Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2008, 13:44   #21
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
DEN HAAG, vrijdag
Een groep Marokkaanse jongeren heeft de toch al zwaarbewaakte lampionnenoptocht van woensdagavond door de Haagse Transvaalbuurt volledig verziekt.
Zo werden eieren gegooid naar de kinderen die met hun felgekleurde lampjes achter de muziekband aanliepen. Een vrouw die met haar hond stond te kijken, werd getreiterd terwijl de jongeren haar hond wilden schoppen. Agenten die hierop in actie wilden komen, werden bekogeld. Alleen een van de jongens (15) kon na een flinke achtervolging in de kraag worden gevat.

Aai over de bol
De organiserende stichting Haagse Hopjes is het aanhoudende gepest van de groep meer dan zat en hoopt dat er eindelijk eens iets aan wordt gedaan. „Ze krijgen hier van de gemeente steeds een aai over hun bol. Maar ze moeten allemaal worden opgepakt en mét hun ouders naar een opvoedingskamp worden gestuurd”, zegt Joke van den Boomen van de organisatie fel.
Volgens ooggetuigen begon de groep van zeker twintig Marokkaanse pubers al meteen bij het verzamelen van de tochtlopers de boel te versjteren. Zo wilden ze het buurthuis binnenstormen waar de kleintjes een kopje chocolademelk kregen. Van de Boomen: „Het is al te erg dat we door ervaring weten dat we tientallen agenten, bewakers en toezichthouders bij een lampionnentocht moeten hebben. Die konden de meeste jongens nog net tegenhouden. Maar buiten gingen ze alsnog los.”

Volgens de weldoenster van de buurt was het afgelopen weekeinde tijdens een evenement voor de groep oudere jongeren in de Haagse achterstandswijk ook al flink raak. „We hadden straatvoetbal en dat ging wel leuk. Na afloop zou iedereen een T-shirtje krijgen. Maar voordat dat zover was, waren ze allemaal al uit de kraam gejat.”
De stichting Haagse Hopjes heeft al eens gedreigd met het stoppen van alle evenementen, zoals ook de intocht van Sinterklaas voor de jeugd. „Maar we willen de kleintjes dit niet afpakken. We laten ons ook niet wegjagen. Ik vrees alleen dat we straks geen vrijwilligers meer overhouden.”

fok.nl

Groot gelijk om zo'n heidens gebruik van die ongelovigen te verstoren..
Nu nog een einde aan Sinterklaas maken.
oké, ik denk dat je hen best van al eens goed aan het schrikken maakt en op die manier duidelijk maakt dat hun gedrag niet gewenst is. Door bijvoorbeeld eens de flikken aan hun deur te zetten of met de ouders gaan praten of enkele uren eens oppakken...misschien helpt dit wel. Maar het zijn en blijven wel pubers, doodbraaf ga je ze niet ineens krijgen en hoe meer je reageert van: "Dat mag je niet doen" hoe meer kans je hebt dat ze het dan juist wel doen.

En ik moet eerlijk zijn dat het woord "Marokkanen" voor mij nu ook niet verwijst naar alle Marokkanen...
Oud 7 november 2008, 14:31   #22
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
oké, ik denk dat je hen best van al eens goed aan het schrikken maakt en op die manier duidelijk maakt dat hun gedrag niet gewenst is. Door bijvoorbeeld eens de flikken aan hun deur te zetten of met de ouders gaan praten of enkele uren eens oppakken...misschien helpt dit wel. Maar het zijn en blijven wel pubers, doodbraaf ga je ze niet ineens krijgen en hoe meer je reageert van: "Dat mag je niet doen" hoe meer kans je hebt dat ze het dan juist wel doen.

En ik moet eerlijk zijn dat het woord "Marokkanen" voor mij nu ook niet verwijst naar alle Marokkanen...

Wellicht had ik dan "boefjes" moeten vermelden, maar idd miet alle Marokkanen doen zo lullig tegenover een groep peuters.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 20:05   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Ik zou willen dat je die titel verandert.

Ik zou niet weten waarom.
We zijn het er toch allemaal over eens dat de daders Marokkanen waren, dus....

En nergens zegt men alle Marokkanen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 november 2008 om 20:07.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 20:51   #24
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Holland? das een ver-van-men-bed show?

