Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 16 januari 2009, 15:19   #21
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik vrees dat ik inderdaad de onhebbelijke gewoonte heb om meestal te menen wat ik schrijf.

Ik doelde bv. op mijn goede kameraad Fouad Ahidar die daar gisteren nog met een aantal van zijn kompanen binnengewandeld is. Omgekeerd stromen er ook dagelijks mensen naar buiten. En dan heb ik het nog niet over de ontelbare hulpkonvooien.
U bent ook niet vlug beschaamd.
system is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:25   #22
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat ik inderdaad de onhebbelijke gewoonte heb om meestal te menen wat ik schrijf.

Ik doelde bv. op mijn goede kameraad Fouad Ahidar die daar gisteren nog met een aantal van zijn kompanen binnengewandeld is. Omgekeerd stromen er ook dagelijks mensen naar buiten. En dan heb ik het nog niet over de ontelbare hulpkonvooien.
"De Israëlische grenspolitie laat hem momenteel niet door [naar Gazastad]." Uw stelling gaat dus niet op, maar dat kon u al vermoeden.

Laatst gewijzigd door Andy : 16 januari 2009 om 15:25.
Andy is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:26   #23
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U bent ook niet vlug beschaamd.
Niet echt neen. Waarom?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:27   #24
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
"De Israëlische grenspolitie laat hem momenteel niet door [naar Gazastad]." Uw stelling gaat dus niet op, maar dat kon u al vermoeden.
Maar hij is al in Gaza, zoals hij gisteren trots liet aankondigen. U zou toch niet durven beweren dat hij liegt?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:36   #25
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hij is al in Gaza
Ik zou graag uw bron kennen.

Ahidar zat AFAIK aan boord van de "Spirit of Humanity" van de Free Gaza Movement, die wegens motorpech moest terugkeren naar Larnaca. De locatie kan je hier volgen: http://share.findmespot.com/shared/f...Z73HnzaASECQS1.

Israël heeft trouwens gedreigd de opvarenden te beschieten, zie http://www.freegaza.org/en/home/688-...ard-mercy-ship.
Oud 16 januari 2009, 15:38   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaza heeft een oppervlakte van 360 km².

Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft een oppervlakte van 161 km² en een bevolking van meer dan 1 miljoen mensen. Gaza is dus veel minder dicht bevolkt dan bv. Brussel.
Een (inmiddels gezelfmoorde-tot zelfmoord gedreven) VB-er stelde ook al voor, Brussel te blokkeren en uit te hongeren.
filosoof is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:39   #27
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hij is al in Gaza, zoals hij gisteren trots liet aankondigen. U zou toch niet durven beweren dat hij liegt?
Ik durf te beweren dat het de Israëlische grenspolitie is die controleert wie er Gaza binnenkomt of verlaat. U durft dat toch niet te ontkennen?

Ik durf bovendien ook te stellen dat Israël weigert om burgers op grote schaal het geweld te laten ontvluchten. Blijkbaar heeft het land liever dat Hamas hen als levend schild gebruikt.
Oud 16 januari 2009, 15:40   #28
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Ahidar zat AFAIK aan boord van de "Spirit of Humanity" van de Free Gaza Movement, die wegens motorpech moest terugkeren naar Larnaca. De locatie kan je hier volgen: http://share.findmespot.com/shared/f...Z73HnzaASECQS1.

Israël heeft trouwens gedreigd de opvarenden te beschieten, zie http://www.freegaza.org/en/home/688-...ard-mercy-ship.
U loopt wat achter.

http://www.brusselnieuws.be/artikels...gaza-over-land
Jozef Ostyn is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:40   #29
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op de vrt-website (journaal van 7 uur) staat dat hij in Rafah is.
Oud 16 januari 2009, 15:41   #30
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik durf te beweren dat het de Israëlische grenspolitie is die controleert wie er Gaza binnenkomt of verlaat. U durft dat toch niet te ontkennen?

Ik durf bovendien ook te stellen dat Israël weigert om burgers op grote schaal het geweld te laten ontvluchten. Blijkbaar heeft het land liever dat Hamas hen als levend schild gebruikt.

