Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2008, 19:58   #21
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat is uw God? Als dat voor de commu's het proletariaat is, vraag ik naar wat de uwe is.
Anzar.

Citaat:
Of, nog leuker, wat is de mijne?
Uw navel.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 20:13   #22
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Anzar.
Schattig. Ik vraag me af hoe je in de dagelijkse omgang bent; ben je dan ook écht zo'n puber die nooit uit zijn Nietzsche en ' Christendom '-fase is geraakt, of ben je dan iets ernstiger in wat je allemaal zegt?

Citaat:
Uw navel.
Ik heb een redelijk leuke navel, ja.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 20:17   #23
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schattig. Ik vraag me af hoe je in de dagelijkse omgang bent; ben je dan ook écht zo'n puber die nooit uit zijn Nietzsche en ' Christendom '-fase is geraakt, of ben je dan iets ernstiger in wat je allemaal zegt?
Het staat je vrij er een andere opinie op na te houden. Maar erop los beginnen schelden omdat je niets zinnigs te vertellen hebt, plaatst je helemaal onderaan dit forum. En dat wil wel wat zeggen!

Citaat:
Ik heb een redelijk leuke navel, ja.
Q.e.d.
Oud 24 december 2008, 20:31   #24
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het staat je vrij er een andere opinie op na te houden. Maar erop los beginnen schelden omdat je niets zinnigs te vertellen hebt, plaatst je helemaal onderaan dit forum. En dat wil wel wat zeggen!
Schatje, ik heb je voor de 2de keer op een paar dagen op een feitelijke fout gewezen, waar je gewoonweg niet meer op reageert. Dan kan ik het me - in mijn ogen - best veroorloven om al eens een beetje off topic te gaan, hoor.

Dus: hoe zat het; hebben ze nu enkele eeuwen in relatieve vrede kunnen samen leven of niet?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 december 2008, 20:37   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schatje, ik heb je voor de 2de keer op een paar dagen op een feitelijke fout gewezen, waar je gewoonweg niet meer op reageert. Dan kan ik het me - in mijn ogen - best veroorloven om al eens een beetje off topic te gaan, hoor.

Dus: hoe zat het; hebben ze nu enkele eeuwen in relatieve vrede kunnen samen leven of niet?
Snotneus, hierboven heb je toegegeven dat er geen eeuw is voorbijgegaan zonder religieus bloedvergieten en oorlogen. Kom dus nu niet af met je Newspeak over "relatieve vrede".

PS: Laat die nichterige praat maar achterwege. Dat je er gezien je leeftijd nog wat mee in de knoop licht, kunnen we begrijpen. Gelieve er echter niet het hele forum mee lastig te vallen.
Oud 24 december 2008, 20:54   #26
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik post hier even een hit van Haifa Wehbe, want de draad ging dus over haar:
http://www.youtube.com/watch?v=5UjRoWpHAE8

Dergelijke video's worden dus als aanstootgevend door de Kerk in Libanon beschouwd. Van de Hezbollah geen slecht woord. De Hezbollah wordt in het Midden-Oosten trouwens als een ethisch-progressieve partij beschouwd.

Wat te denken b.v. van deze Hezbollah-militante, in Hezbollah-T-shirt?
http://bp3.blogger.com/_qaNgjqOjcJA/.../hezbollah.jpg

Laatst gewijzigd door Kallikles : 24 december 2008 om 20:55.
Oud 24 december 2008, 22:03   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Snotneus, hierboven heb je toegegeven dat er geen eeuw is voorbijgegaan zonder religieus bloedvergieten en oorlogen. Kom dus nu niet af met je Newspeak over "relatieve vrede".
Dan kan je beter tegen mensen in't algemeen zijn. ZO relevant zijn je opmerkingen.
Oud 24 december 2008, 22:39   #28
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Atheïsme is steeds tolerant geweest. Marxisten en Jacobijnen zijn overtuigde monotheïsten: de god van de Marxisten heet proletariaat, die van de Jacobijnen Nation.
Citaat:
Atheïsme is steeds tolerant geweest. Marxisten en Jacobijnen zijn overtuigde monotheïsten: de god van de Marxisten heet proletariaat, die van de Jacobijnen Nation.
"TE" is nooit goed, tenzij TEvreden.
TE tolerant ook niet, dan verwordt het tot tolerantisme en wordt het promoten van het verderfelijke en het de mensheid, maatschappij, ondermijnende, ook getolereerd.
Tot mijn spijt lees ik hier veel weinig-opbouwende teksten.

