Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2008, 15:02   #21
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
oooow nooo er probeert er hier één neer te kijken op mij
Neen, ik kijk niet neer op u. Integendeel: ik probeer u van uwe faux-grandeur-sokkel te trekken. It's a big club, but you ain't in it!

Als nationalisme verfoeilijk is, dan is Belgisch nationalisme het meest verfoeilijke!!!
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:05   #22
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Die domme bevolking toch...
Citaat:
U zegt het.
bron: http://www.willibrordbijbel.nl/?b=39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:07   #23
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
Neen, ik kijk niet neer op u. Integendeel: ik probeer u van uwe faux-grandeur-sokkel te trekken. It's a big club, but you ain't in it!
Damn heb jij mij nu eens goed op mijn plaats gezet zeg...ik ben er nog steeds niet goed van
Citaat:
Als nationalisme verfoeilijk is, dan is Belgisch nationalisme het meest verfoeilijke!!!
sex ies foei!
(ge moet da uitspreken met uw beste brussels)
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 30 december 2008, 15:07   #24
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals al werd aangehaald door veel slimmer dan mij op het forum () zijn die bedragen peanuts... Deze (brute) bedragen aanhalen is pure demagogie en goedkoop populisme en ze keer op keer gebruiken als stok om mee te slaan is dat al heel zeker. Overigens is het normaal dat ons koningshuis bedragen ter zijner beschikking heeft die Jan Met De Pet niet heeft. Dat heeft te maken met zaken die het gros van de bevolking nooit zal snappen... Misschien moeten we eens de onrechstreekse bedragen gaan opzoeken die een handelsmissie van onze monarch of één van zijn familieleden ons land opbrengt dat zou ook eens nuttig zijn; of liever niet?
van mij mag je hoor... :/
Denk je dat de investeringen hoger zijn als een 'monarch' naar het buitenland op missie gaat dan bvb wij een minister van buitenlandse zaken zouden sturen? of een andere minister?

Citaat:
Overigens is het normaal dat ons koningshuis bedragen ter zijner beschikking heeft die Jan Met De Pet niet heeft. Dat heeft te maken met zaken die het gros van de bevolking nooit zal snappen...
hoogachtig, neerkijkend,... woorden die u zich zeer goed eigen heeft gemaakt.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 december 2008 om 15:08.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:13   #25
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
van mij mag je hoor... :/
Denk je dat de investeringen hoger zijn als een 'monarch' naar het buitenland op missie gaat dan bvb wij een minister van buitenlandse zaken zouden sturen? of een andere minister?
Twijfelt u daar dan aan?
Daarbij heeft niet alleen internationaal onze vorst een belangerijke functie op dat niveau ook binnenlands... maar zoals ik al zei dingen die velen niet kunnen snappen. Soit verandert niks aan het feit dat voor een land zoals Belgie die bedragen zo weinig voorstellen dat men er zelf niet moet over babbelen. Vooral niet de republiekeinen hier...
Citaat:
hoogachtig, neerkijkend,... woorden die u zich zeer goed eigen heeft gemaakt.
u leest erin wat u zelf wilt laat me echt wel koud hoor...
Citaat:
Oud 30 december 2008, 15:14   #26
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

u leest erin wat u zelf wilt laat me echt wel koud hoor...
Jeugdig stoer.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:21   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we eens de onrechstreekse bedragen gaan opzoeken die een handelsmissie van onze monarch of één van zijn familieleden ons land opbrengt dat zou ook eens nuttig zijn; of liever niet?

