Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2008, 09:15   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En ik heb het over Dewinter, die het VNV en "haar krant" in zijn armen sluit.
Jij begon dus zelf over het VNV en de Vlaams-nationalisten van 70 jaar terug.

Citaat:
Nog iets ??
Nee, want de discussie gaat hier over Le Soir en je off-topic commentaar doet hier voor mij dan ook niet verder terzake.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 09:18   #22
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Uit die franse tekst die jij hier gezet hebt. En u begint dan maar over zaventem te leuteren uit frustratie?
Heb je begot zelfs de tekst gelezen of zit je je frustraties op de neonazi Vlamingen af te reageren?

Ik citeer:

Citaat:
Des discriminations intolérables au regard du principe d'égalité des citoyens ont été constatées et relevées de manière récurrente, comme par exemple :

- L'adoption d'un règlement municipal par le maire d'une ville flamande (Liedekerke) proche de Bruxelles interdisant l'accès aux aires de jeux des jardins publics de la commune aux enfants ne comprenant pas le néerlandais.

Citaat:
- L’adoption par deux autres villes flamandes de la même périphérie bruxelloise (Vilvorde et Zaventem) de règlements municipaux imposant la connaissance du néerlandais pour l'achat d’un immeuble ou d’un terrain �* bâtir sur le territoire de ces communes.
Citaat:
- l’adoption par la Région flamande d’un « wooncode » (Code du Logement) imposant la connaissance du néerlandais, ou l’engagement �* l’apprendre en suivant un cycle de 240 heures de cours, �* tout candidat �* l’obtention d’un logement social en Flandre. C’est donc refouler les plus pauvres de la société – souvent des étrangers – vers Bruxelles et la Wallonie.
Citaat:
- le refus par la tutelle flamande de nommer trois maires francophones démocratiquement élus dans la périphérie de Bruxelles (communes de Crainhem, Linkebeek et Wezembeek-Oppem), �* titre de sanction pour avoir osé adresser les convocations électorales en français aux habitants francophones et en néerlandais aux habitants néerlandophones de la commune. Pour la Flandre, ces édiles municipaux ne respecteraient pas les conditions de dignité minimales pour accéder �* la fonction de maire, du fait d’une violation prétendue de la législation linguistique flamande (question, au demeurant, juridiquement controversée).
(bron: http://forums.lesoir.be/index.php?showtopic=12051 ; Serge)

En zo gaat het nog wel even verder met beschuldigingen voordat hij de vergelijking maakt met nazi's. Thank you and come again .
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 09:21   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

kunnen zij nu echt niet volwassen discuteren over geld en regels ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 09:22   #24
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Blijkbaar kunnen ze geen goede argumenten aanhalen in een mogelijke discussie, dus proberen ze het op deze slinkse manier.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 09:47   #25
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht

En zo gaat het nog wel even verder met beschuldigingen voordat hij de vergelijking maakt met nazi's. Thank you and come again .
Dat is een opsomming van de feiten niet beschuldigingen.
En op het einde een vergelijking inderdaad met de praktijken die voorafgingen aan de nazi gruweldaden.Met uw interpretatie van nederlands zou u ook nog kunnen geweigerd worden voor de speelplein werking van liederkerke.

Ben jij dan een neonazi?

Laatst gewijzigd door monza : 12 november 2008 om 09:49.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 09:48   #26
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat we monsieur Serge een ster moeten aanbieden. Trouwens wat vinden de Joodse medemensen hiervan? Zeiken over een forelleke doen ze, maar wat over deze vergelijking? Kan dat zomaar?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 09:49   #27
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In 1939 deed het VNV mee aan de parlementsverkiezingen onder de naam "Vlaams Nationaal Blok", de voorloper van het Vlaams Blok als het ware. In een interview erkende Filip Dewinter overigens dat het VNV de historische voorloper van het VB was. Dat deze voorloper politiek nogal aangebrand was tijdens de nazi-bezetting, en ervoor, vormde geen probleem voor Dewinter en het VB. Het tijdschrift van het VNV was jarenlang "Volk en staat" waarin werd opgeroepen om de Joden uit te roeien.
Zeg Pietje, volgens jou heeft "Serge" van "Le Soir" dus groot gelijk ? De Vlamingen zijn een crimineel, fascistisch volk ? Een beetje van dat bandieten-bloed stroomt wellicht ook in jouw aderen, en wie weet in die van " Serge" ook trouwens. En in die van Léon Degrelle mischien ? Mischien was die Waal d�*�*rom zo een dikke nazi ? Omdat hij Vlaamse roots had ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 09:51   #28
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Of we maken eens een lijstje op voor de heer Serge over hoe Vlamingen behandeld zijn in 178 jaar Belgique. Eens kijken wie hier als nazi uit de bus komt.
Oud 12 november 2008, 09:55   #29
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie zullen dan toch beter frans moeten leren. Een vergelijking zoals deze is niet hetzelfde als wat jullie beweren.
Hij insinueert dat hetgeen de Vlamingen vandaag de Walen "aandoen" wel eens de prelude zou kunnen zijn naar wat de nazi's uiteindelijk met de joden uitvoerden : na de ordinaire haat van alle dagen, de beschimpingen en vernederingen, de georganiseerde fysieke vernietiging. En met zulke bedenksels loopt hij dan bleitten bij de Franse President, die notabene zelf joods bloed heeft. Dit is de meest laag bij de grondse aanval waarvan ik tot nu toe gehoord heb. Die "Serge" is een echt schadelijk gedrocht.
Oud 12 november 2008, 09:58   #30
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is een opsomming van de feiten niet beschuldigingen.
En op het einde een vergelijking inderdaad met de praktijken die voorafgingen aan de nazi gruweldaden.Met uw interpretatie van nederlands zou u ook nog kunnen geweigerd worden voor de speelplein werking van liederkerke.