Hoort dit niet thuis in buitenlands discussies?
Dit is nog altijd een belgisch forum en geen nederlands?

Inhoudelijk: idd, die gasten dienen aangepakt te worden, de vraag is enkel: wat kan je er aan doen? Niet veel..
Oud 7 november 2008, 21:29   #25
Sams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Holland? das een ver-van-men-bed show?

Hoort dit niet thuis in buitenlands discussies?
Dit is nog altijd een belgisch forum en geen nederlands?
Houd het maar op een dicht-bij-mijn-bed-show.
Wij zijn van het zelfde volk.
Sams is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 22:31   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar het hier omgaat is dat de titel misleidend is en alle Marokkanen op een hoop worden gegooid, en dat is niet correct.
De titel is niet misleidend, maar gewoon correct. Misschien lees jij een bedoeling achter de titel die er al dan niet kan zijn.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 09:32   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij "overeenkomstige" incidenten heb ik de indruk dat de politiediensten niet opgewassen zijn tegen "een twintigtal" relschopers (mogelijk omdat die kereltjes rapper kunnen lopen dan onze ...vetbuikige....afgeladen volhangende met allerlei spulletjes...ordediensten...).En daarna loopt het helemaal mis op die carnavaleske organisatie die "rechtbank" heet..

Inderdaad,steeds weer verpest een kleine groep het voor de meerderheid en om een of andere reden kan voor die kleine groep geen passende en leerzame bestraffing verzonnen worden,waardoor de ganse groep in de kijker loopt....

In casu,waaromp zou "De marokkaanse gemeenschap" aansprakelijk moeten zijn voor het wangedrag van groepen van hun pubers terwijl een paar decennia geleden het massale hooliganisme doorheen gans Europ,minstens even erg voor alle leefgemeenschappen in de omgeving van de stadions was(en dodelijk!),Maar aangepakt werd door vastberaden akties van zowel sociale klnuffelaars als politie en rechtbanken???

DAT is de boodschap!

PAK ze,PLUIM ze,BREEK ze,zoals menige hooligan indertijd!

en laat de gewone mensen van allerlei komaf er buiten!

Laatst gewijzigd door kelt : 8 november 2008 om 09:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 09:39   #28
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Ik vraag me af wat er gedaan zou worden als de "autochtonen" samen een moskee zouden bestormen en alle tapijtjes jatten....

eigenlijk wordt het eens stilaan tijd...

'Vreedzaam he!
zachtjes maar onverzettelijk!

voordat iemand de gestapo roept wegens aanzetten tot geweld.

Want wìj zouden wel op geweld stuiten bij het ongevraagd betreden van een moskee, denk ik.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 09:42   #29
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
kijk circe, het belangrijkste is dat duidelijk blijkt dat men het over de rotjongeren heeft en niet de hele groep.

'da's 't belangrijkste'
heeft Goodwill 'the gestapo' beslist.
Dat de meute zich en masse inlaat met diefstal over verkrachting tot moord is bijzaak.

Als we maar niet veralgemenen!

Soon it will be our turn
Now the books will burn
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
Oud 8 november 2008, 10:05   #30
Megas Alexandros
Vreemdeling

Megas Alexandros's schermafbeelding

Standaard

Ik meen me te herinneren dat vorig jaar een gelijkaardig incident is gebeurd in Antwerpen, in de Zurenborg-wijk:
- http://blog.seniorennet.be/angeltjes/archief.php?ID=359
- http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF04122007_038

Men moet niet alle migrantenjongeren over dezelfde kam scheren, maar zulke incidenten zijn ontoelaatbaar. Stel dat Belgen een islamitisch feest zouden verbrodden...
Megas Alexandros is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 11:32   #31
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megas Alexandros Bekijk bericht
Ik meen me te herinneren dat vorig jaar een gelijkaardig incident is gebeurd in Antwerpen, in de Zurenborg-wijk:
- http://blog.seniorennet.be/angeltjes/archief.php?ID=359
- http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF04122007_038

