Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Open op zondag of niet?
geheel aan uitbaters overlaten 19 59,38%
verplichte zondagsrust respecteren 9 28,13%
een gemengd systeem handhaven 4 12,50%
anders 0 0%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2009, 01:57   #21
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vreemd. Er is hier in de buurt een contact-GB die op zondag open is. De locale Delhaize is echter gesloten op zondag en lijkt daar geen last van te hebben.
ik schreef dan ook "een paar"
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 03:53   #22
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Jammer voor mensen die 'moeten' werken op zondag, maar sedert ik jaren geleden naar Azie vertrokken ben, vind ik het maar normaal dat winkels ook op zondag open zijn.

In de meeste Aziatische landen zijn winkels 7 dagen op 7 open - behalve zaken zoals garages - kleine 'convenience stores' met de allernoodzakelijkste voedingswaren zelfs 24 uren op 24.
Grootwarenhuizen zijn open van 11 tot 21.30u of langer op weekends, de locale Carrefour draait van 9 tot 23u enzovoorts.
Mensen die werken hoeven niet voor 18 u alles te kopen of te moeten wachten tot zaterdag.

Moeilijk als je in Azie gewoond hebt om het 'tempo' in Belgie nog gewoon te geraken.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 10:41   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ben ik volledig mee akkoord. Laat de winkeliers en de supermarkten zelf uitmaken wanneer ze open willen zijn en/of gesloten. 92 % van de Belgen gaat toch niet meer naar de wekelijkse mis, dus de zondagssluiting is achterhaald. België mag dan een zeer modern land zijn, qua openingstijden van winkels zijn we nogal archaïsch. Zelfs in het traditionele Engeland zijn in vele steden nu grote supermarkten ook op zondag geopend, en meestal tot 's avonds laat of gewoon de hele nacht door. Onze visie hierop moet veranderen en de opening moet flexibler worden en meer aangepast aan mensen die een hele week overdag moeten werken. Nu moet die laatste (grootste) categorie op zaterdag als 'kiekes' in een hoenderhok inkopen gaan doen en een uurtje aanschuiven aan de kassa's in de Carrefour of Delhaize.
het klassieke bezwaar is, dat de middenstanders door vrijheid van opening weggedrukt worden door supermarkten (of anders ondraaglijke werkschema's moeten aanhouden).

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2009 om 10:42.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 10:54   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen van "onze soort" doen immers geen illegale zaken...
Mij ex is hertrouwd met een witteboordcrimineel van de tweede generatie, met twee yachten in de yachthaven.

Die factureerde in het zwart, betaalde mijn vrouw in het zwart, en neukte haar in het zwart, weliswaar tijdens de openingsuren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2009, 14:41   #25
FDM
Banneling

Standaard

geheel aan de werknemers overlaten , als er voldoende werkwilligen zijn op zondag kan de winkel open op zondag (enkel tijdens drukke periodes)
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2009, 18:10   #26
bozoboko
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
geheel aan de werknemers overlaten , als er voldoende werkwilligen zijn op zondag kan de winkel open op zondag (enkel tijdens drukke periodes)
Organisatie met de natte vinger...
bozoboko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be