Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2009, 23:29   #21
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ken er inderdaad niets van.
daarom: wie zo'n dom geld niet heeft uitgegeven, die wint.
U kent er inderdaad niets van, net als de nitwits die de nieuwe wapenwet in een vlaag van paniek hebben gestemd. Van u is dat nog te vergeven; uw onkunde in deze heeft tenslotte geen of beperkte gevolgen, maar dat beleidsmakers geen zier snappen van de materie waar ze mee bezig zijn, is hemeltergend. Het gevolg: duizenden 'officieel' bestolen landgenoten.
Oud 9 januari 2009, 23:58   #22
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken er inderdaad niets van.
Weet ik veel hoeveel zo'n ding kost op aldi-nivo of op handgemaakt of handversierd groter spel.

Die "duizenden" €'s zijn enkel gebaseerd op het persbericht, waarin gezegd werd dat de stelende flikken hun begerige ogen enkel gericht waren op nogal uitzonderlijk mooie en waardevolle stukken van ... letterlijk duizenden €'s.

Tsja, als je vader of grootvader dat gekocht heeft, en jij kikt op iets anders ... en de wapenwinkel wil je maar een beperkt bedrag betalen, dan kan je zeggen "foert, daar gaat die winkel niet verder grof geld mee verdienen" en je doet het binnen ...

daarom: wie zo'n dom geld niet heeft uitgegeven, die wint.
Enkel domme mensen of onwetende bejaarden hebben zich laten bestelen door de staat.
Hetgeen nog altijd het optreden van de staat niet verantwoord (ik ben benieuwd naar uw reactie wanneer de staat beslist dat postzegels zonder dure vergunning illegaal zijn en zonder vergunning dus verkocht of ingeleverd dienen te worden.)

Ik denk trouwens niet dat er veel Holland&Holland dubbelgeweren ingeleverd zullen zijn. Die hebben de rijkaards netjes doen verdwijnen naar hun buitenverblijf in het buitenland waar ze niet zo'n stupide wapenwetten hebben.

Publiek geheim is dat Onassis zijn wapenverzameling op zijn jacht had. Immers op zee zijn er immers geen wapenwetten. Hetgeen dus wel slim gezien was van hem.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 januari 2009 om 00:06.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 11:29   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het mag van nu af aan een publiek geheim zijn: de schoofzak heeft geen ijzeren schiettuig; niet in aankoop en niet in erfenis; nu niet en nooit gehad;
de stelende staat heeft dus geen €-sent aan vergunning geïnd van de schoofzak;
de stelende flik heeft geen kans gehad met eigendom van de schoofzak

...
de schoofzak zijn enige wapen zit in zijn broek .... en hij hoopt van zijn buurman hetzelfde.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 11:31   #24
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het mag van nu af aan een publiek geheim zijn: de schoofzak heeft geen ijzeren schiettuig; niet in aankoop en niet in erfenis; nu niet en nooit gehad;
de stelende staat heeft dus geen €-sent aan vergunning geïnd van de schoofzak;
de stelende flik heeft geen kans gehad met eigendom van de schoofzak

...
de schoofzak zijn enige wapen zit in zijn broek .... en hij hoopt van zijn buurman hetzelfde.
De laatste zin van uw post heb ik aangepast aan de werkelijkheid schoofzak:

Citaat:
de schoofzak zijn enige wapen zit in zijn broek .... en hij hoopt samen met de inbrekers van zijn buurman hetzelfde

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 10 januari 2009 om 11:31.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 13:52   #25
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de schoofzak zijn enige wapen zit in zijn broek
Mr Willy ????

Btw leuk citaatje dat ik gevonden heb:
Citaat:
Laugh all you want, but when shit hits the fan we both know whose house you will be running to for protection.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 januari 2009 om 13:54.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 21:45   #26
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
...
de schoofzak zijn enige wapen zit in zijn broek ...
Zie maar dat er een trekkerslot op zit, dan!
Oud 11 januari 2009, 18:58   #27
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Rotte appels heb je overal.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 23:03   #28
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
ik had ook niet anders verwacht
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 11:49   #29
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Rotte appels heb je overal.
Alleen is bij de politie gans de mand rot.

Van de laagste tot en met de top.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 02:20   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

xxx

Laatst gewijzigd door Savatage : 14 januari 2009 om 02:29.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 07:30   #31
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

een staat die haar eigen bevolking niet vertrouwd en ontwapend is zelf niet te vertrouwen

de burger moet ten allen tijd het recht hebben om zichzelf te verdedigen - zonodig ook tegen de staat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 januari 2009 om 07:30.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 10:51   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de burger zich wil verdedigen tegen de staat, dat hij dan afspreekt met voldoende mensen (tip voor brulkikker Dedekker ....) om kollektief te stoppen met belastingen betalen.

Nie mogelijk?
Niet voor alles natuurlijk.
Niet alle werkgevers zullen durven meedoen, maar dat is niet nodig.
Bestel je stookolie? Betaal het bedrag zonder btw ... en suggereer de olie-boer om natuurlijk ook te wachten op jouw btw-senten om door te storten aan de btw ...

Of het iets zal uithalen, is wat anders.
Nieuwe verkiezingen gegarandeerd binnen de kortste keren ... en dan maar hopen op een duidelijke uitslag ...

