![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u bereid te werken tot uw 70-ste (of langer)? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 20,83% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
39 | 54,17% |
dat hangt ervan af |
![]() ![]() ![]() |
14 | 19,44% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,56% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben gewoon van niet in erg grote lukse te leven.
Maar mijn aangenaam staatspensioen aanvullen met AF EN TOE, een aangenaam werkje te verrichten, op een moment dat het me goed past, en met niet teveel gezaag aan mijn oren .... waarom niet ? De manier waarop nu de sosiale zekerheid gefinansierd wordt, maakt dat de arbeid overgeregulariseerd is. (want anders zou er nog meer dan nu sosiale lasten ontdoken worden ...) Mocht dat eens veranderd kunnen worden ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Dat is allemaal héél iets anders dan lolbroekerij op 't werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al was het alleen om de cumuls van de politici ( in raden van beheer etc) na pensionering te laten doorlopen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() In een poll tussen Chipie en Tavek staan, het is me gelukt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Leve de zelfrealisatie op 'twerk!
Om de haverklap van werk veranderen voor hedonistische motieven, dat is héél wat anders! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Ik doe mijn job heel graag, maar als ik 65+ ben ga ik me toch liever bezighouden met modelvliegtuigjes bouwen en tuinieren, denk ik. Desnoods zonder volledig pensioen. (ligt nog 30 jaar in de toekomst, misschien denk ik er dan anders over).
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Wat is daar mis mee?
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verstard manneke !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Neen, of het moet een baantje zijn in een serieuze bibliotheek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
soSiale, geinanSierd, luKSe? kent u de letters c en x niet ofzo? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 3 november 2008 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik moet wel helaas bekennen dat werken niet voor iedereen plezant kan zijn. Ik vermoed dat hooggeschoolden heel wat meer plezier uit hun job halen als laaggeschoolden.
Ik weet allesinds dat ik iets ben gaan studeren uit interesse, en die interesse is er nog steeds, dus werk ik daar ook graag in. Als ge heel uw leven kasseien legt kan ik me wel inbeelden dat ge graag op penisoen gaat.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben gepênsioneerd en doe vrijwilligerswerk - ik hoop dit werk nog tot lang na mijn 70ste te kunnen volhouden..
1° Het niet nodig hebben om een betaalde "bijjob" te doen 2° Gezond genoeg te blijven om door te kunnen gaan Ik kan goed aannemen dat iemand na een "volle carrière" in één bepaalde job, dat werk nogal beu kan zijn. Daarom ben ik voorstander van "permanente vorming" in de grootste vrijheid zodat men zelfs vanaf een wat oudere leeftijd zijn eigen carrièrebeslissingen zou kunnen nemen.
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
-het is nuttig - het is onbetaald (wegens onbetaalbaar) - voor iedereen een win-win situatie
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Kheb, nope, bwa, effe en der zijn nu ook niet bepaald voorbeelden van smetteloos Nederlands...
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet niet of topik gaan. Ge moet u niet moeien met hoe ik graag schrijf. En waarom begint ge uw eerste "zin" niet met een hoofdletter? En is die eerste zin een vraag, vermits ik vraagtekens zie staan? Ge zijt bijna een zo groot uilskuiken als ikzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ik had zoiets horen ronken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Tja wat moet ge anders doen!
Heel dagen achter uw planten zitten achter de venster is ook maar niks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Ik werk nu al een paar jaar niet, maar ik heb nog geen enkele dag achter het venster gezeten. Tijd te kort voor al mijn hobby's, dat wel. En als één daarvan morgen uitgroeit tot iets verkoopbaars, dan werk ik allicht tot mijn 70ste.