![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Euro Health Consumer Index (EHCI) wordt opgesteld door het Health Consumer Powerhouse dat eigendom is van 1 persoon, Mr. Johan Hjertqvist. De vraag moet gesteld wie dat deze persoon financiert, en wat de doestellingen van deze financiers zijn vooraleer we weten wat voor waarde aan deze index te hechten. Als je de index bekijkt merk je dat er een parameters in een vijftal categorieën gemeten worden Citaat:
In 2006 stond Frankrijk nog op nummer 1. Dat Nederland nu op 1 staat kan gemakkelijk meer te maken hebben met een herschikking van de toegekende gewichten en de onderzochte gegevens) dan met een betere service. Als ik dingen lees zoals 'dit jaar dienen we zoveel gewicht toe aan....bla bla bla)...tja. De categorie 'waiting time for treatment bijvoorbeeld betaat (in 2006 toch) uit volgende 5 gemeten gegevens. Citaat:
Wat heb je aan een geweldige gezondheidszorg als je er een jaar op moet wachten of het niet kan betalen? Deze vraag komt niet aan bod gewoon in deze index. Je kan er misschien privatizeringen mee promoten zonder last van de realiteit. Vandaar de vraag ' Wie betaald hiervoor? Ik heb vakken als schaalmethoden en testmethoden gehad in het verleden, vandaar mijn kritische blik waarschijnlijk. index van 2006 http://www.healthpowerhouse.com/medi...EHCI2006en.pdf Ik vind dat degene voor lul staat die verregaande conclusie trekt op basis van een kranteartikel zonder zich vragen te stellen over de waarde van dat artikel. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 november 2008 om 01:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ JB : Een well researched antwoord! De toegekende qualificatie van deze Hjertqvist slaat naar mijn idee als een tang op Dirk. De aangevoerde parameters door deze persoon waren naar mijn gevoel al bizar en omdat ik half om half in NL en F woon heb ik goed vergelijkingsmateriaal.
Het zou idd verstandig geweest zijn, Spinoza, als deze voornoemde Hjertqvist eens een goed onderzoek had gedaan, in plaats van maar wat te roepen. Vermoedelijk ook nog gebaseerd op statistische gegevens van jaren geleden.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Lokaal Raadslid
|
![]() idd; toen ik in Edegem lag voor mijn openhartoperatie, vier overbruggingen, lagen er meer Nederlanders dan Belgen. Hier werden ze sneller en beter geholpen zeiden die. In Nederland duurde het minstens een half jaar voor men ze hielp, zelfs in dringende gevallen. Er zijn er zelfs die speciaal naar hier kwamen, zich hier naar de spoedopname begaven met, zogezegd plotse klachten, om hier opgenomen te worden en een snellere en betere behandeling te krijgen.
Laatst gewijzigd door luvali : 16 november 2008 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 november 2008 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In mijn persoonlijke kring ken ik 2 voorvallen die onmiddellijk hebben geleid tot de dood van de betrokken patiënt.
1) De vriend van een kennis van mij kreeg hartproblemen in de Dordogne. In Gourdon is een uitstekend hartcentrum. Nochthans weigerde de zorg verzekeraar de man in Frankrijk te laten behandelen en bij aankomst in Nederland overleed de man. 2) Een van mijn jeugdvrienden moest voor controle naar het ziekenhuis, liep daar een niervergiftiging op door vervuilde ZH apparatuur, werd min of meer direct naar huis gestuurd en overleed twee weken later. Van alle kanten hoor ik dat het zwaar bergafwaarts gaat met de zorg in Nederland en binnen afzienbare tijd kunt U beter naar de Congo gaan omdat daar de beste doktoren zitten. Krankzinnige Ab Klink doet er beter aan nog eens naar de lagere school te gaan, misschien leert hij daar nog iets.
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Wat een overdreven venijn komt er toch voort uit de Vlamingen als Nederland eens beter uit de verf komt. Ik begrijp eigenlijk die overtroevingsmentaliteit van de Vlamingen niet echt. Een blinde vlek op de wereldkaart laat een klein gebied zien in Noord-West-Europa waar we van een hoge welvaart en van een hoog welzijn kunnen genieten en toch moet onze constante rivaliteit steeds naar boven komen om de ander neer de kunnen halen. Het lijkt eigenlijk met de dag meer op een peuterklasje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Nee, zoiets hebben ze niet. Nederlanders denken itt Belgen helemaal niet positief over hun zorg. Het zijn juist de Belgen die op dit gebied een lesje in bescheidenheid nodig hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Nee, Belgie zou zijn zorg moeten verbeteren op de punten waar juist Nederland het beter doet, zoals onderzoek en behandeling van kanker, resistente bacterieen, toegang tot nieuwe medicijnen, etc. Het kan niet zo zijn dat de wachtlijsten het enige is waar naar wordt gekeken bij het beoordelen van zorgsystemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- Als je je ziek voelt, moet je een afspraak maken met je VASTE huisdokter. - Wachttijd: 7 dagen !!! ![]() - Gevolg: Ziek gaan werken met de hulp van ZELFMEDICATIE. ![]() - Voor elk onderzoek, medicatie of afpraak moet je eerst TOESTEMMING vragen aan je verzekeringsmaatschappij. ![]() Je zal maar eens tandpijn hebben in Nederland & te horen krijgen dat de tandarts je kan inplannen binnen 15 dagen . ![]() Nee hoor, hij komt bij ziekte gewoon terug naar België! Prachtig systeem ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Veel Belgen maken echt een karikatuur van de wachtlijsten in Nederland. Mijn moeder is begin dit jaar geopereerd aan een lekkende hartklep. Ze kon echt meteen terecht in het ziekenhuis. De artsen en het verplegend waren echt subliem - zeer deskundig en vriendelijk. Je moet je ook realiseren dat men in de grensstreek Nederlanders doelbewust laat uitwijken naar Belgie. Waarom dure zorg in dunbevolkt Zeeuws-Vlaanderen optuigen als het ook goedkoop in Belgie kan? Dat lijkt me gewoon slim beleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en daarom komen ontelbare Nederlanders zich hier laten opereren en verzorgen.
Lijkt me een contradictie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Mijn god, kunnen jullie wel begrijpend lezen? Er wordt in dat artikel duidelijk verteld waarom Nederlanders zich laten behandelen in Belgie. Kunnen jullie het niet lezen, of willen jullie het niet lezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik lees dat de rapportage van België 10 jaar achterligt ontstaat de indruk dat we onze "slechts" 12de plaats op de lijst "te danken" hebben aan het feit dat de gezondheidsplaats van ons land op die 12de plaats als men aanneemt dat we in 10 jaar geen enkele vooruitgang zouden gemaakt hebben.
De redenering dat de Nederlandse gezondheidsdienst zo 'n hoge kwaliteit heeft omdat men geen hospitalen bouwt in de grensstreken "..omdat de mensen toch over de grens gaan.." is op zijn minst een eigenaardige redenering. Wat voor regering "geeft zijn eigen bevolking op" door hen bloot te stellen aan de minderwaardige gezondheidszorgen van over de grens ?