Men moet niet alle migrantenjongeren over dezelfde kam scheren, maar zulke incidenten zijn ontoelaatbaar. Stel dat Belgen een islamitisch feest zouden verbrodden...
Die Belgen zouden snel met wat messteken liggen bloeden op de grond.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 11:47   #32
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Men heeft gedurende jaren deze groep gedéresponsabiliseerd. Er bestaan zeker methodes om die straatjongens in het gareel te houden. Effectieve consequenties verbinden aan de verantwoordelijkheid van de ouders. Voor de Marokkaanse overheid blijven ze Marokkaans staatsburger. Oké dan deelt de Marokkaanse overheid ook hun verantwoordelijkheid over hun geémigreerde burgers. Het meest efficiënt zou zijn als de Europese Unie (alleen die kunnen voldoende druk uitoefenen) gezamenlijk een akkoord zou afsluiten met de Marokkaanse regering voor répatriering van hun staatsburgers bij onaanvaardbaar maatschappelijk gedrag. Ik kan U garanderen deze maatregel werkt. Het zal stil worden op straat. Ervaring leert dat mensen nooit spontaan van gedrag veranderen, er moet helaas dikwijls wat druk en een stok achter de deur zijn wil er iets veranderen.
Oud 8 november 2008, 12:01   #33
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
DEN HAAG, vrijdag
Een groep Marokkaanse jongeren heeft de toch al zwaarbewaakte lampionnenoptocht van woensdagavond door de Haagse Transvaalbuurt volledig verziekt.
Zo werden eieren gegooid naar de kinderen die met hun felgekleurde lampjes achter de muziekband aanliepen. Een vrouw die met haar hond stond te kijken, werd getreiterd terwijl de jongeren haar hond wilden schoppen. Agenten die hierop in actie wilden komen, werden bekogeld. Alleen een van de jongens (15) kon na een flinke achtervolging in de kraag worden gevat.

Aai over de bol
De organiserende stichting Haagse Hopjes is het aanhoudende gepest van de groep meer dan zat en hoopt dat er eindelijk eens iets aan wordt gedaan. „Ze krijgen hier van de gemeente steeds een aai over hun bol. Maar ze moeten allemaal worden opgepakt en mét hun ouders naar een opvoedingskamp worden gestuurd”, zegt Joke van den Boomen van de organisatie fel.
Volgens ooggetuigen begon de groep van zeker twintig Marokkaanse pubers al meteen bij het verzamelen van de tochtlopers de boel te versjteren. Zo wilden ze het buurthuis binnenstormen waar de kleintjes een kopje chocolademelk kregen. Van de Boomen: „Het is al te erg dat we door ervaring weten dat we tientallen agenten, bewakers en toezichthouders bij een lampionnentocht moeten hebben. Die konden de meeste jongens nog net tegenhouden. Maar buiten gingen ze alsnog los.”

Volgens de weldoenster van de buurt was het afgelopen weekeinde tijdens een evenement voor de groep oudere jongeren in de Haagse achterstandswijk ook al flink raak. „We hadden straatvoetbal en dat ging wel leuk. Na afloop zou iedereen een T-shirtje krijgen. Maar voordat dat zover was, waren ze allemaal al uit de kraam gejat.”
De stichting Haagse Hopjes heeft al eens gedreigd met het stoppen van alle evenementen, zoals ook de intocht van Sinterklaas voor de jeugd. „Maar we willen de kleintjes dit niet afpakken. We laten ons ook niet wegjagen. Ik vrees alleen dat we straks geen vrijwilligers meer overhouden.”

fok.nl

Groot gelijk om zo'n heidens gebruik van die ongelovigen te verstoren..
Nu nog een einde aan Sinterklaas maken.
We hebben ze massaal laten binnenkomen en laten kweken, dus leer er nu ook maar mee leven zou ik zeggen!

Niet komen klagen nu!

Eigen schuld dikke bult zeggen ze hier!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 november 2008 om 12:01.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 13:45   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
We hebben ze massaal laten binnenkomen en laten kweken, dus leer er nu ook maar mee leven zou ik zeggen!

Niet komen klagen nu!

wie is "we"?
wie klaagt er?
en vooral wie klaagt er tegen WIE?

Al degenen die vroeger klaagden werden de mond gesnoerd. Over wiens bult heeft U het dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 13:53   #35
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wie is "we"?
wie klaagt er?
"We" dat zijn de stemmers (het volk)!
Citaat:
Al degenen die vroeger klaagden werden de mond gesnoerd. Over wiens bult heeft U het dan?
Door wie werden ze dan de mond gesnoerd?

