Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2008, 20:44   #21
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Of yankeeland nu een zwarte, gele, appelblauw-zeegroene of paarse president krijgt, dat speelt allemaal geen enkele rol!

Dat land zal in haar houding jegens de wereld enerzijds alsook in haar eigen maatschappij blijven wat het is: extreem asociaal, extreem materialistisch, extreem multicultureel, extreem liberaal-conservatief, extreem commercieel, extreem anti-beschaving, extreem pro non-cultuur, extreem imperialistisch,... Kortom extreem verwerpelijk.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 21:02   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Of yankeeland nu een zwarte, gele, appelblauw-zeegroene of paarse president krijgt, dat speelt allemaal geen enkele rol!

Dat land zal in haar houding jegens de wereld enerzijds alsook in haar eigen maatschappij blijven wat het is: extreem asociaal, extreem materialistisch, extreem multicultureel, extreem liberaal-conservatief, extreem commercieel, extreem anti-beschaving, extreem pro non-cultuur, extreem imperialistisch,... Kortom extreem verwerpelijk.
Is er ooit een imperium geweest dat zichzelf heeft ingetoomd? Misschien een met een appelblauwe-zeegroene president, maar niet een met een mens.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 21:05   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Aan de andere kant is Amerika meer en meer zwart aan het worden
Dat klopt niet. Demografisch gezien gaat de zwarte bevolking er ook niet op vooruit en zitten ze in het schuitje van de blanken, vroeger nog de onderlaag van de maatschappij, worden ze evenzeer als de blanken daar een weldoorvoede klasse die meer aandacht heeft voor donuts dan voor kindjes krijgen. De opkomende raciale groep zijn daar de meestal sterk katholiek gelovige Hispanics.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 21:06   #24
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Als deze uitspraak van jezelf is, chapeau. Het is een vlag die de lading wel dekt, jammer genoeg is het niet anders.
Ik lees nog even de NYT door en zie dan vrouwe Dole van leer trekken tegen haar opponente. Natuurlijk wordt ogenblikkelijk de bijbel erbij gesleept en de "goddeloze"acties van vrouwe Kay tot in het diepste zwart veroordeeld. Allemaal komedie natuurlijk!
Maar je wordt er zo langzamerhand wel dood en doodziek van.

Ten overvloede: - en dat is waarom ik hier Bwanatongo gelijk geef - ik heb nog geen enkel woord gehoord met een toon van medelijden met al die honderdduizenden mensen die nu als nomaden of clochards op straat lopen.
Oud 3 november 2008, 21:11   #25
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Is er ooit een imperium geweest dat zichzelf heeft ingetoomd? Misschien een met een appelblauwe-zeegroene president, maar niet een met een mens.
Als de VS niet rap een appelblauw-zeegroene president hebben, dan zit de ondergang erin. De schade is enorm en het is enkel maar omdat sommige aankomende grootmachten nog hopen dollars hebben opgeslagen dat de VS nog draait. Als die hun dollars op de markt gooien is het gedaan met the old US of A.

En voor de VS-bashers is dat misschien hun natte droom, maar ze moeten er geen vooruitgang van verwachten. Europa zou het eerste slachtoffer zijn. En ga maar eens staken met miljoenen die in de eerste plaats geen job meer hebben. Hey! Job kwijt! Dan werken we niet! het zal nogal werken.

Tijd voor herstel en dringend. Daarom zou ik nog liever stemmen voor een onbetrouwbaar sujet als Obama dan voor de voortzetting van het leegzuigen van de VS waar McCain voor staat.

In mijn eigen belang en dat van de Europese economie probeer ik toch te hopen dat Obama het herstel kan inzetten. Indien niet, dan mogen we ons inderdaad voorbereiden op een geheel verval van "het Westen", dat gekenmerkt wordt door een goede sociale zekerheid en dat terwijl de liefhebbers van een goede sociale zekerheid hopen dat "het Westen" ten onder zal gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 21:19   #26
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appa Bekijk bericht
is Amerika klaar voor de éérste zwarte president of niet?
Niet om te zeuren maar technisch gezien is Obama een mulat. Die fixatie op zijn zwart zijn zowel positief als negatief snap ik dus niet goed. Hij is het product van een blanke en een zwarte, van een multi-etnisch huwelijk als het ware.

Eigenlijk zou de vraag moeten zijn: is Amerika klaar voor een half-zwarte president?

Ik denk dat Obama blank genoeg is om voor het grootste deel van de VS aanvaardbaar te zijn, waarmee ik bedoel dat ie zich ook voor blanke Amerikanen goed genoeg geprofileerd heeft.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 22:38   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als de VS niet rap een appelblauw-zeegroene president hebben, dan zit de ondergang erin. De schade is enorm en het is enkel maar omdat sommige aankomende grootmachten nog hopen dollars hebben opgeslagen dat de VS nog draait. Als die hun dollars op de markt gooien is het gedaan met the old US of A.

En voor de VS-bashers is dat misschien hun natte droom, maar ze moeten er geen vooruitgang van verwachten. Europa zou het eerste slachtoffer zijn. En ga maar eens staken met miljoenen die in de eerste plaats geen job meer hebben. Hey! Job kwijt! Dan werken we niet! het zal nogal werken.

Tijd voor herstel en dringend. Daarom zou ik nog liever stemmen voor een onbetrouwbaar sujet als Obama dan voor de voortzetting van het leegzuigen van de VS waar McCain voor staat.

In mijn eigen belang en dat van de Europese economie probeer ik toch te hopen dat Obama het herstel kan inzetten. Indien niet, dan mogen we ons inderdaad voorbereiden op een geheel verval van "het Westen", dat gekenmerkt wordt door een goede sociale zekerheid en dat terwijl de liefhebbers van een goede sociale zekerheid hopen dat "het Westen" ten onder zal gaan.
Die hoop deel ik met u. Ik zie geen reden tot vreugde over destructie van wat we in Europa hebben opgebouwd na de tweede wereldoorlog. Ik hoop wel op wat meer vooruitdenkendheid vanwege de Europese politieke 'klasse'. Het moet ondertussen toch duidelijk zijn dat Europa er in deze eeuw niet mee gebaat is slechts de atlantische kaart te trekken. Europa dient haar eigen weg te gaan.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 23:06   #28
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Niet om te zeuren maar technisch gezien is Obama een mulat. Die fixatie op zijn zwart zijn zowel positief als negatief snap ik dus niet goed. Hij is het product van een blanke en een zwarte, van een multi-etnisch huwelijk als het ware.

Eigenlijk zou de vraag moeten zijn: is Amerika klaar voor een half-zwarte president?

Ik denk dat Obama blank genoeg is om voor het grootste deel van de VS aanvaardbaar te zijn, waarmee ik bedoel dat ie zich ook voor blanke Amerikanen goed genoeg geprofileerd heeft.
Om dit punt nog eens te onderlijnen: de campagne van Obama heeft zonet bekend gemaakt dat zijn blanke 86-jarige grootmoeder, Madelyn Dunham, vandaag overleden is aan de gevolgen van een lange strijd met kanker.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 23:10   #29
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht

In Amerika (en, laat ons eerlijk zijn, in Europa ook) geldt: niet volledig blank = zwart. Een erfenis van de tijd van de slavernij, toen één druppel zwart bloed volstond om als Untermensch te worden beschouwd.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be