![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() Toch weer geen lastercampagne tegen Nederland mag ik hopen? Ik vind dat wij Vlamingen anders wel een heleboel van ze kunnen leren. Nou, konden leren dan. Want ze hebben zich nu ook laten gijzelen door religieuze zeloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() van Tros Opgelicht kan ik leren hoe oplichting te voorkomen , zeker als er een sjofiaal bekkende gozer aan de deur staat ( hier al persoonlijk meegemaakt en ik zit dik 50 km vd grens ) die duidelijk van boven de moerdijk komt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() hollanders die in belgie aan je deur komen leuren met vanalles is al jaren een gekende plaag, maar de laatste tijd precies weer erger.
ze spelden je een verward verhaal op de mouw van hoe ze aan die spullen (van bestek tot stroomgeneratoren) komen, vaak werken ze zogezegd voor een of ander bedrijf in zwitserland... mijns inziens ruikt het nogal sterk naar het helen van gestolen goederen. toch blij dat ik in een landje woon waar mensen liever met werken dan met sjacheren hun brood verdienen. en hollandse sjacheraars, blijf aub met jullie rommel in eigen land. als wij hier iets nodig hebben gaan we wel naar de winkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Nederland is 1 telefoontje naar Politie genoeg om te zorgen dat een dubieuze straathandelaar gecontroleerd wordt en gewoonlijk afgevoerd. Het verschijnsel is hier zeldzaam geworden maar zoals ik nu lees wijkt het tuig uit naar België.
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Nederland is 1 telefoontje naar Politie genoeg
dat is niet wat ik zie in dat tv-programma , een klacht neerleggen waar niets mee gebeurt tenslotte een tv-zender inschakelen , die maanden opzoekwerk doet en dan moeten de tv-makers de arrestatie nog opzetten voor de flikken |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Colportage Ah, daar leer ik uit de Wiki dat colporteurs in België een LEURDERSKAART moeten bij zich hebben; tamelijk overeenkomstige wetgeving dan toch.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit fok.nl
Wie is hier nou de oplichter ? 'Justitie België onderzoekt valse draagmoeder' Internationaal - door Redactie op 04-12-2008 @ 01:20 Justitie in Gent is gisteren een onderzoek gestart naar een Belgische draagmoeder die Nederlandse ouders met een kinderwens heeft opgelicht. Dat meldt actualiteitenprogramma Netwerk gisteren. Uit een item dat vanavond wordt uitgezonden blijkt dat meerdere Nederlanders het schip in zijn gegaan bij de vrouw die duizenden euro's ontvangt, maar nooit zwanger wordt voor de Nederlanders. Onder de gedupeerden is het echtpaar uit Overijssel dat vorige week in het nieuws kwam nadat ze een baby hadden gekocht in België. Baby Jayden werd in juli geboren. De rechtbank in Zwolle oordeelde vorige week dat Jayden weg moest bij de wensouders en de komende weken bij een gastgezin moet blijven. In de uitzending van Netwerk is te zien hoe de draagmoeder die het echtpaar oplichtte, andere Nederlandse koppels geld afhandig maakt. Het actualiteitenprogramma liet de beelden zien aan Justitie in België. Woordvoerder Annemie Serlippens liet weten dat de draagmoeder zo snel mogelijk wordt geïdentificeerd en wordt opgespoord. "Het lijkt te gaan om een zeer ernstige vorm van oplichting en misbruik van de goedgelovigheid van mensen met een zeer grote kinderwens." De draagmoeder liet zich volgens Netwerk meerdere keren tegen betaling bij haar thuis insemineren met zaad van verschillende mannen. De Nederlandse wensouders kregen steeds te horen dat ze niet zwanger raakte, maar één keer zette de vrouw wel een kind op de wereld. Dat verkocht ze aan een vriendin. Wie de biologische vader van het kind is, is onbekend. Uit onderzoek van Netwerk blijkt dat veel Belgische vrouwen zich op internet aanbieden als draagmoeder. Vooral Nederlandse paren met een kinderwens zouden zich bij hen melden. Er dook ook een Belgisch stel op dat hun nog ongeboren kind op internet aanbood. Verschillende Nederlanders zouden al hebben gereageerd. Naar dit geval doet justitie in het Belgische Oudenaarde onderzoek. einde citaat. Het is ronduit een beschamende schtesvertoning van dat Gents stel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opgelicht
