Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2008, 17:41   #21
Gargamel
Banneling

Standaard

De twee teven van die familie draagden bont.....

De dochter van Astrid zouden ze beter verstoppen,word eens wakker naast zo een lelijk wijf...
De enige die zoiets kan wippen is de magnifieke van dit forum

Solly,den filo kan dat ook

Laatst gewijzigd door Gargamel : 10 december 2008 om 17:49.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 19:10   #22
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Het is echt hallucinant om die vele, ronduit domme, idiote, vulgaire, achterbakse, degoutante, kleinmenselijke opmerkingen te lezen.

En dit wordt dan geponneerd door zogezegd volwassen mensen?
Oud 10 december 2008, 19:20   #23
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

snel, haal de belgische vlagjes boven en het portret van de koning!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 19:23   #24
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het is echt hallucinant om die vele, ronduit domme, idiote, vulgaire, achterbakse, degoutante, kleinmenselijke opmerkingen te lezen.

Het is hallucinant om zien dat iemand als dusdanig bezeten is van idolatrie en koekendozenromantiek. En dat is dan zogezegd een volwassen mens.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 19:29   #25
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Het is hallucinant om zien dat iemand als dusdanig bezeten is van idolatrie en koekendozenromantiek. En dat is dan zogezegd een volwassen mens.

Heeft niks met idolatrie en 'koekendozenromantiek' (waar jullie dit zelfgecreëerd woord ook hebben mogen halen?) te maken.

Het is gewoon reëel.
Oud 10 december 2008, 20:17   #26
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft niks met idolatrie en 'koekendozenromantiek' (waar jullie dit zelfgecreëerd woord ook hebben mogen halen?) te maken.

Het is gewoon reëel.
Idolatrie dus... Voor u zijn mensen van het koningshuis bijna half-goden. Elke zin die u schrijft zit tsjokvol (tof woord) met verafgodingingen. er gaat zowaar iets religieus van uit!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 22:41   #27
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

:twi sted:
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 22:50   #28
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is gewoon reëel.
Je gaat toch niet ontkennen dat je deze gore koningentroep aanbid ? Die Fabiola met haar voddemantel in schurftig konijnenevel , Bert Bibber, en de rest van de bende omhooggevallen parasieten ? Dat zijn toch jouw persoonlijke afgoden ? Maar besef je wel dat die , net als het gewone volk, langs het zelfde gat schijten, en dat dat even hard stinkt ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 23:00   #29
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is gewoon reëel.
Idolatrie dus. Een bakvisje is zich ook niet bewust van haar pathologische verafgoding van één of ander boyzbandje. De eerste fase is trouwens ontkenning.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 11:59   #30
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
in 1966 verstoorden provo's het huwelijk tussen Beatrix en Klaus met een rookbomaanslag.
Fotogeniek en onschadelij.
http://www.wijzijndegeschiedenis.nl/...aspx?memid=216
Hihi, leuk!
Helemaal "onschadelijk" is het natuurlijk niet. Strijd tegen symbolen heeft ook haar effect, maar het mag zich niet beperken tot symbolen.

Enfin...
Hup Holland, hup!
En de Oranjes op 't schavot!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 21:19   #31
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
"Nieuwe mantel Onze-Lieve-Vrouw is haute couture"
Couturier Gérald Wathelet is klaar met de nieuwe processiemantel voor het Onze-Lieve-Vrouwbeeld in de Antwerpse kathedraal. De mantel wordt zondag gezegend in een viering met koningin Fabiola. Die heeft al meteen een speciale band met de processiemantel, want hij werd gemaakt uit hetzelfde kostbare satijn als haar trouwjurk.

De nieuwe mantel voor Onze- Lieve-Vrouw is een cadeau van een welgestelde Antwerpenaar, die anoniem wil blijven. ”Een mecenas”, vertelt Jan Engels, conservator van de kapel van de Antwerpse kathedraal. ”Ik mag niet zeggen wie hij is, maar hij had zo zijn redenen om Onze-Lieve-Vrouw te eren. Een paar maanden geleden belde hij me op. Hij zocht een bestemming voor het geld dat hij wilde schenken.”

Wathelet
De conservator van de kapel moest daar niet lang over nadenken. ”De processiemantel van Onze-Lieve-Vrouw was versleten. Hij dateert van 1899. We konden die laten restaureren, maar eigenlijk hoort hij thuis in een museum. Dus vonden we het een beter idee om een gloednieuwe mantel te laten maken.”

Couturier Gérald Wathelet kreeg de opdracht om de mantel te ontwerpen. De geknipte man, vond Jan Engels. Want Wathelet is zo’n beetje de huisontwerper van de koninklijke familie. ”Dan zal hij ook wel iets kunnen maken voor Onze- Lieve-Vrouw, de koningin der koninginnen.”

Wathelet werkte twee maanden aan de mantel. ”Het was heel plezant om te doen”, zegt hij. ”Ik kon me er creatief op uitleven, want de mantel hoefde niet draagbaar te zijn. Hoewel dat eigenlijk wel zou kunnen. Maar het blijft wel een religieus kledingstuk, hé. Het moet passen in het kader van de kathedraal. Dus ik mocht niet overdrijven met dat creatief zijn. Het mocht geen show worden.”

De mantel van Onze-Lieve- Vrouw is een echt haute couturestuk geworden, zegt Wathelet. ”Het is gemaakt in dubbele satijn, dezelfde soort stof als die van de trouwjurk van koningin Fabiola. En hij is afgewerkt met kant uit Calais.”

Feestdagen
Koningin Fabiola zal erbij zijn als de nieuwe mantel wordt gezegend. Dat gebeurt zondag tijdens een viering in de Antwerpse kathedraal. Het Onze-Lieve-Vrouwbeeld houdt de mantel nog twee maanden aan, daarna wordt hij netjes opgeborgen en alleen weer bovengehaald op feestdagen.

Ik ben blij als ik zie dat mensen niet altijd hun geld verkwisten in voetbal en dergelijke, maaar ook soms nog in zinvolle zaken stoppen.

Moge de nieuwe mantel 150 jaren blijven bestaan!!!

Amai, dat van die Mantel van Onze Lieve Vrouw is intussen al meer dan een jaar geleden. Gaat die tijd snel! chiwawa zeg!!
Oud 18 april 2010, 22:32   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai, dat van die Mantel van Onze Lieve Vrouw is intussen al meer dan een jaar geleden. Gaat die tijd snel! chiwawa zeg!!
Ik vind wel dat ze voor Fabiolala eigenlijk een uitzondering moeten maken. Die zou moeten verplicht zijn een burca te dragen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 08:30   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zo een mantelke laten zegenen, daar zit eigenlijk een fantastich kommersieel idee in.

De kaloten-klerus buit zo'n dinges handig uit: de katedraal zit vol, en een paar labielen van geest die er toevallig aanwezig zijn, worden alweer aangespoord om ook wat sponsorke te spelen voor de heilige kerk.

Ik ga me eens bezinnen over een bedrijf in zegeningen van leuke dinges:

- pubers die een nieuw frakske krijgen, kunnen dit frakske komen laten zegenen door een of ander pop-idool ;
- halve garens venten die graag pinten drinken, hun nieuwe auto laten zegenen door een milf-prezentator
- blokkers kunnen hun bokshandschoenen laten zegenen door Flup De Winter; of voor een hogere prijs: door LePen
- FDF'ers een zakske zand uit een gemeente met fasiliteiten, laten zegenen door ... den taaie, wie had ge gedachte ??

Het zou wel eens kunnen dat ik daar wat geld aan over ga houden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be