![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus moeten de promotors van het gedoe proberen het volgens hen amper bestaande probleem te verzuipen in een tsunami van zinnen die rond de pot draaien en waarmee ze doen alsof ze niet begrijpen waarover het gaat... Het probleem ontkennen of totaal minimaliseren is één ding, het oplossen wat anders. Wachten dus tot het een probleem vormt dat onze maatschappij ontwricht en te ver gevordert is om er nog iets tegen te beginnen? Een beetje zoals het ontkennen van een kankergezwel... Laatst gewijzigd door andev : 25 januari 2009 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() "De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale demokratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is."
Guy Verhofstadt |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een betere sociaal-economische situatie is geen garantie voor minder islam(isme). De WTterroristen waren geen OCMW-klanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie voor groen of spa stemt weet waar hij voor stemt, meer islam en meer macht voor dat centrum ter promotie van de islam (cgkr). Ik vind het alleen jammer voor mensen die nog op de spa stemmen vanwege vroeger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Iedereen mag van mij geloven wat hij wil zolang ze mij maar laten geloven wat ik wil. Maar de Islam lijkt hier een probleem mee te hebben kijk maar eens naar al die moslimlanden en hoe andere religies daar vervolgd worden. volgens mensen zoals de iraanse president zijn niet moslims "beesten" tja dan weet je al genoeg toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. Er komen meer moslims in onze landen. Als het over dit soort 'islamisering' gaat heb ik er geen enkel bezwaar tegen. Mensen die bedoelen 'dat er teveel van die muzelmannen hier rondlopen' heb ik geen sympathie voor. 2. Onze samenleving wordt geïslamiseerd. Dit is kwalijker indien het onze grondrechten aantast. Dit is de islamisering waar Ayaan Hirsi Ali, Pim Fortuyn en Hans Jansen het over hebben (gehad). Vaak ten gevolge van een soort cultuurrelativisme en/of onverschilligheid. Man en vrouw zijn hier gelijk maar als onze Marokkaanse buurman zijn vrouw thuishoudt of mishandelt moeten we dat maar accepteren want 'dat zijn ze in hun cultuur zo gewend'. Vrouwenbesnijdenis, homo's, afvalligen etc. Dát soort islamisering. Wij kunnen dit tegengaan door vast te houden aan grondrechten voor iedereen. 3. Het islamisme. Het bestaat, we kunnen er niet omheen. Er bestaat een agressieve fundamentalistische beweging die zieltjes probeert te winnen. Die wint meer zieltjes naarmate de omstandigheden van de potentiële medestanders slechter zijn maar niet altijd. Je kunt het inderdaad tegengaan door te zorgen dat iedereen binnen onze maatschappij tot zijn recht komt maar daarmee is het nog niet weg. Je pleit voor een linkse aanpak maar je weet ongetwijfeld dat juist het linkse kamp zich schuldig heeft gemaakt aan het cultuurrelativisme en emancipatie van islamitische vrouwen de facto heeft tegengewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Er bestaat maar 1 Islam (soennieten en sjiieten voor het gemak maar ff op 1 hoop gegooid). De Koran is een verzameling dictaten die rechtstreeks van Allah / de profeet komen en dus niet kunnen worden bediscussieerd. er bestaan wel een heleboel moslims die 'er niet zoveel meer aan doen', maar dat doet niets af aan het gewelddadige en fascistische karakter van deze religie (die overigens eerder een politieke doctrine is met een reli-sausje)
![]() |
![]() |
