![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Als u er dan toch zo op aandringt dat religie een priveaangelegenheid is, dan moet het uitkramen van onzin ook eerder een priveaangelegenheid blijven als u het mij vraagt en daar houdt Shaddy zich precies wel heel goed aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bezoekt vrijwillig dit internetforum en neemt vrijwillig deel aan discussies hier. En in discussies worden nu eenmaal dingen gezegd waar u het mogelijk niet mee eens bent, of wat u het uitkramen van onzin vindt. Niemand dwingt u hier te zijn en deel te nemen, mag ik toch hopen, en dat is wel even wat anders dan een religie die er op uit is om uw hele leven zowel buiten op straat als thuis in de privésfeer, te beheersen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Over de oorzaken van zelfmoord wil ik niet in discussie treden maar volgens mij heeft dit veel met geloof te maken. Eerst gooit men het geloof overboord en sommigen gaan zo ver dat ze niet meer geloven in zichzelf, in de toekomst, in het leven enz. Dan woordt het leven wel heel zwaar en bedroevend. Maar het verwondert me niet dat het geloof bestreden wordt: men mag dezer dagen daar niet meer van genieten opdat men zijn genot zou zoeken in wereldse dingen die te koop zijn: consumentisme. Maar ik begrijp je wel. God ergert zich aan onze zonden, de mensen aan onze deugden, u ook blijkbaar. We leven niet meer in de Middeleeuwen hé. Toch had je dan ook denkers die niet te versmaden zijn zoals Sint Augustinus (een genot om te lezen!), Ambrosius, Thomas van Aquino die geniaal was. Hij stelde dat "het goddelijke recht dat op genade gebaseerd is, het menselijke recht dat uit de rede voortkomt niet wegneemt." Modern hé?! U noemt zich Liberalist. Uw goed recht. Christus was een groot Liberaal. Zijn leer zoals die in het NT is overgeleverd is zeer bevrijdend. Paulus voerde discussies met een andere stroming die verlangde dat de gelovigen Jood werden en hun wetten en regeltjes wilde opleggen; hij bevrijdde "ons" daarvan. Dat is het grote verschil van het christendom met het Judaïsme en de Islam: wetten en regeltjes naleven. Ik kan u ten stelligste het NT (Nieuwe Testament) aanbevelen! Bevrijdend! Of lectuur erover. bijvoorbeeld: Peter Schimdt: "ONGEHOORD Christen zijn volgens de Bergrede" (DF/Leuven)
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet dat hoe meer je in iets gelooft, hoe sterk ook, dat het daarom méér waar is. Het is dus de taak van de staat om alleen de wetenschappelijke methode te erkennen, en religie met rust te laten. Jezus was inderdaad een bijzonder figuur voor zijn tijd, en doet mij denken aan Griekse filosofen die tegen de hypocrisie streden (zoals bijv. Sokrates). Hij wist op een humane manier invulling te geven aan vele barbaarse tradities die te vinden zijn in het Jodendom. Het is jammer dat zijn volgelingen er zo hun best op hebben gedaan om van Jezus' boodschap een religie te maken (m.a.w. een labyrinth van regeltjes en dogma's) in plaats van een humanitaire stroming. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 15 december 2008 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dus als ik het goed begrijp associeer jij alle moslims met 'niet aan het werk'?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Muslims komen alleen op straat als hun imam hen oproept. Dat doet de vertegenwoordiger van allah alleen als het in zijn kraam past. Als het gaat om haat tov het westen. Het links zootje politiek correct volgt hen daar goed bij. De opstarter van deze topic hebben ze dan ook snel laten verbannen. Op het internet is dat gemakkelijker dan in de echte wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens mij zijn het binnenkort verkiezingen.
Maar ook ik kan mij vergissen natuurlijk.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ok, leg het dan eens uit.
