![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dieren mogen van mij geinstrumentaliseerd worden. Als een varkenshart kan gebruikt worden om een mensenleven te redden, is dat voor mij ok.
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/ Laatst gewijzigd door diminike : 2 januari 2009 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom hou je het steeds beperkt tot gewervelde dieren? Kunnen geleedpotigen geen pijn voelen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 3 januari 2009 om 13:08. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
uw voorbeelden zijn zoals ik reeds in mijn vorige quote omschreef zeer banaal daar ze slechts zelden kunnen voorvallen, vallen ze toch voor dan is het eenieder vrij op dat moment om voor zichzelf de beste keuze te maken met alle eventuele gevolgen van dien, ook al is die keuze niet dezelfde keuze als de uwe of als van gelijk wie. in het algemeen vind ik het al zeer banaal dat je enkel met stellingen kunt antwoorden, eenmaal men uw stelling onderuit haalt kom je met een andere af die dan nog zeldamer word, op die manier tracht je steeds je gelijk te halen. u spreekt ervan dat de vleesetende mens discrimineerd ten aanzien van de dieren, u zwijgt in alle talen over de vleesetende dieren die andere dieren eten om te leven (met als uitzondering dat muisje en dat poesje). u disrimineerd zelf de planten omdat u beseft dat de mens iets moet eten, wat zijn uw argumenten tegen de plantenorganisaties die vinden dat je vlees moet eten en de planten met rust laten? het is al sedert het begin van leven op aarde dat de ene soort kan leven door een andere soort als zijn voedsel te gebruiken, met welk recht wilt u dat veranderen? een beer of een leeuw of een slang of welk dier dan ook die een mens dood om te eten of om wat dan ook, is dat volgens u etisch verantwoord? mijn algemene indruk is dat u als vegetariër uw wil om geen diersoorten te eten aan iedereen wil opdringen doch ontbreekt het u aan degelijke argumenten om dit te bekrachtigen, u gebruikt dan maar bijna onmogelijke stellingen om uw gelijk te bekomen die u dan steeds verder laat afdwalen totdat u vind dat er geen degelijk antwoord kan op gegeven worden. in ben van mening dat eenieder in extreme situaties zijn instinct moet volgen en niet luisteren naar wat men er achteraf over te zeggen heeft, enkel zij die in zulke situaties verkeert hebben weten dat op enkele fracties van seconden geen tijd is om talloze stellingen te stellen en op te lossen om dan te kunnen besluiten wat te doen. verder heb ik er geen problemen mee dat u vegetariër bent, ik zou het wel apreciëren dat u er geen verder probleem van maakt dat ik graag eens een stuk vlees eet. ieder zijn overtuiging met wederzijds respect en het zou er hier op aarde al een beetje mooier uitzien.
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er waren ooit beschavingen waar het hoogst ethisch verantwoord was om mensenoffers te brengen om de god, de goden te behagen..
Wat zei ik ? er waren .. ? Er zijn er nog altijd.. zo lang de mens zijn eigen zijn bloedeigen kinderen blijft afslachten ter ere van die hij schiep naar zijn evenbeeld, hoeven we ons echt niet om de tdieren te bekommeren. Ik stel voor dat we onze "ethische overwegingen" op de bescherming van de eigen soort richten om vervolgens na te gaan hoe we deze planeet nog wat kunnen behouden met het tegen die tijd overblijvende biotoop.
![]() |
#26 | ||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En tot slot stel ik me de vraag of u eigenlijk veel actie onderneemt tegen oorlogen e.d. Want vaak blijkt dat mensen die dergelijk argument geven minder tegen de oorlogen strijden dan ik. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
vlees eet niet. Simpel nee?
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/ Laatst gewijzigd door diminike : 5 januari 2009 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() ik ben zeker dat stijn er naar streeft om dat uit te breiden tot "perceptueel bewuste dieren"
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Vind u een reactie op muziek een perceptuele eigenschap? Vind u een reactie op externe prikkels een perceptuele eigenschap? Vind u een reactie op stress een perceptuele eigenschap? Vind u communicatie met buren een perceptuele eigenschap?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
niet?
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoe justifieer jij dat lijden en dood? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Denk je dat vissers eens ze hun netten uitgezet hebben, een onderscheid kunnen maken tussen een vis van 9 jaar en een vis van 4 jaar, die nog enkele jaren voor de boeg heeft? Industriële visvangst is één grote massaslachting zonder onderscheid. Welk percentage van wat er echt in de netten gevangen wordt beland er uiteindelijk in de winkel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laat ik de bal terugkaatsen. Hebben planten een centraal orgaan die alle binnenkomende signalen centraal registreert, en van waaruit signalen verstuurd worden als antwoord hierop? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1) planten kunnen niet lijden en we eten ze op 2) planten kunnen niet lijden en we eten ze niet op 3) planten kunnen wel lijden en we eten ze op 4) planten kunnen wel lijden en we eten ze niet op Situaties 1 is oké, en is ook het meest waarschijnlike (gezien de anatomie, fysiologie en gedrag van planten). Situatie 2 is niet goed: als we ook geen dieren eten sterft de mensheid uit en het uitsterven van een soort overtroeft het basisrecht van individuen. Ofwel gaan we de dieren wel opeten, en dat is een duidelijke schending van hun basisrecht, dus ook niet goed. Situatie 4 is opnieuw het uitsterven van de mensheid. Dus situaties 2 en 4 zijn uit den boze, dus we moeten planten eten. Maar als we zouden veronderstellen dat planten kunnen lijden, en we dus in situatie 3 zitten, impliceert dat dat we ook dieren mogen eten, want anders discrimineren we de planten (zowel planten en dieren worden verondersteld te kunnen lijden, dus er is geen verschil meer tussen planten en dieren). Daar echter de kans dat planten kunnen lijden klein is, en daar de kans dat dieren wel kunnen lijden heel groot is, zou het erg zijn mochten we veronderstellen dat planten toch kunnen lijden. Het is dus beter om situatie 1 te veronderstellen: voor de planten is er geen verschil tussen situatie 1 en 3, maar voor de dieren (die zeker wel kunnen lijden) wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Neen, daarom zeg ik hier dat ik mensen niet aan dieren gelijkstel.
![]() |
#39 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Die rode tekst komt niet van mij... laat dat duidelijk zijn. Het is niet omdat
ze een zogezegd sociaal leven hebben, dat ze een wil hebben ... Ik ijver er niet voor om ze te laten uithongeren, dat zei Deepeco, ruk niet alles uit de context.
![]() |
#40 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
dat je je zorgen maakt om niets. ![]()
![]() |