Maar met die wapens bereik je nog minder. Nog veel minder. Ja, gans Vlaanderen één Bokrijk misschien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 januari 2009, 11:03   #33

Standaard

alleen kan je tegen een overheid idd niks doen maar toch zal een overheid voorzichtiger zijn denk ik wanneer haar bevolking gewapend is of gewoon het recht heeft om wapens te dragen dan wanneer ze zoals nu nagenoeg volledig ontwapend is en geen recht heeft om wapens te dragen.

wat dat niet betalen van belasting betreft daar sta ik uiteraard achter - meer zelfs ik doe het zelf al jaren en jaren - maar dan wel veel simpelder gewoon door te gaan doppen en zo nog een stakingsvergoeding te trekken ook en zo het aftakelingsproces van die onbetrouwbare staat nog extra te bespoedigen. Op mijn lastenbrief stond dit jaar weer maar eens het mooie ronde cijfer nul te lezen. Samen met mijn uitkering sta ik dus op min wat ik principieel een absolute must vind

een overheid die ons ontwapend is niet te vertrouwen - aan een overheid die ik niet vertrouw betaal ik zeker en vast geen belasting - stel je voor - een beetje gaan betalen om jezelf bvb te laten ontwapenen zeker - no way
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 januari 2009 om 11:30.
Oud 14 januari 2009, 11:13   #34
monza
Gouverneur

Standaard

Denk toch dat de USA het bewijs levert waarom wapens problemen veroorzaken.
Maar blijkbaar zijn er hier die dat liever hebben, een samenleving waar schietgraag volk het voor het zeggen heeft. Als inbrekers morgen teveel beschoten worden komen ze gewoon uw huis binnen met een wapen en zijt ge al koud voor dat ge er al maar aan gedacht hebt van uw wapen te trekken.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 11:21   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
alleen kan je tegen een overheid idd niks doen maar toch zal een overheid voorzichtiger zijn denk ik wanneer haar bevolking gewapend is of gewoon het recht heeft om wapens te dragen dan wanneer ze zoals nu nagenoeg volledig ontwapend is en geen recht heeft om wapens te dragen.

wat dat niet betalen van belasting betreft daar sta ik uiteraard achter - meer zelfs ik doe het zelf al jaren en jaren - maar dan wel veel simpelder gewoon door te gaan doppen en zo nog een stakingsvergoeding te trekken ook en zo het aftakelingsproces van die onbetrouwbare staat nog extra te bespoedigen. Op mijn lastenbrief stond dit jaar weer maar eens het mooie ronde cijfer nul te lezen. Samen met mijn uitkering sta ik dus op min wat ik principieel een absolute must vind

een overheid die ons ontwapend is niet te vertrouwen - aan een overheid die ik niet vertrouw betaal ik zeker en vast geen belasting - stel je voor - een beetje gaan betalen om jezelf bvb te laten ontwapenenen zeker - no way
Let maar op dat er geen individuele jacht komt van sommige mensen die iets hebben tegen doppers ...

Oud 14 januari 2009, 11:26   #36

Standaard

Citaat:
Let maar op dat er geen individuele jacht komt van sommige mensen die iets hebben tegen doppers ...
die jacht is al lang geopend wees gerust

in het begin was het even wennen om opgejaagd te worden - maar uiteindelijk begint het zelfs te bevallen om de uithalen van die grote loge reus te ontwijken

maar soit laten we hier verder ontopic blijven mss
wie iets tegen doppers heeft geef ik elders zoals altijd graag repliek.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 januari 2009 om 11:27.
Oud 14 januari 2009, 11:36   #37
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Denk toch dat de USA het bewijs levert waarom wapens problemen veroorzaken.
Maar blijkbaar zijn er hier die dat liever hebben, een samenleving waar schietgraag volk het voor het zeggen heeft. Als inbrekers morgen teveel beschoten worden komen ze gewoon uw huis binnen met een wapen en zijt ge al koud voor dat ge er al maar aan gedacht hebt van uw wapen te trekken.
Maar er zullen ongetwijfeld ook enkele inbrekers sneuvelen, wat een goei zaak is. Zolang uw regering u niet tegen gangsters en gespuis kan verdedigen moet je zelf de mogelijkheid en vooral de keuze hebben.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 11:56   #38
monza
Gouverneur

Standaard

Wat een onzin, dus omdat uw regering u niet kan beschermen tegen dronken chauffeurs moogt ge zelf dan ook maar dronken rondrijden.
2 wrongs don't make a right.

Laatst gewijzigd door monza : 14 januari 2009 om 11:56.
Oud 14 januari 2009, 12:06   #39
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Wat een onzin, dus omdat uw regering u niet kan beschermen tegen dronken chauffeurs moogt ge zelf dan ook maar dronken rondrijden.
2 wrongs don't make a right.
Uw vergelijking klopt langs geen kant.

"Omdat uw regering u niet kan beschermen tegen gangsters en inbrekers moet je zelf gangster of inbreker worden" zou er beter op lijken.

"Sitting Duck" zou een schone Indiaanse naam zijn voor mensen als uzelf.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 13:35   #40
monza
Gouverneur

Standaard

Dan zou snakeoil goed bij u passen

Mijn vergelijking is even scheef als uw redenering
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be