Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2008, 19:01   #21
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appa Bekijk bericht
Bovendien verversen ze hun lakens gemiddeld maar één keer per maand, en wassen ze zich 's avonds meestal niet.
niet moeilijk dat ze single blijven.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 13:34   #22
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
niet moeilijk dat ze single blijven.
Bekijk het zo, maakt gij u op als ge eens van plan zijt de hele dag lekker alleen thuis te zitten? Gaat gij pakweg gel in uw haar kappen op dagen da ge niemand ziet?
Oud 8 november 2008, 13:50   #23
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

[quote=kamiel spieces;3790825]
Citaat:

Ik zou eerder denken dat er nu juist meer afspraakjes worden gemaakt vanwege al die datingsites dat vroeger niet bestond. Gewoon profieltje invullen een paar fotokes er bij en wachten tot ge beet hebt. Vervolgens afspreken en zien of het iets wordt. Als het niets wordt dan zoek je gewoon verder.

Daar is ook wel iets van waar!
Effe terzijde vermelden: Mijne posts hier zijn algemeen bedoeld. Tis nie da ik hier aan zelfbeklag zit te doen. Ik heb het geluk gehad een relatie van bijna 2 jaar gehad te mogen hebben paar jaar geleden. Maar ik ken vele mensen en maten waarvan ik gewoon weet da ze tot een vrijgezellenbestaan gedoemd zijn. Niet dat die oerlelijk zijn of hun eigen nie zouden verzorgen maar gewoon niet goed op de markt liggen. Tis gewoon te vergelijken met de vrije markt, het hangt allemaal af van hoe goed ge uw eigen kunt verkopen en als ge die vaardigheid nie hebt dan kunt ge het wel vergeten.

Ter illustratie, ik ken genoeg arrogante lelijke rotzakken die het allemaal zo goed kunnen uitleggen da ze van partner kunnen wisselen gelijk ze wisselen van onderbroek terwijl ik er ook ken die niet bepaald lelijk zijn en geen rotkarakter hebben maar totaal geen zelfvertrouwen hebben ofwel totaal niks van "marketing" afweten.

Over die datingsites gesproken, ik ben nie het type die dergelijke dingen veroordeeld maar ik persoonlijk vind da allemaal zever. Met zo'n afspraakskes komt ge in van die geforceerde situaties terecht.

Ieder zijn ding uiteraard...
Oud 8 november 2008, 14:05   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het huwelijk is meer dan een papiertje of een luxe feest of een religische belofte.

het huwelijk is een emotioneel moment in jullie liefdesrelatie waarin jullie mekander een aantal beloftes doen waaronder eeuwige trouw.

het is jou vrije keuze om al dan niet te trouwen
Jouw definitie lijkt me nogal vrij sterk kalotisch (van de kaloten: de katolieken dus, de pastoors edm) te zijn.
In jouw leefwereld, zal jouw definitie wel kloppen natuurlijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 14:33   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien verversen ze hun lakens gemiddeld maar één keer per maand, en wassen ze zich 's avonds meestal niet.
Wat een gelul.

als je met twee in een dubbelbed slaapt dan ververs je het tweemaal per maand, slaap je alleen in een dubbelbed, dan ververs je het gewoon éénmaal per maand.... so? de ene week slaap je toch op de ene helft en de andere week op de andere helft?

Hoeveel keer per dag douchen jullie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 15:11   #26
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik voel mij "vrijer" in een relatie.
Ik voel mij vrij, ongebonden, en vrijwillig één met z'n tweetjes in 'onze' relatie. Ik weet dat zij het ook zo voelt, en mocht dat op één of andere dag veranderen, dan is ze vrij om te gaan. En dat weet ze.
Financieel is zij in niets aan 'ons' gebonden vermits ik er zorg voor gedragen heb dat zij financieel van de ene op de andere dag in alle omstandigheden op eigen benen kan staan, zonder mij daar in te kennen.
Oud 9 november 2008, 12:23   #27
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Raar onderwerp maar zo vind je er hier wel meer

Ikzelf ben gehuwd en heb een zoontje maar ik vind dat de vooroordelen van singles helemaal niet kloppen daar ik zelf tot mijn 23ste alleen ben geweest.

Soms is het een bewuste keuze van iemand om single te blijven maar soms is het ook gewoonweg uit noodzaak.

Zowel single als samenwonend of gehuwd te zijn heeft zijn voor en nadelen.
Maar singles zijn verre van vuiler of egoïstischer of wat dan ook dan mensen met een partner.

