![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
veralgemeen niet zo. Met hoeveel moslims heb je al gesproken eigenlijk? Het overgrote deel is helemaal niet zo kleingeestig of loopt met een veroveringsdrang rond. Uit je tekst blijkt duidelijk dat je toch wat de veralgemenende toer opgaat en toch wel enigzins bevooroordeeld bent.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ventje, ik kom uit zo een gebied en ben daar gaan lopen. Net zoals de rest van de oorspronkelijke bevolking die eveneens die mogelijkheid had of heeft.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan zeg ik 'OK', maar dan doen we het op een correcte manier. Iedereen gelijk voor de wet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() De goodwill'ende Forum- und Gedankenpolizie is weer aanwezig.
Man (vrouw?), hou toch eens op me uw gezeik over tien keer niks, en uw eeuwige gezaag over "nuanceren", "bevooroordeeld zijn" en aanverwant gezever. Dat misselijkmakende belerende vingertje van u begint me onderhand danig de strot uit te komen. Zoals anderen al zeiden: reageer ook eens inhoudelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roger, 'wij' zijn helemaal 'niemand' gaan halen.
De migranten eerste generatie leefden in diepe armoede in hun dorpen en kregen de kans veel geld te verdienen in een land waar sociale zekerheid hen rechten gaf die in eigen land tot vandaag onbestaande zijn. Dat is ook de reden waarom mensen zich hier permanent vestigen, ik geef die mensen gelijk dat ze de kans tot immigratie aanpakten maar uw betoog is larie; niemand heeft hen verplicht om te migreren, wel zagen arme en vaak ongeletterde boeren de kans om via migratie hun situatie te verbeteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() als ZIJ zich aanpassen aan ons dan kunnen we samenleven , NIET andersom ! zij komen naar ons dus ZIJ moete zich aanpassen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Als ik een Christelijke fundamentalist, dus iemand van hier, in zijn gezicht uitlach en zeg dat hij achterlijk is, waarom zou ik dan een moslimfundi nie mogen uitlachen?
De Islam is immers niet van hier, is nog achterlijker dan het Christendom en bovendien nog gevaarlijker ook. Dit is de eenentwintigste eeuw, a.u.b., kom toch niet meer af met die flauwekul. Toen ik zeven was, verloor ik het geloof in sinterklaas, en ik verwacht hetzelfde van iedereen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde, er zijn wel degelijk initiatieven van gematigde moslims die extremisten veroordelen. Maar dat krijgt minder aandacht in de media omdat positief nieuws in onze maatschappij nu eenmaal minder aandacht krijgt dan negatief nieuws. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Leren samenleven", 't is echt niet eenvoudig.
Deze morgen maakte ik een klein incident mee, niks speciaals maar zo tekenend voor onze huidige samenleving. Ik neem in de stad een bus richting Noorderlaan en nadat die bus een 10-tal meter van de halte weg was, viel ze in panne. Op die bus zitten vooral allochtonen, mensen die op de Luchtbal en verderop gaan werken, maar ook natuurlijk autochtonen, een minderheid echter. De chauffeur deed de voorste deuren van de bus open, niemand wist precies wat er aan de hand was, maar toen enkele mensen uitstapten was het duidelijk. Ik ging met enkele anderen naar voren. Er waren 2 allochtonen, een man en een vrouw, driftig met de chauffeur aan het discussiëren, vooral de vrouw dan, ik vermoed dat de man niet veel Nederlands sprak, zij blokkeerden de doorgang. Dat bleef duren en gezien ik weet dat er binnen enkele minuten een andere bus aankomt, had ik geen zin om te wachten, ook de man voor mij vond het duidelijk vervelend maar ik denk dat hij niet dierf reageren uit angst voor een confrontatie. Ik heb dan op de arm van de allochtone man getikt en gevraagd : wanneer mogen