Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2009, 16:29   #21
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mijn ervaring in discussies zelfs met gematigde moslims is dat ze zelfs die fundamentele westerse waarden (m/v gelijke rechten//wereldse wetten>sharia) niet over hun lippen krijgen om te bevestigen ... ik zie ze zelfs in het westen ook meer en meer beknipt worden om moslims ter wille te zijn (cfr sharia rechters in Groot Brittanie) ...

ik heb geen goed oog meer in die samenleving

ik ben er niet van overtuigd dat samenleven tussen moslims en respect voor die westerse basisvoorwaarden ueberhaupt nog wel te combineren valt ... ik heb sterk de indruk dat moslims dat slechts tijdelijk aanvaarden, als nog te wijzigen of te veroveren toestand ...
"de"
veralgemeen niet zo. Met hoeveel moslims heb je al gesproken eigenlijk?
Het overgrote deel is helemaal niet zo kleingeestig of loopt met een veroveringsdrang rond.

Uit je tekst blijkt duidelijk dat je toch wat de veralgemenende toer opgaat en toch wel enigzins bevooroordeeld bent.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 16:30   #22
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Als je de situatie vandaag vergelijkt met die van pakweg 20 jaar geleden is het er voor de Vlaamse Aboriginal niet beter op geworden. Meer en meer wijken worden, terwijl het zich vroeger tot enkele grootsteden beperkte, ook in provinciedorpjes door islamieten overgenomen. Criminaliteit viert hoogtij, waarden en normen worden naar hier geëxtrapoleerd uit landen en gebieden waar islam en sharia de plak zwaaien.
Maar omdat tientallen generaties geleden "de onze" zich in overzeese gebieden hebben misdragen moeten we dat nu, onder het mom van de multicultuur, maar lijdzaam ondergaan.
manneke, je bent zo negatief ingesteld, dat je alles met je bevooroordeeld brilletje bekijkt.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 5 januari 2009, 16:34   #23
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
manneke, je bent zo negatief ingesteld, dat je alles met je bevooroordeeld brilletje bekijkt.
Ventje, ik kom uit zo een gebied en ben daar gaan lopen. Net zoals de rest van de oorspronkelijke bevolking die eveneens die mogelijkheid had of heeft.
Oud 5 januari 2009, 16:41   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
"de"
veralgemeen niet zo. Met hoeveel moslims heb je al gesproken eigenlijk?
Het overgrote deel is helemaal niet zo kleingeestig of loopt met een veroveringsdrang rond.

Uit je tekst blijkt duidelijk dat je toch wat de veralgemenende toer opgaat en toch wel enigzins bevooroordeeld bent.
op de inhoud ingaan is uw sterke kant niet hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 17:20   #25
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Als je de situatie vandaag vergelijkt met die van pakweg 20 jaar geleden is het er voor de Vlaamse Aboriginal niet beter op geworden. Meer en meer wijken worden, terwijl het zich vroeger tot enkele grootsteden beperkte, ook in provinciedorpjes door islamieten overgenomen. Criminaliteit viert hoogtij, waarden en normen worden naar hier geëxtrapoleerd uit landen en gebieden waar islam en sharia de plak zwaaien.
Maar omdat tientallen generaties geleden "de onze" zich in overzeese gebieden hebben misdragen moeten we dat nu, onder het mom van de multicultuur, maar lijdzaam ondergaan.
Nogmaals: U zei iedereen "back to the roots".

Dan zeg ik 'OK', maar dan doen we het op een correcte manier. Iedereen gelijk voor de wet!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 17:34   #26
Sus Iratus
Banneling

Standaard

De goodwill'ende Forum- und Gedankenpolizie is weer aanwezig.

Man (vrouw?), hou toch eens op me uw gezeik over tien keer niks, en uw eeuwige gezaag over "nuanceren", "bevooroordeeld zijn" en aanverwant gezever.
Dat misselijkmakende belerende vingertje van u begint me onderhand danig de strot uit te komen.