Ik wens iedereen een zalig kerstfeest: het feest van de menswording!
Als U het woord "zalig" niet wil kere het tot mij terug!
.
.
.
.
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 23:12   #29
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht

"TE" is nooit goed, tenzij TEvreden.
TE tolerant ook niet, dan verwordt het tot tolerantisme en wordt het promoten van het verderfelijke en het de mensheid, maatschappij, ondermijnende, ook getolereerd.
Tot mijn spijt lees ik hier veel weinig-opbouwende teksten.

Ik wens iedereen een zalig kerstfeest: het feest van de menswording!
Als U het woord "zalig" niet wil kere het tot mij terug!
.
.
.
.
Onder "tolerantie" versta ik hier niet folteren, verbranden, vierendelen, ... o.w.v. religieuze opvattingen. Atheisten doen dit niet, monotheisten wel.
Oud 24 december 2008, 23:42   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder "tolerantie" versta ik hier niet folteren, verbranden, vierendelen, ... o.w.v. religieuze opvattingen. Atheisten doen dit niet, monotheisten wel.
Is Dutroux een gelovige?
Oud 24 december 2008, 23:44   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is Dutroux een gelovige?
Voor zover bekend moordt Dutroux niet o.w.v. religieuze opvattingen. Je vraag is dus, zoals al je bijdragen in deze draad, off-topic
Oud 25 december 2008, 01:00   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover bekend moordt Dutroux niet o.w.v. religieuze opvattingen. Je vraag is dus, zoals al je bijdragen in deze draad, off-topic
Daarmee heb je zonet je eigen stellingen belachelijk gemaakt.
Ten eerste is het nogal wiedes dat Atheïsten omwille van geloofsovertuigingen niet kunnen doden. Dat is namelijk een logische contradictie - zij weten namelijk dat er geen God is. Zij hebben geen geloof.
Ten tweede is het nogal wiedes dat alleen gelovigen kunnen moorden omwille van religieuze redenen. Daaruit volgt echter niet (1) dat religie leidt tot moorden en (2) dat de moorden die gedaan zijn door gelovigen, gebeurd zijn om religieuze redenen en (3) zelfs de moorden waarbij geclaimed wordt dat het omwille van religieuze redenen gebeurde, hoeven niet noodzakelijk gebeurd te zijn omwille van religieuze redenen. (Mensen zijn in staat tot het verzinnen van excuses.)

Verder heb je nog altijd niet goed beseft dat de 3 grote monotheïstische godsdiensten gedurende een paar eeuwen wel degelijk in vrede hebben samen geleefd. 't is nogal wiedes dat er af en toe een Jood een Christen de kop in sloef (en daarbij zijn alle mogelijke combinaties mogelijk), maar een systematische vervolging van 1 godsdienst door de andere, was simpelweg niet het geval. Dat er ook andere momenten in de geschiedenis zijn - die zelfs, zover ik kan tellen, de meerderheid zijn - waarbij het anders was (minder vredevol), is zeker waar. Maar je moet niet de geschiedenis even aanpassen, gewoon omdat jij een hekel hebt ten aanzien van religies.

Als je punt is dat religieuzen moorden in naam van God en dat Atheïsten niet-moorden in naam van hun niet-God, heb je een punt. Die laatsten vinden dan wel andere excuses.

Vanwaar toch die haatd? Heeft Nietzsche zo'n invloed gehad op je?
Oud 25 december 2008, 11:52   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hebde gij slechte geschiedenisleerkrachten gehad.
Joden, Christenen en Moslims hebben verschillende eeuwen vreedzaam samen geleefd.
U bent een romanticus. De christenen in moslimgebieden waren 'dhimmies' en 'honden' in de ogen van de moslims en de moslims waren vervaarlijke afvalligen in de ogen van de christenen die men kost wat kost moest bestrijden. En de joden 'hadden ons Heer vermoord' en daarom waren er regelmatig pogroms want de joden waren toch maar 'quantité négligeable' en dus een ideale zondebok voor de christenen wanneer er iets tegenviel in een christelijke gemeenschap.

Dus zeg maar dat de moslims en de christenen met getrokken messen tegenover mekaar stonden en ze zouden mekaar liefst met plezier de keel hebben overgesneden, moesten de ene militair niet bang zijn geweest voor de andere en vice versa.

Het is pas sinds de Verlichting dat men stilaan verdraagzaam is gaan worden tegenover andere religies. Maar dan nog heeft het lang geduurd eer dat gelovigen effectief tolerant werden. En zelfs nu zijn er vele moslims en christenen die intolerant blijven, omdat beide groepen ervan overtuigd zijn de enige waarheid te bezitten. Maar dat laatste is een illusie die al vele, zéér vele eeuwen oud is.

Laatst gewijzigd door system : 25 december 2008 om 12:04.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 11:57   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als moslims mekaar de kop in mogen slaan omdat iemand ergens in Scandinavie een tekeningetje heeft gemaakt, dan vind ik dat christenen, boeddhisten, hindoes en watnogalmeer ook van hun paretten moeten gaan maken als ze menen dat ze bekritiseerd worden.

Met z'n allen hop naar de VN Veiligheidsraad marcheren!!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 12:04   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als moslims mekaar de kop in mogen slaan omdat iemand ergens in Scandinavie een tekeningetje heeft gemaakt, dan vind ik dat christenen, boeddhisten, hindoes en watnogalmeer ook van hun paretten moeten gaan maken als ze menen dat ze bekritiseerd worden.

Met z'n allen hop naar de VN Veiligheidsraad marcheren!!
²
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 18:13   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U bent een romanticus. De christenen in moslimgebieden waren 'dhimmies' en 'honden' in de ogen van de moslims en de moslims waren vervaarlijke afvalligen in de ogen van de christenen die men kost wat kost moest bestrijden. En de joden 'hadden ons Heer vermoord' en daarom waren er regelmatig pogroms want de joden waren toch maar 'quantité négligeable' en dus een ideale zondebok voor de christenen wanneer er iets tegenviel in een christelijke gemeenschap.

Dus zeg maar dat de moslims en de christenen met getrokken messen tegenover mekaar stonden en ze zouden mekaar liefst met plezier de keel hebben overgesneden, moesten de ene militair niet bang zijn geweest voor de andere en vice versa.

