Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 14 januari 2009, 09:09   #21
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Daar zou ik me dan toch wat vragen bij stellen. Als het lijden van mensen u niets meer doet, wil dat zeggen dat u niet in staat bent tot empathie en dus helemaal niet begrijpt waar het in dit conflict concreet om gaat.
Of misschien wil het betekenen dat hij al heel wat ergere dingen heeft gezien waar heel wat minder ophef is over gemaakt.
Darfur, om maar iets te noemen.

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 14 januari 2009 om 09:12.
Red_Dog is offline  
Oud 14 januari 2009, 10:07   #22
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Of misschien wil het betekenen dat hij al heel wat ergere dingen heeft gezien waar heel wat minder ophef is over gemaakt.
Darfur, om maar iets te noemen.
Vreemd dat we ons nu plots allemaal moeten gaan bekommeren om Darfoer of Congo. Ik kan me niet herinneren daar ooit een stuk of een oproep van u over gelezen te hebben voor de aanval op Gaza, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 januari 2009 om 10:08.
E. Gidius is offline  
Oud 14 januari 2009, 10:14   #23
Red_Dog
Schepen

Standaard

Omdat ik hier pas post sinds het conflict in Gaza
En ik zeg nergens dat jij je moet bekommeren om Darfur of Congo, ik zeg gewoon dat het best kan dat jones die dingen stukken erger vindt dan hetgeen in Gaza gebeurt en die beelden uit Gaza hem dus niet veel meer doen.

Conditionering dus.

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 14 januari 2009 om 10:15.
Red_Dog is offline  
Oud 14 januari 2009, 10:43   #24
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humanity Bekijk bericht

1. Expliciet fotomateriaal zien we liever via een link verschijnen zodat iedereen zelf beslist of hij/zij met expliciete beelden geconfronteerd wil worden.
une photo d’un enfant mort dans les bras de son père terrifié est plus forte qu’un millier de phrases bien structurées

Uri Avnery

ministe van agitatie is offline  
Oud 14 januari 2009, 10:48   #25
Red_Dog
Schepen

Standaard

Citaat:
une photo d’un enfant mort dans les bras de son père terrifié est plus forte qu’un millier de phrases bien structurées

Uri Avnery
Zoals deze foto's ?
Oud 14 januari 2009, 11:05   #26
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals deze foto's ?
bijvoorbeeld, ja.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 januari 2009 om 11:05.
Oud 14 januari 2009, 11:14   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Een pertinente tekening kan het verhaal ook goed samenvatten:

Oud 14 januari 2009, 11:41   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is duidelijk. Ook alle historische en andere documenten die hier gepost worden en die droog en duidelijk de etnische zuivering en de voortdurende slachtingen documenteren, wensen velen niet te zien.

So be it, het ontwaken kan er alleen maar harder op worden.
Zo kun je ook de geallieerden uit WOII voorstellen met foto's van de ellende bij de Duitse burgerbevolking nadat ze aan het bombarderen sloegen in dit nazigebied...
Gelukkig dat ze het gedaan hebben, anders was het hier misschien "heil!" ipv "goede dag"...
Gaza zit vol met onschuldige slachtoffers, maar dat ze dat eens uitleggen aan Hamas en hun raketten!
Wellicht komt het weer neer op de reeds zoveel keer gedane vaststelling: waar moslims zitten is er ambras. Joden de zee in, Joden aan het gas enz nietwaar?
andev is offline  
Oud 14 januari 2009, 11:45   #29
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zo kun je ook de geallieerden uit WOII voorstellen met foto's van de ellende bij de Duitse burgerbevolking nadat ze aan het bombarderen sloegen in dit nazigebied...
Gelukkig dat ze het gedaan hebben, anders was het hier misschien "heil!" ipv "goede dag"...
Onzin. Historici én militaire deskundigen hebben ondertussen al lang uitgemaakt dat de bombardementen op de Duitse steden nutteloos waren en alleen maar onnoemelijke menselijke ellende voortgebracht hebben. Het gaat om geallieerde oorlogsmisdaden.

Berg uw Godwin-argument dus maar op.
Oud 14 januari 2009, 11:50   #30
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zou ik me dan toch wat vragen bij stellen. Als het lijden van mensen u niets meer doet, wil dat zeggen dat u niet in staat bent tot empathie en dus helemaal niet begrijpt waar het in dit conflict concreet om gaat.

ik heb toch niet laten verstaan dat ik het niet erg vind, waar lees jij dat in men posting

Ik zeg alleen maar dat het me niet veel doet en dat ik zulke zaken relativeer, er zijn in heel de geschiedenis zoveel zaken gebeurt nog veel ergere zaken.