op de vraag van shaddy "joeoeoe waar zijn jullie vredelievende islamietjes om NEEN te zeggen aan deze haat? joeoeoe dat dacht ik wel nergens en de pocos zullen zich ook wel weer verbergen bah zulle islam mietjes kom er toch voor uit en zeg de waarheid " Reageerde jij als volgt: "In ieder geval niet aan het werk." ==> wat bedoel je hiermee ?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar wat is veel ? de meerderheid? een ander vraag: het feit dat men niet werkt is dat vooral omdat men niet zou willen werken of omdat men geen werk vindt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een combinatie van beide. Veel werkgevers hebben het geprobeerd maar zijn tot de conclusie gekomen dat Marokkanen heel vaak te laat komen, als ze überhaupt komen opdagen. Zij nemen geen Marokkanen meer aan. Dit is natuurlijk heel schadelijk voor de Marokkanen die het wel goed voorhebben. Een hardhandige integratie van deze bevolkingsgroep is dus nodig om de Marokkanen die het goed voorhebben, een kans te gunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Voor mij heeft uw voorstelling van geloof niets meer met geloof te maken. mss voor de Getuigen van Jehovah maar niet voor de Christen van vandaag. Geloven heeft voor mij niets te maken met aannemen van zogezegde waarheden. Wat niet wil zeggen dat de leugen en de propaganda voor promiscuïteit moet zegevieren zoals de dag van vandaag. "Preek niet" Ik ben het zat om dat te horen. Ik ben de verdomde reclame en gepreek voor alles en nogwat beu, het maakt alleen de dingen en diensten dubbel zoveel duurder. Een product van den Aldi kost gemiddeld half zo veel als een gelijkaardig product waarvoor men reclame maakt. Daar komt nog bij dat ge nergens nog kunt gaan waar geen radio of tv met die reclame is. Dat ze verdomd de mensen gerust laten zoals in den Aldi! Preken is reclame maken. "De wetenschappelijke methode" en de "religie" hebben m.i. niets met elkaar te maken. Je hebt een heel verkeerde voorstelling van het geloof. Maar ja, dat hebben we voor een deel te danken aan het antigeloof van de Islam en vroeger van de getuigen van Jehovah. Beiden zijn tegen en preken tegen een ander geloof: antigeloof. Dit vind ik veel erger dan de vrijzinnigheid. Jezus stond veel dichter bij de vrijzinnigheid van je zou denken, tegen wie ging Hij tekeer? Tegen de Farizeeën en Schriftgeleerden: tegen de priesters van toen. Hier hebt ge over gelezen zeker in mijn vorige posting? "...Thomas van Aquino die geniaal was. Hij stelde dat "het goddelijke recht dat op genade gebaseerd is, het menselijke recht dat uit de rede voortkomt NIET wegneemt." Modern hé?!"" En dat is al enkele honderden geleden hoor. Hier herhaald ge het: " Jezus' boodschap een religie te maken (m.a.w. een labyrinth van regeltjes en dogma's)" Een labyrinth van regeltjes en dogma's vind ge in de Islam en niet (meer) in het Christendom. Ik sta al een paar postings te protesteren (en elders al veel langer) tegen "regeltjes en dogma's" om duidelijk te maken dat het Christendom heel anders is dan de Islam. Uit mijn vorige posting die U duidelijk niet begrepen hebt: "Paulus voerde discussies met een andere stroming die verlangde dat de gelovigen Jood werden en hun wetten en regeltjes wilde opleggen; hij bevrijdde "ons" daarvan." Libeberaal, Liberalist, Vrijheid, mss hebben we wel dezelfde ideeën maar verwoorden ze anders.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, u stelt uw geloof gelijk aan spiritualiteit. Ik ben ook wel spiritueel. Onthou wel dat nooit één waarheid dé waarheid is. Daar is de wereld en diens realiteit veel te complex voor. Alle ellende die door religie verblinde staten meemaken komt voort uit het feit dat ze niet openstaan voor andere ideeën binnen hun ''waarheid'', waarmee ze de werkelijkheid met de voeten treden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het evangelisch christendom in de Verenigde Staten lijkt mij trouwens alles behalve onschuldig. Die zijn behoorlijk sterk georganiseerd in lobbygroepen en dringen kinderen expliciet hun gedachtegoed op. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Het is verboden voor de muslims om tegen hun koran in te gaan. De linkse politieke correct zootje ongeregeld zal de koran beschermen. Wie moet er dan als eerste worden aangepakt. De koranvolgelingen of dat links zootje? Goed nadenken je mag 1 keer antwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De wet in België garandeert gelijke rechten en plichten voor iedereen. De enigste voorwaarde is dat men zich aan de wetten moet houden. Als ik de wet overtreed of als jij de wet overtreed dan zal ik of jij de gevolgen moeten dragen. Daar ga jij niet van af komen. Zie dat je de wet respecteert. Dus ook de 'koranvolgelingen' zullen de wet moeten respecteren; maar langs de andere kant als ze dat doen zijn zij vrij om hun geloof te volgen. En daar kan ik of jij niets aan veranderen.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 16 december 2008 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |