VB, ook daadwerkelijk aanpakt. Gedaan met het gedogen van die systematische haatzaaierij.
Vertaal dat naar:

Ik kan alleen maar verheugd zijn wanneer men de kanker van de maatschappij, de criminelen en de politieke partijen die hun ogen voor de criminelen sluiten, ook daadwerkelijk aanpakt. Gedaan met het gedogen van die systematische pampering.

En dan komen we al wat dichter bij de waarheid.
Oud 31 oktober 2008, 11:16   #23
Jedd
Banneling

Standaard

edit : één of andere pipo was me voor

Laatst gewijzigd door Jedd : 31 oktober 2008 om 11:17.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 11:24   #24
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Het lijkt me nogal logisch dat indien de onschendbaarheid van de beklaagde niet wordt opgeheven het parket geen andere keuze heeft dan NIET tot vervolging over te gaan. Dit vind ik toch een wel zeer open deur intrappen.
Nee de auteur die het artikel schreef is gekend. Frank Vanhecke is de verantwoordelijke uitgever.
Indien FVH onschendbaarheid niet opgegeven werd zou men de auteur van het artikel NIET vervolgen.
Men viseert dus duidelijk FVH.
Als ze alleen maar de auteur kunnen vervolgen beginnen ze er niet aan. Zo zwaarwichtig is dit 'vergrijp' .

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 11:41   #25
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
We kunnen ons beter afvragen wat Vanhecke nog te betekenen heeft voor onze zaak ? Niets mijns inziens.

Vanhecke is een politiek kadaver dus laat de linkse wolven hem maar verslinden.
Loze bewering die zoveel waard is als de inkt waarmee ze gedrukt is, niks dus. Wat mij betreft ben je welkom op het forum, maar een klein beetje onderbouwing van je berichten zou al een goede zaak zijn.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 11:47   #26
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als Frank elk partijlid ongegeneerd artikels met zijn naam liet ondertekenen, om ze te laten van genieten van 'onschendbaarheid', heeft Frank zichzelf zwaar in shit gewerkt.
Het negeren van de Belgische wetgeving terzake, doet u dat nu opzettelijk?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 11:48   #27
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, u maakt er een farce van, ze besluiten van de auteur niet te vervolgen als ze Van Hecke niet kunnen vervolgen.

Verschaeve
Oud 31 oktober 2008, 11:57   #28
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Neen, u maakt er een farce van, ze besluiten van de auteur niet te vervolgen als ze Van Hecke niet kunnen vervolgen.
Het probleem daarmee is dat door de tekst te wijzigen FVH de auteur van de nieuwe tekst geworden is. Als ze de auteur van de oorspronkelijke tekst vervolgen kan die zich wel heel makkelijk wegsteken achter het gegeven dat het niet zijn tekst is die gepubliceerd is maar die van FVH.
In your neighbourhood.
Oud 31 oktober 2008, 11:59   #29
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als Frank elk partijlid ongegeneerd artikels met zijn naam liet ondertekenen, om ze te laten van genieten van 'onschendbaarheid', heeft Frank zichzelf zwaar in shit gewerkt.
Hij liet dat niet ondertekenen hé. De auteur zijn naam stond onder het artikel, niet dat van Vanhecke. Uw dossiers kennen is belangrijk hé vriend!

