![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() er is gelukkig een vaccin op komst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() bravo van zo'n hetero's moet ge 't hebben om aids te bedwingen ps. je redeneert precies als een homo ![]() Laatst gewijzigd door praha : 9 december 2008 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog wat extra info, niet zeer nieuw maar zo te zien nog steeds relevant; klik op "hernoemd" in de pagina.
http://www.meervrijheid.nl/index.html?bcaids.htm
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't schijnt zo.... alweer
dat zeggen ze al jaren 'k vraag me trouwens af of het gaat om alweer de zoveelste remmer of een effectief iets btw er schijnt ook iets nieuw voor kanker zopas ontwikkeld te zijn ... las ik laatstleden |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
al een stukje schuinnweg doornomen ... zoals de schrijver _ik neem even aan dat die cijferkes etc kloppen_ zegt grenst het bijna aan paranoia om die 1 op 5 miljoen nog eens te beperken tot een 10de doch ... dat is wel voor 1 contact glijdt men verder af richting die 500 contacten dan is die factor 10 wel degelijk belangrijk, satistisch gezien en als je kijkt naar het verschil risicogoep versus geen risicogroep_ en dat weet je natuurlijk niet (altijd) (en volledig) op voorhand_ dan is het nog significanter uiteraard gaat zo'n preventiecampagne uit van de worst case scenario en is het de bedoeling de verspreiding van aids te remmen en niet alleen het persoonlijke risico te beperken in die zin zijt ge dus wel 'onveilig' bezig als ge ergens onderdeel kunt uitmaken van het hele radarwerk, hoe klein de kans ook moge zijn voor jou persoonlijk als ik nog wat lees volgt er misschien nog wat commentaar... ik heb de indruk dat de man ook zo zijn eigen agenda heeft als ik het wat verder scroll |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @willem
jaja, ik had het kunnen denken... enerzijds klaagt hij aan dat de preventiespotjes een verkeerd beeld ophangen door gezode vrijende jongen en meisjes te laten zien zonder dat erbij stil gestaan wordt dat er ook zoiets bestaat als risicogroepen wat maakt dat er een algemene trend is van doe maar op ( ik kan 'm hier nog deels gelijk in geven ) maar 500, zegt ie, contacten bij een positief getest persoon levert algauw 1 op 11 op ... dus dan brengt de overheid over dat dit verantwoord zou zijn (?) ![]() dat is een dikke flater volgens mij, want die 1 op 11 is juist op zich maar dat zijn feiten na datum : juister zou zijn 1 op 16000 bij dat opgehangen beeld omdat ge ervan uit gaat dat het geen risicoklas betreft en ook niet vraagt achter die test want alles is toch kits zolang je dat condoom draagt en andeszijds begint ie natuurlijk van stang te gaan op die groepen (oa homo's) die vermeend risicoprofiel erop nahouden en denkt ie dat dat bij hetero's niet zou voorkomen de verklaring waarom dat dat zou doodgezwegen worden doet ie af als louter een zaak dat men met geen woord daarover wilt reppen omwille dat men deze groepen niet wilt stigmatiseren kortom hij vindt het onterecht dat aidsverspreiding/onstaan ergens zo bij de heterogemeenschap wordt gelegd via dat beeld terwijl hetero's slechts bijzonder weinig kans lopen ![]() 't klinkt bijna als Gezond Vlaanderen ![]() hier geeft ie zelfs advies hoe de overheid het best zou aanpakken : Dit advies zou luiden: 'Heb rustig meerdere partners, condooms gebruiken is niet noodzakelijk, als je je maar houdt aan de volgende regel: selecteer je vaste partners met enige zorg. Een los contact is nooit erg riskant, maar een vaste seksuele relatie met biseksuele mannen, intraveneuze-drugsgebruikers, immigranten uit een aantal Derde-Wereldlanden, hemofiliepatiënten en bloedtransfusie-ontvangers levert een behoorlijk risico op. Wil je toch een vaste relatie met iemand uit deze groepen, dan is het gebruik van een condoom een goed middel om het risico te beperken, maar zelfs dan blijft het risico nog reëel. Het zou dan ook verstandig zijn partners uit een risico-groep aan te sporen een HIV-test te ondergaan. Voor de rest: laat je leven niet verpesten door risico's die kleiner zijn dan het risico om te verdrinken.' Laatst gewijzigd door praha : 9 december 2008 om 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||||
|
![]() Citaat:
Enige passages die ik wel markant vind: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar niettemin minimaliseert resp. maximaliseert hij die risicocijfers door een plaatje op te hangen als ware het dat de heterogroep doorsnee gezien veel minder promiscue zou zijn dan bij de homoseksuelen en biseksuelen hij hangt daarmee op zich een vals beeld op dat er helemaal geen probleem is om zonder condoom te opereren _hij vergeet hier ook de achterliggende bedoeling dat het gaat om inperking en niet persoonlijk risico_ als hetero opvallend daarin is zijn vergelijking met een verkeersongeluk... hij vergeet dan eventjes stilzwijgend dat het niet gaat over het hiv krijgen op zich maar het weer verderop doorgeven .... iemand uit een verkeersongeluk staat alleen en geeft dat verkeersongeluk niet door Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 9 december 2008 om 01:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @willem
