![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iedereen gelijk is voor de wet, dan is een gelijke taks vanzelfsprekend.
En als dat zo niet is, dan is niet iedereen gelijk voor de wet. Een vlaktaks van 25% met vrijstelling op de eerste 7 of 10000€ lijkt me vanzelfsprekend eerlijk te noemen. Het zou mensen misschien eens motiveren van wat te gaan verdienen. Of zelfstandigen om eens wat aan te geven.
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Dat kan ik me levendig inbeelden.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 7 november 2008 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder, ik weet dat het leuk is om de morele kaart te spelen. Zo van: 'gij hebt een andere mening, dus gij zijt een moreel achterstaand wezen & ik sta daar ver boven'. Dat werkt echter niet zo goed. Gij kunt nog wat leren van John Mccain.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
? waar zeg ik dat? waar suggereer ik dat er iemand hier een moreel achterstaand wezen zou zijn? John McCain is meer ervaren en veel wijzer dan ikzelf, ik kan er dus zeker wat van leren, maar wat dit er mee te maken heeft, daarvoor ben ik te dom.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kindergeld is een lump slump, waar men 'recht' op heeft als men een kind heeft. Dit wordt logischerwijze op de marge in rekening gebracht bij de overwegingen of men een kind neemt of niet. Het is niet zo dat 'arme' mensen het 'nauwelijks' kunnen redden en dat er dan ineens een reddende engel uit de lucht komt die hen komt helpen. Neen, het is geld dat ze in de pollen krijgen - 'no questions asked'. Als je denkt dat dit problemen gaat oplossen, bon, dan hebben wij een redelijk fundamenteel meningsverschil over dat aspect van de menselijke natuur. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar jij hebt dan wel een economische opleiding gevolgd natuurlijk, jij moet dus hoe dan ook véél slimmer zijn dan al degenen die dat niet gevolgd hebben. zelfkritisch? goh ja, ik ga idd niet altijd zeggen dat ik een bijzonder domme moraalridder ben, dat is waar. maar ik kan wel toegeven dat er mensen zijn die véél slimmer dan zijn dan mij hoor, zonder probleem.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oud nieuws.
![]() Het zijn liberalen voor iets hé. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 november 2008 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(Waarom twee dezelfde topics?)
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit staat ook nog in de Tijd over het onderzoek:
Overheid verliest fors De onderzoekers toonden ook aan dat een vlaktaks een gat slaat in de overheidsinkomsten. Een vlaktaks van 25 procent betekent een verlies van 35 miljard euro. Dat dat gat gevuld zou kunnen worden door een toename van de economische activiteit is een even grote illusie. Om de overheidsinkomsten op peil te houden, zou het percentage van de vlaktaks minstens 38 procent moeten bedrage, aldus de onderzoekers. Wil men toch vasthouden aan de aanslagvoet van 25 procent, dan kan dat alleen maar mits een afschaffing van de vrijstelling. bron: http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/b...01126-1624.art
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ons overheidsapparaat is een geldverslindende abominatie. Peperdoer en hopeloos inefficient. Ik ben zeker dat daar 35 miljard euro per jaar (minstens !) op bespaard kan worden. Al zou ik onmiddellijk tekenen voor een vlaktaks van 38% ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze studie bevestigt nog eens diverse andere. het is algemeen geweten ondertussen dat de vlaktaks goed is voor de rijken zodat ze nog minder moeten bijdragen aan de gemeenschap dan nu al het geval is. Vlaktaks = antisolidaristisch en asociaal LDD: rijk volk eerst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is wel bij het internationale grootkapitaal, bij de bedrijfleiders en managers, en als laatste niet te missen uiteraard: de bankiers! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bankiers zitten een beetje kort tegenwoordig.
En sedert het volk zijn kapitaal van de beurs heeft gehaald de bedrijfsleiders ook. Schiet nog over...het volk. In plastieken zakjes in de koffiepot, onder de koffie.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 november 2008 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling