![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het klinkt misschien cru, maar illegale tewerkstelling is volgens mij een iets verspreider en prangender maatschappelijk probleem (ik spreek hier over tienduizenden 'gevallen') dan een zot die een wapenwinkel binnenstapt en zich er een wapen aanschaft om wildvreemde mensen mee af te knallen (zal is één maal om de tien jaar voorkomen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
normaal gezien zouden ze dat dus idd wel moeten betalen maar met die "normaal gezien" die op geen enkele manier afdwingbaar is is zo n sans papier in de realiteit niks. btw een vrouw bvb die hier illegaal is kan ook geen klacht indienen wanneer ze bvb verkracht werd in theorie kan ze dat natuurlijk wel maar in de praktijk zal ze problemen krijgen over haar illegaliteit wanneer ze dit doet ( of daar tenminste terechte angst voor hebben en dus dient ze geen klacht in en dus komt het er eigenlijk op neer dat je straffeloos illegale vrouwen kan verkrachten ) om dat soort van reden is het uiterst belangrijk dat niemand op ons grondgebied zonder papieren verblijft en dat er dus geen rechten- en papierloze kaste van onaanraakbaren bestaat. iedereen die hier is moet volwaardig rechten hebben op alle vlakken. geen enkele vorm van tweederangsburgerschap mag worden getolereerd en dit in ons algemeen belang.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 januari 2009 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het tewerkstellen van illegalen is net als in de stad duiven voederen = schadelijk ! De mensen moeten dat zoniet begrijpen , dan toch wel zelf ondervinden. En dat kan alleen door het financiël onaantrekkelijk te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Op zijn minst moeten die berecht worden voor koppelbazerij en mensenhandel, die smeerlappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Staan die boven de wet misschien? Als die niet vervolgt worden dan mag men HVT ook terug vrijlaten. Iedereen gelijk voor de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enigst verschil hier in deze zaak is dat vadertje staat zijn deel niet kan ontvangen nietwaar? En daar zit de enige wroeging...van niet ontvangen belastingen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 januari 2009 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat uw punt betreft...inderdaad..het gaat om belastingen.Zonder dat geen staat,zonder dat,...Somalie! ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 19 januari 2009 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel slaap op jullie twee oren, de bedrijven zijn weg naar de landen en arbeiders die hier zo uitgebuit zijn geweest. En kijk..ze zijn daar heel erg welkom. Vraag is nu of jullie niet stilletjes aan over de grenzen achter werk zullen mogen gaan schooien als een hondje?
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zulke verzekering kwesties trek ik me niet in het minste aan.
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Kunnen degenen die de familie beschuldigen van het tewerkstellen van illegalen, zwartwerk, mensenhandel, koppelbazerij, uitbuiting,.. daar ook enig bewijs van geven?
Oulematou kwam legaal met visum naar België. In de krant stond dat ze naliet haar visum te verlengen. Het is perfect mogelijk dat ze legaal in dienst werd genomen. Tot het tegendeel bewezen is, is de familie onschuldig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het viel mij gewoon op dat die inval net op het einde van de werken is gebeurt terwijl die werken een jaar lang geduurd hebben.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik werk in de bouwsector. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
op welke rekening gaat hij de schadeclaim ontvangen ? ( zonder papieren kan je niet eens een rekening openen ) rijke illegalen zullen hun wegen idd wel vinden ja maar een doorsnee-sanspapier kan zoals ik uitlegde feitelijk niet eens klacht indienen wanneer hij verkracht of in elkaar wordt geslagen. als je in de bouw werkt dan heb je toch wel genoeg gezond boerenverstand overgehouden om te begrijpen dat die theoretische rechten voor velen theoretische rechten zijn en blijven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 januari 2009 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artisjok; die mevrouw werkte hoe dan ook ILLEGAAL want wie met toeristenvisum binnenkomt MAG NIET WERKEN en krijgt geen ARBEIDSKAART.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=108 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Waarom moet iemands dood gesust worden met geld? Legaal of illegaal?
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voorzover ik weet moet een werkgever de papieren controleren bij het aanwerven. Ge moogt er dus van uit gaan dat de werkgever ook weet hoelang die papieren geldig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Wat er ook van weze: medeverantwoordelijke voor heel die situatie is de staat. Er moet gecontroleerd worden op illegalen, en zo er worden gevat dienen zij direct te worden uitgewezen. Nu paraderen ze (letterlijk: bvb betogingen) over straat en niemand die wat doet. Als men wat gericht controles zou doen, zou men binnen de kortste keren enorme aantallen illegalen kunnen oppakken en uitwijzen, maar de politieke wil is er niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Nu al wordt er in de thuislanden gezegd dat je in België moet zien dat je bij een ongeval minstens een handicap overhoudt om aldus je toekomst en die van je familie te verzekeren. Als ze nu toch uitbetalen, geven ze nog meer een teken aan die mensen;
De ongevallen zullen frequenter worden, hou het maar in het oog; Ik vind het trouwens ook eigenaardig dat die "goedmenende mensen" niet zelf een rekening openen en hun medeleven uitdrukken door een storting. Het is goedkoop om steeds maar te betogen en maatregelen te eisen als je er niet moet voor opdraaien en alles op de gemeenschap afschuift!! |
![]() |
![]() |