#30 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een zwemuurtje voor moslima's omdat ze anders nooit een zwembad langs de binnenkant te zien krijgen, hoort daar bijvoorbeeld bij. Of het ter beschikking stellen van een halalkeuze aan voedingswaren op school. Of het in goede banan leiden van rituele slachtingen. Ik meen dat ook een tolerantie ten opzichte van hoofdoeken in openbare functies en in het onderwijs daarbij hoort omdat je daarmee vrouwen de mogelijkheid biedt zelf hun boterham te verdienen en ze daarmee dus macht verwerven in de relaties die ze hebben. Dat is behulpzaam bij emancipatie en dat lijkt me een gegronde reden om sommige dingen te vergemakkelijken en andere te bemoeilijken of verbieden. Ik kan begrip opbrengen voor het Franse concept van laicité en de argumentatie daarrond. Zeker met de Franse Revolutie in het achterhoofd en de strijd om de scheiding van kerk en staat, zijn daar wel wat argumenten voor te bedenken. Maar ik ben toch meer de angelsaxische visie toegedaan waarbij de overheid de uitdrukking hoort te zijn van de samenleving en waarbij men dus niet valt over uiterlijke kenmerken, wel integendeel. We kunnen ook alleen maar vaststellen dat bv. het Antwerpse hoofddoekenverbod voorspelbaar geleid heeft tot allerlei aberraties en discussies zoals met het rode aids-lintje of de Palestijnse sjaal. Dat was voorspelbaar en zo komen er nog incidenten die telkens de schijnheiligheid en idiotie van kledingvoorschriften zullen aantonen. Zo men wil kan men achter elk kledingstuk een betekenis vinden en het derhalve willen verbieden tot we weer allemaal in een soort uniform rondlopen (wat met veel mensen overigens al het geval is). Citaat:
Wat we wel kunnen doen is het omgekeerde van wat nu gebeurt: de voedingsbodem stelselmatig verkleinen en waar mogelijk wegnemen. Door geen kruistochten te organiseren of daartoe op te roepen, door aan provocaties een halt toe te roepen zonder aan fundamentele rechten te raken, en veel meer nog: door zowel hier als in het buitenland werk te maken van een beleid dat oor heeft voor concrete en vaak zeer terechte bekommernissen van mensen. Die bekommernissen zijn grotendeels economisch en dat vergt dus geen wonderen. In Irak, Palestina en Afhhanistan gaat het - zoals in Tjetchenië - om vrede in plaats van oorlog en om overleg in plaats van geweld. En we kunnen vooral ophouden (en ik mag verhopen dat Obama dat zal doen) om religieuze zotten te gebruiken voor geopolitieke doelen en hen in functie van ons eigenbelang te financieren, bewapenen, organiseren in de hoop dat ze seculiere, progressieve en radicaal-linkse bewegingen, partijen of regeringen omver werpen dan wel uit de markt prijzen. Want daar ligt zowel in Afghanistan als Palestina een groot deel van de miserie. Citaat:
Het is geen toeval dat die landen samen met het Vaticaan ook vaak hetzelfde stemgedrag vertonen in de Vn wanneer het om vrouwen, homo's, seksualiteit of anticonceptie gaat. Wat onze contreien betreft, voel ik me niet geroepen om de praktijken of theorieën van wat hier links heet te verdedigen want ik kan daar met mijn maatstaven niet veel links in ontdekken. Ik maak op dat vlak nog steeds gebruik van een oude meter die weinig flexibiliteit toelaat. Uw stelling omtrent de emancipatie van moslima's moet u misschien nog even verduidelijken, want ik begrijp niet helemaal wat u concreet bedoelt.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 25 januari 2009 om 21:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zullen in de ogen van de hardcore believers wellicht slechte gelovigen zijn, maar dat zijn katholieken die anticonceptie gebruiken en niet ter communie gaan voor het Vaticaan ook. Bij de katholieken zijn de 'slechte gelovigen' in de meerderheid, wat aantoont dat het kan en dat een virulente, op bekering gerichte godsdienst met een geschiedenis van geweld en moord en doodslag aan verandering onderhevig is en dat zelfs zo'n dogmatische kliek kan afglijden tot een beweging waarbij mensen hun overtuiging of geloof als een persoonlijke aangelegenheid tussen zichzelf en hun god beschouwen. Dat bestaat evengoed in de islam. Citaat:
