![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar idd een wapen maken is mogelijk voor wie wat handig is.
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vuurwapens zijn heus niet zo High Tech zoals men ons wil laten geloven. In mijn handtekening staat een link naar plannen voor een stengun. Benodigde onderdelen zijn een gardena tuinpaal, een aandrijfas van een camion, pianodraad een beetje plaatstaal.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Serieus?
Van die gasten kunnen wij toch nog veel leren vind ik.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vuurwapens bestaan al lang en vroeger werden ze gewoon in een smidse gemaakt van ijzer dat rond geklopt werd. Het schoot, maar dat was dan meestal ook alles wat het deed. Van slecht ijzer wapens maken is een beetje spelen met vuur.
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De eerste revolvers werden trouwens niet van staal, maar van ijzer gemaakt.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik help gewoon sprookjes over vuurwapens uit de wereld. Veel van die mythes worden trouwens door Hollywood uitgevonden en gepropageerd.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wapens als de AK47 waarvan eigenlijk enkel de loop aan kritische parameters moet voldoen betekent dit dat ze onuitroeibaar zijn geworden.Er zit daar niks in dat niet hersteld kan worden....generaties lang.... Enkel de munitie is een kritische component,het maken van patronen voor half- en volautomatische wapens vereist snelheid,nauwkeurigheid,herhaalbaarheid en diepe chemische kennis......Dat doe je niet met het "hervullen" van gebruikte patronen met zelfgemengd buskruit en een zelfgegoten projectielkop ![]() Precies daarmee verdienen de handelaars in de dood het meest mee,en precies daar vertonen regeringen (ik denk speciaal aan Rusland,Oekraine,China...) zware oogafwijkingen aangaande controle, en volstrekt gebrek aan moraliteit! (Het lijkt al een beetje op de inkjet-printer-handel,goedkoop,maar het is met de inkt-PATRONEN ,dat centjes zijn te verdienen ) Laatst gewijzigd door kelt : 11 november 2008 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op Youtube staan er ook een aantal filmpjes over het herladen van patronen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard kun je altijd zelf dingen maken,als noodmaatregel,maar niet om oorlog mee te voeren . Zet de conflictgebieden zonder moderne munitie (moeilijke job ![]() ![]() (en als de VN fanatiek geld geeft voor iedere ingezamelde AK zal dat snel kunnen gaan) Overigens,voordat Europese- en amerikaanse grendelgeweren overal ter wereld beschikbaar kwamen,eind 19de eeuw,waren grote gebieden van Azie en Oceanie, nog niet eens aan het vuursteenmusket toegekomen.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 11 november 2008 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van Allah? ![]() De verzetstrijders tijdens WOII maakten ook hun eigen wapens. De Britten dropten enkel de lopen (de loop is het kritische onderdeel van een vuurwapen) via parachute en de verzetsleden maakten daar dan wapens van.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd,verschillende regeringen (en nee,deze keer niet de Amerikaanse-,of enigerlei andere Westerse regering ) zijn volstrekt schijnheilig....het zijn de vroegere Oostblokkers die tegenwoordig armemensenwapens vervaardigen en exporteren .. Ondertussen kunnen wij,in het westen,ons druk maken over Westerse tabaksfirma's die het roken onder arme mensen aanmoedigen.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 11 november 2008 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Partijlid
|
![]() Sportbeoefenaars die in clubs met wapens schieten, waarom niet. Politiemannen moeten er ook hebben. Een leger dat braaf binnen zijn grenzen blijft zoals alle andere legers, moet nadat de allerlaatste tank op de wereld als landbouwtraktor is omgebouwd en alle atoomkoppen ontmanteld...een laatste gewapende trip inleggen naar één van de hoogovens die er per continent is aangeduid om de boel te smelten.
PS. Voor diegenen die denken dat de bourgeoisieën geen schrik hebben van revolutie en langdurige algemene stakingen tegen een oorlog...juist omwille van de ervaringen in het verleden is men overgegaan tot het oprichten van beroepslegers. Er zal nog wel een tijd komen dat zo'n beroepsleger ook niet meer naar een nieuw Irak ergens wil. PS Dat van die bamboestokken en doodslaan en goedvinden en zo...goedkeuren ???Where the heck zeg ik dat nu weer...ik ben wel vredelievend, maar goed dat je me nog niet kwaad gezien hebt. (we mogen toch eens lachen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Welke wapens dan, als ze allemaal vernield moeten worden?
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(misschien ooit het begin van de film 2001: a space odyssey gezien?) Het atoomarsenaal heeft er net voor gezorgd dat we geen Derde Wereldoorlog meer zullen zien. Diegene die die oorlog zou beginnen weet dat hij zijn eigen doodvonnis en dat van al het leven op aarde tekent. (de MAD ofte Mutual Assured Destruction doctrine). De atoomwapens zijn wel een dubbel snijdend zwaard: Met atoomwapens: -weldenkende mensen gaan geen totale oorlog meer ontketenen aangezien de gevolgen enorm zijn voor al het leven op aarde. -gekken hebben wel een gigantische vernietigende kracht ter beschikking. Zonder atoomwapens: -weldenkende mensen durven wel een totale oorlog te ontketenen aangezien de gevolgen grotendeels slechts voor de verliezende kant zullen gelden -gekken hebben geen kans Je kan dus kiezen: -de minieme kans dat een gek de mensheid opblaast OF -geregeld een totale wereldoorlog
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 november 2008 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar idd, het was ijzer die gehard tot staal was door het veelvuldig verhitten en temperen. Nu hebben ze wel veel beter staal dan vroeger.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval het maken van wapens en zeker aan de lopende band vraagt onderdeeltjes die niet zomaar uit de lucht komen vallen en deskundigheid die zeker door "adviseurs" wel zal komen aanwaaien.
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De koolstof zorgt ervoor dat staal gehard kan worden door verhitten en temperen. Ijzer kan niet getemperd worden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zijn "gebarricadeerde" deur stond "handelaar in schroot". Volgens mij was hij een Israëliet of zo. Was een raar handeltje.
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Russen zijn hun avontuur in Afghanistan nog lang niet vergeten. Plus een deel van de Taliban vecht met zelfgemaakte Lee-Enfields. Er is geen enkel land dat nog Lee-Enfields maakt.
|
![]() |
![]() |