Zoals anderen al zeiden: reageer ook eens inhoudelijk.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 20:40   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Roger, 'wij' zijn helemaal 'niemand' gaan halen.
De migranten eerste generatie leefden in diepe armoede in hun dorpen en kregen de kans veel geld te verdienen in een land waar sociale zekerheid hen rechten gaf die in eigen land tot vandaag onbestaande zijn.
Dat is ook de reden waarom mensen zich hier permanent vestigen, ik geef die mensen gelijk dat ze de kans tot immigratie aanpakten maar uw betoog is larie; niemand heeft hen verplicht om te migreren, wel zagen arme en vaak ongeletterde boeren de kans om via migratie hun situatie te verbeteren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 09:55   #28
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
De goodwill'ende Forum- und Gedankenpolizie is weer aanwezig.

Man (vrouw?), hou toch eens op me uw gezeik over tien keer niks, en uw eeuwige gezaag over "nuanceren", "bevooroordeeld zijn" en aanverwant gezever.
Dat misselijkmakende belerende vingertje van u begint me onderhand danig de strot uit te komen.

Zoals anderen al zeiden: reageer ook eens inhoudelijk.
Sus, de boodschap is genoteerd.
Oud 11 januari 2009, 19:28   #29
schildenvriend09
Vreemdeling

schildenvriend09's schermafbeelding

Standaard

als ZIJ zich aanpassen aan ons dan kunnen we samenleven , NIET andersom ! zij komen naar ons dus ZIJ moete zich aanpassen !
schildenvriend09 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 20:25   #30
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Als ik een Christelijke fundamentalist, dus iemand van hier, in zijn gezicht uitlach en zeg dat hij achterlijk is, waarom zou ik dan een moslimfundi nie mogen uitlachen?
De Islam is immers niet van hier, is nog achterlijker dan het Christendom en bovendien nog gevaarlijker ook.
Dit is de eenentwintigste eeuw, a.u.b., kom toch niet meer af met die flauwekul.
Toen ik zeven was, verloor ik het geloof in sinterklaas, en ik verwacht hetzelfde van iedereen.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 22:34   #31
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Hoe moeten wij als westerse cultuur leren samenleven met muslims? Is het geen hoog tijd dat alle gepamperde muslims in de westerse landen op straat komen tegen de taliban i.p.v. tegen enkele domme cartoons. Hoog tijd dat de muslims laten zien dat ze dit extreme gedrag van hun medemuslims niet pikken. Meisjes vermoorden omdat ze willen studeren, schaam jullie.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ten-dood.dhtml
Die gematigde moslims zullen niet snel massaal op straat komen, juist omdat zij gematigd zijn. Zij zijn geïntegreerd en hebben eenzelfde soort passiviteit aangenomen als veel Vlamingen. Waarvoor komen Vlamingen nog op straat? Misschien als de vakbonden eens iets organiseren en veel arbeiders dit zien als een verlofdag, ja dan zijn er grote betogingen, maar verder? Natuurlijk vinden die het niet tof dat zij steeds door extremisten in een slecht daglicht gesteld worden, maar om nu te gaan betogen? Er moet eten op tafel komen, of ze willen na een harde werkweek ook wel eens wat ontspannen op zaterdag en zondag.

Dat gezegd zijnde, er zijn wel degelijk initiatieven van gematigde moslims die extremisten veroordelen. Maar dat krijgt minder aandacht in de media omdat positief nieuws in onze maatschappij nu eenmaal minder aandacht krijgt dan negatief nieuws.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 22:06   #32
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

