Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2009, 14:35   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Kent er eigenlijk iemand een voorbeeld van een Marokkaan met een Westerse voornaam?
natuurlijk niet. Deze namenlijst is helemaal niet nieuw. Marokkanen moesten altijd al kiezen uit een bepaalde lijst met toegestane namen. Ook al waren het Marokkaanse Belgen, Nederlanders, Fransen Duitsers etc..

Wat nu veranderd werd is dat de oeroude BERBERSE namen (dus de oorspronkelijke niet-arabische bewoners) verboden werden en enkel nog ISLAMITISCHE namen zijn toegestaan.

Kwestie van de Ummah wat duidelijker te omlijnen in het buitenland. Niet voor niks noemt de Marokkaanse koning onze gebieden als zijn 17de provincie.
Het is maar dat je binnenkort wéét waar je staat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 15:01   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Marokko probeert om haar immigranten blijvend aan zich te binden om politieke en economische redenen. Dat is al decennia het geval. Ik zie niet waarom we dat spelletje zouden moeten meespelen. Als het klopt dat voortaan ook Berberse namen verboden zouden zijn (die ouder zijn dan de islamitische) dan is dat alleen maar een bijkomende reden om te protesteren tegen dit reactionair beleid.

En bon ik zie absoluut niet wat daar rechts aan zou zijn. Moest er in België een lijst bestaan van katholieke namen waar mensen uit zouden moeten kiezen dan zou ik daar ook tegen protesteren en dat een land een paar duizend kilometer van hier die lijst oplegt maakt het nog absurder.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 16:11   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
natuurlijk niet. Deze namenlijst is helemaal niet nieuw. Marokkanen moesten altijd al kiezen uit een bepaalde lijst met toegestane namen. Ook al waren het Marokkaanse Belgen, Nederlanders, Fransen Duitsers etc..

Wat nu veranderd werd is dat de oeroude BERBERSE namen (dus de oorspronkelijke niet-arabische bewoners) verboden werden en enkel nog ISLAMITISCHE namen zijn toegestaan.

Kwestie van de Ummah wat duidelijker te omlijnen in het buitenland. Niet voor niks noemt de Marokkaanse koning onze gebieden als zijn 17de provincie.
Het is maar dat je binnenkort wéét waar je staat.
Ja ik ken er.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 16:14   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hem dus wel over in Belgie geboren kinderen van Belgen die een dubbele nationaliteit hebben en die dubbele nationaliteit aan hun kinderen willen doorgeven.
De Marokkaanse regering heeft daarom de lijst van verboden namen ook aan vb. alle Nederlandse gemeenten doorgestuurd, zodat die kunnen nakijken of Mohammed zeker geen verboden naam aan zijn dochter of zoontje geeft!!!!
Dit is zuiver inmenging in andere landen.

Terug dus naar het voorbeeld waar we vandaan kwamen: wil je belg worden en je kinderen belg laten blijven, dan geef je hen een BLOODY BIBLICAL BELGIAN NAME. en anders: bye bye Belgische nationaliteit. Kiezen of delen heette dat vroeger.
Dan moeten ze maar een fonetische equivalent zoeken in het maroccaans, als je nu kiest voor de noorse naam Waltruda dan zal die wel ook zijn fonetisch equivalent hebben in het marokkaans ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 18:14   #25
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Als men al eens begon met de dubbele nationaliteit af te schaffen. Als ge bij een voetbalploeg aansluit aanvaard ge de regels en speelt ge voor de ploeg van uw keuze. En die keuze mag dan vrij zijn.

Paul

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 4 februari 2009 om 18:15.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 18:16   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Brahim

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Moet Brahim nu in het Nederlands zingen?
Brahim zou beter in z'n kot blijven

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 18:23   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik begin hoe langer hoe meer paranoia te worden.

Iemand die nog wéét wanneer die originele Belgische namenlijst werd afgeschaft? Zou dat toevallig niet rond de jaren 1976 geweest zijn... toen de verdragen van Eurabia werden getekend?

Ik denk namelijk niet dat voor die tijd het geven van islamitische namen aan Belgische kinderen was toegestaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 februari 2009, 19:03   #28
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand die nog wéét wanneer die originele Belgische namenlijst werd afgeschaft? Zou dat toevallig niet rond de jaren 1976 geweest zijn... toen de verdragen van Eurabia werden getekend?

