![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens nog altijd niet goed in welke definitie u hier hanteert van "juridisch bewijs" en op basis van welke criteria u meent te kunnen concluderen dat die brief ongepast en naar inhoud onjuist is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb enkel willen zeggen dat het lot grillig is, en dat niemand kon voorspellen wat er nu gebeurd is ... Die eerste voorzitter heeft al evenmin zijn boekje te buiten gegaan: hij heeft slechts geschreven wat hij in eer en geweten diende te moeten schrijven, en hij heeft het zo geformuleerd dat daar geen leugens in staan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom spurtte één van de leiders van uw partij als een fiere gieter naar de camara op Vilaa Politica? Om 16.15 uur is het zover. In de Kamer zwermen de talrijk opgekomen binnenlandse en buitenlandse journalisten rond Gerolf Annemans (Vlaams Belang), die als eerste met het document in de hand opduikt. Hij leest het voor het oog van de camera's voor en begint met het besluit: 'Hetgeen voorafgaat levert weliswaar geen juridisch bewijs van een poging tot belemmering van de rechtsgang, maar ongetwijfeld wel belangrijke aanwijzingen in die zin'. De parlementsleden proberen de nota rustig te lezen, maar krijgen er de kans niet toe. Terloops, het VB wordt met alle mogelijke middelen uit de media geband... En sinds gisteren zijn ze gevraagd als 'vedetten' (nu deze avond weer in Ter zake ![]() Waarschijnlijk zullen de 'gevestigde waarden' liever het VBB en LDD gebruiken om de klus te klaren... En die doen dat ook nog... Vlaanderen elke mogeliljkheid (helpen te) ontnemen op een ernstige staatshervorming... ![]() Laatst gewijzigd door Seg schat : 20 december 2008 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan Jan niet afrekenen op Annemans' woorden. Dat is totaal oneerlijk. Wees nu eens zo eerlijk om de gestelde vraag te beantwoorden, en dat zonder omwegen, zonder rond de pot te draaien en zonder een nieuw onderwerp aan te snijden. Citaat:
Dank bij voorbaat.
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele regering valt als de coalitiepartners eensgezind zijn en een gezamenlijke visie hebben op de feiten. Dat is hier overduidelijk niet het geval: de VLD was er als eerste bij om een onderzoekscommissie te eisen, wat eigenlijk neerkwam op een motie van wantrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net als Laatste Belg vind ik het heel merkwaardig dat u hier rond de pot draait en schijnbaar schrikt hebt om hierop in te gaan. Als u iets beweert, mag ik toch veronderstellen dat u weet waarom u zoiets stelt? Of niet soms? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik haal dat maar aan... ![]() Vraag het aan de Voorzitter... Of beweer je dat de Voorzitter dat niet geschreven heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat is nog straffer... De voorzitter van de hoogste rechtsinstantie van het land schrijft dat hij geen juridische bewijzen heeft en ik moet gaan bewijzen dat hij geen juridische bewijzen heeft? Ik heb de indruk dat jij per se wilt bewijzen dat er wel juridische bewijzen zijn. Bewijs jij die dan... ![]() ------ En... heeft de Voorzitter dat (= geen juridische bewijzen) nu al dan niet zelf geschreven? En zo ja, waarom twijfelt jij aan zijn bevindingen? Laatst gewijzigd door Seg schat : 20 december 2008 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
(P.S. Dat impliceert helaas ook dat magistraten en rechters niet meer politiek zouden mogen benoemd worden...en dat, helaas, is een oeroud Belgisch zeer.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar van beinvloeding door de regering bij het eerste arrest van de rechtbank van koophandel zijn WEL juridische bewijzen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mannekes en Meiskes,
Leuk potje goed bestuur ![]() "Yves", hebben ze gezegd, "hou er voor vandaag mee op, nonkel Albert zal het zoals vorige keer niet toestaan en dan kunt ge morgen verderdoen". 't Is daarom dat tante Marianne voor de micro nog wat staat te raaskallen in (Le)term(e)(n) van "moedige beslissingen en daden van goed bestuur". Zo blijft straathond yves nog eventjes braaf in zijn kot liggen in de veronderstelling dat ze soepbeen 16 terug naar hem gaan smijten. "Dit land heeft een slagvaardige regering nodig" is een veel gehoorde (Le)term(e) de laatste dagen, je vraagt je daarbij vergeefs af waarom ze daar in 18 maanden nog niet aan begonnen zijn. Dat geen enkel boegbeeld happig is om die snelle doorstart in te vullen wil op zich natuurlijk ook heel wat zeggen maar kan ook te maken hebben met het feit dat die straathond dan gaat beginnen grollen en dat iedereen schrik heeft om hem het verlossende spuitje te geven. Als gedrag de afkomst verraadt dan moet Yveske het produkt zijn van een overjaarse psychopate en 150 dronken zeemannen. Noorman |
![]() |
![]() |