Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2009, 08:14   #21
renaat6
Partijlid

renaat6's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In mijn familie alleen al zijn er vijf mensen die op een wachtlijst staan van, niet één, maar twee, drie, vier sociale huisvestingsmaatschappijen. Laat me dus eventjes heel bedenkelijk denken bij dergelijke cijfers.
Het aangehaalde cijfer is niet het totaal van de ingeschrevenen bij de individuele huisvestingsmaatschappijen, maar het totaal aantal Vlaamse ingezetenen die op één of meerder lijsten voorkomen. (Eenzlefde persoon die op verschillende lijsten voorkomt wordt dus maal éénmaal geteld.
Oud 13 januari 2009, 09:44   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik blijf er toch bij, dat een maatschappij die niet anders moet doen dan sociale woningen bijbouwen, niet goed bezig is. Hoeveel men hier ook over het aantal, en de beloften over het aantal, mag discusieren.
Waarom discusieren we hier niet, over het waarom van de wachtlijsten ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 09:46   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
renaat: een huis bouw je toch niet in 3 maand tijd.
en een planning om 4000huizen per jaar te bouwen, voer je toch ook niet uit in 3maand tijd ?

ik denk dat uw kritiek nu eventjes te kort op de bal komt
Sinds wanneer heeft Vlaanderen de bevoegdheid ertoe? Al wel enkele jaren, dacht ik.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 januari 2009 om 09:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 10:55   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Wel, zoals ik al zei: het is een zaak van prioriteiten stellen. Ondanks het begrotingsoverschot waar men blijkbaar niet weet wat mee te doen, bespaart de Vlaamse regering al meer dan voldoende op gezondheidszorg en onderwijs (aan werkloosheidsuitkeringen dient zij geen eurocent uit te geven).
Het gegeven is:

De Vlaamse regering geeft aan dat zij vanaf dit jaar, jaarlijks 4090 nieuwe sociale woningen zal bouwen.
De kostprijs daarvoor is jaarlijks 490 miljoen euro!
Zij voorziet daarvoor in haar begroting voor dit jaar 27 miljoen.
Dus 463 miljoen te weinig.
Men gaat dit jaar dus geen 4090, maar amper 225 woningen.

Wat ik aanklaag, is niet dat men onvoldoende geld heeft, maar dat men, wetende dat men onvoldoende geld heeft, zegt dat men iets gaat doen, waarvan men weet dat men dit niet kan, en dus helemaal niet zal doen.
Ik klaag de hier dus de ongebreidelde volksverlakkerij aan. Iets wat men, blijkens de reacties hier op dit forum, ongestraft kan blijven doen.

Bepaalde partijen zoals (voorheen) het Vl.Belang, en (nu) Lijst DeDecker, kunnen er goed mee varen...

Wat ik niet begrijp is als een sociale woning 100.000euro kost, en als je dergelijk huis afbetaalt bij de bank , betaal je bvb 500euro per jaar 20jaar en nog 3% interest of 250euro in het begin en zakkend naar 0euro op het einde.
Dus je hebt hier max 750euro af te betalen, en je huurt die sociale woning bvb aan 500euro... wat is daar nu het sociale van ??

Hoe help je nu de mensen feitelijk, als ze nog niet bekwaam zijn om de noodzakelijke kost van het wonen, want we spreken hier over een basiswoning, te financieren ??? Dus als ze nu met twee gaan werken en elk 1500euro verdienen of 3000euro tesamen, hoe komt het dat ze nog niet in staat zijn om dan een woning te financieren ?

Zou je dan ipv woningen te subsidieren niet gewoon zorgen dat bvb het basisinkomen van de mensen ongetaxeerd wordt en hoger komt ?
En ten tweede, u als overheid gewoon concentreren op het cataliseren van die sociale woningen, ttz uw woonmaatschappij is een bouwmaatschappij die weet hoe ze goedkoop moet bouwen en die zorgt dat je een goeie interestvoet hebt, en die zorgt dat je betalignsfaciliteiten krijgt als het schoentje nijpt etc.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 11:20   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus als ze nu met twee gaan werken en elk 1500euro verdienen of 3000euro tesamen, hoe komt het dat ze nog niet in staat zijn om dan een woning te financieren ?
ik denk dat je nog zou verschieten hoeveel gezinnen er met een pak minder moeten rondkomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be