Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2008, 23:22   #21
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Het zou toch wel al een goed begin zijn, moesten de buitenwippers de identiteitskaarten controleren van degenen die er heel jong uitzien. 14- en 15-jarigen horen niet thuis in een discotheek om 5 uur 's morgens.
Normaal gezien mag je niet in discotheeks onder de 18 jaar
op fuiven moet je minimum 16 jaar zijn
de security mag naar identiteitskaarten vragen
in discotheken moet je trouwens bijna overal je pas laten zien en lid worden van de club eer je binnenmag hoor
Oud 30 november 2008, 23:28   #22
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Normaal gezien mag je niet in discotheeks onder de 18 jaar
op fuiven moet je minimum 16 jaar zijn
de security mag naar identiteitskaarten vragen
in discotheken moet je trouwens bijna overal je pas laten zien en lid worden van de club eer je binnenmag hoor
Dat wist ik dus niet. Maar dat is waarschijnlijk allemaal zo op papier terwijl echte controle nauwelijks gebeurt? Laatste keer, zo'n 10 jaar geleden, ben ik nog eens in een Belgische discotheek binnengegaan voor 15 minuten, de muziek was zodanig luid dat mijn hoofd op springen stond. Het personeel daar moet potdoof zijn. Een decibellimiet mag ook ingevoerd worden.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 23:36   #23
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wist ik dus niet. Maar dat is waarschijnlijk allemaal zo op papier terwijl echte controle nauwelijks gebeurt? Laatste keer, zo'n 10 jaar geleden, ben ik nog eens in een Belgische discotheek binnengegaan voor 15 minuten, de muziek was zodanig luid dat mijn hoofd op springen stond. Het personeel daar moet potdoof zijn. Een decibellimiet mag ook ingevoerd worden.
identiteitscontrole gebeurt sowieso in discotheken. Ook uit eigenbelang hoor. Pas afgeven, gegevens invoeren, met de webcam een fotootje maken en hop je staat in hun bestand. Maak je het een keertje te bont, volgende keer..acces denied!
Op fuiven is het idd niet zo streng gecontroleerd, maar bij twijfel mag het paspoort altijd gevraagd worden, net als er mag gecontroleerd worden op wapens. (en niet op drugs)
Oud 30 november 2008, 23:42   #24
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Toch wel. Uit cijfers van de provincie die ik destijds als journalist kon inzien, bleek een duidelijk verband tussen het aantal verkeersongevallen en het gevorderde uur. Je kan nu eenmaal niet ongestraft je biologische klok van slag maken. Vraag maar aan mensen die in ploegen werken, aan piloten, aan taxichauffeurs, ...
En dan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 23:43   #25
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gebeurt nu toch al? Soms lees je hoe een burgemeester een tent sluit voor een paar weken wegens overlast. Dit zijn dus reakties NA de feiten. Van preventie is er weinig sprake.
Dat werkt dan ook zelden.
EN is ook niet echt nodig.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 november 2008 om 23:43.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 01:55   #26
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Toch wel. Uit cijfers van de provincie die ik destijds als journalist kon inzien, bleek een duidelijk verband tussen het aantal verkeersongevallen en het gevorderde uur. Je kan nu eenmaal niet ongestraft je biologische klok van slag maken. Vraag maar aan mensen die in ploegen werken, aan piloten, aan taxichauffeurs, ...
Uit statistieken blijkt dat de meeste files zich voordoen tussen 8u - 9u 's ochtends en tussen 17u - 18u 's avonds. Daarom stel ik voor dat we met zijn allen gaan werken van 10u tot 19u zodat we geen files meer hebben van 8u tot 9u en van 17u tot 18u.
Oud 1 december 2008, 02:42   #27
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pintjeeuh Bekijk bericht
14 of 15 jarigen moeten thuis zijn op zo een uur
Ik ben dan ook heel erg voorstander van een avondklok, tot een bepaalde leeftijd en een bepaald uur moet je niet meer op straat lopen, je hebt daar niets verloren.
Groot gelijk, je hebt 's nachts op straat absoluut niks te zoeken, tot ze u verbieden van er te komen. Want dan zit jij opgesloten, en uw vrijheid ligt buiten op straat.

Dit blijkt tegenwoordig voor alles de oplossing, laten we het allemaal verbieden dan kunnen we binnenkort zelfs niet meer met ons duimen draaien zonder een regel te breken. En binnen 10 jaar vragen we ons allemaal af hoe het toch zo ver is kunnen komen.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 03:00   #28
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Dat men gewoon de huidige wetgeving toepast en strenger controleert.
Oud 1 december 2008, 07:16   #29
kaptenkirk
Partijlid

kaptenkirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het feit dat er dan nog mensen zijn die zich willen amuseren, natuurlijk.

Acceptabel voor wat?
Er zijn natuurlijk een pak meer mensen/jongeren die liever van hun nachtrust genieten. Zowel voor als tegenstaanders hebben gelijk. Behalve als je naar het prijskaartje van de escapades van de feestneuzen kijkt. Weekendongevallen, drugsgebruik, overlast, ...