wij hier eindelijk passeren? Die man bekeek mij als een stuk vuil : ik, een blanke vrouw, die hem dierf aanraken. Ik denk dat enkel het feit dat ik niet meer zo jong ben hem weerhield om mij af te blaffen of erger. De vrouw bekeek mij ook al venijnig en riep : 10 minuut, 10 minuut! Ik zei : tien minuten is te lang; toen gingen ze dan toch opzij. Met een 5-tal passagiers stapten we af. We gingen terug naar de bushalte en toen viel het mij op : alle mensen die afstapten waren Vlamingen. Alle allochtonen bleven zitten. Geen minuut later kwam de volgende bus waar we konden opstappen, we reden de kapotte bus voorbij waar die andere passagiers rustig zaten te wachten. Het was of ik hun gedachten kon lezen : fijn, kapotte bus, goed excuus om te laat te komen ... Ik weet dat dit een onbeduidend voorval is maar ik vond het toch heel tekenend.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 januari 2009 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En toch, beste vrienden, is er geen ontsnappen meer aan. Volgens het nieuws op VTM zijn er vorig jaar weer 70.000 bijgekomen.....Het einde is nabij, de Europese Aboriginal wordt een realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn ze slimmer dan onze politicasters en multicullers alhier... Daar moeten ze niet leren omgaan met de "multicul", de "integratie" en de "assimilatie"... van oa Westerlingen. Allah heeft hen voor ééns en altijd uitgelegd en opgelegd hoe ze dat moeten aanpakken! Laatst gewijzigd door andev : 23 januari 2009 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kun je de toestand van nu veranderen door te wensen dat de immigranten van vroeger terug naar hun oorspronkelijke landen terugkeren? Ga je hun beenderen uit hun graven opgraven en die terug naar hun oorspronkelijke landen brengen misschien? Wat we moeten bekijken, overdenken, oplossingen aanbrengen, vergissingen rechtzetten is de situatie van NU! Onze arme Vlaamse boeren trokken destijds naar Ierland bvb na een hongersnoodperiode, dus mogen vreemdelingen uit arme streken NU zich hier ook ongebreideld komen nestelen... En dan verliezen we nog uit het oog dat die arme boeren destijds keihard moesten werken of van ellende vergaan, en dat sommigen nu menen dat ze enkel de weg naar het ocmw moeten kennen! Hoe kom je erbij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moslimvrouwen baas in huis Roger??? Hun hoog aantal in vluchthuizen spreekt je anders dubbel en dik tegen! Laat dat cliché vallen want dat klopt langs geen kanten, de plicht om voor kinderen en man te zorgen maakt je geen baas in eigen huis!
Zolang veel moslima's niet veilig zijn achter hun eigen voordeur is een dergelijke opmerking een totale ontkenning van de werkelijke positie van te veel moslima's. Vrouwen in Islamitische landen (behalve Taliban) recht op onderwijs??? In praktijk dan toch niet; in Islamitische landen komen de meeste ongeletterde vrouwen voor dus die dooddoener mag u ook opbergen. De realiteit is nog staads anders; zelfs als meisjes mogen studeren kan een echtgenoot opleggen dat ze daar niets mee kan en mag doen wanneer ze trouwt; hij is de baas in huis en de man beslist hoe vrij zijn vrouw wel of niet is. Dan kun je moeilijk zalvend gaan verklaren dat 'ze gelijke rechten heeft' tenzij u vindt dat niet alle vrouwen recht op zelfbeschikking mogen hebben zoals verwoordt staat in de universele rechten van de mens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Partijlid
|
![]() is het jullie nog niet opgevallen.
de steden waar er veel migranten zijn dat er veel werklozen, criminalitiet, wat is de armste stad (of één van de armsten) van Vlaanderen: Ronse. ik nodig je eens uit om daar eens te gaan wandelen (of voor degene die er geen problemen mee hebben, kom daar wonen) ![]() Laatst gewijzigd door Fabke : 24 januari 2009 om 13:28. |
![]() |
![]() |