![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ja, kom seg. Das omdat er nog andere zijn die met hun belastingen poteren he. Eén man die nu iets meer belastingen betaalt, das inderdaad niet te voelen in onze belastingen, maar het is toch correct dat het geld dat de fiscus misloopt door zulke profiteurs bijgepast wordt door ons. Hij is gewoon niet de enige... 2. Tuurlijk weet ik dat wel. Maar een deel van het geld dat de man in kwestie normaal betaalt had, zou beland zijn in de 'grote pot'.
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie dit anders: al het geld dat de grote fiscuspappot 'misloopt' kan niet meer op een corrupte manier misbruikt worden door allerlei corrupte politicie en trawanten, en parasiterende euhm medeburgers.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 14 december 2008 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Doel je hier de Koninklijke Bloedzuigers Familie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat zie je dan verkeerd. Het geld dat ze bij die fraudeurs mislopen, komen ze immers bij jou en bij mij halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen zijn niet perfekt.
Als je buurvrouw de lotto wint, dan moet je je voorhouden dat ze sjanse heeft en dat jij niet jaloers moet zijn. Maar als je buurvrouw weg komt met heel wat senten door een belastingsfraude (fiskus of sosiale fraude), dan ligt dat toch anders.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons huidig belastingsstelsel is best vergelijkbaar met een "protection racket" maffia stijl. U betaal zoveel , en wij zorgen ervoor dat je niet blindgeroofd word. Alleen doet onze overheid dat zogezegd legaal, en zijn de rovers die zelfs met je lever gaan lopen officieel benoemd, namelijk deurwaarders.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() alweer een surfer-ambtenaar op uw en mijn kosten ... ![]() overigens is de Belgische Staat een inrichting van zulk een moreel en ethisch niveau dat elke belastingontduiking in Belgie een daad van burgerzin is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De belastingslast is torenhoog in België. Alleen werkende vlamingen worden geviseerd. Diegene die niet willen werken klagen hier het hoogst. Of is het hier vol van linkse studentjes? Mag een mens eens wat stoefen met hun hardwerkende verkregen luxe. Ze zouden zich beter concentreren op terroristen die hier jaren op den dop hebben mogen staan. Maar dat past niet in de politiek van de linkse tak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Hoogste belastingen, laagste pensioenen, de wegen in een toestand die aan een derdewereldland doet denken, vijf nutteloze regeringen,... Als er ooit ergens belastingsgeld slecht besteed is geweest, dan is het hier wel.
Ontduikers worden dan ook velen als helden gezien. Ik kan hen geen ongelijk geven. En van onnozelheden als facebook e.d. kan je maar beter wegblijven. Ik meet mijn populariteit wel op een andere manier.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 15 december 2008 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() t'is me wat met die staatsnerds
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Is er niemand die eens het illegaal geknoei van ambtenaren op financiën aan de kaak wil stellen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt Rhiannon, ze doen hun geknoei legaal.
En als ze een misser maken, en je kan hard genoeg aan de bel trekken, kan je het geld misschien nog terugkrijgen.
![]() |
#35 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je nu echt dat de kluwen van wetten , uitzonderingen en achterpoortjes die ze belastingswetgeving geen geknoei is?
Puur lapmiddelen om een onoverzichtelijk, meer uitbuitend systeem dan de middeleeuwse tiendes aan de gang te houden en de wettenverzinners meer in hun eigen zakken te laten houden.
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze werken actief mee aan de instandhouding van dat oubollige, oneerlijke, parasiterende systeem. met alle recht en reden in hun ogen, ze verzamelen hun eigen inkomsten.
En soms zijn er extralegale voordelen aan verbonden nietwaar?
![]() |
#39 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() -
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wil ze de kost niet geven , de controleurs die meer in dure restaurants zitten, dan dat ze de boeken controleren. De Jan De Nul situatie springt me direct voor het oog. je weet wel, die baggerfirma waar de eigenaars- een familie- voor een miljard befjes hadden gefraudeerd met actieve medewerking van de controlerende ambtenaar.
![]() |