Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2004, 21:38   #21
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dankjewel Seba, een beredeneerde opmerking. Het is inderdaad zo dat mensen, vooral vreemdelingen bijna niet meer durven buitenkomen in Borgerhout en omgeving uit vrees aangevallen te worden door Vlaams Blokkers. Dergelijke aanrandingen staan dan ook dagelijks in de krant.
Dat is toch wat je bedoelde. Of niet?
ik ezi toch dat het wel degelijk ook een Marrokaan kan zijn en dat mij dat allerminst zou verbazen? Net zomin zou ik verbaast zijn dat dit een 39-jarige gefrustreerde Blokker is. Die beschuldiging is even waar als de beschuldiging dat het een Marrokaan zou zijn, maar blijkbaar is die gast zijn proces al gemaakt: sommige Blokkers beschikken blijkbaar over helderziende krachten en zijn er hier blijkbaar al 500% zeker van dat het een Marrokaan is...
Mijn punt: mijn bewering dat het een Vlaams Blokker is even gestaafd als de bewering dat het een Marrokaan zou zijn....
Seba, ik heb hier enkele weken geleden mijn ervaringen medegedeeld met meerdere vriendelijke Marokkanen die ik ontmoette in Cambodja en in Brugge. Ik heb toen gezegd hoe jammer het was dat we ook soms andere ervaringen hebben. Dit maar om te zeggen dat geen vezel in mijn lijf racist is of wat dan ook.
Maar feiten zijn feiten. In Antwerpen stemt 1 op 3 Vlaams Blok. Heb jij ooit al gehoord of gelezen dat vreemdelingen door VB-ers of gewoon door Belgen overvallen worden? Wel ik nog nooit, andersom regelmatig. Wat jij zegt is dus gewoon niet juist.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 21:58   #22
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Men moet ook weten dat regelmatig vreemdelingen worden aangevallen
door groepjes skinheads en met VB lidkaarten en uit paniek ontstaan zo reacties en zou jij als vreemdeling geen schrik hebben met al die blok racisten en de politie die extreem rechts is en onze kinderen afklopt met telefoonboeken.
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 22:09   #23
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
door groepjes skinheads en met VB lidkaarten en uit paniek ontstaan zo reacties en zou jij als vreemdeling geen schrik hebben met al die blok racisten en de politie die extreem rechts is en onze kinderen afklopt met telefoonboeken.
jij bent echt de grappigste thuis zeker

Je avatar spreekt boekdelen
Oud 4 april 2004, 22:51   #24
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:

Komt uit Turkije zekers,dat speciaal dorpke
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2004, 23:00   #25
luc broes

Standaard

Citaat:
het politiek lidmaatschap van die stoute daders verschijn nooit in de dagbladen of TV, waarschijnlijk is dat niet relevant.
Oud 5 april 2004, 00:43   #26
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
ik ezi toch dat het wel degelijk ook een Marrokaan kan zijn en dat mij dat allerminst zou verbazen? Net zomin zou ik verbaast zijn dat dit een 39-jarige gefrustreerde Blokker is. Die beschuldiging is even waar als de beschuldiging dat het een Marrokaan zou zijn, maar blijkbaar is die gast zijn proces al gemaakt: sommige Blokkers beschikken blijkbaar over helderziende krachten en zijn er hier blijkbaar al 500% zeker van dat het een Marrokaan is...
Mijn punt: mijn bewering dat het een Vlaams Blokker is even gestaafd als de bewering dat het een Marrokaan zou zijn....
Seba, ik heb hier enkele weken geleden mijn ervaringen medegedeeld met meerdere vriendelijke Marokkanen die ik ontmoette in Cambodja en in Brugge. Ik heb toen gezegd hoe jammer het was dat we ook soms andere ervaringen hebben. Dit maar om te zeggen dat geen vezel in mijn lijf racist is of wat dan ook.
Maar feiten zijn feiten. In Antwerpen stemt 1 op 3 Vlaams Blok. Heb jij ooit al gehoord of gelezen dat vreemdelingen door VB-ers of gewoon door Belgen overvallen worden? Wel ik nog nooit, andersom regelmatig. Wat jij zegt is dus gewoon niet juist.
wat ik zeg is wel juist: het staat hier niet vast dat het een Marrokaan betreft, toch is het proces al gemaakt door de Blokkers. Hoe wil men nu au serieux genomen worden als men zo redeneert?
En ja, ik ben de eerste om toe te geven dat "Marrokanen" proportioneel gezien het beest uithangen in Brussel, Charleroi, Antwerpen, Mechelen,...maar dat laat mij nog altijd niet toe om ongefundeerde vooroordelen te koesteren. Was het trouwens niet in Deurne-noord (ook geteisterd door diezelfde overlast) dat een Blokker vorig jaar twee Marrokanen doodschoot en dat Blokker astenhoye op de vuist ging met een Spa-mandataris?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 06:42   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
kan je daar een verstaanbare zin van maken of dit even uitleggen ?

