Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 20:52   #21
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
En waarom zou Hamas verantwoordelijk zijn voor alles wat er in Palestina gebeurt? Langs de ene kant de positie van Hamas zoveel mogenlijk verzwakken en dan nog beginnen eisen dat Hamas volledige controle heeft, beetje arrogant van Israël, niet?
Er werd geschoten van de Gaza. En daar is de Hamas als machthebber weldegelijk verantwoordelijk. Nog meer als zij maar laat begaan, zoals ze deed.

Heeft u zich eigenlijk wel de moeite getroost om het artikel te lezen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 januari 2009 om 20:53.
Paulus is offline  
Oud 18 januari 2009, 20:56   #22
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik begrijp dat dit uw mening is, maar het artikel vertelt het wel anders.

Hamas is weldegelijk verantwoordelijk als er raketten worden afgevuurd vanuit Gaza. Al was het door de Paus van Rome.

Bovendien heeft Hertog van Herle al aangetoond, dat de Islamitische Jihad weldegelijk de Hamas is, maar dat doet eigenlijk niet ter zake.

De Hamas, als verantwoordelijke voor Gaza, staat toe dat er vanuit Gaza raketten worden afgevuurd op Israël, en dat is een schending van het bestand.

Of dacht je soms dat Israël zou akkoord gaan met raketbeschietingen vanuit Gaza, zolang het maar niet door de Hamas is misschien? Logisch blijven hé?!

Paulus.
Enne wanneer was het bestand van kracht....

Citaat:
19 jun 2008, 07:12 Bestand Gazastrook van kracht
Zozo,en wat gebeurde er vijf dagen later...

Citaat:
24 jun 2008 16:25 Israël doodt Nablus
Alléé vooruit mijn beste, wie was de alleerste om destijds het bestand te schenden....

Met mijn dank aan De Laatste Belg voor zijn opzoekingswerk...

Zozo mijn beste Paulus,wéér in Uw hemd gezet....
Svennies is offline  
Oud 18 januari 2009, 20:58   #23
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik begrijp alles mijn beste...
Alleen begrijpt U niet door de islamitische Jihad....
Dat doet er niet toe. Al was het door de Paus.

Citaat:
Had israel dan maar de westbank moeten aanvallen aangezien de meeste islamitische Jihad strijders zich daar bevinden...
Nee ze ziiten in Gaza en ze zijn trouwens weldegelijk Hamas, dat heeft hertog van Herle aan aangetoont en bewezen dor naar hun website te verwijzen.

kijk hier en scrol naar boven: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=230

Citaat:
En wacht eens mijn best,voor die raketbeschieting hebben ze daar wel een islamitische jihahcommandant om het leven gebracht....
Wie begon er nu eerst mijn beste Paulus.....

I pretend that I dont see......
Heb jij het artikel nu nog niet gelezen?

Daar staat: Bestand geldt niet voor Westoever

De commandant van de Islamitische Jihad werd dinsdag in Nablus op de Westoever doodgeschoten door Israëlische soldaten. Het bestand geldt niet voor de Westoever, maar de Islamitische Jihad beschouwde de inval waarbij zijn commandant werd gedood toch als een bestandsschending. Hamas, die het voor het zeggen heeft in de Gazastrook, zegt niet van plan te zijn op te treden tegen Palestijnse strijders die het bestand schenden.

http://www.dag.nl/buitenland/bestand...-wankelt-59622

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 januari 2009 om 20:59.
Paulus is offline  
Oud 18 januari 2009, 21:01   #24
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alléé vooruit mijn beste, wie was de alleerste om destijds het bestand te schenden....

De commandant van de Islamitische Jihad werd dinsdag in Nablus op de Westoever doodgeschoten door Israëlische soldaten. Het bestand geldt niet voor de Westoever, maar de Islamitische Jihad beschouwde de inval waarbij zijn commandant werd gedood toch als een bestandsschending. Hamas, die het voor het zeggen heeft in de Gazastrook, zegt niet van plan te zijn op te treden tegen Palestijnse strijders die het bestand schenden.

Mooi hemd van u.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 januari 2009, 21:02   #25
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De raketten van Hamas waren op 20 juni....
Kijk maar op de site van Hamas.

Niet dat het er iets toe doet maar ik zou maar voorzichtig zijn met andermans ondergoed, als ik u was.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 18 januari 2009, 21:03   #26
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doet er niet toe. Al was het door de Paus.

Nee ze ziiten in Gaza en ze zijn trouwens weldegelijk Hamas, dat heeft hertog van Herle aan aangetoont en bewezen dor naar hun website te verwijzen.

kijk hier en scrol naar boven: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=230

Heb jij het artikel nu nog niet gelezen?

Paulus.
Dan moet U er gelijk maar eens de datums die erbij staan bestuderen aangezien U blijkbaar de hele regel die er staat weigert te lezen...

Maar zou doet U altijd....U neemt het deel dat U goed uitkomt en de rest veronachtzaamd U....Bekijk de datums eens goed meneer Paulus,liegen is volgens gelovigen niet toegestaan....en de boel bedriegen ook niet....

Toch maakt U gebruik van beiden om uw eigen gelijk hier te verkondigen......
Svennies is offline  
Oud 18 januari 2009, 21:06   #27
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
En waarom zou Hamas verantwoordelijk zijn voor alles wat er in Palestina gebeurt? Langs de ene kant de positie van Hamas zoveel mogenlijk verzwakken en dan nog beginnen eisen dat Hamas volledige controle heeft, beetje arrogant van Israël, niet?
1 Omdat het zo in het bestand staat.
2 Omdat elke regering verantwoordlijk is voor agressie naar het buitenland vanaf haar grondgebied.
3 De verzwakking van Hamas door Israël is een gevolg en niet een oorzaak van de schending.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 januari 2009, 21:09   #28
Hertog van Gelre

Standaard

2008-06-24

Military Communiqué

Al Qassam Brigades declared full responsibility for the operation near "Nafi Tsof" settlement, north of Ramallah

Ezzedeen Al-Qassam Brigades announced full responsibility for the shooting operation, which was carried out by Al Qassam Mujahedeen on Friday in the 20th June, 2008. The brave Mujahedeen erected an ambush for several Zionist settlers near the Zionist settlement of "Natif Tsof", to the north of Ramallah. Three Zionist settlers were injured in the operation; one of them was critically wounded. The declaration about this heroic operation was delayed due to the difficult security conditions in the West Bank territories.

Ezzedeen Al-Qassam Brigades

Information Office

June 24th, 2008
Oud 18 januari 2009, 21:09   #29
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet U er gelijk maar eens de datums die erbij staan bestuderen aangezien U blijkbaar de hele regel die er staat weigert te lezen...
Boter bij de vis. Welke regel weiger ik te lezen volgens jou?

Citaat:
Maar zou doet U altijd....U neemt het deel dat U goed uitkomt en de rest veronachtzaamd U....Bekijk de datums eens goed meneer Paulus,liegen is volgens gelovigen niet toegestaan....en de boel bedriegen ook niet....

Toch maakt U gebruik van beiden om uw eigen gelijk hier te verkondigen......
Dat is uw smeerlapperij in plaats van eerlijk discuteren.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 januari 2009, 21:10   #30
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
2008-06-24

Military Communiqué

Al Qassam Brigades declared full responsibility for the operation near "Nafi Tsof" settlement, north of Ramallah

Ezzedeen Al-Qassam Brigades announced full responsibility for the shooting operation, which was carried out by Al Qassam Mujahedeen on Friday in the 20th June, 2008. The brave Mujahedeen erected an ambush for several Zionist settlers near the Zionist settlement of "Natif Tsof", to the north of Ramallah. Three Zionist settlers were injured in the operation; one of them was critically wounded. The declaration about this heroic operation was delayed due to the difficult security conditions in the West Bank territories.

Information Office

June 24th, 2008
Gelezen iedereen?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 januari 2009, 21:46   #31
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelezen iedereen?

Paulus.
Zozo ,en dat is dan de reden om bijna 6 maand later met een vernietigend offensief te starten...

Straf mijn beste......
Svennies is offline  
Oud 18 januari 2009, 21:52   #32
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zozo ,en dat is dan de reden om bijna 6 maand later met een vernietigend offensief te starten...

Straf mijn beste......
Hebt u wel gelezen waarom het offensief is gestart? Dit kwam omdat Hamas weer volop raketten begon te schieten op Israël en ze het daar zat waren.
Oud 18 januari 2009, 21:58   #33
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Straf mijn beste......
Neen, dat is de reden niet. Er is in die zes maand nog heel wat gebeurd waar je blijkbaar geen flauw benul van hebt, maar toch ongelimiteerd Israël blijft veroordelen.

Maar het toont wel aan wie het bestand op een laffe manier als eerste schond en daar ging het om.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 januari 2009, 23:46   #34
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Hebt u wel gelezen waarom het offensief is gestart? Dit kwam omdat Hamas weer volop raketten begon te schieten op Israël en ze het daar zat waren.
En nu het Israëlisch leger na drie weken moorden en vernietigen "terugtrekt", kan Hamas vanzelfsprekend geen raketten meer afvuren...
Oud 18 januari 2009, 23:49   #35
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
- feit is dat er een bestand was tussen twee partijen: Israël en Hamas
- feit is dat noch Hamas noch Israël op dat moment het bestand hebben geschonden
- feit is dat zowel Israël als Hamas erkennen dat geen van beiden het bestand hebben geschonden
- feit is dat een derde partij (Islamitische Jihad) raketten heeft afgevuurd.
- feit is dat Islamitische Jihad (interessant om uit te vogelen wie hen financieert trouwens) van geen bestand wilde weten (interessant om uit te vogelen wat ze wilden uitlokken)
- feit is dat Ismalitische Jihad heeft gekregen wat ze wilden nadat eerst zij (op minimale schaal) en later Israël (op grotere schaal) het bestand hebben geschonden, wat dus in tegenspraak is met uw zinsnede:
Don't thay look all the same, those Arabs?
Oud 18 januari 2009, 23:58   #36
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

*foutje*

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 19 januari 2009 om 00:03.
Uh-Huh is offline  
Oud 19 januari 2009, 00:02   #37
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De Al Qassam brigades zijn van de partij Fatah
Euh, ik denk het niet:

Citaat:
http://www.alqassam.ps/english/?action=aboutus

“Ezzedeen Al-Qassam Brigades” is the armed branch of the Islamic Resistance Movement (Hamas).
Oud 19 januari 2009, 00:05   #38
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De Al Qassam brigades zijn van de partij Fatah, u weet wel, Hamas' rivaal. Ik weet dus niet zo goed wat u met deze post probeert aan te tonen?
Ik probeer altijd te checken aan de bron. Deze brigades zijn dus van Hamasvolgens hun eigen website:
Citaat:

Definition:

“Ezzedeen Al-Qassam Brigades” is the armed branch of the Islamic Resistance Movement (Hamas). Linguistically, in Arabic "Ezz" means support, adherence, or pride, and “Deen” means religion. Al-Qassam can be translated into the breaker or divider. Historically, Ezzedeen Al-Qassam is the name of a pioneer mujahid who was martyred in 1935 near Jenin. Al-Qassam was born in Syria and expelled to Palestine for resisting the French occupation of Syria and Lebanon. In Palestine, he continued his struggle against the British occupation that had promised to make the country a homeland for Jews at the expense of the inhabitants.
Ik probeer er niets mee aan te tonen.
Oud 19 januari 2009, 00:17   #39
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Euh, ik denk het niet:
Ja, excuseer. Ik had me vergist met de Aksa Martyrs brigades van Fatah.

This is a list of rocket and mortar attacks on Israel, which occurred in 2008. A cease-fire was agreed to by both sides and began on June 19, 2008.[1] Rocket and mortar attacks still continued throughout the cease-fire although less frequently than before the cease-fire went into effect. A total of 20 rockets and 18 mortars were launched from the signing of the ceasefire until the beginning of November. This represented a 98% reduction in rocket fire four and a half month period prior to the signing of the ceasefire during which over 1,800 rockets were fired from Gaza.[2] On November 4, the Israeli military attacked and killed six Hamas gunmen that Israeli officials allege were constructing a tunnel to be used to abduct Israeli soldiers.[3] Following, this event the number of rockets fired from Gaza escalated, 125 being launched in the month of November.

Na 19 juni dalen volgens deze lijst het aantal beschietingen op Israël enorm en zijn andere groeperingen, zoals de Aksa Martyrs brigades, verantwoordelijk voor die enkele raketten.

Op 20 juni 2008 staat er daar niets relevant. Ik vraag me af wat de bron van Hertog is.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 19 januari 2009 om 00:23.
Uh-Huh is offline  
Oud 19 januari 2009, 00:21   #40
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik probeer altijd te checken aan de bron. Deze brigades zijn dus van Hamasvolgens hun eigen website:

Ik probeer er niets mee aan te tonen.
Nogmaals mijn excuses. Op 19 juni ging het bestand in en op 20 juni heeft volgens u de militaire vleugel van Hamas nog raketten afgeschoten?

Waar haalt u die informatie precies? Welke website?
Uh-Huh is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be