Uit statistieken kan je afleiden dat 35% van de dode of zwaargewonde bestuurders tussen de 18 en 24 jaar is, wat enorm veel is als je weet dat die groep slechts 10% vertegenwoordigd van de totale populatie aan automobilisten. Schrik dan niet dat dit cijfer tijdens de weekendnachten stijgt tot 50%. Het grootste deel van de slachtoffers is dan op weg naar huis, na een nachtje (of misschien het hele weekend) fuiven.

16 jaar vind ik acceptabel om een dancing te betreden. 18 is natuurlijk beter.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 07:23   #30
kaptenkirk
Partijlid

kaptenkirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dus omdat sommige ouders hun pubers niet in de hand hebben, moet de rest zijn party-time 'getimed' zien, de bazen hun inkomsten zien dalen,...

Ik begrijp veel 'amusement' niet, maar vind wel dat iedereen recht heeft op zijn ding.
Je economisch argument klopt niet. In de jaren 70-80 waarin ik opgroeide, gingen de deuren van de meeste dancings open om 18u tot maximaal 2-3u. Enkele iets langer. De bazen verdienden goed hun boterham en de jongeren waren uitgeslapen.
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 07:34   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Je economisch argument klopt niet. In de jaren 70-80 waarin ik opgroeide, gingen de deuren van de meeste dancings open om 18u tot maximaal 2-3u. Enkele iets langer. De bazen verdienden goed hun boterham en de jongeren waren uitgeslapen.
Welkom in het nieuwe millenium zou ik zeggen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 09:35   #32
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En dan?
De gevolgen zijn niet mis: concentratieproblemen, slaapproblemen, verminderd libido, spijsverteringsproblemen, slecht zien, ...
Oud 1 december 2008, 09:38   #33
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Welkom in het nieuwe millenium zou ik zeggen.
Niets echt om welkom in te zijn, als er zulke ernstige nadelen aan vast kleven. Het vergt alleen wat politieke moed om de toestand van de jaren '70 terug te roepen. Even veel lol, minder miserie.
Oud 1 december 2008, 15:13   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in waarom we zouden moeten ons allemaal op de zelfde wijze gedragen via dit soort van verboden. Als ik om vijf uur 's morgens een pint of een koffie wil gaan drinken, en er is een cafeeigenaar die die service bereid is aan te bieden, waarom moet daar dan iemand tussenkomen? En als er overlast is, kan dat worden aangepakt, in plaats van dit soort van 'preventief' straffen en onverantwoordelijk achten van de bevolking, een totalitair regime waardig. Zelfs onder de naam 'democratie' is een totalitaire staat een mogelijkheid. De evolutie is onmiskenbaar.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 december 2008 om 15:15.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 15:24   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ja alle jongeren beneden de achtien een soort GPS-tracking band rond hun enkels, die een muziekinstallatie stoorsignaal uitzend. Vanaf er eentje op de dansvloer staat na 12u wordt de muziek gestoord, of begint iedereen geergerd te zoeken naar die pubers en ze buiten te shotten om verder gezellig naar de muziek te kunnen luisteren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 15:36   #36
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Er zijn natuurlijk een pak meer mensen/jongeren die liever van hun nachtrust genieten. Zowel voor als tegenstaanders hebben gelijk. Behalve als je naar het prijskaartje van de escapades van de feestneuzen kijkt. Weekendongevallen, drugsgebruik, overlast, ...

Uit statistieken kan je afleiden dat 35% van de dode of zwaargewonde bestuurders tussen de 18 en 24 jaar is, wat enorm veel is als je weet dat die groep slechts 10% vertegenwoordigd van de totale populatie aan automobilisten. Schrik dan niet dat dit cijfer tijdens de weekendnachten stijgt tot 50%. Het grootste deel van de slachtoffers is dan op weg naar huis, na een nachtje (of misschien het hele weekend) fuiven.

16 jaar vind ik acceptabel om een dancing te betreden. 18 is natuurlijk beter.
laten we de statistieken volgen, en autorijden verbieden tot 24 jaar. Dat is dan al 1 probleem van de baan...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 15:47   #37
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
laten we de statistieken volgen, en autorijden verbieden tot 24 jaar. Dat is dan al 1 probleem van de baan...
Hoe de meerderheid van die jongeren moet gaan werken is natuurlijk bijkomstig...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 16:29   #38
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom we zouden moeten ons allemaal op de zelfde wijze gedragen via dit soort van verboden. Als ik om vijf uur 's morgens een pint of een koffie wil gaan drinken, en er is een cafeeigenaar die die service bereid is aan te bieden, waarom moet daar dan iemand tussenkomen? En als er overlast is, kan dat worden aangepakt, in plaats van dit soort van 'preventief' straffen en onverantwoordelijk achten van de bevolking, een totalitair regime waardig. Zelfs onder de naam 'democratie' is een totalitaire staat een mogelijkheid. De evolutie is onmiskenbaar.
Het Mestputteke zeker?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 16:30   #39
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe de meerderheid van die jongeren moet gaan werken is natuurlijk bijkomstig...
Laat ze met de fiets gaan, zoals wij vroeger, bergop en tegen de sneeuw in.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 18:44   #40
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Laat ze met de fiets gaan, zoals wij vroeger, bergop en tegen de sneeuw in.
Ja, want dat was toch zo'n goeie tijd eh.
Oh, die nostalgie naar de tijd toen de fax nog op stoom werkte...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be