Waarbij het probleem dat we nu kennen ivm Gaza maar een futiliteit is
jones is offline  
Oud 14 januari 2009, 11:52   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Onzin. Historici én militaire deskundigen hebben ondertussen al lang uitgemaakt dat de bombardementen op de Duitse steden nutteloos waren en alleen maar onnoemelijke menselijke ellende voortgebracht hebben. Het gaat om geallieerde oorlogsmisdaden.

Berg uw Godwin-argument dus maar op.
Achteraf kan veel "uitgemaakt" worden nietwaar? En de Duitse U-boten die oa passagiersschepen deden zinken, en de V1-2 bommen op Londen enz, ook commentaar op?
Maar het gaat hier nu niet daar over, akkoord.
andev is offline  
Oud 14 januari 2009, 11:59   #32
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
Waarbij het probleem dat we nu kennen ivm Gaza maar een futiliteit is
Un détail de l'histoire, quoi.
Oud 14 januari 2009, 12:07   #33
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een pertinente tekening kan het verhaal ook goed samenvatten:

Die cartoon is inhoudelijk sowieso verkeerd. Israëlische soldaten hebben jarenlang de Palestijnen als menselijk schild gebruikt tijdens hun operaties. Het hooggerechtshof van Israël heeft pas in 2005 hiertegen een verbod opgelegd vanwege het overtreden van de internationale wet van de VN. En... nu komt het beste stuk: een verbod waartegen Israël's Ministerie van Defensie notabene in beroep is gegaan!

Citaat:
Last Updated: Wednesday, 12 October 2005, 15:34 GMT 16:34 UK

IDF to appeal human shield ban

The practice of using human shields is against international law
The Israeli Defence Ministry will appeal against a supreme court ruling banning the use of Palestinian human shields in raids, officials said.

Defence Minister Shaul Mofaz is prepared to make a personal appearance in court to defend the practice, ministry officials added.

Human rights groups have frequently condemned the use of human shields.

The Israeli military believes that the use of Palestinian civilians can often defuse a tense situation.

Mr Mofaz is also set to argue that alternative methods of apprehending suspects, such as through the use of bulldozers, would endanger the lives of both Israeli soldiers and Palestinian civilians, a military source said.

Early warning

The Israeli supreme court issued its formal ruling last week, saying the practice violates international law.

It had already issued a temporary injunction against the practice in 2002 after a teenager was killed when troops made him negotiate with a wanted militant.

The court ruled out both the placing of civilians in front of soldiers on operations and an "early warning" procedure employed by the army.

In this practice, the Israeli army would force local Palestinians to approach the homes of militants and ask them to surrender.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4333982.stm
Ja ja, die Israelieten verwijten hun tegenstanders van verwerpelijke praktijken die ze zélf zonder enige schroom hebben toegepast/toepassen. Zij hebben dan nog een ultra-modern leger, Hamas-militanten niet. Dit laatste natuurlijk in de veronderstelling dat Hamas dit ook doet.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 14 januari 2009 om 12:16.
Uh-Huh is offline  
Oud 14 januari 2009, 12:13   #34
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een palestijn gebruikt als menselijk schild door het Israëlisch leger:

Nog een voorbeeld:

http://electronicintifada.net/v2/article5934.shtml

En nog één:
Citaat:

Israel accused of using Palestinian children as human shields

the practice, in which soldiers force Palestinians to approach, enter and search buildings where they believe gunmen may be hiding, remains common.

Israelis soldiers were filmed using Sameh Amira, 24, as a human shield on February 25, during a week-long raid into the West Bank city of Nablus. Mr Amira was made to search homes in the city's casbah, or old city, during a search for wanted men and bomb-making laboratories. The casbah in the centre of the city was placed under curfew for two days and a Palestinian man was shot dead when he went onto the roof of his home.

Mr Amira's cousin, 15-year-old Amid Amira, told B'Tselem that soldiers also forced him to search three houses, making him enter rooms, empty cupboards and open windows.

An 11-year-old girl, Jihan Dadush, told B'Tselem that soldiers took her from her home three days later, on February 28, forcing her to open the door of a neighboring apartment and enter ahead of them. The soldiers then took her home, she said.

bron

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 januari 2009 om 12:17.
Oud 14 januari 2009, 12:18   #35
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Heilig Land. Het veilige thuisland voor de vervolgden...