"Leren samenleven", 't is echt niet eenvoudig.
Deze morgen maakte ik een klein incident mee, niks speciaals maar zo tekenend voor onze huidige samenleving.
Ik neem in de stad een bus richting Noorderlaan en nadat die bus een 10-tal meter van de halte weg was, viel ze in panne. Op die bus zitten vooral allochtonen, mensen die op de Luchtbal en verderop gaan werken, maar ook natuurlijk autochtonen, een minderheid echter. De chauffeur deed de voorste deuren van de bus open, niemand wist precies wat er aan de hand was, maar toen enkele mensen uitstapten was het duidelijk. Ik ging met enkele anderen naar voren. Er waren 2 allochtonen, een man en een vrouw, driftig met de chauffeur aan het discussiëren, vooral de vrouw dan, ik vermoed dat de man niet veel Nederlands sprak, zij blokkeerden de doorgang. Dat bleef duren en gezien ik weet dat er binnen enkele minuten een andere bus aankomt, had ik geen zin om te wachten, ook de man voor mij vond het duidelijk vervelend maar ik denk dat hij niet dierf reageren uit angst voor een confrontatie. Ik heb dan op de arm van de allochtone man getikt en gevraagd : wanneer mogen wij hier eindelijk passeren? Die man bekeek mij als een stuk vuil : ik, een blanke vrouw, die hem dierf aanraken. Ik denk dat enkel het feit dat ik niet meer zo jong ben hem weerhield om mij af te blaffen of erger. De vrouw bekeek mij ook al venijnig en riep : 10 minuut, 10 minuut! Ik zei : tien minuten is te lang; toen gingen ze dan toch opzij. Met een 5-tal passagiers stapten we af. We gingen terug naar de bushalte en toen viel het mij op : alle mensen die afstapten waren Vlamingen. Alle allochtonen bleven zitten. Geen minuut later kwam de volgende bus waar we konden opstappen, we reden de kapotte bus voorbij waar die andere passagiers rustig zaten te wachten. Het was of ik hun gedachten kon lezen : fijn, kapotte bus, goed excuus om te laat te komen ...
Ik weet dat dit een onbeduidend voorval is maar ik vond het toch heel tekenend.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 januari 2009 om 22:08.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 22:58   #33
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

En toch, beste vrienden, is er geen ontsnappen meer aan. Volgens het nieuws op VTM zijn er vorig jaar weer 70.000 bijgekomen.....Het einde is nabij, de Europese Aboriginal wordt een realiteit.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 20:23   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik500 Bekijk bericht
Je kan ook vragen hoe moslims met de Westerse cultuur moeten samenleven.
Of hoe Westerlingen moeten leren leven met de moslimcultuur in de moslimlanden? En dat is helemaal geen probleem: die moeten gewoon doen wat ze daar van hen eisen of ze lopen er niet lang rond, tenzij ze in de gevangenis belanden...
Daar zijn ze slimmer dan onze politicasters en multicullers alhier...
Daar moeten ze niet leren omgaan met de "multicul", de "integratie" en de "assimilatie"... van oa Westerlingen.
Allah heeft hen voor ééns en altijd uitgelegd en opgelegd hoe ze dat moeten aanpakken!

Laatst gewijzigd door andev : 23 januari 2009 om 20:27.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 20:38   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Back to the roots?

- Alle 'blanke' Amerikanen en Canadezen terug naar respectievelijk Engeland en Frankrijk.
- Alle Australiërs terug naar Engeland.
- Zowat heel Latijns-Amerika terug naar Spanje en Portugal.
- Alle Engelsen en Nederlanders die in Zuid-Afrika zitten, transporteren we terug naar Europa.

Iedereen gelijk voor de wet hé!
Het heeft niet de minste zin die tijden te willen vergelijken met de toestand van nu! Trouwens, die mensen die destijds naar een ander gebied trokken moesten er meteen hun plan leren trekken, werken en geld verdienen of ondergaan in de ellende. Vele "verhuizers" van tegenwoordig menen dat ze vanzelfsprekend op een anders kosten mogen komen leven en daarbij nog eisen stellen ook! En we moeten niet "veralgemenen", veel gebruikt woordje, te pas en ten onpas, want inderdaad: er zijn groepen migranten die welkom zijn en zoals die van vroeger een aanwinst in cultuur en werkkracht enz zijn voor de landen waarin ze terecht komen, er zijn er andere die overal ter wereld waar ze verschijnen zorgen voor problemen, godsdienstgezever, onveiligheid en profitariaat enz en op die groep moeten we geen naam meer plakken, we kennen die ondertussen, nietwaar?
Oud 23 januari 2009, 20:51   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: U zei iedereen "back to the roots".