België onderzoekt draagmoederzaak 4-12-08 De justitie in Gent in België heeft een Vlaamse draagmoeder opgepakt die tenminste twee Nederlandse echtparen zou hebben opgelicht. Aanleiding is een reportage van het tv-programma Netwerk, die vanavond wordt uitgezonden. Daarin wordt gezegd dat een kinderloos Nederlands paar de draagmoeder drie keer heeft betaald, om zich met zaad van de man te insemineren. Een ander paar uit Nederland betaalde de vrouw in die periode vijfmaal. Het kind dat ze kreeg, verkocht ze aan een vriendin. Het is niet duidelijk wie de vader is. De Gentse justitie spreekt van een zeer ernstige vorm van oplichting. Nos nieuws Wie licht wie nou op ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() zij zijn naar hier gekomen
heb je ook een voorbeeld van een bericht in de stijl van ' Belg opgepakt voor oplichting in Zwolle' ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BENIDORM In de Spaanse badplaats Benidorm is een Belgische man aangehouden die de afgelopen jaren tientallen vlees- en voedingsbedrijven heeft opgelicht. http://www.evmi.nl/nieuws/voedselvei...-opgepakt.html - 38k - In cache - Gelijkwaardige pagina's De Standaard Online - Belgische oplichter gevat in Frankrijk DIJON - Het Franse gerecht heeft een Belg opgepakt die ervan verdacht wordt tientallen bankautomaten te hebben ... http://www.standaard.be/Archief/Arti...72007_101.aspx - 19k - In cache - Gelijkwaardige pagina's HLN: België - Duo opgepakt voor oplichting met leeggoed bij ...13 sept 2008 ... Duo opgepakt voor oplichting met leeggoed bij Colruyt - De politie van Brugge heeft gisterenavond twee mannen opgepakt voor oplichting van ... http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...-Colruyt.dhtml - Gelijkwaardige pagina's HLN: België - In Brussel veroordeelde oplichter opgepakt in Parijs ...16 maart 2008 ... In Brussel veroordeelde oplichter opgepakt in Parijs ... hem door België een internationaal Schengen-aanhoudingsmandaat was uitgevaardigd ... http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...n-Parijs.dhtml - Gelijkwaardige pagina's Meer resultaten van www.hln.be » Derde Belg opgepakt voor doodschieten Roosendaler - DAG(Novum) - De politie heeft vrijdag nog een Belg opgepakt voor het doodschieten van een 35-jarige man in Roosendaal in september. Justitie heeft de Belgische ... http://www.dag.nl/1053551/NIEUWS/Art...oosendaler.htm - 38k - In cache - Gelijkwaardige pagina's 4 zaken van oplichting. 1 zaak moord. In 2 minuten googelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() 3e geval is in eigen land
4e geval is een fransman 5e : link werkt niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inbreker vlucht voor filosofisch geleuter
Een inbreker die dinsdagavond wilde inbreken in een huis in het Belgische Asse, is van een koude kermis thuisgekomen. De inbreker had geen zin in een zware, filosofische preek van de heer des huizes, en sloeg op de vlucht. Rond half negen 's avonds kwam de 52-jarige Michel Pauwels thuis, en zag dat er enkele lades openstonden. Ineens kwam er een man tevoorschijn, die hem onder bedreiging van een pistool in het Frans dwong op zijn buik te gaan liggen. Hierna moest hij zijn zakken leegmaken en zijn portemonnee met 150 euro aan contanten aan de inbreker overhandigen. Ineens kreeg Pauwels een ingeving. "Ik begon met de man te praten en vroeg hem waarom hij dit deed. Ik heb een diploma economie en een diploma wijsbegeerte. Ik kan vrij goed babbelen en begon een gesprek met de man om hem te kalmeren", vertelt het slachtoffer. "Hij vroeg waar de waardevolle zaken lagen, maar ik omzeilde die vraag en hij werd wat nerveus." Inmiddels had de inbreker de kluis gevonden, maar daar had Pauwels al vier jaar lang geen blik meer in geworpen. Daarom vroeg de inbreker om bankpasjes, maar bedacht ineens dat hij zonder pincode niets met de pasjes kon beginnen. "Ik had de indruk dat hij nogal amateuristisch te werk ging." Hierop liet de wanhopige inbreker het gevulde magazijn van zijn pistool zien. Toch liet de bewoner zich niet bang maken, en vroeg de inbreker of de kleine buit al die moeite wel waard was. De inbreker vertelde een moeilijk leven te leiden, maar wilde verder niet over zijn problemen praten. Wel werd de sfeer iets gemoedelijker. "Hij bood me zelfs één van mijn eigen sigaretten aan en gaf me een stoel. Hij zei me daarna dat hij mij zou moeten neerslaan of dat hij me zou moeten vastbinden, zodat hij veilig zou kunnen vluchten." Om hem gerust te stellen, hield Pauwels zijn handen maar op zijn rug. De inbreker liet hem verder met rust, maar sommeerde hem wel een half uur te wachten voordat hij iemand om hulp zou vragen. Hij dreigde nog even de telefoon te slopen, maar is zonder het dreigement uit te voeren met de noorderzon vertrokken. fok.nl Die Waalse dieven toch! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat een sjacheraars zijn dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |