Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2004, 12:54   #21
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Je moetr dat anders begrijpen. Gijsels hoopte met zijn cordon het vlaams blok te vernietigen. En dat soort arrogantie is inderdaad in zijn eigen bakkes ontploft.
Yup. Gijsels zal door velen herinnerd worden als de man die het VB heeft groot gemaakt.
Idd, het Blok zou hem een gepast afscheidscadeau moeten geven, een koran bij voorbeeld.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 13:45   #22
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je moetr dat anders begrijpen. Gijsels hoopte met zijn cordon het vlaams blok te vernietigen. En dat soort arrogantie is inderdaad in zijn eigen bakkes ontploft.
Yup. Gijsels zal door velen herinnerd worden als de man die het VB heeft groot gemaakt.
Als ex-Agalever moet ik hieraan toevoegen dat dat niet uitsluitend Geysels' verdienste is geweest. Dat was een soort "spirit" die reeds halverwege de jaren '80 in de partij hing. Mieke Vogels heeft bijvoorbeeld minstens evenveel bijgedragen aan het grootmaken van het Blok. Zo bvb met het persé op de agenda willen zetten van het migrantenstemrecht, alhoewel ik en enkele anderen haar dat vergeefs uit het hoofd hebben proberen te praten en erop gewezen hebben dat dat winst voor het Vlaams Blok zou betekenen.

Maar ze wilden dus niet luisteren hé.

Daarom ben ik tot de conclusie gekomen dat dat hun opzettelijke bedoeling was, door de "polarisatie" zoals dat toen heette, wat toen nog sympathiek "klein rechts" genoemd werd zo snel mogelijk zo groot mogelijk maken en demoniseren. Eens dat de polarisering een feit zou geworden zijn en "klein rechts" herdoopt tot "extreem rechts" zou dit grote demonische blok er dan voor zorgen dat Agalev vastgebeiteld zat in de machtsdeelname.

Dat was in ieder geval het resultaat achteraf.

Toen werden ze hoogmoedig en dachten dat ze onkwetsbaar en onsterfelijk waren. Eén van de drie basispijlers van Agalev, de "basisdemocratie" werd op de meest schandalige manier overboord gegooid toen ze deelnamen aan de regering en de ondemocratische kiesdrempel goedkeurden.

Wat daarvan het resultaat was weten we ondertussen allemaal ook wel.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 16:21   #23
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Ik ook niet. Het werd hoogtijd dat deze onbenul van de Belgische politiek verdween.

De Groenen hebben het zelf trouwens ook kunnen ervaren. Onder zijn voorzitterschap vloog de partij, na een historische zege en regeringsdeelname gewoon uit alle federale parlementen.

Van onbekwaamheid gesproken.
Blij dat hij weg is. Ik hoop dat de andere onbenullen, of deze regering, zijn weg volgen. Het wordt hoog tijd dat België velost geraakt van die over zelfingenomen, zelfverheerlijkende BV's die enkel bekommerd zijn om de partij, hun eigen ego en hun royale verloning, terwijl ze vergeten dat België tevens nog bestuurd moet worden. Ondertussen is dit Kafkaiaans/dictatoraal bewind, fiskaal, economisch, sociaal, bureaucratisch en democratisch op hol geslagen en België een puinhoop vol schulden.
Oud 4 april 2004, 16:47   #24
ieveke
Vreemdeling

Standaard

[quote="luc broes"]De grote democraat was in eigen partij een groot dictator die geen tegenspraak duldde. Dat vernam ik van verschillende Agalevers.

Van deze Agalever mag je dus vernemen dat een dergelijke uitspraak lulkoek is. Jos Geysels houd zichzelf en anderen aan gemaakte afspraken en voor windhanen is dat uiteraard dictatoriaal.
Hierboven is ook de itspraak gevallen dat de SP.a sinds ze zgn. het groene thema hebben overgenomen zijn achteruitgegaan.
Ik vermoed net het tegendeel: Ze hebben zich Groen geprofileerd maar doen er voor de rest niets aan (behalve uitvoeren waar ze niet onder uit kunnen in afgezwakte vorm).
ieveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 06:07   #25
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Wel grappig dat dat nu in de media is gekomen! Het staat al vast sinds midden maart dat Jos de lijst in Antwerpen duwt bij de opvolgers. In principe een niet-verkiesbare plaats op de lijst. Dus al van toen was het duidelijk dat hij niet meer direct de ambitie had om in de nationale politiek te stappen.

Mag ik bij deze even voorspellen dat er binnenkort in de media opduikt dat Mieke Vogels wél nog in de nationale politiek wil stappen. Zij staat namelijk als lijstduwer bij de effectieven. U kan alvast beginnen boe roepen.
Oud 5 april 2004, 07:25   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Wel grappig dat dat nu in de media is gekomen! Het staat al vast sinds midden maart dat Jos de lijst in Antwerpen duwt bij de opvolgers. In principe een niet-verkiesbare plaats op de lijst. Dus al van toen was het duidelijk dat hij niet meer direct de ambitie had om in de nationale politiek te stappen.

Mag ik bij deze even voorspellen dat er binnenkort in de media opduikt dat Mieke Vogels wél nog in de nationale politiek wil stappen. Zij staat namelijk als lijstduwer bij de effectieven. U kan alvast beginnen boe roepen.
hij zal hopelijk de lijst in de afgrond duwen

het cordon sanitair heeft hem niets opgebracht... integendeel
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 08:57   #27
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil

Zegt meer over de media dan over de boeroepers hier! Maar met in het achterhoofd het feit dat er bij de journalisten heel wat met agalev-symphatieën rondlopen zal het wel meer te maken hebben met wat reclame voor groen! Mocht groen toch nog levensvatbaar zijn zie ik de jos nog wel terugkomen! Hij is te machtsgeil en ijdel om aan de zijkant te staan!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 09:10   #28
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Het vertrek van Gysels uit de nationale politiek is, volgens mij, geen verlies. Het vertrek van Groen! uit alle federale raden is dat nog veel minder!