Dan zeg ik 'OK', maar dan doen we het op een correcte manier. Iedereen gelijk voor de wet!
Je snapt het zinloze van je bewering niet...
Hoe kun je de toestand van nu veranderen door te wensen dat de immigranten van vroeger terug naar hun oorspronkelijke landen terugkeren?
Ga je hun beenderen uit hun graven opgraven en die terug naar hun oorspronkelijke landen brengen misschien?
Wat we moeten bekijken, overdenken, oplossingen aanbrengen, vergissingen rechtzetten is de situatie van NU! Onze arme Vlaamse boeren trokken destijds naar Ierland bvb na een hongersnoodperiode, dus mogen vreemdelingen uit arme streken NU zich hier ook ongebreideld komen nestelen...
En dan verliezen we nog uit het oog dat die arme boeren destijds keihard moesten werken of van ellende vergaan, en dat sommigen nu menen dat ze enkel de weg naar het ocmw moeten kennen!
Hoe kom je erbij...
Oud 23 januari 2009, 23:33   #37
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik500 Bekijk bericht
Je kan ook vragen hoe moslims met de Westerse cultuur moeten samenleven.
Het goede nieuws voor de moslims is dat ze niet verplicht zijn om hier te blijven.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 23:35   #38
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Back to the roots?

- Alle 'blanke' Amerikanen en Canadezen terug naar respectievelijk Engeland en Frankrijk.
- Alle Australiërs terug naar Engeland.
- Zowat heel Latijns-Amerika terug naar Spanje en Portugal.
- Alle Engelsen en Nederlanders die in Zuid-Afrika zitten, transporteren we terug naar Europa.

Iedereen gelijk voor de wet hé!
Alle zwarten van heel de wereld allemaal terug naar Afrika ? Obama ook dus ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 11:47   #39
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moslimvrouwen baas in huis Roger??? Hun hoog aantal in vluchthuizen spreekt je anders dubbel en dik tegen! Laat dat cliché vallen want dat klopt langs geen kanten, de plicht om voor kinderen en man te zorgen maakt je geen baas in eigen huis!
Zolang veel moslima's niet veilig zijn achter hun eigen voordeur is een dergelijke opmerking een totale ontkenning van de werkelijke positie van te veel moslima's.

Vrouwen in Islamitische landen (behalve Taliban) recht op onderwijs??? In praktijk dan toch niet; in Islamitische landen komen de meeste ongeletterde vrouwen voor dus die dooddoener mag u ook opbergen.
De realiteit is nog staads anders; zelfs als meisjes mogen studeren kan een echtgenoot opleggen dat ze daar niets mee kan en mag doen wanneer ze trouwt; hij is de baas in huis en de man beslist hoe vrij zijn vrouw wel of niet is.
Dan kun je moeilijk zalvend gaan verklaren dat 'ze gelijke rechten heeft' tenzij u vindt dat niet alle vrouwen recht op zelfbeschikking mogen hebben zoals verwoordt staat in de universele rechten van de mens.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 13:28   #40
Fabke
Partijlid

Standaard

is het jullie nog niet opgevallen.
de steden waar er veel migranten zijn dat er veel werklozen, criminalitiet,

wat is de armste stad (of één van de armsten) van Vlaanderen: Ronse.
ik nodig je eens uit om daar eens te gaan wandelen (of voor degene die er geen problemen mee hebben, kom daar wonen) ... een invasie van allochtonen en sluiers (oops, mag dit woord nog gebruikt worden?)

Laatst gewijzigd door Fabke : 24 januari 2009 om 13:28.
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be