Opgepast, de mods zouden dit beeld kunnen beschouwen als "te expliciet" voor gevoelige pro-Israëlische zieltjes. Die moeten de kans krijgen om dit soort misdaden, die ze wegens beeldmateriaal niet meer kunnen ontkennen, te blijven beschouwen als spijtige uitzonderingen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 januari 2009 om 12:21.
E. Gidius is offline  
Oud 14 januari 2009, 12:44   #36
Red_Dog
Schepen

Standaard

Nu vraag ik me af: Hoe zouden jullie dan optreden tegen guerilla-strijders zoals Hamas ?
Zonder in de discussie 'ze moeten daar niet zijn' te vervallen uiteraard of af te komen met 'Je keurt dit goed zeker ?'.

Burgers moeten ALTIJD gevrijwaard worden van geweld tijdens oorlogen.

Wel ben ik van mening dat dit inderdaad zeldzame gevallen zijn, tenzij iemand mij het tegendeel kan bewijzen.

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 14 januari 2009 om 12:51.
Red_Dog is offline  
Oud 14 januari 2009, 12:57   #37
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu vraag ik me af: Hoe zouden jullie dan optreden tegen guerilla-strijders zoals Hamas ?
Sommigen die die vraag stellen accepteren enkel het "goede" antwoord, en laten niet toe dat je hun uitgangspunten in vraag stelt. Zij zijn dan ook geen antwoord waard.

Ik denk, op basis van wat je hier al postte, dat jij niet tot die categorie behoort, en ik zal je dus mijn antwoord geven. Althans, mijn begin van antwoord, want in een materie die ondertussen zo complex geworden is, kan je geen antwoord geven in twee minuten.

Ik zou als burger aan mijn regering vragen om het heersende beleid te laten vallen en:
1/ te beginnen luisteren naar wat de echte eisen van de guerilla-strijders zijn;
2/ proberen te begrijpen waarom mensen zo ver geraken dat ze bereid zijn een bommengordel rond hun middel te hijsen;
3/ te stoppen met hun discours door de propagandamolen te halen en te vervormen;
4/ een begin maken met uit te zoeken hoe die eisen op een integere manier kunnen geïntegreerd worden in het nationale beleid.

Alleen vrees ik dat het daar na 60 jaar veel en veel te laat voor is.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 januari 2009 om 12:58.
E. Gidius is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:22   #38
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
2) Het is hier een discussieforum en geen forum om ranzige oorlogsfoto's te tonen die enkel dienen om te choqueren en de discussie rond het onderwerp onmogelijk te maken.
Het is niet choquerend geweld aan te klagen, het is wel choquerend fysiek en moreel geweld te gebruiken tegen een volk waarvan men het land heeft afgenomen. Het is choquerend dat volk in mensonwaardige omstandigheden te laten leven.
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:25   #39
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het is niet choquerend geweld aan te klagen, het is wel choquerend fysiek en moreel geweld te gebruiken tegen een volk waarvan men het land heeft afgenomen. Het is choquerend dat volk in mensonwaardige omstandigheden te laten leven.
Klaag aan wat je wilt, post links naar foto's van dat geweld als je wil, maar dump hier niet overal choquerende foto's die geen enkele discussiewaarde hebben, maar enkel mensen moeten choqueren.
Savatage is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:29   #40
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, toch niet.

Die dingen mogen gerust gezegd worden, maar dat is geen reden om choquerend, bloederig fotomateriaal zomaar te gebruiken om je gelijk aan te duiden. Die dingen zijn onnodig in een discussie.

Ik weet ook best wel hoe het er momenteel aan toe gaat in de Gazastrook en dat er veel onschuldige dodelijke slachtoffers bij komen kijken, waaronder ook kinderen. Maar itt tot u duid ik niet 1 kamp aan als de schuldigen in al dat leed.
En waarom niet, waarom zou er niet enkel één schuldige mogen zijn ?
Als ik uw logica volg dan was het verzet in België tijdens WO II even schuldig als de Duitse invaller en bezetter ? Toch een eigenaardige redenering.
Het verzet was het gevolg van de bezetting en niet omgekeerd, het verzet was het gevolg van de Jodenvervolging net zoals vandaag het verzet komt vanwege de Paslestijnenvervolging en het ontkennen van hun mensenrechten in eigen land.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 januari 2009 om 14:31.
labyrinth is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be