Ben jij dan een neonazi?
Heh, persoonlijke aanvallen, schattig. Gezien de royale leugens zijn het beschuldigingen, geen feiten, dat dit voor schuimbekkende vlaminghaters hetzelfde is wil ik wel geloven maar dat maakt het nog niet tot de waarheid.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 12 november 2008 om 10:02.
Oud 12 november 2008, 09:59   #31
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mischien zijn ze daar intellectueel niet toe in staat ?
Oud 12 november 2008, 09:59   #32
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Als we zo machtig en totalitair zijn: wanneer komt eindelijk mijn Waals slaafje aan dat ik maanden geleden besteld heb?
Oud 12 november 2008, 10:00   #33
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Hij insinueert dat hetgeen de Vlamingen vandaag de Walen "aandoen" wel eens de prelude zou kunnen zijn naar wat de nazi's uiteindelijk met de joden uitvoerden : na de ordinaire haat van alle dagen, de beschimpingen en vernederingen, de georganiseerde fysieke vernietiging. En met zulke bedenksels loopt hij dan bleitten bij de Franse President, die notabene zelf joods bloed heeft. Dit is de meest laag bij de grondse aanval waarvan ik tot nu toe gehoord heb. Die "Serge" is een echt schadelijk gedrocht.

Daar ben ik mee akkoord dat serge een kieke is
Maar ben niet akkoord met wat hier in de topic staat.
Oud 12 november 2008, 10:01   #34
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Heh, persoonlijke aanvallen, schattig. Gezien de royale leugens zijn het beschuldigingen, geenf eiten, dat dit voor schuimbekkende vlaminghaters hetzelfde is is mogelijk maar dat maakt het nog niet tot de waarheid. En met mijn Nederlands is niets mis.
Als mijn post een persoonlijk aanval zou hebben kan u best uw eigen onzin nog eens nalezen
Oud 12 november 2008, 10:01   #35
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Of we maken eens een lijstje op voor de heer Serge over hoe Vlamingen behandeld zijn in 178 jaar Belgique. Eens kijken wie hier als nazi uit de bus komt.
wie zei dat ook weer (in het frans natuurlijk ) : als de Vlamingen honger hebben, dat ze Frans leren en voor ons komen werken ?
Oud 12 november 2008, 10:05   #36
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als mijn post een persoonlijk aanval zou hebben kan u best uw eigen onzin nog eens nalezen
Kan je dat staven of is het weeral een persoonlijke aanval hmm?

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord dat serge een kieke is
Maar ben niet akkoord met wat hier in de topic staat.
Dus daar geef je het toe maar als ik steld at hij ons met nazi's vergelijkt dan heb ik absoluut ongelijk?
Oud 12 november 2008, 10:20   #37
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kan je dat staven of is het weeral een persoonlijke aanval hmm?

Dus daar geef je het toe maar als ik steld at hij ons met nazi's vergelijkt dan heb ik absoluut ongelijk?
Ik kan uw beschuldigingen niet staven dat zal u zelf moeten doen.

Daar geef ik dat niet toe, en hiermee staaft u weeral hetgeen ik voordien zei.
Oud 12 november 2008, 10:23   #38
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Het beste wat die mensen verdienen is dat je ze uitlacht.

Feit alleen dat Piet ter verdediging snelt zegt toch genoeg.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 10:29   #39
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
wie zei dat ook weer (in het frans natuurlijk ) : als de Vlamingen honger hebben, dat ze Frans leren en voor ons komen werken ?
Charles Rogiers

Deze held heeft trouwens nog steeds standbeeldjes en pleintjes met zijn naam.
Oud 12 november 2008, 10:35   #40
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Post je dat nu omdat hetgeen hier dagelijks over migranten gezegd en gepost wordt jou ook sterk doet denken aan de stemmingmakerij die in Duitsland in de jaren '30 heerste of poog je gewoon weer om als goede ouwe calimeroflamingant de slachtofferrol op te eisen?

Het idee dat jullie iedere vorm van kritiek op Vlaams-nationalisten durven te vergelijken met de jodenvervolging bewijst echt hoe compleet geschift die flamingantenbeweging geworden is. Er valt eigenlijk nog nauwelijks met jullie te praten.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be