Ik denk namelijk niet dat voor die tijd het geven van islamitische namen aan Belgische kinderen was toegestaan.
in 1977 wou ik mijn dochter Cinnerella noemen. Nu noemt ze Cindy. dat eerste was toen onmogelijk in Gent.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 19:21   #29
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Paranoia? Welkom ondertussen in de wereld van de staatsgedwongen métissage (rasvermenging); hier te lande hoort men daarvan nog niet zoveel, tenzij men deel uitmaakt van de kringen natuurlijk, maar in Frankrijk is het beest boven water. Zie bv deze filmpjes met toespraken van Sarkozy en Royal. Sarkozy zegt dat de métissage een must is (zij het alleen voor Europese landen natuurlijk) en dat de republiek desnoods hiertoe moet dwingen.
http://www.youtube.com/watch?v=UCs4ZcsDo4E
http://www.youtube.com/watch?v=vFeO3u_I52Y

Ik verwacht de eerste maatregelen op dit vlak ergens binnen dit en een jaar of tien.
Oud 4 februari 2009, 19:25   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Paranoia? Welkom ondertussen in de wereld van de staatsgedwongen métissage (rasvermenging); hier te lande hoort men daarvan nog niet zoveel, tenzij men deel uitmaakt van de kringen natuurlijk, maar in Frankrijk is het beest boven water. Zie bv deze filmpjes met toespraken van Sarkozy en Royal. Sarkozy zegt dat de métissage een must is (zij het alleen voor Europese landen natuurlijk) en dat de republiek desnoods hiertoe moet dwingen.
http://www.youtube.com/watch?v=UCs4ZcsDo4E
http://www.youtube.com/watch?v=vFeO3u_I52Y

Ik verwacht de eerste maatregelen op dit vlak ergens binnen dit en een jaar of tien.
dus ook verplichte bekering tot de islam voor vlaamse jongetjes in dat geval? én verplichte opvoeding van de kinderen tot de islam in beide gevallen (zowel kinderen van vlaamsche meiskes als van bekeerde vlaamsche jongens zullen dan mohammed en fatima heten)?

Flink.

Wie ging nu weer de joden in het oog houden om te zien of ze vertrokken uit Europa?

Oud 4 februari 2009, 19:35   #31
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Moet Brahim nu in het Nederlands zingen?
Zingen ? Ah, was het DAT wat hij soms aan't proberen is ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 19:41   #32
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat was fase 1. Nu zijn we in fase 2 : Vlaamse namen verbieden. Fase 3 : voor iedereen, autochtonen inbegrepen , Europese namen afschaffen ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 21:04   #33
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
in 1977 wou ik mijn dochter Cinnerella noemen. Nu noemt ze Cindy. dat eerste was toen onmogelijk in Gent.
Nooit verstandig om bezopen een kind te gaan aangeven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 22:57   #34
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
woensdag 04 februari 2009 | Bron: belga
Marokko weigert Vlaamse voornamen: normale praktijk (De Clerck)
Uit het archief04/02/09: Marokko weigert Vlaamse voornamen

Ambtenaren van de burgerlijke stand kunnen niet anders dan toelaten dat Marokko verplicht een Arabische naam te geven aan kinderen van Marokkaanse Belgen die Marokkaan worden. Dat zegt minister van Justitie Stefaan De Clerck, die zich daarvoor baseert op het internationaal privaatrecht.

http://destandaard.be/Artikel/Detail...ieuwsoverzicht
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 00:06   #35
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat zijn eigenlijk de voordelen ook alweer van die dubbele nationaliteit?
Was België daar niet over in onderhandeling met de koning van Marokko?

Ik zie dat heel wat mensen een beetje ontvlambaar neigen te zijn na het lezen van dit bericht. Maar verlies aub niet uit het oog dat dit artikel de stem van één man weergeeft, nl die van de Marokkaanse koning/wethouders, en niét noodzakelijk die van de Marokkaanse burgers, noch in Marokko, noch elders op de wereld!

Irrelevant voor deze discussie maar ik vraag me wel iets af: is het waar dat men, ongeacht van waar men komt, op die plaats vastgoed mag bezitten (wordt dit gecontroleerd, zo ja, hoe?) maar hier toch een sociale woning krijgt toegewezen?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 februari 2009 om 00:13.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 00:08   #36
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Daar is daar, hier is hier.
Hier is veel beter dan daar, daarom komen er veel van daar naar hier.
Ja, écht.
Ik werk met veel werkloze en OCMW gerechtigde inwijkelingen.
Wat dié me te vertellen hebben over hun thuisland, dat is niet mooi meer.

Echt een beestenboel, maar dan in de goot, en zonder ziekteverzekering.
Oh, en zo weinig mogelijk werken, in het schwartz.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 00:11   #37
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Dat was fase 1. Nu zijn we in fase 2 : Vlaamse namen verbieden. Fase 3 : voor iedereen, autochtonen inbegrepen , Europese namen afschaffen ?
Pas maar op, er zit een moslim onder je bed!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 00:14   #38
JCVD_WHO
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch eventjes in een Vlaams perspektief plaatsen.

Vroeger, in de vorige eeuw, lang geleden dus, zo in de tijd toen ikzelf de geboorte van mijn addergebroed moest gaan aangeven bij de gemeente, golden er striktere regels.

Je mocht alleen maar een voornaam kiezen die vermeld stond in het grote boek. En dat boek was nogal geïnspireerd op de bijbel ...
Koos je dus als ouder voor een ietwat afwijkende naam, dan was het boel.
Vaak werd je als ouder 'gedwongen' om een gelijkklinkende naam te kiezen, of een meer fransklinkende versie (marc in plaats van mark enz.)

Op een zeker ogenblik hebben wij dan voor "de vrijheid" gekozen.
Ik meen me te herinneren dat momenteel er maar één regel is: de voornaam mag niet als beledigend/lachwekkend of zoiets voorkomen. Maar in de praktijk is er dus kwasi volledige vrijheid voor de ouders. (dit geeft soms wel eens wat rare gevolgen, maar swat).

Dus: het is nu, 21° eeuw, niet meer dan normaal en "volledig tot de Vlaamse kultuur behorend" dat ouders hier in Vlaanderen, ook een Marokaanse of Turkse naam mogen kiezen.

En Marokko doet in eigen land, wat het denkt te moeten doen in eigen land.
Het is on-Vlaams om zich te moeien met een ander.
Wij mogen dat natuurlijk wel "onvrij" en "ondemokratisch" vinden enz. en die toestand ginder vergelijken met ... de toestand van bij ons, 30 jaar geleden ..

Wil ik, met mijn tipische Vlaamse voornaam, de Marokaanse nationaliteit, dan zal ik een nieuwe voornaam moeten kiezen.
Inderdaad
En hoort deze thread ook niet thuis bij "buitenlandse politiek", enfin doet er eigenlijk niet zoveel toe

Laatst gewijzigd door JCVD_WHO : 5 februari 2009 om 00:16.
JCVD_WHO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 00:17   #39
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JCVD_WHO Bekijk bericht
Inderdaad
En hoort deze thread ook niet thuis bij "buitenlandse politiek", enfin doet er eigenlijk niet zoveel toe
Ja wacht maar. Voor sommigen doet dat er héél veel toe hoor JCVD WHO.
Je kunt je niet voorstellen hoe veel.

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2009, 00:47   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat zijn eigenlijk de voordelen ook alweer van die dubbele nationaliteit?
Was België daar niet over in onderhandeling met de koning van Marokko?

Ik zie dat heel wat mensen een beetje ontvlambaar neigen te zijn na het lezen van dit bericht. Maar verlies aub niet uit het oog dat dit artikel de stem van één man weergeeft, nl die van de Marokkaanse koning/wethouders, en niét noodzakelijk die van de Marokkaanse burgers, noch in Marokko, noch elders op de wereld!

Irrelevant voor deze discussie maar ik vraag me wel iets af: is het waar dat men, ongeacht van waar men komt, op die plaats vastgoed mag bezitten (wordt dit gecontroleerd, zo ja, hoe?) maar hier toch een sociale woning krijgt toegewezen?
In Marokko is de koning niet alleen de politieke leider, maar is tevens een religieus leider. Het afstappen van de Marokaanse nationaliteit, betekent het verbreken van de band tussen een onderdaan en zijn koning. Het ontnemen van de Marokaanse nationaliteit, vormt bij de mensen van Marokkaanse afkomst dus een religieus probleem.
Vandaar dat de kwestie van nationaliteit zo gevoelig ligt bij hen. Zelfs bij Berbers.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be