Uit uw subtieel aangepaste bewoordingen mag ik toch concluderen dat u erkent dat er dagelijks mensen (burgers bedoel ik uiteraard) Gaza binnenkomen en verlaten?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:43   #31
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi! (En bedankt voor de link).
Oud 16 januari 2009, 15:45   #32
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Israël heeft trouwens gedreigd de opvarenden te beschieten, zie http://www.freegaza.org/en/home/689-...ard-mercy-ship.
Ofwel werd hij tegengehouden door de kustpolitie
ofwel niet,
ofwel had hij motorpech

Voor motorpech kun je enkel de reder of kapitein aansprakelijk stellen.
Ik las dat hij via Egypte in Gaza was binnengekomen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 januari 2009 om 15:47.
filosoof is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:45   #33
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Mooi! (En bedankt voor de link).
Graag gedaan!
Jozef Ostyn is offline  
Oud 16 januari 2009, 15:46   #34
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit uw subtieel aangepaste bewoordingen mag ik toch concluderen dat u erkent dat er dagelijks mensen (burgers bedoel ik uiteraard) Gaza binnenkomen en verlaten?
Ik heb geen weet van burgers die Gaza verlaten. Ik gebruikte het 'op grote schaal' omdat ik ervanuit ga dat indien burgers op grote schaal het land verlaten dat dit ergens door in de pers opgevangen zou worden. Israël heeft er zelf immers alle belang bij om de pers te melden dat zij burgers uit Gaza laten ontkomen. Al was het alleen maar omdat Israël minstens verantwoordelijk gehouden kan worden voor de burgers in die regio die het bezet houdt.
Oud 16 januari 2009, 19:33   #35
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb geen weet van burgers die Gaza verlaten. Ik gebruikte het 'op grote schaal' omdat ik ervanuit ga dat indien burgers op grote schaal het land verlaten dat dit ergens door in de pers opgevangen zou worden. Israël heeft er zelf immers alle belang bij om de pers te melden dat zij burgers uit Gaza laten ontkomen. Al was het alleen maar omdat Israël minstens verantwoordelijk gehouden kan worden voor de burgers in die regio die het bezet houdt.
Enne...Naar waar precies wil je die burgers laten vertrekken?
Francientje is offline  
Oud 16 januari 2009, 20:16   #36
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Enne...Naar waar precies wil je die burgers laten vertrekken?
Aangezien een bezettende mogendheid in tijden van oorlog de verantwoordelijkheid draagt voor het welzijn en veiligheid van de burgers stel ik voor dat Israël die op zich neemt. En dat tenminste tot de vijandigheden beëindigd worden.

Als je ziet hoeveel geld, tijd en manschappen dat land kan vrijmaken om een verkiezing te winnen, dan kan het in tijden van oorlog toch ook wel wat landgenoten opvangen...

Laatst gewijzigd door Andy : 16 januari 2009 om 20:17.
Andy is offline  
Oud 16 januari 2009, 20:39   #37
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Aangezien een bezettende mogendheid in tijden van oorlog de verantwoordelijkheid draagt voor het welzijn en veiligheid van de burgers stel ik voor dat Israël die op zich neemt. En dat tenminste tot de vijandigheden beëindigd worden.

Als je ziet hoeveel geld, tijd en manschappen dat land kan vrijmaken om een verkiezing te winnen, dan kan het in tijden van oorlog toch ook wel wat landgenoten opvangen...
Euh...Maar Gaza is niet langer bezet! Daar gaat het nou juist om.
Een land is pas bezet als de regering daar de wapens heeft neergelegd .LOL
Francientje is offline  
Oud 17 januari 2009, 15:35   #38
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overal in Gaza zit ge tussen de vluchtelingen en burgers.

Kan ook niet anders, 1.5 miljoen man opeengepakt op zo een kleine lap grond.....
Bovendien wordt steeds verzwegen hoezeer het Israëlisch leger burgers als levend schild gebruikt.
Kallikles is offline  
Oud 17 januari 2009, 15:39   #39
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Al weken beweert Israel dat Hamasleden zich tussen burgers schuilen.
Natuurlijk wordt dat door sommigen als Zionistisch leugen of Israelische propoganda gezien.In een dichtbevolkte gebied waar de terroristen zich nog tussen burgers verstoppen is onmogelijk om burgersdoden te vermijden.
Niet voor niets weigeren soldaten om te gaan vechten in Gaza.
Gisteren is Hamastop Saeed Seyyam(oprichter van de militaire arm van Hamas) vermoord en waar was meneer : ja,tussen een vluchtelingskamp.
"Dit is de man die anderen de opdracht gaf 'held ' te zijn door hen te laten opblazen in Israelische bussen, pizza shops, dancings met de bedoeling zoveel mogelijk onschuldige burgers af te slachten."
Het is ook een guerilla, met het verschil dat in plaats van bossen, de opstandelingen zich achter ziekenhuizen, scholen en woonblokken verschuilen.
liberalist_NL is offline  
Oud 17 januari 2009, 15:59   #40
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Euh...Maar Gaza is niet langer bezet! Daar gaat het nou juist om.
zolang Israel het luchtruim en de grenzen controleert is gaza per definitie bezet gebied volgens internationaal recht.
1207 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be