Er wordt geïnterpreteerd dat het een lieve lust is en er bestaan zeer veel discussies over welke interpretatie nu de meest correcte of de meest relevante is. Als elke moslim de koran letterlijk zou nemen, dan sloeg hij het boek dicht na de eerste frase die stelt: La ilaha (لا إله) die namelijk stelt: 'er is geen god'. Citaat:
Het is overigens dezelfde visie die aan de basis ligt van het nationalisme (één staat), fascisme (één leider) de paternalistische gezinsstructuur (één vader als autoriteit) en de pyramidale maatschappijstructuur of hiërarchische ordening van onze samenleving. Die visie heeft ons als mensheid gedurende lange tijd relatief snel vooruit geholpen, maar ze heeft haar beste tijd wel gehad omdat we bij gratie van de wetenschap ontdekt hebben dat er meer dan één hypothese waar of werkbaar kan zijn. Vandaar ook dat zowel onze godsdienst als de natiestaat als het gezin en de hiërarchische structuren vandaag afbrokkelen en onze normen en waarden veranderen. Het is wat Nietzsche de Umwertung aller Werten noemde en kernachtig samenvatte toen hij schreef 'god is dood'. Ik ben ook de mening toegedaan dat het virulente karakter van sommige moslims of islamieten deels veroorzaakt wordt door precies dat inzicht, want zowel hier als in de diverse islamitische landen stellen ze de afbrokkeling van hun traditionele cultuur en daaraan verbonden waarden en normen vast, zoals wij die afbrokkeling hier de laatste 150 jaar hebben meegemaakt. Ik ben dus hoopvol omdat ik vermoed dat het om stuiptrekkingen gaat die een (relatief) spoedig einde aankondigen. Aan ons om dat einde te bespoedigen door het creëren van welvaart, organiseren van degelijk en gratis onderwijs, ter beschikking stellen van gratis geneeskunde en het voeren van een tewerkstellingsbeleid met hoge lonen en goede arbeidsvoorwaarden. Je kan een godsdienst het best bestrijden door het hart van de gelovigen te corrumperen met aards geluk. Weinig mensen zijn geneigd om concreet aards geluk in te ruilen voor hypothetisch hemels geluk.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 25 januari 2009 om 21:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Hallo Allahmaal! Het is weer uiterst gazallig vandaag zie ik
![]() Ik heb enkel diagonaal kunnen lezen wegens weinig tijd vandaag (en morgen ook niet veel), maar zie ik het juist, en is inderdaad de enige naam die genoemd werd, die van Guy Verhofstadt ? Verder dus geen erudieten die, op straffe van fatwah en levensgevaar, en op vergelijkbaar niveau van de bovengenoemde (nieuwe) Nederlanders, NIEMAND in België is die zich op een heeft geëxposeerd of durven uitspreken tegen de islamisering van Europa? Jawel, in de UK hebben we minstens één ondergedokene, nl. Salman Rushdie, en in NL zeker de man van de ex-moslims, Mr Jami en de naar de VS gevluchte Hirsi Ali, maar wié heeft in België de media gehaald met gedurfde uitspraken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ik ben helaas absoluut niet hoopvol. Helaas is de islam niet alleen een religie in de zin dat er een god beschreven wordt met wijze van aanbidding etc., maar het dicteert ook het maatschappelijke leven . de Islam schrijft de (ondergeschikte) rol van de vrouw voor, het schrijft voor hoe je met niet-moslims moet omgaan, het schrijft wetgeving voor omtrent niet-religieuze wetsovertredingen etc.etc. Je kunt dat probleem niet oplossen door het spreekwoordelijk dood te gooien met watten. De exorbitante olie-rijkdom laat zien dat al dat geluk en al die rijkdom de scherpe randjes van de Islam niets heeft bijgevijld. De Islam is heden ten dage gelijk gewelddadig, fascistisch, en imperialistisch als 1400 jaar geleden. De enige vreedzame manier dat de botsing tussen de westerse wereld en de Islam kan worden opgelost is de islamitische wereld zo veel mogelijk de vrijheid van onze samenleving laten zien. Hopenlijk haalt dat de geest uit de vrijheidsfles.
