Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2008, 13:22   #21
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
OK, ik werk op die mac en ik wil (voor een test) 2000 bestanden creëren van 10kb in een map op het bureaublad om een connectie-test te doen van een vpn verbinding. Elk bestand met oplopende naam : testxxxx.txt met xxxx van 0000 tot 1999.

Je hebt 5 minuten tijd.
Hoe doe jij het?

Ps. Die klant van mij heeft ondertussen zijn problemen opgelost doordat hij nu via remote desktop werkt op een Windows server die Citrix draait.

Mac is een leuk, overprijst, niche product voor grafische freaks maar onbruikbaar als werkinstrument in een serieuze businessomgeving.
Ten eerste zullen de kansarmen die Quicky op het oog heeft, nooit ene dergelijke semi-professionele opdracht moeten uitvoeren.

Ten tweede ga ik akkoord dat er voor het soort opdrachten waarvan u hier een voorbeeld geeft, betere besturingssystemen en apparaten dan de Mac bestaan.

Ten derde heeft de kansarme die zo'n oude PC koopt voor 100 euro een kat in een zak gekocht (God geve dan nog dat er geen Windows '98 op staat of hij wordt knettergek!)

Ten vierde is een Windows-PC voor het soort gebruik dat kansarmen er zullen van maken, een ware nachtmerrie. Nogmaals: vastlopen, schijven niet herkennen, Firewire niet vinden, softwareconflicten alom, software die langs geen kanten werkt, ...

Ten vijfde is een Mac niet alleen voor grafische toepassingen, maar ook voor fotografie, video-montage, klankmontage, spellen, dagelijks huis-tuin-en-keukengebruik ontelbare malen betrouwbaarder dan eender welke PC met eender welke Xindows-versie. Ik moet beroepshalve met beide werken en heb altijd het het minste miserie met de Mac. Anytime.
Oud 11 december 2008, 13:26   #22
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Enne... in mijn serieuze businessomgeving zou ik zonder Mac werken niet kunnen inbeelden.
Hoe ga je, ik geef maar 1 van vele voorbeelden, Cicero Lawpack installeren?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 13:29   #23
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

De mensen die het al niet breed hebben nog eens laten verleiden aan een maandelijkse factuur voor internet.

En dan moeten ze nog geluk hebben dat die rommel nog lang en zorgeloos werkt want als ze achteraf een technieker moeten laten komen dan zijn ze beter af met een nieuwe computer. En daar hebben ze in de eerste plaats al het geld niet voor want anders was deze actie niet voorgesteld.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 14:46   #24
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Al dat geklaag over Windows is sterk overdreven, dat OS is voor de gemiddelde gebruiker IMO nog steeds de beste keuze.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 14:49   #25
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Al dat geklaag over Windows is sterk overdreven, dat OS is voor de gemiddelde gebruiker IMO nog steeds de beste keuze.
en ook de duurste keuze. IMO.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 14:50   #26
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, ik werk op die mac en ik wil (voor een test) 2000 bestanden creëren van 10kb in een map op het bureaublad om een connectie-test te doen van een vpn verbinding. Elk bestand met oplopende naam : testxxxx.txt met xxxx van 0000 tot 1999.

Je hebt 5 minuten tijd.
Hoe doe jij het?
In de console:

for i in $(seq -w 0 1999); do dd if=/dev/zero of=test$i.txt bs=1k count=10; done

Dat was nu toch niet zo ingewikkeld en dat heeft me echt geen vijf minuten denkwerk gekost.

Laatst gewijzigd door netslet : 11 december 2008 om 14:58.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 14:54   #27
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe ga je, ik geef maar 1 van vele voorbeelden, Cicero Lawpack installeren?
Via Parallels, werkt perfect en transparant, maar ik zei duidelijk: "in mijn serieuze businessomgeving" he. Ik heb geen nood aan Cicero Lawpack

Hoe ga je Final Cut Studio of Shake installeren op je PC?

hah! Nu is die Mac plots een stuk flexibeler he
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 15:18   #28
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Linux heeft het voordeel dat het gratis is, dat klopt. Maar ondanks veel vooruitgang is dat nog steeds niet gebruiksvriendelijk genoeg, je moet alternatieven (of emulatie programma's met alle bijhorende problemen) gebruiken ipv de programma's die je echt wil (neem nu bv Photoshop), de meeste games zijn enkel voor Windows en als je met exotische hardware zit dan heb je ook een probleem.

Enkele weken geleden nog gelezen dat bij MSI de return rate van Linux netbooks 4x zo hoog ligt dan bij Windows XP netbooks, omdat mensen niet met Linux willen werken.

Voor Mac gelden min of meer dezelfde dingen, het is wel iets gebruiksvriendelijker en flashy maar een Windows PC is veel goedkoper dan een Mac. De goedkoopste Mac laptop is 949EUR en de goedkoopste iMac desktop computer 999EUR.

Bij Apple een 13" MacBook voor 949EUR:

Citaat:
* Intel Core 2 Duo-processor 2.1GHz
* 1 GB DDR2 Geheugen
* 120-GB harde schijf
* Intel GMA X3100 grafische processor
Bij Dell voor 659EUR een 15.4" Inspiron 1525. Minder flashy dan een MacBook maar je krijgt voor 300EUR minder betere hardware:
Citaat:
Intel Core 2 Duo T8100 2.1GHz
2GB DDR2
250GB HDD
Intel GMA X3100
Ik zeg niet dat Windows perfect is, verre van, maar de gemiddelde gebruiker heeft geen nood aan een ander besturingssysteem.

Laatst gewijzigd door Thomas- : 11 december 2008 om 15:18.
Oud 11 december 2008, 15:24   #29
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat Windows perfect is, verre van, maar de gemiddelde gebruiker heeft geen nood aan een ander besturingssysteem.
kerel, ik heb mijn ma leren werken met de computer, gewoon met Linux Ubuntu. En dat was echt een computerleek, die wist niet hoe ge dat machien aan en uit moest zetten. en nu is surfen, emailen, ebanken, etc allemaal geen probleem.

De gemiddelde gebruiker heeft vooral nood aan een goedkoper besturingssysteem. Computers in de winkel kosten 150 euro meer, gewoon omdat er een windows licentie bij zit.
Oud 11 december 2008, 15:25   #30
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Koopt gij dat ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 15:27   #31
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Koopt gij dat ?
Oud 11 december 2008, 15:28   #32
Ambiorix

Standaard

ik koop niks, maar mensen in de winkel kopen dat er meestal automatisch bij. Ga maar eens in de aldi of in de carrefour vragen om die pc zonder windows te kopen, ze zullen rare ogen trekken.
Oud 11 december 2008, 15:30   #33
Tavek
Banneling

Standaard

Inderdaad, en daarom moet men koppelverkoop van besturingsssysteem en pc verbieden.

Gewoon pcees verkopen en een rekje verder de besturingssystemen. Je zult zien, mensen zijn veel sneller geneigd om dan eens te kijken naar linux varianten (is dat geen freeware ?)

Microsoft overleeft op basis van die koppelverkoop.
Oud 11 december 2008, 15:33   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en daarom moet men koppelverkoop van besturingsssysteem en pc verbieden.

Gewoon pcees verkopen en een rekje verder de besturingssystemen. Je zult zien, mensen zijn veel sneller geneigd om dan eens te kijken naar linux varianten (is dat geen freeware ?)

Microsoft overleeft op basis van die koppelverkoop.
:')
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 15:35   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
:')
Heb ik eens iets goeds gezegd ?

Laatst gewijzigd door Tavek : 11 december 2008 om 15:35.
Oud 11 december 2008, 15:38   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik eens iets goeds gezegd ?
Neen. Ik tel op zijn minst 2 fouten, waarvan 1 redeneerfout en 1 dubieuze stelling.
Maar ok, daar ga ik nu niet over zeuren - carry on!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 15:41   #37
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Neen. Ik tel op zijn minst 2 fouten, waarvan 1 redeneerfout en 1 dubieuze stelling.
Maar ok, daar ga ik nu niet over zeuren - carry on!
Adrian "Oppositiedrift" Healey !
Oud 11 december 2008, 15:53   #38
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De gemiddelde gebruiker heeft vooral nood aan een goedkoper besturingssysteem. Computers in de winkel kosten 150 euro meer, gewoon omdat er een windows licentie bij zit.
Een OEM licentie van Windows is in de winkel te koop voor 90EUR, het lijkt mij sterk dat zo'n systeem in de winkel dan 150EUR meer zal kosten dan een met Ubuntu.
Oud 11 december 2008, 15:54   #39
Thomas-
Parlementslid

Standaard

MSI's Director of US Sales Andy Tung over de verkoop van netbooks met Ubuntu:
Citaat:
Our internal research has shown that the return of netbooks is higher than regular notebooks, but the main cause of that is Linux. People would love to pay $299 or $399 but they don't know what they get until they open the box. They start playing around with Linux and start realizing that it's not what they are used to. They don't want to spend time to learn it so they bring it back to the store. The return rate is at least four times higher for Linux netbooks than Windows XP netbooks.
http://osnews.com/story/20359/MSI_Wi...on_Not_So_Much
Oud 11 december 2008, 15:57   #40
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een OEM licentie van Windows is in de winkel te koop voor 90EUR, het lijkt mij sterk dat zo'n systeem in de winkel dan 150EUR meer zal kosten dan een met Ubuntu.
Ge kunt geen OEM licenties kopen zonder er een PC bij te nemen, he. Dat is nu eenmaal inherent aan het concept van OEM.

Dell rekent trouwens 150 $ extra aan om te downgraden van Vista naar XP bij aankoop van een nieuwe PC, dus zo sterk lijkt mij dat ook weeral niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be