Het is pas sinds de Verlichting dat men stilaan verdraagzaam is gaan worden tegenover andere religies. Maar dan nog heeft het lang geduurd eer dat gelovigen effectief tolerant werden. En zelfs nu zijn er vele moslims en christenen die intolerant blijven, omdat beide groepen ervan overtuigd zijn de enige waarheid te bezitten. Maar dat laatste is een illusie die al vele, zéér vele eeuwen oud is.
Goed samengevat, system.
Oud 26 december 2008, 13:30   #37
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee heb je zonet je eigen stellingen belachelijk gemaakt.
Ten eerste is het nogal wiedes dat Atheïsten omwille van geloofsovertuigingen niet kunnen doden. Dat is namelijk een logische contradictie - zij weten namelijk dat er geen God is. Zij hebben geen geloof.
Ten tweede is het nogal wiedes dat alleen gelovigen kunnen moorden omwille van religieuze redenen. Daaruit volgt echter niet (1) dat religie leidt tot moorden en (2) dat de moorden die gedaan zijn door gelovigen, gebeurd zijn om religieuze redenen en (3) zelfs de moorden waarbij geclaimed wordt dat het omwille van religieuze redenen gebeurde, hoeven niet noodzakelijk gebeurd te zijn omwille van religieuze redenen. (Mensen zijn in staat tot het verzinnen van excuses.)
[...]
Er zijn gekken die een religieuze reden aangeven voor hun daden: Stemmen ofwel God heeft ze gezegd wat te doen.
Er zijn ook mensen die ik als godsdienstwaanzinnig beschouw maar die niet tot deze groep behoren. Bijvoorbeeld Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh. Die heeft bij herhaling verklaard en verklaart nog steeds dat hij moordde omdat zijn godsdienst en profeet beledigd waren door Theo en nergens anders om. Moet ik nu de Marxistische beschouwingswijze hier op los laten: die van het valse bewustzijn? Dat die tot handelen kwam en dat hij in werkelijkheid een vrijheidsstrijder is die dat zelf (nog) niet inziet: dat hij door armoede, onderdrukking, racisme, disciminatie, kapitalisme, onrecht op komt voor de mede-slachtoffers.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 14:17   #38
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Raar dat die dame in bikini op TV komt. In een andere thread op dit forum gaat de discussie over het feit dat moslim-vrouwen in burkini in het zwembad willen ipv in een gewoon badpak of in een bikini. En daar in een mohammedaans land mag een moslim-meisje in bikini op TV Voor mij niet gelaten hoor, maar zijn ze daar dan minder streng dan hier?
Ah eindelijk heb je de nuance ontdekt.
In de moslimwereld zijn er net zoveel onderling verschillende meningen als hier in het westen.
Hier in het westen heb je ook preutse moraalridders en flamboyante vrijzinnigen.
Mensen denken altijd dat men in de moslimwereld allemaal hetzelfde gedacht heeft. Niets is minder waar.
Zoveel mensen, zoveel meningen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 21:06   #39
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Atheïsten doen dit wel!
Bent u zo onwetend, of bent u leugenachtig en van kwaaie wil?
De duizenden doden van de Bolsjevieken en later de communisten vergeten?
In de ex USSR heeft decennia lang een Atheïstische dictatuur geheerst gebaseerd op het dialectisch materialisme. Een lange periode van angst en terreur met foltering en al wat daar bij hoort.
Nooit gehoord van de beruchte kampen in Siberie?! En de duizenden doden en de meest wreedaardige folterpraktijken? Veel wreder dan de Nazis als ge het mij vraagt!
Maar daar wordt (om de lieve vrede) over gezwegen.
Net zaols de wreedheden van Mohammed nu verzwegen worden.

Ook scheer je de monothïsten over één kam, Joden, Christenen en de Islam die een antigeloof is vol terreur, al van bij het ontstaan ervan.

"folteren, verbranden, vierendelen": Voor Joden en Christenen mag dit niet want is ingaan tegen de 10 geboden.

Nog een goed jaareinde gewenst en een gezegend 2009!

.
.
.
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 21:16   #40
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Atheïsten doen dit wel!
Bent u zo onwetend, of bent u leugenachtig en van kwaaie wil?
De duizenden doden van de Bolsjevieken en later de communisten vergeten?
In de ex USSR heeft decennia lang een Atheïstische dictatuur geheerst gebaseerd op het dialectisch materialisme. Een lange periode van angst en terreur met foltering en al wat daar bij hoort.
Nooit gehoord van de beruchte kampen in Siberie?! En de duizenden doden en de meest wreedaardige folterpraktijken? Veel wreder dan de Nazis als ge het mij vraagt!
Maar daar wordt (om de lieve vrede) over gezwegen.
Net zaols de wreedheden van Mohammed nu verzwegen worden.

Ook scheer je de monothïsten over één kam, Joden, Christenen en de Islam die een antigeloof is vol terreur, al van bij het ontstaan ervan.

"folteren, verbranden, vierendelen": Voor Joden en Christenen mag dit niet want is ingaan tegen de 10 geboden.

Nog een goed jaareinde gewenst en een gezegend 2009!

.
.
.

Je hebt gelijk, maar je onderschat de nazi's nogal.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be