Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2009, 15:21   #21
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Vandaag, 31 december 2008 heeft Hamas vanuit Gaza reeds 60 Qassam raketten afgevuurd op de internationaal erkende onafhankelijke staat Israël. Een direct hit was voor een kleine Joodse school in Beersheba. Het is de eerste keer dat een raket vanuit Gaza zo diep in het binnenland van Israël reikte, of zowat 40 kilometer van Gaza. Stel je voor dat ze vanuit Mechelen raketten afvuren op Antwerpen, Leuven, Brussel of Gent. Zou u dat leuk vinden? Zou u ook niet vinden dat na acht jaar lang onder de terreur van mortieren en raketten te hebben geleden, dat uw overheid er eindelijk wat aan zou doen? Vandaag werden 2 Israëli's gedood door Qassam-inslagen, een Israëlisch militair en een Joodse vrouw. Vier personen werden zwaar tot lichtgewond.

2 doden tegenover meer dan 360 doden.....................................
Trouwens, verwondert dat u, Roskam? Hoe naïef kun je zijn. Israël zet méér dan een bevolkingsgroep tegen zich op; het zet zelfs een gehele geloofsgemeenschap tegen zich op. En dat omvat meer dan alleen de Palestijnen, dit bevat oa de gehele Arabische wereld.
Met de wreedaardige, bloederige dommigheden van de laatste week, waar bijna 400 doden vielen, veelal onschuldige slachtoffers, vrouwen en kinderen die veel liever gewoon gelukkig zouden leven zonder bezetting en oorlog, heeft Israël een hele groep gematigde mensen razend gemaakt. En het is net dát wat Hamas wilt: de hele Arabische wereld tegen de Joden opzetten.

Het bestuur van Iraël maakt een beer razend. Het bestuur van Israël viseert daarmee alle Joden over de gehele wereld, en in het bijzonder in Israël zelf.
Maar het tragische is dan wel: ze beseffen het zelf niet. Ze zijn zo dom, en lopen zo mee in het spel van Hamas. Tragisch.
Oud 1 januari 2009, 15:22   #22
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb bewust deze foto genomen waarvan ik aannam dat ze van de manifestatie in Brussel kwam. Het zou kunnen dat dit niet was. Geen idee.
Zo per ongeluk zal het niet geweest zijn want je hebt de foto van Joods Actueel en daar staat heel duidelijk boven de foto:

Citaat:
Tijdens een betoging gisteren in New York…
en je citeert letterlijk wat er onder staat:
Citaat:

sommigen zeggen dat de man het zeer slim heeft gespeeld zodat de politie zijn plakkaat niet kon afnemen voor oproepen tot geweld en moord.

‘ikke niets fout doen meneer de agent, hou gewoon niet van sappen’…

tssss, tssss, tsssss, ....

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 15:24   #23
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, de boodschap van de man is niet mis te verstaan: 'Dood aan ALLE Joden" (zoals het op het bord had moeten staan 'Death to all Juice) ). Een zoveelste indicatie hoe anti-Zionisme zich snel vertaalt in puur antisemitisme. Gisteren opende in Denemarken een 20-jarige man van arabische origine het vuur op een aantal Israëli's die werken uitvoerden in een supermarkt in het centrum van Kopenhagen. Bron

De nieuwe antisemieten onder het mom van anti-Zionisme maken duidelijk opgang overal in Europa.

Nogmaals, verwondert je dat??? Hoe naiëf kun je zijn? Je hebt dit allemaal te danken aan je grote idool, het bestuur van Israël.
En kom hier niet altijd janken, de fout ligt in Israël, wij hebben er niks mee te maken.
Oud 1 januari 2009, 15:24   #24
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Maar het tragische is dan wel: ze beseffen het zelf niet. Ze zijn zo dom, en lopen zo mee in het spel van Hamas. Tragisch.
Ik vrees het ergste: ze doen het doelbewust zoals ze Hamas doelbewust gefinancierd hebben bij de oprichting ervan. Dat is geen domheid, dat is een politieke keuze.