Wat we hier EINDELIJK zien gebeuren is dat de kiezer afrekent met de oude hippie-generatie en hun idealistisch wereldbeeld, hetwelke momenteel door de werkelijkheid achterhaald werd!

Nu wordt het tijd voor politieke partijen die weten snel in te spelen op de realiteit en zich vooral te richten op de dreiging van de Islam.

Tijd dus voor onze politici om wakker te worden!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 10:21   #29
Luddo
Minister

Standaard

Met Jos Gheysels verliest het parlement een voorvechter van verdraagzaamheid! Wie gaat er nu nog een hand of een goeiendag weigeren aan die onmensen van het Vlaams Blok?
Oud 5 april 2004, 11:43   #30
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Als ex-Agalever moet ik hieraan toevoegen dat dat niet uitsluitend Geysels' verdienste is geweest. Dat was een soort "spirit" die reeds halverwege de jaren '80 in de partij hing. Mieke Vogels heeft bijvoorbeeld minstens evenveel bijgedragen aan het grootmaken van het Blok. Zo bvb met het persé op de agenda willen zetten van het migrantenstemrecht, alhoewel ik en enkele anderen haar dat vergeefs uit het hoofd hebben proberen te praten en erop gewezen hebben dat dat winst voor het Vlaams Blok zou betekenen.

Maar ze wilden dus niet luisteren hé.

Daarom ben ik tot de conclusie gekomen dat dat hun opzettelijke bedoeling was, door de "polarisatie" zoals dat toen heette, wat toen nog sympathiek "klein rechts" genoemd werd zo snel mogelijk zo groot mogelijk maken en demoniseren. Eens dat de polarisering een feit zou geworden zijn en "klein rechts" herdoopt tot "extreem rechts" zou dit grote demonische blok er dan voor zorgen dat Agalev vastgebeiteld zat in de machtsdeelname.

Dat was in ieder geval het resultaat achteraf.

Toen werden ze hoogmoedig en dachten dat ze onkwetsbaar en onsterfelijk waren. Eén van de drie basispijlers van Agalev, de "basisdemocratie" werd op de meest schandalige manier overboord gegooid toen ze deelnamen aan de regering en de ondemocratische kiesdrempel goedkeurden.

Wat daarvan het resultaat was weten we ondertussen allemaal ook wel.
Klopt ! Zie de groep Charta-91

Hun web site blijkt inmiddels verdwenen :
( http://www.charta91.be )

Zie nog verscheidene referenties die ernaar verwijzen: http://www.student.rug.ac.be/ster/links.html
Oud 5 april 2004, 19:03   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Met Jos Gheysels verliest het parlement een voorvechter van verdraagzaamheid! Wie gaat er nu nog een hand of een goeiendag weigeren aan die onmensen van het Vlaams Blok?
Geert Bourgeois?
Oud 5 april 2004, 19:14   #32
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Onmensen ?
Er zijn natuurlijk VB-ers die wat op hun kerfstok hebben. Er zijn ook nog andere politici die niet vrijuit gaan.
Op grond van wat veralgemeent U die éne groep tot onmensen ?
Zou U dan niet beter alle politici over dezelfde kam scheren ?
Oud 5 april 2004, 19:31   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk maar zo: mensen die andersdenkende collega's in de politiek zelfs geen hand willen geven, die kan je niet precies 'verdraagzamen' noemen.

Zelfs advokaten draaien daar hun hand niet voor om. Ook niet als verliezende of winnende partij in een rechtzaak.

Nochtans zijn een heleboel politici eveneens.... advokaat.
In de politiek zijn ze echter advokaat des duivels. Toch wat betreft die éne partij en zijn duivelse ingezetenen, verkozen door ...ongeveer een kwart Vlaamse duivels onder de voor de rest brave, belze engelen.
Oud 5 april 2004, 19:31   #34
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Het vertrek van Gysels uit de nationale politiek is, volgens mij, geen verlies. Het vertrek van Groen! uit alle federale raden is dat nog veel minder!

Wat we hier EINDELIJK zien gebeuren is dat de kiezer afrekent met de oude hippie-generatie en hun idealistisch wereldbeeld, hetwelke momenteel door de werkelijkheid achterhaald werd!

Nu wordt het tijd voor politieke partijen die weten snel in te spelen op de realiteit en zich vooral te richten op de dreiging van de Islam.

Tijd dus voor onze politici om wakker te worden!

Het vertrek van Geysels is op zich een goede zaak maar de achteruitgang van GROEN eigenlijk niet. Het is geweten dat de SP.A sinds het aantrede, van die Hasseltse cafébaas nog véél méér naar het linkerveld is opgeschoven en Stevaert wil GROEN er absoluut bij omdat hij goed genoeg weet dat 2 linkse partijen voor verdeeldheid zorgen. Als GROEN helemaal in de marginaliteit zou verdwijnen vrees ik dat de SP.A wel eens Waalse PS-scores kan halen in Vlaanderen.
Bluelagune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 19:46   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een goeie zaak.
Des te hoger ze op die manier klimmen des te dictatoraler hun leiders uit de hoek komen en van des te hoger ze zullen neerploffen als hun tijd gekomen is.
Oud 5 april 2004, 21:04   #36
Eugene
Gouverneur

Standaard

Gelieve te noteren dat de titel van deze topic erg misleidend is en gene reclame voor mij he.
Het is Jos Geysels en ik heet
Albert Eugene Gysels

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be