skinheads met VB kaarten ? wat spelen die dan hartenjagen of "wieze" ?

wie panikeert er ? oude mensen durven de straat niet meer op !

extreem rechtse politie die kinderen afklopt met telefoonboeken omdat met de matrak niet meer mag ! en iedereen een gsm heeft
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 08:59   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
wat ik zeg is wel juist: het staat hier niet vast dat het een Marrokaan betreft, toch is het proces al gemaakt door de Blokkers. Hoe wil men nu au serieux genomen worden als men zo redeneert?
En ja, ik ben de eerste om toe te geven dat "Marrokanen" proportioneel gezien het beest uithangen in Brussel, Charleroi, Antwerpen, Mechelen,...maar dat laat mij nog altijd niet toe om ongefundeerde vooroordelen te koesteren. Was het trouwens niet in Deurne-noord (ook geteisterd door diezelfde overlast) dat een Blokker vorig jaar twee Marrokanen doodschoot en dat Blokker astenhoye op de vuist ging met een Spa-mandataris?
Seba, er bestaat zoiets als grote waarschijnlijkheid. Dat een Blokker twee Marokanen doodschoot weet ik niet. Als ik me juist herinner was er een ontoerekeningsvatbare en helemaal geen VB-er die een Marokkaan doodschoot.
Seba, jij die dus geen onfundeerd vooroordeel koestert, hoe weet jij dat het een Marokkaan of een VB-er was?. En bv geen CD&V-er, of een Albenees? Krijg ik hierop een antwoord?
Oud 5 april 2004, 09:04   #29
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Ik denk een moslim
Dan is het allezins ene zonder pittabar want die zou die kat meegenomen hebben!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 10:28   #30
eliohater
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dankjewel Seba, een beredeneerde opmerking. Het is inderdaad zo dat mensen, vooral vreemdelingen bijna niet meer durven buitenkomen in Borgerhout en omgeving uit vrees aangevallen te worden door Vlaams Blokkers. Dergelijke aanrandingen staan dan ook dagelijks in de krant.
Dat is toch wat je bedoelde. Of niet?
ik ezi toch dat het wel degelijk ook een Marrokaan kan zijn en dat mij dat allerminst zou verbazen? Net zomin zou ik verbaas[size=6]t[/size] zijn dat dit een 39-jarige gefrustreerde Blokker is. Die beschuldiging is even waar als de beschuldiging dat het een Marrokaan zou zijn, maar blijkbaar is die gast zijn proces al gemaakt: sommige Blokkers beschikken blijkbaar over helderziende krachten en zijn er hier blijkbaar al 500% zeker van dat het een Marrokaan is...

Leert eerst ne keer schrijven. Uw inhoud is al even belachelijk als uw dt-fouten
Tuurlijk is het nen Marrokaan. Als het nen VB-ker was zou dat toch in dat persbericht hebben gestaan ? Leer de media eens te interpreteren voor je conclusies trekt. danku
eliohater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 10:45   #31
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Seba, er bestaat zoiets als grote waarschijnlijkheid. Dat een Blokker twee Marokanen doodschoot weet ik niet. Als ik me juist herinner was er een ontoerekeningsvatbare en helemaal geen VB-er die een Marokkaan doodschoot.
Seba, jij die dus niet geen onfundeerd vooroordeel koestert, hoe weet jij dat het een Marokkaan of een VB-er was?. En bv geen CD&V-er, of een Albenees? Krijg ik hierop een antwoord?
vorig jaar heeft een VB'er (1 of twee) Marrokanen doodgeschoten (maar het was in Brussel denk ik). Ik zal proberen in Mediaargus er iets van terug te vinden....
Oud 5 april 2004, 10:47   #32
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eliohater
Citaat:

ik ezi toch dat het wel degelijk ook een Marrokaan kan zijn en dat mij dat allerminst zou verbazen? Net zomin zou ik verbaas[size=6]t[/size] zijn dat dit een 39-jarige gefrustreerde Blokker is. Die beschuldiging is even waar als de beschuldiging dat het een Marrokaan zou zijn, maar blijkbaar is die gast zijn proces al gemaakt: sommige Blokkers beschikken blijkbaar over helderziende krachten en zijn er hier blijkbaar al 500% zeker van dat het een Marrokaan is...

