![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De succesvolle advocaten van vandaag houden zich dan ook niet langer bezig met de schuldvraag van zijn cliënt. Ze nemen gewoon alle gevoerde procedures eens onder de loep tot ze een detail vinden dat niet volgens de regels is gebeurd. Dat het volgens u normaal is dat de vorm primeert op de inhoud... Ge zit altijd maar te zeveren van "jama, stel da het uwe zoon is die ze vasthouden tegen de regels in..." maar draai het eens om:stel dat uw zoon vermoord wordt en ze laten de dader vrij omdat er ergens een procedurefout is gemaakt, zou ge dan ook zo reageren? Die procedureregels zijn bedoel om misbruik door het gerecht te kwader trouw tegen te gaan en dus bescherming te bieden tegen willekeur. Wat nu echter het geval is, is dat zelfs wanneer er te goeder trouw wordt gehandeld deze regels (mis)bruikt worden. Misbruik van recht noem ik dat, in het privaatrecht verboden maar in het strafrecht helaas (nog) niet. Sinds dat juristen ook mensen zijn, die dus ook fouten maken maar alleen is hier het verschil dat al hun handelingen continu onder de loep worden genomen door lepe advocaten. Stel dat ik u continu zou volgen als gij met de auto rijdt en telkens dat ge een overtreding (hoe klein dan ook) begaat schrijf ik u een boete uit. Wedden dat ik ook genoeg overtredingen zal vaststellen als ik u maar lang genoeg controleer? (van kleine fouten zoals paar kilometer per uur boven de toegelaten snelheid rijden tot iemand eens geen voorrang van rechts geven). Iedereen maakt deze fouten (de ene al wat meer dan de andere) alleen mogen de mensen van het parket geen enkel foutje maken of de advocaten zitten er als aasgieren op.
![]() |
![]() |
#22 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De meeste mensen begrijpen dat dit nu eenmaal noodzakelijk is, de burger heeft rechten. En als de minister tegen de rechter zegt, die daar moet aangehouden blijven zodat wij, de politiekers geen slechte punten krijgen van de bevolking, dan is dat een aanfluiting. Citaat:
Als ik u zo hoor bent u nog nooit door het systeem getrokken. Ik raad het u aan, zoeens in voorarrest gaan een maand of zes. Dan gaat u merken dat in dit land de rechten van mensen systematisch geschonden worden en dat is dan voor u nog niet genoeg. Voor u moeten dan de basisrechten van de verdediging gewoon afgeschaft worden. Citaat:
Hoe lang? 5 jaar? 10 jaar? Citaat:
En die rechten afschaffen omdat de volledige magistratuur politiek benoemd en incompentent is dat gaat nu eenmaal niet, sorry. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't is toch redelijk duidelijk dat deze berichten dienen om de samenleving bereid te maken tot het opgeven van basisrechten. Zo doorzichtig en toch nog zovelen die braafjes meehuilen.
![]() |
#25 |
|
![]() Dan is uw antwoord ja.
De staat mag dan iedereen opsluiten zonder enig wettelijk voorbehoud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moet dan eerlijkheidshalve ook wel zeggen dat het politiek vlees in den belziek over het algemeen wel eentje is met een geurtje aan. Maar dat wil niet zeggen dat er wel nergens vers vlees zonder een geurtje zou kunnen te vinden zijn.
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De oorzaak ligt echter in de politiek. Het is de politiek die de wetten maakt en het is de politiek die allerhande overheidsinstanties waaronder zeker ook het gerecht heeft volgestoken met 'mensen met de juiste partijkaart ongeacht hun kwalificaties'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() De waarheid is dat de politici het verneukt hebben. Laten zij die daarvoor verantwoordelijk zijn, op het matje geroepen worden, ook al hebben ze niet meer de functie die ze toen bekleedden.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() De oppositie heeft al meermaals een verzoek ingediend om deze wet terug te bespreken en aan te passen. De meerderheid is blijkbaar echter met belangrijker zaken bezig zoals dit http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...De-Gucht.dhtml
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Justitie krijgt te weinig geld zeg ik u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens gepleit dat ze al die procedureregels maar moeten afschaffen. Het zou alleen beter zijn als men eens zou kijken naar wat de bedoeling is van de wet (hier was dit dus vermijden dat het gerecht optreedt op basis van willekeur en dus zou doen wat ze wil maar NIET zodat verdachte criminelen wiens dossier zwaarwichtige feiten bevat met tonnen bewijsmateriaal toch nog zouden kunnen ontsnappen aan vervolging omdat men een detail van de eindeloze regeltjes over het hoofd heeft gezien). Heel deze polemiek werkt de onveiligheid in de hand. Men verwijt de politie dat ze laf en laks optreden maar men kan van die mensen niet verlangen dat ze risico's nemen om criminelen op te pakken als ze toch weten dat die 9 kansen op de 10 terug worden vrijgelaten wegens plaatsgebrek of procedurefouten. Ga het maar eens vragen aan de politie in Brussel: het krapuul dat zij arresteren loopt daags nadien terug rond zodat het heel begrijpelijk is dat ze geen energie meer willen verspillen in het achternazitten van da gespuis. Dit leidt allemaal naar straffeloosheid waardoor het rechtszekerheidsgevoel bij de burger wordt weggenomen zodat we terugkeren naar de natuurtoestand: het recht van de sterkste.
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk eerder dat de magistraten en advokaten gewoon vergeten zijn wat de maatschappelijke meerwaarde zou moeten zijn van justitie, en dat procedures er moeten zijn om dat doel efficient te bereiken. Door hun wereldvreemdheid verkiezen ze een potentieel (dus niet-bestaand) probleem aan te pakken - het onterecht veroordelen van een beschuldigde, boven een echt probleem, namelijk zware criminelen veroordelen.
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Procedurepleiter Hans Riedel bewijst vandaag nog maar eens het failliet van ons veradvokatiseerd parlement.
Niet voor niets schittert hun eigen Ministerie van Justitie door zijn casuïstiek en totaal gebrek aan gezond verstand. Wat riskeert de Staat als deze de boeven tòch achter de tralies houdt ? Een boete ? So what ? Is de veiligheid van de bevolking dan niet meer waard dan die boete ? Of valt dat soms slecht in de notelaren advokatencabinetten ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() ergens zit ik te hopen dat één van de slachtoffers van die bende zo een paar van de vrijgelatenen in koelen bloede vermoordt terwijl ze de gevangenis verlaten.
Met een goede advocaat kan de doder dan vrijgesproken worden op basis van "onweerstaanbare drang"
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() niet dat ik het goedkeur, maar wanneer het Gerecht compleet faalt, gaan mensen het recht in eigen handen nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een aantal van die mensenhandelaarsverhalen gelezen in de jaarverslagen van het CGKR. De wreedheid van sommigen van die bendes doet je bloed stollen, en het is dan ook steeds heel moeilijk om de slachtoffers zo ver te krijgen dat ze willen getuigen tegen hun beulen.
Als die nu zomaar terug vrijkomen , hoe onmogelijk gaat dat dan in de toekomst worden ? De jaarraporten vind je hier: http://www.diversiteit.be/?action=on...=jaarrapporten Een paar uittrekseltjes: uit rapport 2006 : Een Roemeens netwerk: Citaat:
Uit rapport 2007 : Een Bulgaars netwerk : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Degene die deze wet in elkaar gestoken heeft en degene die deze wet gestemd hebben zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Het woord verantwoordelijkheid is echter een vies woord voor onze politici.
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 8 januari 2009 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |