![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik verafschuw adellijk bloed, ben lid van geen enkele partij en heb nog nooit van mijn leven het Pallieterke gekocht. En ik ben zelfs atheist. Ik ben nu ook een belgicist, zeker? Heb je nog meer van die stereotypes? Vooruit, bidden voor het unitarisme, verdorie!!! Vijf onzevaders en tien weesgegroetjes en België wordt weer unitair! Bidden, zeg ik u!!! |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
getuigt vooral van wereldvreemdheid, denk ik. ik denk wel niet dat dit een bewuste campagne is om Vlaams-Brabant te verfransen, we mogen nu ook niet de invloed van de huidige kerk overschatten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Burger
|
Op tv die pastoor gezien?. Hij was tevreden omdat de Franse tekst onderaan op de banier stond zodoende kon hij deze afknippen wat hij ook deed. Zijn kommentaar: "Ziezo dit stuk kan in de vuilbak of ik kan het nog gebruiken als opneemvod". Zo moesten er meer zijn.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
afschaffen die handel, dat hun eigen clubleden maar eens opdraaien voor de kosten ipv de belasting betaler int algemeen
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
is dat niet zo al in Duitsland?
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De katholieke kerk wordt door de staat betaald en moet zich aan de wet houden: de officiëele taal in Vl is het Nl, zoals het Fr in Frankrijk
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Burger
|
Van die pastoor Verstraeten die de franse tekst knipt is te bekijken op VTM Nieuws I-Watch van 28/1 19h ongeveer te vinden de laatste 10 minuten
Laatst gewijzigd door Tijl Uilenspiegel : 29 januari 2009 om 12:45. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iemand een idee hoe ze in Nijvel gereageerd hebben op deze tweetalige kaakslag.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nijvel moet geen schrik hebben om geanexeerd te worden door een ander Gewest.
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
In Nijvel zijn ze, zoals steeds bij de franstaligen, positief infgesteld tov van tweetaligheid zodat ze overal in 't frans kunnen worden bediend door tweetalige vlamingen.
|
|
|
|
#33 |
|
|
Scheiding van kerk en staat zou ook kunnen betekenen dat de kerk die door de staat onderhouden wordt ook de (taal-)wet eerbiedigt.
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wist niet dat matten en folders konden spreken. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banneling
|
Het is alleszins een kaakslag voor de Vlaamse gelovigen (als die er nog zijn).
Dom dom dom van Kardiwaal Danneels... |
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Er is een taalwet voor gerechtszaken, voor bestuurszaken, voor het onderwijs, voor het bedrijfsleven, maar is er ook een taalwet voor de Kerk?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Citaat:
Maar men zou wel mogen verwachten dat de kerk in Vlaanderen rekening houdt met wat de Vlamingen verwachten, en dat de kerk eindelijk afstand neemt van haar traditionele belgicistische houding. 'nederlands is niet geschikt voor hoger onderwijs' weet je het nog?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 29 januari 2009 om 19:02. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De taalwetten gelden zeker niet voor de godsdiensten in Vlaanderen.
Mocht iemand dit ooit voorstellen, ik zou het wegstemmen (mocht ik iets te stemmen hebben natuurlijk). Maar maar .... toch mag ik mijn mening uiten over het taalgebruik van de kerk, net als ik kritiek mag uiten op eenderwelke voetbalklub, een politieke mening enz. en Toebak parafraserend: "ik vind het niet alleen dom, maar ook nog lomp".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 29 januari 2009 om 19:57. |
|