![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Darfur, om maar iets te noemen.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 14 januari 2009 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd dat we ons nu plots allemaal moeten gaan bekommeren om Darfoer of Congo. Ik kan me niet herinneren daar ooit een stuk of een oproep van u over gelezen te hebben voor de aanval op Gaza, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 januari 2009 om 10:08. |
![]() |
![]() |
#23 |
Schepen
|
![]() Omdat ik hier pas post sinds het conflict in Gaza
![]() En ik zeg nergens dat jij je moet bekommeren om Darfur of Congo, ik zeg gewoon dat het best kan dat jones die dingen stukken erger vindt dan hetgeen in Gaza gebeurt en die beelden uit Gaza hem dus niet veel meer doen. Conditionering dus.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 14 januari 2009 om 10:15. |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uri Avnery
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 januari 2009 om 11:05. |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een pertinente tekening kan het verhaal ook goed samenvatten:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat ze het gedaan hebben, anders was het hier misschien "heil!" ipv "goede dag"... Gaza zit vol met onschuldige slachtoffers, maar dat ze dat eens uitleggen aan Hamas en hun raketten! Wellicht komt het weer neer op de reeds zoveel keer gedane vaststelling: waar moslims zitten is er ambras. Joden de zee in, Joden aan het gas enz nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Berg uw Godwin-argument dus maar op.
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb toch niet laten verstaan dat ik het niet erg vind, waar lees jij dat in men posting ![]() Ik zeg alleen maar dat het me niet veel doet en dat ik zulke zaken relativeer, er zijn in heel de geschiedenis zoveel zaken gebeurt nog veel ergere zaken. Waarbij het probleem dat we nu kennen ivm Gaza maar een futiliteit is |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat hier nu niet daar over, akkoord. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Un détail de l'histoire, quoi.
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 14 januari 2009 om 12:16. |
||
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Een palestijn gebruikt als menselijk schild door het Israëlisch leger: Nog een voorbeeld: http://electronicintifada.net/v2/article5934.shtml En nog één: Citaat:
bron
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 januari 2009 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Heilig Land. Het veilige thuisland voor de vervolgden...
Opgepast, de mods zouden dit beeld kunnen beschouwen als "te expliciet" voor gevoelige pro-Israëlische zieltjes. Die moeten de kans krijgen om dit soort misdaden, die ze wegens beeldmateriaal niet meer kunnen ontkennen, te blijven beschouwen als spijtige uitzonderingen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 januari 2009 om 12:21. |
![]() |
![]() |
#36 |
Schepen
|
![]() Nu vraag ik me af: Hoe zouden jullie dan optreden tegen guerilla-strijders zoals Hamas ?
Zonder in de discussie 'ze moeten daar niet zijn' te vervallen uiteraard of af te komen met 'Je keurt dit goed zeker ?'. Burgers moeten ALTIJD gevrijwaard worden van geweld tijdens oorlogen. Wel ben ik van mening dat dit inderdaad zeldzame gevallen zijn, tenzij iemand mij het tegendeel kan bewijzen.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 14 januari 2009 om 12:51. |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk, op basis van wat je hier al postte, dat jij niet tot die categorie behoort, en ik zal je dus mijn antwoord geven. Althans, mijn begin van antwoord, want in een materie die ondertussen zo complex geworden is, kan je geen antwoord geven in twee minuten. Ik zou als burger aan mijn regering vragen om het heersende beleid te laten vallen en: 1/ te beginnen luisteren naar wat de echte eisen van de guerilla-strijders zijn; 2/ proberen te begrijpen waarom mensen zo ver geraken dat ze bereid zijn een bommengordel rond hun middel te hijsen; 3/ te stoppen met hun discours door de propagandamolen te halen en te vervormen; 4/ een begin maken met uit te zoeken hoe die eisen op een integere manier kunnen geïntegreerd worden in het nationale beleid. Alleen vrees ik dat het daar na 60 jaar veel en veel te laat voor is.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 januari 2009 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is niet choquerend geweld aan te klagen, het is wel choquerend fysiek en moreel geweld te gebruiken tegen een volk waarvan men het land heeft afgenomen. Het is choquerend dat volk in mensonwaardige omstandigheden te laten leven.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klaag aan wat je wilt, post links naar foto's van dat geweld als je wil, maar dump hier niet overal choquerende foto's die geen enkele discussiewaarde hebben, maar enkel mensen moeten choqueren.
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik uw logica volg dan was het verzet in België tijdens WO II even schuldig als de Duitse invaller en bezetter ? Toch een eigenaardige redenering. Het verzet was het gevolg van de bezetting en niet omgekeerd, het verzet was het gevolg van de Jodenvervolging net zoals vandaag het verzet komt vanwege de Paslestijnenvervolging en het ontkennen van hun mensenrechten in eigen land.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 januari 2009 om 14:31. |
|
![]() |