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 november 2008 om 13:54.
Oud 8 november 2008, 14:38   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het volstaat om het cordon sanitaire te bekijken om te weten hoe en door wie de mond wordt gesnoerd.
Van mij mag je gerust kritiek hebben op het Vlaams belang, maar uitsluiting is een aanfluiting voor de democratie, niet het volk maar politici beslisten dit!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 15:36   #37
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Men heeft gedurende jaren deze groep gedéresponsabiliseerd. Er bestaan zeker methodes om die straatjongens in het gareel te houden. Effectieve consequenties verbinden aan de verantwoordelijkheid van de ouders. Voor de Marokkaanse overheid blijven ze Marokkaans staatsburger. Oké dan deelt de Marokkaanse overheid ook hun verantwoordelijkheid over hun geémigreerde burgers. Het meest efficiënt zou zijn als de Europese Unie (alleen die kunnen voldoende druk uitoefenen) gezamenlijk een akkoord zou afsluiten met de Marokkaanse regering voor répatriering van hun staatsburgers bij onaanvaardbaar maatschappelijk gedrag. Ik kan U garanderen deze maatregel werkt. Het zal stil worden op straat. Ervaring leert dat mensen nooit spontaan van gedrag veranderen, er moet helaas dikwijls wat druk en een stok achter de deur zijn wil er iets veranderen.
Een deel van de verantwoordelijkheid leggen bij de Marokaanse overheid, en daarnaar handelen lijkt me een interessante visie. Waar ik aan twijfel is de effectiviteit van repatriëringen. Hoe garandeer je dat dat niet uitmond in door de Belgische belastingbetaler gefinancieerde reizen om de familie eens te bezoeken?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 16:03   #38
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een deel van de verantwoordelijkheid leggen bij de Marokaanse overheid, en daarnaar handelen lijkt me een interessante visie. Waar ik aan twijfel is de effectiviteit van repatriëringen. Hoe garandeer je dat dat niet uitmond in door de Belgische belastingbetaler gefinancieerde reizen om de familie eens te bezoeken?
Als het om minderjarige gaat moet maar de ganse familie gerepatrieerd worden dat is de consequentie van gedeelde verantwoordelijkheid. Ik weet het is een vergaande maatregel maar wel effectief vermoed ik. Als dat doorgevoerd wordt zullen de ouders en gans andere houding aannemen tegenover hun kroost. Hangjongeren op de hoek van de straat zal niet meer voorkomen, de controle op die jongeren van de ouders, nonkels, buren en kennissen zal enorm toenemen. Als die gastjes nog maar iets zouden durven uitspoken, zullen ze wel door hun pa half lam geslagen worden. Veel uitzettingen zal er naar mijn mening niet hoeven te gebeuren. Maar voor deze maatregel is er een politieke wil nodig en het best van al op Europese niveau.
Oud 8 november 2008, 16:22   #39
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
We ???? hebben ze massaal laten binnenkomen en laten kweken, dus leer er nu ook maar mee leven zou ik zeggen!

Niet komen klagen nu!

Ik weet niet wat jij zoal vraagt,
Maar 'wij' hebben deze mensen hier nooit gevraagd.
Het patronaat die goedkopere arbeidskrachten zochten daarentegen en die daardoor nog maar s wat rijker werden.

En de miserie en gevolgen worden zoals gewoonlijk door de gewonen man betaald.

Laatst gewijzigd door TypO : 8 november 2008 om 16:23.
Oud 8 november 2008, 16:53   #40
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Ik weet niet wat jij zoal vraagt,
Maar 'wij' hebben deze mensen hier nooit gevraagd.
Het proletariaat treft ook schuld dat hier nu zoveel vreemd gespuis zit en dat omdat de gewone man altijd op de verkeerde partijen blijven stemmen. De meeste Belgen staan misschien dan wel voor verdraagzaamheid en voor een multiculturele samenleving, maar helaas dit is een utopie. Een mix van culturen en godsdiensten geeft altijd problemen. Er zijn al veel conflicten tussen eigen volk, dus als men daar nog wat vreemde culturen gaat tussen mengen dan is het helemaal chaos. Ik zou ook liever een multiculturele samenleving zien, maar ik ben realistisch en ervan overtuigd dat dit nooit mogelijk zal zijn.

Citaat:
En de miserie en gevolgen worden zoals gewoonlijk door de gewonen man betaald.
Dat is waar!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 november 2008 om 17:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be