![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Och, dat is juist het interessante.
NVA heeft de wonde tot in de diepte aangetoond. Maakt niet uit of ze NU in de regering zitten of niet: het molenspel is van de damwagen.
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus heb ik hier nog niet echt concreet gehoord wat we hebben, wat er gaat veranderen, wat de bedoeling ervan is enzovoort.
Is dit nu een interimregering? Is er geen echte regering en spreken ze er gewoon niet over tot er gras over groeit? Is er wel een regering die nu volledig draaiende is? Eerst politieke crisis, ze smijten wat mensen buiten, dan financiële crisis, ondertussen horen we steeds over verkiezingen in Amerika,... Ik hou er niet van om een half boek te lezen en aan een ander te beginnen, hoe liep het eerste boek nu af? (of film, hoe het voor jullie het beste vergelijkbaar is ![]()
![]() |
#23 |
|
![]() Crisisregerings(crisis)
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En wat is hierin dan het verschil met een normale regering?
![]()
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Huh
![]() En niemand maakt zich daar nog druk over ![]() We zijn dus gewoon allemaal in de zak gezet, gejost, geneukt, maar we praten er niet meer over ![]() Heh... Stom...
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is een regering, punt. of die goed werkt, daar over moet de kiezer maar beslissen in het kieshokje.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Kleine correctie: de kiezer beslist daar in feite niet over in het kieshokje he. Zie maar de laatste...60 jaar?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 18 november 2008 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de kiezer beslist daar wel over, het is niet omdat de stem van de andere kiezers jou niet aanstaat, dat ze fout is.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil zeggen dat ondanks afstraffingen, hele regeringen en partijen gebleven zijn en dat dat ook nog volledig wettelijk en normaal is.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 18 november 2008 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is het omdat een partij van 5% naar 10% gaat, dat ze meer recht heeft om te regeren dan die van 20%?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Dat bedoel ik nu net: de kiezer beslist dat niet.
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 19 november 2008 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorrie, maar "de kiezer" beslist dat dus wel.
Jij laat je alleen maar vangen aan de mooie praat van de pollentiekers na de verkiezingen. Want dan hebben ze allemaaal 'gewonnen'. Lees eerst volgend voorbeeldje, om het beter te verstaan: ik doe ieder jaar mee aan een kermiskoers in mijn dorp. Vorig jaar was ik de tiende, en dit jaar was ik de tweede. Heb ik dan 'gewonnen'? Wie wint dan wel de verkiezingen? Die partijen tesamen die in het parlement tot een meerderheid kunnen komen. Zij vormen de regering, want zij hebben samen ook het meeste stemmen gehaald. Let op, als eenzelfde koalitie aan de macht blijft, maar één van hen is achteruit gegaan, dan weerspiegelt zich dat in de interne macht (aantal ministers en aantallen aanverwanten ... kamervoorzitter ..., belangrijkheid van de bevoegdheden ...). En ja, dat de Vlaamse kiezer nogal mak is, en zo hondstrouw aan zijn partij die hem gerust een mes in de rug kan steken, dat kan je betreuren, maar dat is nu eenmaal demokratie. Ik persoonlijk vind ook dat Leteme nu door zijn aanvaarding om een nep-regering te blijven voorzitten, zonder meerderheid aan de Vlaamse kant, zou afgestraft moeten worden door de kiezer, op een manier dat .... sorrie, ik moet beschaafd blijven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 november 2008 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de veronderstelling dat ook U tot de bevolking behoort en nota nemend dat U langs alle kanten genaaid wordt; schuilt in dat laatste dan geen tegenspraak? U staat immers gebukt voorover gebogen.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 november 2008 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Trust him. You may well know when you've been tangoed ; Kamiel knows when he's been fucked.
|
![]() |
![]() |