Het enige waar ik mij tegenwoordig aan stoor is dat men niet meer wil huwen omdat als het dan misloopt is het een miserie of mensen die wel huwen maar met een huwelijkscontract.Als je op die manier begint haal je namelijk het belangrijkste in een relatie er onderuit namelijk vertrouwen, het vertrouwen in jezelf en in je partner en in jullie toekomst samen is essentieel voor elke relatie en als je hierin niet kunt geloven begin er dan niet aan.
Dus aan alle koppels hier die niet willen trouwen om voornoemde redenen stel u dan de vraag of jij jou partner wel waard bent
En waarom zou je niet mogen trouwen met een huwelijkscontract? Ik zou nooit willen trouwen zonder. Mijn toekomstige vrouw heeft geen uitstaans met de centjes / bezittingen die ik heb verworven voordat ze in mijn leven kwam. Anders gaat ze met de helft 'lopen' indien het mis gaat. Met een huwelijkscontract ben je er overigens zekerder van dat hij/zij niet kiest voor het geld, maar dat je trouwt vanuit een 'oprechte verliefdheid'. Tja, ik denk er zo over, misschien ook omdat ik meen dat 'eeuwige trouw' voor vele koppels (minstens de helft toch) een illusie is. Dus waarom dan per sé uitgaan van dat automatisch 'vertrouwen' in het huwelijk ?

Laatst gewijzigd door freespirit : 9 november 2008 om 12:29.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 12:29   #28
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En die vinden dat allemaal héél erg natuurlijk?

Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik voel mij "vrijer" in een relatie.
Toch bewijst de werkelijkheid iets anders. Van het clubje waar wij mee uitgingen toe ik een jaar of 18 was, blijven nu vooral diegenen over die nog vrijgezel zijn. De anderen die een partner hebben, samenwonen of al een kindje hebben blijven veelal thuis of als ze komen gaan ze met 'de kiekes op stok'. Misschien omdat ze schroom voelen of omdat ze zich wat schuldig voelen t.o.v. hun achtergelaten liefje / gezinnetje ? En hoeveel partners zouden het nog pikken als hun vriend / manlief met een stel vrienden naar een (vrij onschuldige) stripteaseclub zich gaat uitleven? Zijn deze gebonden mannen (of vrouwen) dan zo vrij in hun doen en laten?
Oud 9 november 2008, 12:36   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Het enige waar ik mij tegenwoordig aan stoor is dat men niet meer wil huwen omdat als het dan misloopt is het een miserie of mensen die wel huwen maar met een huwelijkscontract
Ge mist hier wel een belangrijk puntje: het huwelijk IS een contract! Het is net omdat men samen een contract aangaat (voor goede en slechte dagen) dat men het huwelijk noemt.
Trouwens het STANDAARD contract is gemeenschap van AANWINSTEN met uitsluiting van onroerende erfenissen en hetgeen men dus voordien in bezit had.
Je kan uiteraard ook huwen met scheiding van goederen waarbij elke partner over zijn eigen inkomen blijft beschikken. (maar in praktijk loopt dat natuurlijk toch dooreen: je gaat je partner geen boterhammetjes met choco laten eten omdat die zich geen rosbief kan veroorloven, terwijl jij de lappen rosbief naarbinnen hapt). Je partner zal ook mee kunnen rijden in JOUW auto (tenzij je hem/haar dan met de bus laat gaan?) etc...
Anderzijds ben je enkel in dat geval deels verantwoordelijk bij faillissementen, accidenten etc..: de andere partner behoudt namelijk zijn "eigen deel".

Een beetje naief geweest Slegie!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2008 om 12:37.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 12:46   #30
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ge mist hier wel een belangrijk puntje: het huwelijk IS een contract! Het is net omdat men samen een contract aangaat (voor goede en slechte dagen) dat men het huwelijk noemt.
Trouwens het STANDAARD contract is gemeenschap van AANWINSTEN met uitsluiting van onroerende erfenissen en hetgeen men dus voordien in bezit had.
Je kan uiteraard ook huwen met scheiding van goederen waarbij elke partner over zijn eigen inkomen blijft beschikken. (maar in praktijk loopt dat natuurlijk toch dooreen: je gaat je partner geen boterhammetjes met choco laten eten omdat die zich geen rosbief kan veroorloven, terwijl jij de lappen rosbief naarbinnen hapt). Je partner zal ook mee kunnen rijden in JOUW auto (tenzij je hem/haar dan met de bus laat gaan?) etc...
Anderzijds ben je enkel in dat geval deels verantwoordelijk bij faillissementen, accidenten etc..: de andere partner behoudt namelijk zijn "eigen deel".

Een beetje naief geweest Slegie!
Concreet voorbeeld: als jij pakweg door je hogere inkomsten 50000 euro op een rekening spaart en je partner die minder binnenbrengt maar 10000 euro dan staat daar uiteraard 60000 euro op. Als het misgaat en het geld wordt verdeeld krijgt ieder 30000 euro. Waardoor de 'mindere' partner uiteraard bevoordeeld wordt. De andere is dus ergens 'gezien'. Om dit te verhinderen is het nuttig toch scheiding van goederen te bedingen. Overigens, is het zo gek twee aparte huishoudrekeningen bij te houden van wat de ene partner met zijn geld uitgeeft/binnenbrengt en wat de andere partner ?
Oud 9 november 2008, 13:51   #31
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appa Bekijk bericht
Singles slapen in een ongewassen bed, wassen zich minder vaak en dromen weg over het werk of seks met een ex. Dat blijkt uit een onderzoek van De Vos é Jansen in opdracht van een grote Nederlandse datingsite.