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Eric enz, gelieve te proberen on-topic te blijven. Ik heb amper één antwoord gezien op mijn vraagje... anders best simpel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burgemeester
|
![]() back to topic.
welke intellectuele en opinie-makende Vlamingen hebben geageerd tegen islamisering. alleen Verhofstadt ? (en toen ik mijn berichtje geplaatst had, zich ik net dat Polly Correct me voor was.) ![]()
O crassum ingenium! Suspicor fuisse Batavum "Wat een plompe geest! Ik vermoed dat het een Nederlander was" (Erasmus 1466-1536) ceterum censeo Belgicam delendam esse Laatst gewijzigd door eric v68 : 25 januari 2009 om 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Serieus nu: is dat écht zo? Heeft niemand in België.. enz... ? Ja, ik weet nog wat Verhofstadt heeft verteld. Daar hebben we daarna idd niet veel meer over gehoord. Ik kreeg van iemand in PB dit antwoord dat me zéér interessant lijkt, en waarbij ik me de vraag stel: hoe komt het dat een Jami, een Hirsi Ali, een Van Gogh, een Hans Jansen (arabist), en de twee grootste erudieten aller tijden namelijk Afshin Ellian en Sylvain Ephimenco, in Nederland NIET monddood gemaakt worden, en tegenwoordig zelfs door de Belgische staatsradio op interview gevraagd worden? Omdat er geen vergelijkbare stemmen te horen zijn in België, dat is mijn enige mogelijke gedachte. PS: in Nederland heeft men, als multiculti-criticus, natuurlijk ook PREM, oftewel Prem Radhakishun, de Indische Nederlander die openlijk durft te vertellen hoe hij KANSEN kreeg als buitenlander, en een volledig door blanke Nederlanders gefinancierde opleiding heeft kunnen voltooien om het als bruinerd te maken in de stoute blanke wereld. (Hij kreeg colablikjes naar zijn hoofd gesmeten door nieuwe Nederlandse hangjongeren die boosjes werden omdat hij zomaar op straat durfde te filmen en werd het spuugzat.) HIER dus dat beloofde berichtje dat ik in PB ontving: Citaat:
Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 25 januari 2009 om 23:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb even islamofobie+hersenziekte gegoogled, en de eerste 10 sesultaten leverden alleen hits op waarbij de islam zelf bij wijze van "himor" een hersenziekte werd genoemd.
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ken je Hind Fraihi? Die veroorzaakte nogal wat opschudding met haar boek Undercover in Klein-Marokko: achter de gesloten deuren van de radicale islam.
Ken je Hicham El Mzairh? Die kreeg dan weer radicale moslims over zich heen omdat hij het aandurfde kritiek te leveren op de gazabetogingen en samen met de joodse Michael Freilich een initiatief te nemen. Maar als je maatstaf is zoals je schrijft: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Maar kun je ook op de VRAAG zelf antwoorden, nl: ken jij in België prominenten die hun leven wagen door gedurfde dingen te zeggen die indruisen tegen de islamisering van Europa, zoals NL er nu al een paar gekend heeft, waarvan er bepaalden het reeds met hun leven betaald hebben en anderen onder Hoge Beveiliging staan? Kortom, voor mensen zoals Roger, hier een andere formulering van dezelfde vraag, maar ietsje concreter: Staat er in België één beroemd IEMAND onder staatsbeveiliging om iets dat hij/zij over de islaam heeft durven zeggen? En nu concrete en constructieve antwoorden aub, en geen rond de pot gedraai! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Iemand een idee? Dank hiervoor, minste van Agitatie. Die was ik vergeten. Maar is die ondergedoken? Een fatwa over haar uitgeroepen? Ik heb al een paar jaar niks meer over haar gehoord.. En die Hicham ken ik niet. El Mzairh? Ik zal eens kijken. Bedankt ook voor deze onbekende naam! |
|
![]() |
![]() |