Bedrijven sluiten geen contracten af omdat toevallig daar iemand van het koningshuis langs komt hoor.
Het enigste dat telt is prijs - kwaliteit en de rest is larie.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:22   #28
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
Damn heb jij mij nu eens goed op mijn plaats gezet zeg...ik ben er nog steeds niet goed van

sex ies foei!
(ge moet da uitspreken met uw beste brussels)
Je moet onderhand groen zien van jaloezie dat jij geen Brusselse tongval hebt. Ik kan bij dictatoriale bewinden nog doorgaan voor Franskiljon, voor u zal dat wel andere koek wezen é, "moi je le savoir!" Want laten we wel wezen, ge hoort er nog altijd niet bij hoor, en dat zal ook nooit het geval zijn, hoe erg ge uw eigen culturele identiteit ook verloochent. Ik kan alleen uit uw onwetendheid aannemen dat u in de verste verte niks met Brussel te maken heeft.
Trouwens, dank u voor het compliment: echte Vlaamse Brusselaars zijn schaarser geworden dan het aantal hersencellen in uw kersenpit.
Oud 30 december 2008, 15:25   #29
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bedrijven sluiten geen contracten af omdat toevallig daar iemand van het koningshuis langs komt hoor.
Het enigste dat telt is prijs - kwaliteit en de rest is larie.
Wat een onzin... In landen zoals China, India en de arabische wereld (waar het geld zit en waar men nog wel wat meer kent van respect dan in onze contrijen) zorgt de komst van een monarch weldegelijk (nog altijd!) voor meer constracten... Het is niet omdat gij hier zomaar respectloos wilt leven dat ze daarom overal ter wereld zoals jij zijn hoor.
Citaat:
Oud 30 december 2008, 15:28   #30
largo_w

Standaard

Citaat:
Je moet onderhand groen zien van jaloezie dat jij geen Brusselse tongval hebt.
j'avou j'avou ik vind de taal van "den albert" (niet de koning maar diene kok) ZALLLIIIGG maar m'n eigen gents eeft ook iets
Citaat:
Ik kan bij dictatoriale bewinden nog doorgaan voor Franskiljon, voor u zal dat wel andere koek wezen é, "moi je le savoir!"
aj...
Citaat:
Want laten we wel wezen, ge hoort er nog altijd niet bij hoor, en dat zal ook nooit het geval zijn, hoe erg ge uw eigen culturele identiteit ook verloochent. Ik kan alleen uit uw onwetendheid aannemen dat u in de verste verte niks met Brussel te maken heeft.
nope indd ik ben oost vlaming...
Citaat:
Trouwens, dank u voor het compliment: echte Vlaamse Brusselaars zijn schaarser geworden dan het aantal hersencellen in uw kersenpit.
Drugs is foei (da's ook een coole zeg hem eens luidop)
Citaat:
Oud 30 december 2008, 15:35   #31
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
j'avou j'avou ik vind de taal van "den albert" (niet de koning maar diene kok) ZALLLIIIGG maar m'n eigen gents eeft ook iets

aj...

nope indd ik ben oost vlaming...

Drugs is foei (da's ook een coole zeg hem eens luidop)
Wat komt dat er ineens bij doen?
Oud 30 december 2008, 15:36   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin... In landen zoals China, India en de arabische wereld (waar het geld zit en waar men nog wel wat meer kent van respect dan in onze contrijen) zorgt de komst van een monarch weldegelijk (nog altijd!) voor meer constracten... Het is niet omdat gij hier zomaar respectloos wilt leven dat ze daarom overal ter wereld zoals jij zijn hoor.
Wat jij vertelt is onzin. Voor men een contract sluit gaan daar weken zoniet maanden lange onderhandelingen aan vooraf.
En als dan iemand van die profiteursbende daar op bezoek komt tekent men dat contract om de mensen zo in de waan te laten dat het dankzij de koning of de taaie is dat men dat contract krijgt.
Een zielige poging om de mensen wijs te maken dat het koningshuis toch nog voor iet goed is, en mensen zoals jij trappen daar nog in ook.

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 december 2008 om 15:38.
Oud 30 december 2008, 15:38   #33
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een echte schande dat in tijden dat veel en vooral oude mensen met een klein pensioen het moeilijk hebben dat iemand die geen stookkosten heeft, gratis woont, geen vervoerkosten en wat nog allemaal, zulk een schandalig hoog pensioen trekt.
Al eens rekening gehouden met alle kadookes voor petekinderen (de fabiolaatjes van dit land) die onze vereerde Koningin moet kopen ?