500 vrouwen en mannen tussen de 25 en 45 jaar kregen een vragenlijst voorgeschoteld over hun slaapgedrag. Singles slapen vaker naast een stapel boeken, een afstandbediening, of een huisdier. Bovendien verversen ze hun lakens gemiddeld maar één keer per maand, en wassen ze zich 's avonds meestal niet.

Singles zouden ook meer dromen over hun werk of seks met een ex, terwijl koppeltjes nachtmerries hebben over brand en de toekomst.

Persoonlijk geloof ik niet dat deze typische vooroordelen énige waarheid bevatten, de hoogste tijd dus om even van gedachten te wisselen...
Zijn er singles op dit forum en hoe staan zij tegenover deze foute denkwijze?
(het hoeft niet altijd bloedserieus te zijn)
Wie wast er hem nu 2 keer per dag?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:56   #32
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Bekijk het zo, maakt gij u op als ge eens van plan zijt de hele dag lekker alleen thuis te zitten? Gaat gij pakweg gel in uw haar kappen op dagen da ge niemand ziet?
dagen dat ge niemand ziet? wtf, leven jullie als kluizenaars ofzo?
Trouwnes, ge verzorgt u toch altijd
als ik van de training kom om 22u, doe ik ook nog gel in men haar, paar uurkes later gaak maffe, toch logisch dat ge u altijd verzorgt?
ge doet da voor u zelf, niet enkel voor andere e?
Oud 9 november 2008, 18:59   #33
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Niet altijd, maar toch geregeld?
Zeker in de zomer ! Smorgens zeker en savonds ook
Oud 9 november 2008, 19:26   #34
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
dagen dat ge niemand ziet? wtf, leven jullie als kluizenaars ofzo?
Trouwnes, ge verzorgt u toch altijd
als ik van de training kom om 22u, doe ik ook nog gel in men haar, paar uurkes later gaak maffe, toch logisch dat ge u altijd verzorgt?
ge doet da voor u zelf, niet enkel voor andere e?
der is een verschil tussen u verzorgen qua uiterlijk en verzorgen qua hygiene. En gel in het haar doen heeft niks met hygiene te maken (integendeel), da dient alleen da uw haar goed zou liggen. En wa hebt ge deraan als niemand uw haar kan zien (gijzelf ook al nie tenzij ge zo ene zijt die gans de dag naar zen eigen in de spiegel zit te kijken). Of gaat ge thuis in smoking rondlopen?

Uzelf verzorgen zoda ge der goed uitziet das toch iets da ge alleen voor anderen doet aangezien ge uzelf toch nie ziet dus als ik thuis zit ga ik gene dure aftershave opspuiten en gel in men haar gooien.
Oud 9 november 2008, 19:28   #35
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Niet altijd, maar toch geregeld?
Zeker in de zomer ! Smorgens zeker en savonds ook
Haha, gij gaat vroegtijdig rimpels krijgen want teveel wassen (met zeep enzo) is nie goed voor de huid. Gij wast u gewoon teveel
Oud 9 november 2008, 19:49   #36
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Alleen vuile mensen wassen zich twee keer per dag.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 20:44   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Toch bewijst de werkelijkheid iets anders. Van het clubje waar wij mee uitgingen toe ik een jaar of 18 was, blijven nu vooral diegenen over die nog vrijgezel zijn. De anderen die een partner hebben, samenwonen of al een kindje hebben blijven veelal thuis of als ze komen gaan ze met 'de kiekes op stok'. Misschien omdat ze schroom voelen of omdat ze zich wat schuldig voelen t.o.v. hun achtergelaten liefje / gezinnetje ? En hoeveel partners zouden het nog pikken als hun vriend / manlief met een stel vrienden naar een (vrij onschuldige) stripteaseclub zich gaat uitleven? Zijn deze gebonden mannen (of vrouwen) dan zo vrij in hun doen en laten?
Laat ik u eerlijk zeggen dat ik méér doe nu ik in een relatie ben, dan daarvoor. Dat ik aan sommige dingen minder tijd besteed, lijkt me niet meer dan logisch.

Het is een waardenpatroon dat ge voor uzelf invult.

Over stelletjes met kinderen spreek ik me niet uit: wij willen zelf geen kinderen dus dat gevoel is niet aan de orde.

Laatst gewijzigd door lombas : 9 november 2008 om 20:45.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 21:02   #38
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
En hoeveel partners zouden het nog pikken als hun vriend / manlief met een stel vrienden naar een (vrij onschuldige) stripteaseclub zich gaat uitleven?
Hola, Free! Ik heb u in 't oog met die 'onschuldige stripteaseclub', hoor. Als ik dat vroeger deed vond u het niet onschuldig.
Oud 10 november 2008, 01:01   #39
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoeveel keer per dag douchen jullie?
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 01:07   #40
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Ik gok op 0,4 overigens. En ja, ik ben single.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be