Leert eerst ne keer schrijven. Uw inhoud is al even belachelijk als uw dt-fouten
Tuurlijk is het nen Marrokaan. Als het nen VB-ker was zou dat toch in dat persbericht hebben gestaan ? Leer de media eens te interpreteren voor je conclusies trekt. danku
wat nu indien het een Pool of Oost-Europeaan is, dat zou mij ook niets verbazen? Daar gaat uw vooroordeel dan...
ah ja, bij de Blokkers plaatsen ze dat waarschijnlijk allemaal onder de noemer "vreemdelingen"
tenzij het natuurlijk een Nederlander, Fransman etc. is
Oud 5 april 2004, 10:51   #33
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat een Blokker twee Marokanen doodschoot weet ik niet. Als ik me juist herinner was er een ontoerekeningsvatbare en helemaal geen VB-er die een Marokkaan doodschoot.
Op deze manier geeft u aan alles een uitleg.

Die schutter die de Marokanen doodde vanuit racistische motieven, was ontoerekeningsvatbaar, zegt u. Maar omgekeerd verklaart u zulke dingen nooit op deze manier. Daar is het altijd de hele groep die slecht is. Daar gaat het nooit om het ene individu, die gewoon een zot is, maar wordt er onmiddellijk gegeneraliseerd tot de bevolkingsgroep.
Oud 5 april 2004, 10:52   #34
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eliohater
wat nu indien het een Pool of Oost-Europeaan is, dat zou mij ook niets verbazen? Daar gaat uw vooroordeel dan...
ah ja, bij de Blokkers plaatsen ze dat waarschijnlijk allemaal onder de noemer "vreemdelingen"
Seba, nu spreek je jezelf tegen. Je hebt gezegd dat het een VB-er of een Marokkaan was.
Oud 5 april 2004, 10:55   #35
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Seba, nu spreek je jezelf tegen. Je hebt gezegd dat het een VB-er of een Marokkaan was.
???????????????????????

ik heb het over het krantenartikel dat hier gepost werd. Daarin werd niets vermeld over de identiteit van de dader, nochthans hebben de Blokkers hier het proces al gemaakt. Het kan dus evengoed een Pool, een Marrokaan of een rasechte Vlaams Blokker zijn...
Oud 5 april 2004, 11:51   #36
Tegendradigaard

Standaard

kwasekikhetnie.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 13:26   #37
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Een 39-jarige man uit Borgerhout heel agressief, geen respect voor dames en geen naam vermeld in de krant....Hhmmmmm hoe moet ik dat verder invullen?
volgens mij ofwel een Marrokaan of een Vlaams Blokker
Ik wil nog even het geheugen van Seba opfrissen.
Blijkbaar heeft de CD&V-er ook al het proces gemaakt. Hetgeen hij aan anderen vewijt.
Oud 5 april 2004, 13:38   #38
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Zulke mensen moeten geliquideerd worden uit de maatschappij. Net als men onkruid verwijderd uit tuinen, moet er grote kuis gehouden worden onder de mensen die denken dat ze onkwetsbaar zijn en andere mensen behandelen als 'üntermenschen'. Het wordt tijd. Tijd dat zulke 'mensen' met de neus op de feiten gedrukt worden, het wordt tijd dat de échte discriminators, onder het mom van te respecteren 'cultuurverschil', met zachte doch dwingende hand tussen de te respecteren lijnen van de democratie gebracht worden. Weg met vrouwenhaters, islamextremisten en andere oertijdaanhangers.
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2004, 13:39   #39
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Blijkbaar heeft de CD&V-er ook al het proces gemaakt. Hetgeen hij aan anderen vewijt.
dat is nu het leuke aan een forum alles wordt opgenomen en kan tegen je gebruikt worden
Oud 5 april 2004, 14:54   #40
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Luc Broes, lees nog eens rustig al mijn posts door. Intruder suggereerde dat het een marrokaan betreft terwijl een geen letter over de identiteit vermeld wordt. Daarom zei ik analoog: volgens mij is het een Marrokaan of een Vlaams Blokker, aangezien er in Borgerhout veel Vlaams Blokkers en marrokanen wonen (wat ook geen toevallige correlatie ). Mijn insinuatie dat het een Vlaams Blokker is is dus even gegrond als de insinuatie dat het een Marrokaan zou zijn, toch is de dader zijn proces hier al gemaakt. Ik insinueer dus niet dat het een Blokker is, maar probeer gewoon met een gelijkaardig voorbeeld aan te tonen dat het niet echt van veel verstand getuigt om zo te redeneren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be