![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gisteren nog met hem aan den toog zitten hangen...hij zag het niet meer zitten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar komt het inderdaad op neer. De laatste god sterft met de laatste mens.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft de mens - of beter materie, want ik geloof in de evolutietheorie die niet in tegenspraak hoeft te zijn met godsgeloof - niet op een bepaald tijdstip gemaakt. Hij heeft toen hij materie liet ontstaan dit de mogelijkheid gegeven te evolueren waardoor de illusie "tijd" is ontstaan.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als er een god is, dan denk ik overigens niet dat die de aarde en elk planeetje en zonneke afzonderlijk gemaakt heeft, maar gewoon het heelal in gang gezet heeft met enkele wetten in en dat hij of zij (in vrouwelijke of meervoudsbetekenis) nu af en toe komt koekeloeren hoe 1 en ander evolueert.
Laatst gewijzigd door Cisalpina : 9 januari 2009 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens niet in waarom God in Zijn almacht geen afgeronde schepping zou kunnen hebben voortgebracht. Om uit uw vaatje te tappen: weet u hoe God redeneert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inclusief alle datarecords en herinneringen van mens en dier. Of nee, wacht, dan botst dat met het boek Genesis, zeker? ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 10 januari 2009 om 06:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik ben het er wel mee eens, dat de tijd eigenlijk niet bestaat.
Het is een menselijk concept dat alleen nuttig is voor onze direct waarneembare omgeving. Niet voor God, dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wetenschap en godsdienst bestaan door de nood van de mens om 't toeval op te heffen.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U beweert dat, maar de evolutionisten onderstrepen de toevalligheid in de hele evolutieketen. De mens wordt voorgesteld als een tijdelijk product van die evolutie, niet het eindpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Misschien net daarom dat ze er niet in geloven? Ik bedoel maar, als je je eens verdiept in het godsdienstige aspect leer je ook de andere kant van het verhaal kennen. Die kant blijkt gewoon een klucht te zijn. Waaruit conclusies getrokken worden. Waardoor men atheist wordt.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 10 januari 2009 om 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Ik denk dat gelovigen zich ook snel aangevallen voelen door het atheisme. Het stelt namelijk hun onwrikbaar dogma aan de kaak, en dat kan leiden tot pijnlijke confrontaties voor zij die dit aanhangen. Dus negeren ze en wringen ze zich door allerhande bochten om uiteindelijk terug uit te komen bij het begin: god heeft het gedaan. Cirkelredeneringen...