In een lokaal blad van de partij schrijven de lokale mandatarissen, de meeste ondertekenen met hun eigen naam (zoals hier het geval was), Frank Vanhecke was verantwoordelijke uitgever aangezien hij voorzitter was van de partij en dus verantwoordelijk voor de publicaties van de partij. Simple comme bonjour.
Oud 31 oktober 2008, 11:59   #30
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem daarmee is dat door de tekst te wijzigen FVH de auteur van de nieuwe tekst geworden is. Als ze de auteur van de oorspronkelijke tekst vervolgen kan die zich wel heel makkelijk wegsteken achter het gegeven dat het niet zijn tekst is die gepubliceerd is maar die van FVH.
Welke wijzigingen?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 31 oktober 2008 om 11:59.
Oud 31 oktober 2008, 12:00   #31
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Fout. Waar is de tekst gewijzigd dan? Waar leest u dat?
Oud 31 oktober 2008, 12:36   #32
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
......... Meer nog. Frank Vanhecke heeft, als toenmalig voorzitter van het Vlaams Belang, ervoor gezorgd dat in Sint-Niklaas een extra blad werd verspreid om de schijnbaar foute informatie recht te zetten. .........
Toch een kenmerk van Beschaving, zou ik menen? Uiterst zeldzaam in enig andersom-geval ....
Oud 31 oktober 2008, 12:51   #33
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer uw dossier mijn beste...
Als FVH niet kan worden vervolgd zal het parket de schrijver (die uit eigen beweging is naar voren getreden) van het bewuste stuk niet vervolgen...

DWZ: de overtreding is zo klein dat ze niet vervolgd wordt behalve als we het VB in het algemeen en FVH in het bijzonder kunnen treffen
Oud 31 oktober 2008, 13:18   #34
Geert C

Standaard

Is het nog niemand opgevallen dat het opheffen van de parlementaire onschendbaarheid van een lid van het Europees Parlement dat men wil vervolgen slechts een formaliteit is? Niemand spreekt zich uit over de grond van de zaak, en toch doet het VB alsof ze al veroordeeld zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 13:37   #35
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Fout. Waar is de tekst gewijzigd dan? Waar leest u dat?
Ik meende uit vroegere berichtgeving van deze zaak te herinneren dat voor de publicatie enige wijzigingen waren aangebracht aan de originele tekst. Ik ben nog even aan het zoeken of ik daar een artikel kan van vinden.

coekie
In your neighbourhood.
Oud 31 oktober 2008, 14:20   #36
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Is het nog niemand opgevallen dat het opheffen van de parlementaire onschendbaarheid van een lid van het Europees Parlement dat men wil vervolgen slechts een formaliteit is? Niemand spreekt zich uit over de grond van de zaak, en toch doet het VB alsof ze al veroordeeld zijn.
Tuurlijk, het zijn binnenkort verkiezingen. Een slachtofferrol is de VB'rs op het lijf geschreven en brengt altijd veel stemmen op. Heimelijk hopen ze op een veroordeling nog voor de verkiezingen, vandaar dat gejammer op voorhand. Van mij moet VH niet veroordeeld worden, simpel zijn burgerrechten afpakken gedurende tien jaar of twintig jaar zodat hij zich niet meer verkiesbaar kan stellen, is een stuk effectiever.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 14:28   #37
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het negeren van de Belgische wetgeving terzake, doet u dat nu opzettelijk?
U had misschien eerder Frank op de Belgische wetgeving terzake gewezen?
Ik sta nergens voor terecht.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 14:35   #38
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Mij is ooit verteld dat in België iemand die veroordeeld is wegens het begaan van een hate-crime zijn passief kiesrecht verliest, dus nooit meer aan het democratisch proces van gekozen worden kan deelnemen? Een soort Berufsverbot voor politici?
Ben ik onjuist voorgelicht?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 14:54   #39
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Mij lijkt het logisch dat de demagogie vanwege een verkozen politicus wordt aangepakt.
Het valselijk melden dat allochtonen de daders zijn van een misdrijf is in deze even verwerpelijk als het verzwijgen ervan.
Nogmaals, feiten zijn feiten en dienen eerlijk en correct weergegeven te worden. Het is pas onder invloed van economie en politiek dat de feiten artificieel vervormd en omgevormd worden naar iets dat wij 'Nieuws' of 'Journaal' of 'De Morgen' of 'Het Laatste Nieuws' of 'VB-Nieuwskrant' of... noemen.

Laatst gewijzigd door Wimpeus : 31 oktober 2008 om 14:54.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 14:57   #40
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Van mij moet VH niet veroordeeld worden, simpel zijn burgerrechten afpakken gedurende tien jaar of twintig jaar zodat hij zich niet meer verkiesbaar kan stellen, is een stuk effectiever.
Dat kan zonder veroordeling?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be