Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2008, 19:27   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar suske toch!

Leg mij eerst eens uit wat kinderen van minder dan negen jaar alleen op straat zouden moeten doen VOOR 20.00h.?

Het is duidelijk dat dit voorstel kant noch wal raakt.

Kinderen moeten sowieso niet op straat rondhangen, niet voor 9 jaar en niet n�* 9 jaar, niet voor 20.00h. en niet na 20.00h.
Laat jij je kinderen alleen ronddolen?

Wat een kind tot 9 jaar op straat doet?
Naar school gaan?
Naar de winkel, 2 straten?
Spelen met de buurkinderen.

Was jij tot je 9 jaar nooit alleen op straat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 19:46   #22
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
maar suske toch!

Leg mij eerst eens uit wat kinderen van minder dan negen jaar alleen op straat zouden moeten doen VOOR 20.00h.?
Spelen bijvoorbeeld? Uiteraard afhankelijk van de woonomgeving, drukke wegen enzovoorts, zoals u zelf al aangaf.

Citaat:
Het is duidelijk dat dit voorstel kant noch wal raakt.

Kinderen moeten sowieso niet op straat rondhangen, niet voor 9 jaar en niet n�* 9 jaar, niet voor 20.00h. en niet na 20.00h.
Laat jij je kinderen alleen ronddolen?
Ik heb zelf nog geen kinderen, maar als ik die gehad zou hebben, zou ik ze niet de geneugten willen onthouden die ik zelf tijdens mijn jeugdjaren had. Wij mochten gewoon op straat spelen toentertijd, weliswaar met begrenzingen zoals het niet over mogen steken van de grote weg die onze buurt van het centrum scheidde, maar toch. Edoch, we moesten wel altijd vóór zes uur 's avonds thuis zijn, en wee je gebeente als je ook maar 5 minuten te laat was.

Citaat:
Maar wie heeft er het meeste last van wie? Me dunkt dat er in bepaalde stedelijke gebieden het meeste last wordt veroorzaakt door niet nadere genoemde bevolkingsgroepen die meestal nèt iets ouder dan negen jaar zijn en vooral geen meerderjarigheid hebben bereikt.
Die groep laat men dus met rust!.....

om je bloeddruk van te laten stijgen dus!
In Nederland worden die niet nader genoemde overlast veroorzakende bevolkingsgroepen die ietsje ouder zijn dan negen jaar meestal in de volksmond aangeduid als marokkaantjes, veelal voorafgegaan door de predicaten kut- en/of tering-.

Vandaar dan ook dat ik zei dat wat mij betreft de leeftijdsgrens gerust tot 16 jaar mag worden opgetrokken.

Citaat:
maar owee het VEEBEE..... voorstellen om schofties onder de 18 n�* 22.00 uur van straat te houden, d�*t is een regelrechte nazi-kapo de loef afsteken hé.
Het voorstel van het VB lijkt mij ook beter dan hetgeen deze Marokkanse meneer heeft voorgesteld, maar soit, het is een begin he?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 20:23   #23
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen dat het voorstel van het Vlaams Blok kwam indertijd, om in bepaalde buurten een avondklok vanaf 10 uur in te stellen.

Van overal werd ware schande geroepen. Vooral van de kanten van de linkse monoculturele luxewijken.
Dieskriemienaasie, rassiesme, het kon niet op.

Maar wat lees ik nu?

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...kinderen.dhtml

Wat moeten we d�*�*r nu van denken?
Zorgen dat ook niet-marokkaanse kindertjes sneller in de criminaliteit geraken? gelijk voor de wet is gelijk voor de wet nietwaar.

En boven de negen jaar mogen ze allemaal 's nachts door de straten dwalen natuurlijk......

Is die SMN nu even rassiesties als het VB?

Het artikel uit Telegraaf: MAROKKAAN WIL AVONDKLOK

Ik snap niet waar jou probleem ligt.
Het feit dat het de allochtonen zelf zijn die dit voorstellen, bewijst toch dat zij ook het beste voorhebben met de jeugd, de toekomst voor morgen?

En ik vind ook dat kinderen tot negen jaar niet op straat moeten ronddolen. Kinderen tot negen jaar hebben hun rust nodig.

Laatst gewijzigd door Graziëlla : 12 november 2008 om 20:24.
Graziëlla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 20:26   #24
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk! het is vooral van belang om de kinderen tot negen jaar van straat te houden na 20.00h. in al die kaviaarsossenwijken zeker hé?
zeker als ze in de zomer tijdens de vakantie op de speelpleintjes aan het spelen zijn.
Vanaf negen jaar kunnen ze dan gewoon naar de steden trekken om daar de leuke buurten vol met "jongeren" te steken zeker? Of hoe moet ik het nu verstaan?

Ik meende dat het VB een verbod VANAF 2200 uur had voor jongeren tot 18 in BEPAALDE WIJKEN.......
Dat is pas discriminatie. De enen moeten binnen na 22.00 uur, en de anderen niet. De verontwaardiging naar het Blok toe destijds waren meer dan terecht.
Oud 12 november 2008, 21:50   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Dat is pas discriminatie. De enen moeten binnen na 22.00 uur, en de anderen niet.
Ik begrijp niet waarom dat discriminatie zou zijn wanneer het over gebieden gaat die duidelijk als 'probleemgebieden' kunnen omschreven worden (statistisch vaststelbaar). De maatregel moet dan gelden voor iedereen van een bepaalde leeftijd in zo'n gebied.

Maar zoals ik al eerder aangaf in deze draad zijn er nadelen aan deze maatregel verbonden.

Ook moet zo veel mogelijk een tijdelijke uitzonderingsmaatregel blijven mijns inziens

Toch denk ik niet dat zo'n maatregel in West Europa op zijn plaats is in deze tijd.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 november 2008 om 21:52.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 22:30   #26
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik meen dat het voorstel van het Vlaams Blok kwam indertijd, om in bepaalde buurten een avondklok vanaf 10 uur in te stellen.

Van overal werd ware schande geroepen. Vooral van de kanten van de linkse monoculturele luxewijken.
Dieskriemienaasie, rassiesme, het kon niet op.

Maar wat lees ik nu?

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...kinderen.dhtml

Wat moeten we d�*�*r nu van denken?
Zorgen dat ook niet-marokkaanse kindertjes sneller in de criminaliteit geraken? gelijk voor de wet is gelijk voor de wet nietwaar.

En boven de negen jaar mogen ze allemaal 's nachts door de straten dwalen natuurlijk......

Is die SMN nu even rassiesties als het VB?

Het artikel uit Telegraaf: MAROKKAAN WIL AVONDKLOK
Is niets nieuws. Dit werd hier in eigen land twee jaar geleden ook al eens uitgevaardigd. Maar dat werd uiteraard onder het motto 'wat niet weet, niet deert' niet aan de grote klok gehangen. We gaan 'democratische' partijen in België immers toch niet van VB-praktijken verdacht maken, zeker?

Citaat:
Avondklok is terug

De avondklok is terug van weggeweest. In de Waalse gemeente Grâce-Hollogne mogen min-zestienjarigen niet meer op straat komen tussen 23 en 6 uur. Ook in Molenbeek pleiten allochtone moeders voor een avondklok.

Minderjarigen jonger dan zestien mogen vanaf 15 juni niet meer 's nachts op straat komen in Grâce-Hollogne bij Luik. De gemeente heeft deze week een politiebevel in die zin goedgekeurd. Het uitgaansverbod voor jongeren geldt er tussen 23 en 6 uur.

De gemeente benadrukt dat het niet om een repressieve, maar om een preventieve maatregel gaat. Grâce-Hollogne wordt niet beschouwd als een 'zwarte' gemeente wat jeugdoverlast betreft, maar er waren de jongste tijd toch geregeld klachten van omwonenden over jongeren die tot 's avonds laat lawaai bleven maken op pleintjes.

Het bestuur heeft nu blijkbaar beslist dat het tijd is om ook ouders op hun plichten te wijzen. De maatregel laat toe dat de politie de jongeren naar huis brengt en een gesprek met de ouders hierover voert.

In de Brusselse gemeente Koekelberg heeft, nog onder de vorige burgemeester, een tijdlang een avondklok voor jongeren bestaan. Het ging om een tijdelijke maatregel in een probleemwijk naast Sint-Jans-Molenbeek, waar zich toen veel overlast van jongeren voordeed, zegt Johan Berckmans, de woordvoerder van politiezone West. Nu doet de Jeugdbrigade er enkel nog sporadische controles naar schoolverzuim en spreekt het jonge tieners aan die 's avonds laat nog op straat rondhangen.

Op een oudervergadering in het integratiecentrum Foyer in Molenbeek gingen onlangs stemmen op om een avondklok voor de jeugd in te voeren, en om delinquente jongeren zelf werkstraffen op te leggen in plaats van hun ouders te laten betalen voor vandalenstreken. (VBR)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=G32SM9E2

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 12 november 2008 om 22:32.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 22:45   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij spreekt over woonwijken met speelpleintjes met toezicht van ouders en in de zomermaanden.

Het voorstel stelt dat kinderen onder de 9 jaar n�* 20.00 h. nèrgens meer mogen spelen, ook niet op je speelpleintje ook niet in de zomer.