nogal moeilijk reageren als ik die citaten niet te pakken krijg in m'n reply alvast die eerste... die had ik al min of meer zelf aangehaald daar stelt ie dat a) er een verkeerd beeld wordt opgehangen van gezonde jongens en meisjes en niks anders b) die heteroseksuelen slechts verantwoordelijk zijn voor een minderheid van de infecties a) okay er worden geen drugsverslaafden ed ( mogelijke risicoklasses) vertoont ... klopt maar je ziet het ook niet altijd visueel daar gaat 't 'm nu net ergens over en dat vergeet ie dat hadden ze misschien mogen doen ( ik gaf 'm al deels gelijk in mijn eerste reply ) maar dan krijg je gratuit weer opmerkingen dat men seksueel verkeer verkeerdelijk gaat voorstellen ofzo vanuit dezelfde hoek b) dat stukje klopt niet omdat zelfs al zijn dat gezonde uitziende jongens en meiskes je hun historie nog hun gedrag kent een goed verstaander heeft net ergens door dat dat de achterliggende boodschap is Laatst gewijzigd door praha : 9 december 2008 om 01:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @willem
ook die tweede heb ik al aangehaald ik ben er deels mee akkoord het is ook pas vanuit het vooropgestelde poco-dogma dat je dit een algehele verklaring zou vormen da's nogal erg zwakjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @willem
die derde ligt in het verlengde het is nogal absurd te gaan redeneren dat het geld er niet ( of beter nooit ) zou worden voor voorzien omwille van die ene persoon uiteindelijk treft die 'homo&bi-ziekte' dan toch de heterocommune _ dat wist men al_ en zal je toch in gang moeten schieten en ten tweede : alsof de wereld enkel zou bestaan uit leading hetero's... ook dat is absurd |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @willem
nummer 4) die ligt weer in het verlengde.... altijd leuk zo'n hypothese na feiten ![]() die is nog absurder met die vergelijking van die 1400x budgetering hiv is besmettelijk en dodelijk .... hart en vaatziekten zijn ook dodelijk maar dan houdt het op in beide gevallen heb je de nodige preventiemogelijkheden om althans het risico in te dijken maar in 'teerste geval is een tegenvaller _en die ga je steeds hebben_ weer een nieuwe besmeetingshaard ik weet niet maar ge zou dat is statistisch moeten bekijken wat het zegt na cascade van een paar contacten over een bevolking |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @willem
die laatste ( nr 5 ) is gewoon te gek voor woorden..... puur een staaltje van uiterst rechts denken dat ene ( kansarmoedebestrijding ed ) heeft geen bal te maken met het zogezegd verzwijgen van het grote aandeel dat ze zouden hebben ...integendeel het zou een welgekomen argument kunnen zijn en uiteindelijk kan het alleen maar positief bijdragen tot het inkrimpen van de verspreideing alvast in deze groep en dat andere is natuurlijk pure chantage verdergeborduurt op de vorige passages zoals ik dacht.... ik had niet echt verder moeten lezen, al waren de cijferkes wel aardig om even in beschouwing te nemen Laatst gewijzigd door praha : 9 december 2008 om 01:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Niet-hetero's kunnen statistisch en dus democratisch gezien, voor hooguit 5-10% gelijk hebben/halen; sterk(ste) argument daarbij blijft uiteraard dat de kans niet als geheel onbestaand mag/moet worden geacht dat (buiten transfusie-besmettingen) de ziekte zelfs van vrouw op man overdraagbaar kan zijn.
Maar goed, ik plaatste de link alleen "volledigheidshalve" want ik val redelijkerwijs onder geen van de risicogroepen voor "natuurlijke" verwerving van zulke enge besmetting. Toch dit nog maar even herhalen: Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'democratisch gezien' : op wat mag dat slagen ? Citaat:
ik ook niet (meer) Citaat:
wel ja prioriteiten ... misschien wel gezien zowat 90% ( jouw cijferke ) hetero is maar toch her en der geïnfiltreerd wordt door allerhande risicoklasses die het in de groep kunnen brengen... dus uiteindelijk ook best drager kunnen zijn ... zijn zij het die louter cru en statistisch gezien eerst het vermanende condoomvingerke zouden moeten krijgen ![]() nietwaar ? ( cfr. vergelijk het met het voorstel _ dat alweer afgeketst is, dacht ik _ van een autoverzekering voor mannen duurder te laten afsluiten dan voor vrouwen ) en inzake promescue hoeven ze echt niet onder te doen hoor ps. dat meen ik ni echt hoor .... van mij mogen die filmpjes best wat diverser zijn ... maar ook dat is weer niet goed als ge Gezond Vlaanderen bezig hoort want dan propageert men abnormaliteiten Laatst gewijzigd door praha : 9 december 2008 om 02:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ik denk dat ik mijn (nauwelijks terzake doende) mening wel voldoende heb onderbouwd: vèruit de grootste risico's zijn
1: mensen die kiezen/toegeven voor/aan (wisselend) "vervangend" sexueel gedrag en 2: slachtoffers van zulken. Cijfers/percentages zijn vindbaar. Uiteraard verdienen minderheden hulp en aandacht, maar wel in rang- cq volgorde.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Men heeft onlangs HIV kunnen genezen door een beenmergtransplantatie van een donor met een gen dat zorgt dat HIV geen vat kan krijgen op andere cellen. Nadeel daarbij is dat de donor enorm veel pijn moet lijden en dat slechts een klein percentage van de bevolking donor kan zijn (slechts 1 op 1000 europeanen bezit het gen).
Bron: Bone marrow 'cures HIV patient' - BBC Laatst gewijzigd door Heftruck : 9 december 2008 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |