Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2008, 12:48   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Die straat en dat plein bestaan niet in Antwerpen. Gij komt er duidelijk dikwijls?
Ge hebt gelijk, ik ben er dan ook al meer dan 10 jaar geleden van gaan lopen maar ik zal mijn fout rechtzetten.

Conincplein, Lange Beeldekensstraat, Dambruggestraat, Kortezavelstraat, Handelstraat, Onderwijsstraat. Moet ik er nog enkele opsommen waar de vuiligheid je rond de oren vliegt?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 12:54   #22
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge hebt gelijk, ik ben er dan ook al meer dan 10 jaar geleden van gaan lopen maar ik zal mijn fout rechtzetten.
Als ge er al 10 jaar geleden bent gaan lopen, hoe weet ge dan hoe het er nu uitziet? Ge denkt zeker dat er op 10 jaar tijd niets verandert?

Uit uw nek kletsen heet dat. Ik woon er en de witte tornado's lopen hier elke dag door mijn buurt. Natuurlijk zijn er problemen in wijken waar veel migranten wonen, vooral als ze aan die mensen niet uitleggen hoe ons systeem van vuilophaling marsjeert. Ze zouden best eens een handleiding in 10 talen opstellen en die massaal verspreiden. En die vuilzakken gratis of een pak goedkoper maken en veel meer vuilbakken plaatsen. Dat zijn praktische oplossingen voor een praktisch probleem en dan moeten de mensen daar niet zo over zeiken.

In arme wijken springen mensen altijd slordiger met afval om. Dat is overal ter wereld zo, maar vanuit 'n kleinburgerlijk salonneke kan men dat niet weten natuurlijk.

Citaat:
Conincplein, Lange Beeldekensstraat, Dambruggestraat, Kortezavelstraat, Handelstraat, Onderwijsstraat. Moet ik er nog enkele opsommen waar de vuiligheid je rond de oren vliegt?
Ik woon er. In jouw mails zit meer vuiligheid dan in de straten die je opsomt.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 13:43   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge er al 10 jaar geleden bent gaan lopen, hoe weet ge dan hoe het er nu uitziet? Ge denkt zeker dat er op 10 jaar tijd niets verandert?

Uit uw nek kletsen heet dat. Ik woon er en de witte tornado's lopen hier elke dag door mijn buurt. Natuurlijk zijn er problemen in wijken waar veel migranten wonen, vooral als ze aan die mensen niet uitleggen hoe ons systeem van vuilophaling marsjeert. Ze zouden best eens een handleiding in 10 talen opstellen en die massaal verspreiden. En die vuilzakken gratis of een pak goedkoper maken en veel meer vuilbakken plaatsen. Dat zijn praktische oplossingen voor een praktisch probleem en dan moeten de mensen daar niet zo over zeiken.

In arme wijken springen mensen altijd slordiger met afval om. Dat is overal ter wereld zo, maar vanuit 'n kleinburgerlijk salonneke kan men dat niet weten natuurlijk.

Mis man. Ik ben er onlangs nog door gereden en heb kunnen vaststellen dat de straat mooi heraangelegd was maar dat het niettegenstaande de inspanning van de stad van deze heraanleg het uitgesproken een mestpacht is. En dat heeft helemaal geen kloten te maken met armere mensen. Je hoeft niet rijk te zijn om je straat, buurt, proper te houden. Er zijn arme mensenwijken genoeg, en waar het toch proper gehouden wordt. Daar betreffen het geen arme mensen, daar zijn het VETZAKKEN.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 november 2008 om 13:45.
Oud 3 november 2008, 14:09   #24
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
En dit maakt natuurlijk alle rotzooi goed die er dagelijks met Marokkanen gebeurt doorheen het hele land. Buschauffeurs bijeengemept ? Geen probleem - die bejaarde vrouw kreeg haar geld terug.

Meisje verkracht in vol station ? Geen probleem toch, vermits dat oudje haar geldbeugel teruggekregen heeft.

maar LM, daar heb jij toch geen last van
in je dorpje met dure gronden en zonder allochtonen
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 3 november 2008 om 14:10.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 14:15   #25
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
maar LM, daar heb jij toch geen last van
in je dorpje met dure gronden en zonder allochtonen
Inderdaad, heb ik thuis helemaal geen last van. Maar ik werk in Brussel. Daar heb ik er wel last van.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 14:42   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mr Agitatie mocht u de wijk kennen zou u weten dat de ophaalkalender voor huisvuil in meer dan 10 talen beschikbaar is, en iedere nieuwkomer ( legaal verblijvend) de uitleg krijgt tijdens lessen inburgering en via buurttoezicht die vaak persoonlijk langsgaan!
Zever dus wat u vertelt over Antwerpen Noord.
Het probleem met sluikstort zit vooral bij de vele illegalen, en mensen die het geen lor kan schelen waar hun vuil ligt of wie dit opruimt, daar hebben ze zichzelf nog nooit zorgen over gemaakt en dat doen ze ook niet in Antwerpen Noord.
Blij dat u positief tegenover die wijk staat; maar enige eerlijkheid of kennis van zaken kunnen u vooruit helpen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 15:00   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als gij er woont ben je vast van het zelfde soort. Soort zoekt soort. We zullen ze nog wat gratis vuilzakken geven, ons eigen bevolking moet ze wel betalen, en in al die talen gaan uitleg geven dat ze geen mestpacht mogen maken, dat dat hier niet mag. Ik geloof dat gij helemaal de trappers kwijt bent. Hier wonen is U hier aanpassen en zelf er voor zorgen dat ge de taal van hier machtig bent. Zo hoort het te zijn en niet anders.

Ik voorzie bv. dat ik binnen enige tijd permanent in Italië zal wonen maar ik spreek en schrijf nu reeds de taal en ginder pas ik mij ook aan aan de Italiaanse normen en zelfs aan de plaatselijke gebruiken, en ik vind dat niet meer dan normaal, en ik ga daar ook geen eisen stellen zoals de meeste allochtonen hier doen.

Let op, ik wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, al goed. Er zijn er zeer zeker deftige en goedmenende zorgzame bij ook. Maar die spreken dan zelf ook schande over de rest. Die zijn dan ook niet gelukkig met het gedrag van bepaalde soortgenoten omdat hun gedrag de ganse maatschappij in een slecht daglicht stelt
Oud 3 november 2008, 15:08   #28
Jukes
Parlementslid

Standaard

Is dit forum nu ook al een sluikstort of een mestvaalt waar iedereen wat fictieve, opruiende onzin kan spuien? Onzinnige belasting van de server. Go away.
Oud 3 november 2008, 15:19   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, heb ik thuis helemaal geen last van. Maar ik werk in Brussel. Daar heb ik er wel last van.
Ooh, dan moet jij in de metro al die vreemde mensen zien, wat een marteling -voor jou toch- je ziet, ik kan me inleven )
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 15:21   #30
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Wat is uw punt? Niet alle Marrokanen zijn dieven? Dat er tussen die mensen ook eerlijke lieden tussen zitten? Dat zij ook eens in een positief daglicht mogen geplaatst worden?

Volledig mee akkoord. Dit neemt echter niet weg dat er elders wel probleemsituaties met Marrokanen zich voordoen, en die probleemgevallen besmeuren het imago van de bevolkingsgroep.

Dat dit voorval zich afspeelde kan alleen maar positieve indrukken nalaten aan het slachtoffer in kwestie en de omstaanders.
Ja idd, kan hier in meegaan. Pluimtje voor diene eerlijke mens.
De objectiviteit gebied dit te zeggen.
Oud 3 november 2008, 15:22   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Is dit forum nu ook al een sluikstort of een mestvaalt waar iedereen wat fictieve, opruiende onzin kan spuien? Onzinnige belasting van de server. Go away.
HIER
Oud 3 november 2008, 15:26   #32
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ooh, dan moet jij in de metro al die vreemde mensen zien, wat een marteling -voor jou toch- je ziet, ik kan me inleven )
Ik gebruik geen openbaar vervoer.
Oud 3 november 2008, 15:35   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mr Agitatie mocht u de wijk kennen zou u weten dat de ophaalkalender voor huisvuil in meer dan 10 talen beschikbaar is, en iedere nieuwkomer ( legaal verblijvend) de uitleg krijgt tijdens lessen inburgering en via buurttoezicht die vaak persoonlijk langsgaan!
Zever dus wat u vertelt over Antwerpen Noord.
Het probleem met sluikstort zit vooral bij de vele illegalen, en mensen die het geen lor kan schelen waar hun vuil ligt of wie dit opruimt, daar hebben ze zichzelf nog nooit zorgen over gemaakt en dat doen ze ook niet in Antwerpen Noord.
Blij dat u positief tegenover die wijk staat; maar enige eerlijkheid of kennis van zaken kunnen u vooruit helpen!
Sorry, wat U zegt kan voor een groot deel waar zijn, maar ik ken hier aan de kust persoonlijk ook een heel deel illegalen en ik zou die niet voor alles willen de zwarte piet toeschuiven hoor. Ik heb eerder zeer goede ervaringen met deze mensen die er juist alles aan zullen en willen doen om maar zeker niet op te vallen in de negatieve zin en je zal dan ook in die hun buurt geen zwerfvuil tegenkomen. Ik zie de fout eerder in de huidige positieve discriminatie die een beeld schept bij de allochtonen dat ze zich alles kunnen permitteren. Er wordt gewoon niet, of zo goed als niet, tegen opgetreden uit schrik weer als racist betiteld te worden en om de rust te bewaren. Men vreest, en terecht, dat er weer rellen van zouden ontstaan. Ze schijten letterlijk en figuurlijk de broek vol om er tegen op te treden en daardoor creëer je dat soort toestanden. Men vreest rellen zoals in Frankrijk waarbij er auto's in brand gestoken worden, niet omwillen van die auto's hoor, maar omwille van het garen dat het VB uit dat soort toestanden van wangedrag zou spinnen. Eigenlijk bestaat hun grootste vrees om de hete adem van het VB. Daardoor gaat men kompleet de ,''k heb niets gezien" toer op.

Het is al lang geweten dat er in Antwerpen bepaalde straten zijn waar de politie met de combi niet mag komen om niet te provoceren. Allee, waar ben je dan mee bezig. En dat is niet voor de illegalen hoor. Ge moet een kat een kat durven noemen.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 november 2008 om 15:36.
Oud 3 november 2008, 15:39   #34
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gebruik geen openbaar vervoer.
Prettige file dan...
Oud 3 november 2008, 15:40   #35
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Prettige file dan...
Ik rij buiten de file-uren naar het werk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be