Ge kent nu misschien wel haar inkomsten, maar niet de uitgaven die daar tegenover staan. Hoeveel zal ze niet verloren hebben in het Fortisdébacle ?

Misschien is al wat ze van haar civiele lijst overhoudt nog wel onvoldoende
en moet ze de eindjes aaneenknopen dank zij de auteursrechten van haar sprookjes ?

Al die ouderlingen die in een OCMW rusthuis verblijven en met hun uitkering niet voldoende kunnen ophoesten & waarvoor de familieleden geen bijdrage kunnen/willen/moeten geven : dat zijn pas de echte profiteurs van deze pseudo welvaartsmaatschappij.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:39   #34
largo_w

Standaard

Citaat:
Wat komt dat er ineens bij doen?
goeie vraag? Voeldu aangesproken misschien?...
ah nee wacht ik weet het weer...jij was way of topic aan het gaan en zo en dus dacht ik van hey...je weet wel, niet gaan zwanzen hé diederikske!
Citaat:
Oud 30 december 2008, 15:40   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Al eens rekening gehouden met alle kadookes voor petekinderen (de fabiolaatjes van dit land) die onze vereerde Koningin moet kopen ?

Ge kent nu misschien wel haar inkomsten, maar niet de uitgaven die daar tegenover staan. Hoeveel zal ze niet verloren hebben in het Fortisdébacle ?

en moet ze de eindjes aaneenknopen dank zij de auteursrechten van haar sprookjes ?

Grapjas.
Oud 30 december 2008, 15:40   #36
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Al die ouderlingen die in een OCMW rusthuis verblijven en met hun uitkering niet voldoende kunnen ophoesten & waarvoor de familieleden geen bijdrage kunnen/willen/moeten geven : dat zijn pas de echte profiteurs van deze pseudo welvaartsmaatschappij.

FOEI !
Oud 30 december 2008, 15:41   #37
largo_w

Standaard

Citaat:
Wat jij vertelt is onzin. Voor men een contract sluit gaan daar weken zoniet maanden lange onderhandelingen aan vooraf.
En als dan iemand van die profiteursbende daar op bezoek komt tekent men dat contract om de mensen zo in de waan te laten dat het dankzij de koning of de taaie is dat men dat contract krijgt.
Een zielige poging om de mensen wijs te maken dat het koningshuis toch nog voor iet goed is, en mensen zoals jij trappen daar nog in ook.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w
Twijfelt u daar dan aan?
Daarbij heeft niet alleen internationaal onze vorst een belangerijke functie op dat niveau ook binnenlands... maar zoals ik al zei dingen die velen niet kunnen snappen.
Citaat:
Oud 30 december 2008, 15:43   #38
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is algemeen geweten dat de buitenlandse handel van republieken er veel slechter voorstaat dan de handel van koninkrijken, keizerrijken, grootvorstendommen enz.. Verblind door zoveel aristocratische pracht zetten de onozele halzen in de "lagere intellectlanden" hun handtekeningen onder documenten waarmee ze stevig belazerd worden.

Een zuiver protoocollaire monarchie zou derhalve niet slecht zijn, zo lang ze maar "representatief" genoeg uitziet en een beetje hun talen kennen en protocol, véél protocol.. Er is nierts tegen om hun renumeratie zo nu en dan eens te vergelijken met andere mensen in dezelfde positie (het moet allemaal een beetje redelijk blijven).

.. eerder vroeg dan laat wordt deze poppenkast toch ooit afgeschaft...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:49   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mevrouw Fabiola van Aragon gaat,voor zover mij bekend,niet mee op Buitenlandse handelsmissies...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:51   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mevrouw Fabiola van Aragon gaat,voor zover mij bekend,niet mee op Buitenlandse handelsmissies...

Geen tijd. Die zit de hele dag met haar knieen op haar valiezen om al dat geld daar in te proppen.
En als ze dat niet doet gaat ze nog een twaalf tal keer op prive reis op onze kosten. Met dat ''schamel'' pensioeneke kan ze dat natuurlijk niet zelf betalen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 30 december 2008 om 15:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be