Het VB stelt dat dit verbod enkel zou moeten gelden IN BEPAALDE WIJKEN, voor TIJDELIJKE periodes en n�* 22.00 h. voor gasten tot 18 jaar.

Maar het VEEBEE is rassiesties natuurlijk.
Ik woonde in een kleine stad.

Eigenlijk zou je ouders beter verplichten hun kinderen te laten buitenspelen dan ze het te verbieden. Dan zou er tenminste wat meer goe volk op 't straat zijn
Oud 12 november 2008, 23:31   #28
Pukkel
Vreemdeling

Pukkel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Men moet mij eerst en vooral eens uitleggen wat snotapen van minder dan 9 jaar nog alleen op straat doen na 10 uur s'avonds ?
Oefenen voor het examen bendelid ?
Citaat:
Sommigen van die bendeleden zijn volgens het parket amper 10 jaar oud. Elsene telt twee bendes : de « Kung-Fu-clan » en de « Moo-Jack ». In Brussel-stad bestaan er drie : de bende van de Pottenbakkersstraat, de bende van de Wolstraat en de bende van de Spaarstraat. Het parket is van mening dat het hier gaat om criminelen met een gemiddelde leeftijd van 14 tot 15 jaar. De jongeren beginnen hun carrière met graffiti en vandalisme. In een tweede fase plegen ze diefstallen in winkels en auto's. Uiteindelijk worden ze inbrekers, afpersers en overvallers. Vaak belanden ze daarenboven in de drugshandel.
MONDELINGE VRAAG VAN DE HEER GOOVAERTS AAN DE VICE-EERSTE MINISTER EN MINISTER VAN BINNENLANDSE ZAKEN OVER « DE JEUGDBENDES ACTIEF IN HET BRUSSELSE HOOFDSTEDELIJKE GEWEST
Pukkel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 23:58   #29
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat een kind tot 9 jaar op straat doet?
Naar school gaan?
Naar de winkel, 2 straten?
Spelen met de buurkinderen.

Was jij tot je 9 jaar nooit alleen op straat?
Jawel hoor Maar toch niet s'nachts .
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 01:11   #30
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De avondklok is terug van weggeweest. In de Waalse gemeente Grâce-Hollogne mogen min-zestienjarigen niet meer op straat komen tussen 23 en 6 uur. Ook in Molenbeek pleiten allochtone moeders voor een avondklok.
'Allochtone ouders leggen verantwoordelijkheid opvoeding bij overheid' zou je evengoed kunnen titelen. Die avondklok is een evolutie in de verkeerde richting. Op straat lopen is geen misdaad. Het is wat je daar doet op straat dat een misdaad kan zijn.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 01:39   #31
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
'Allochtone ouders leggen verantwoordelijkheid opvoeding bij overheid' zou je evengoed kunnen titelen. Die avondklok is een evolutie in de verkeerde richting. Op straat lopen is geen misdaad. Het is wat je daar doet op straat dat een misdaad kan zijn.
Inderdaad, we moeten het probleem bij de wortel aanpakken en niet aan één of andere repressieve symptoombestrijding doen. Een avondklok instellen is een fundamentele aantasting van de rechten van de burger, zelfs al betreft het hier (kleine) kinderen en zou ik het zelf als ouder niet in m'n hoofd halen om mijne kleine van negen nog om 23.30 uur of zo zonder toezicht te laten buitenlopen. Maar een politiek en politioneel opgelegd verbod gaat een paar stappen te ver ! Hoe pakken we de problemen van kleine (allochtone) jeugdcirminaliteit dan wel best aan? Wel, om te beginnen zouden we de positie van de vrouw in die culturen en hun opvoedkundige autoriteit kunnen opwaarderen. Dan zouden de moeders van zichzelf heel wat meer te zeggen hebben en zouden hun kindertjes niet meer het lef en de toelating hebben om 'in den donkere' op straat rond te hangen. Het probleem is dat allochtone (moslim)moeders nu vaak in welbepaalde wijken niets meer aan hun kleine 'snotneuzen' te zeggen hebben. Dat verschil in gezag binnen het gezin / de familie van man (jongen) en vrouw (meisje) wordt er overigens al van kleins af ingebracht. Zo zie ik zelf regelmatig in de buurt Marokkaanse jongetjes van jonger dan tien tot 's avonds laat in vrij grote groep kattekwaad uithalen en hoor hen lawaai maken, van hun zusters daarentegen is op zulk moment geen spoor van te bekennen. die meisjes zitten vermoedelijk braaf thuis en zullen mama wel leren helpen in het huishouden. En waar zitten de vaders / ouders broers ? Wat is hun opvoedkundige en huishoudelijke bijdrage ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be