Oud 1 januari 2009, 15:28   #25
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, verwondert je dat??? Hoe naiëf kun je zijn? Je hebt dit allemaal te danken aan je grote idool, het bestuur van Israël.
En kom hier niet altijd janken, de fout ligt in Israël, wij hebben er niks mee te maken.
De Joden in België en elders in Europa hebben daar ook allemaal niks mee te maken. Toch blijken ze door migranten uit de arabische moslimlanden meer en meer mee in de klappen te moeten delen. Dat is geen anti-Zionisme meer maar puur antisemitisme uit de oude doos. Geen Jood in de diaspora is medeverantwoordelijk voor het beleid in Israël.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 15:31   #26
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Joden in België en elders in Europa hebben daar ook allemaal niks mee te maken. Toch blijken ze door migranten uit de arabische moslimlanden meer en meer mee in de klappen te moeten delen. Dat is geen anti-Zionisme meer maar puur antisemitisme uit de oude doos. Geen Jood in de diaspora is medeverantwoordelijk voor het beleid in Israël.
Wat het antisemitisme betreft, hebt u helaas wel gelijk: nogal wat mensen maken geen onderscheid tussen hun afkeer van de politiek en structuur van de staat Israël en de joodse roots of religieuze aangehorigheid van iemand. Dat is bedroevend en ik begrijp de bekommernis van de joodse gemeenschap wat dat betreft. Tijdens de betoging gisteren hoorde ik de jongeren nog scanderen: 'joden buiten, joden buiten,...' Zéér erg vind ik dat.

Maar misschien moeten joden dat onderscheid zelf meer accentueren. Met uitzondering van de Union des Juifs Progressiste de Belgique (die op de betoging in Brussel waren) maken ze dat onderscheid zeer weinig duidelijk. Het zou kunnen helpen. En met hen stel ik vast dat de Israëlische politiek het antisemitisme voedt. Dat is zo.

nota: de joodse diaspora heeft nooit plaatsgevonden. Lees daarover dit stuk van de joodse historicus en professor geschiedenis aan de Universiteit van Tel Aviv Shlomo Sand.

Oud 1 januari 2009, 15:33   #27
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik vrees het ergste: ze doen het doelbewust zoals ze Hamas doelbewust gefinancierd hebben bij de oprichting ervan. Dat is geen domheid, dat is een politieke keuze.
Wel dan is dat voor mij extreme domheid en gebrek aan visie, want dan creëert Israël doelbewust uiteindelijk een vijand die Israël over enkele generatie's volledig zal vernietigen. Hoogmoed komt voor de val.

Want ik ben ervan overtuigd, dat, de dag dat alle Arabische buurlanden en verder allemaal eensgezind aan dezelfde touw trekken, het Israël volledig kan verpulveren.
Oud 1 januari 2009, 15:37   #28
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:

Dat is juist wat je zegt, en dat is heel spijtig. Want vele van die migrantenjongeren scheren Israël en de Joodse gemeenschap over een kam, door onwetendheid, ed. Het is uiteraard volledig fout van hen om met de Israëlische kwestie af te rekenen met de Joden hier in België bv.

Vandaar dat ik vind dat Israël een grote verantwoordelijkheid heeft: het zet een gehele geloofsgemeenschap tegen zich op, waar ook ter wereld.
Oud 1 januari 2009, 15:47   #29
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat het antisemitisme betreft, hebt u helaas wel gelijk: nogal wat mensen maken geen onderscheid tussen hun afkeer van de politiek en structuur van de staat Israël en de joodse roots of religieuze aangehorigheid van iemand. Dat is bedroevend en ik begrijp de bekommernis van de joodse gemeenschap wat dat betreft. Tijdens de betoging gisteren hoorde ik de jongeren nog scanderen: 'joden buiten, joden buiten,...' Zéér erg vind ik dat.

Maar misschien moeten joden dat onderscheid zelf meer accentueren. Met uitzondering van de Union des Juifs Progressiste de Belgique (die op de betoging in Brussel waren) maken ze dat onderscheid zeer weinig duidelijk. Het zou kunnen helpen. En met hen stel ik vast dat de Israëlische politiek het antisemitisme voedt. Dat is zo.
Eindelijk eens een verstandig wijs stement van je.

Wat de kritiek van Union des Juifs Progressiste de Belgique betreft, die tellen ongeveer 70 leden, op een totaal van 50.000 �* 60.000 Joden in België is dat echt marginaal.
Oud 1 januari 2009, 15:52   #30
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is juist wat je zegt, en dat is heel spijtig. Want vele van die migrantenjongeren scheren Israël en de Joodse gemeenschap over een kam, door onwetendheid, ed. Het is uiteraard volledig fout van hen om met de Israëlische kwestie af te rekenen met de Joden hier in België bv.

Vandaar dat ik vind dat Israël een grote verantwoordelijkheid heeft: het zet een gehele geloofsgemeenschap tegen zich op, waar ook ter wereld.
Ondertussen blijft de ophitserij in linkse kringen tav de Joden van België toenemen.

Lees dit bv. op Indymedia.be bron:
"Door de manifestatie lagen het openbaar vervoer en het andere verkeer in het centrum urenlang stil. Het was begrijpelijk dat zij die gehoor gaven aan de oproep van de AEL nadrukkelijk wilden tonen dat het nu genoeg geweest is. Volgens de media "heerst er in de Joodse gemeenschap grote ongerustheid" en hebben "Joden schrik om op straat te komen in Antwerpen". Moest deze overwegend zionistische Joodse gemeenschap zich openlijk distantiëren van de terroristen die het in Israël voor het zeggen hebben, er zou al veel rustiger gepraat kunnen worden. Ook in de Joodse gemeenschap leven mensen die de zionistische arrogantie en agressie beu zijn. Die hen uit angst voor repressailles doet zwijgen."

Met andere woorden: ze beseffen daar ook wel dat anti-Zionisme de Joden in België lijkt te treffen in puur onvervalst antisemitisme, maar volgens Indymedia (en zeker het AEL) "zullen die Joden ook wel voor het merendeel Zionisten zijn".
Oud 1 januari 2009, 15:53   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt gelijk. Israël mikt op de politiek van de haat om zichzelf te handhaven. Een uiterst kortzichtige strategie.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 09:32   #32
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Eerst elke dag tientallen raketten vuren op Joodse doelwitten en dan achteraf janken als Israel hetzelfde doet. Waarom zelfmoordaanslagen plegen in pizzaria's, restauranten, op Joodse schoolkinderen??? Als je geen blijvende verzet kan bieden moet je ook geen oorlog verklaren! Met die enkele oude sovjets wapens dat je hebt moet je niet de man uithangen en terreur zaaien. Als Israel wilt zal die binnen de kortste keren alle Arabieren van Gaza verbannen. Israel wilt gewoon dat het conflict stopt, natuurlijk gaat oorlog soms hard tekeer. Hamas moet gewoon stoppen met zelfmoordkommando's op onschuldige burgers, waaronder schoolgaande kinderen. Als Israel de toevoer van drinkwater en humanitaire hulp sluit zullen de Arabieren patatten mogen kweken. Niet de grote man uithangen want je weet wat in Libanon is gebeurd, Libanon hoor je niet meer. Jammer dat Arafat is heen gegaan want die had tenminste de vrede's proces op gang gebracht. Elke raket die Hamas vuurt zal terug in eigen tuin neerploffen....

Laatst gewijzigd door DEMOKRATOS : 1 februari 2009 om 09:34.
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 13:21   #33
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Eerst elke dag tientallen raketten vuren op Joodse doelwitten en dan achteraf janken als Israel hetzelfde doet. Waarom zelfmoordaanslagen plegen in pizzaria's, restauranten, op Joodse schoolkinderen???
Een kat in het nauw...
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be