Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2009, 18:17   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het gedrag van verschillende diersoorten met elkaar vergelijken en uit het gedrag van de ene diersoort conclusies trekken over het gedrag bij de andere is m.i. simpelweg verkeerd.
Niet zeveren aub.

We gaan al evenmin beginnen over eunuchen die als enige venten bij de harem toegelaten werden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 15:32   #22
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Seksuele delinquenten zijn ziek in hun hoofd, niet in hun ballen ! Hun 'perversie' zit tussen de twee oren, het element machtscontrole over het slachtoffer is zeer belangrijk. Dat los je niet op door enkele onderdeeltjes weg te halen. Ik vind het juist zeer gevaarlijk als men een operatie uitvoert en dat men dan deze mensen niet meer gaat opvolgen, dat leidt tot nog erger. Al die castratievoorstellen passen in een plat populisme, om de verontwaardigde massa gerust te stellen. Net zoals ook regelmatig de roep om doodstraf terugkomt, na wanneer er weer eens een gek 'zinloos' geweld heeft gebruikt.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 15:54   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Seksuele delinquenten zijn ziek in hun hoofd, niet in hun ballen ! Hun 'perversie' zit tussen de twee oren, het element machtscontrole over het slachtoffer is zeer belangrijk. Dat los je niet op door enkele onderdeeltjes weg te halen. Ik vind het juist zeer gevaarlijk als men een operatie uitvoert en dat men dan deze mensen niet meer gaat opvolgen, dat leidt tot nog erger. Al die castratievoorstellen passen in een plat populisme, om de verontwaardigde massa gerust te stellen. Net zoals ook regelmatig de roep om doodstraf terugkomt, na wanneer er weer eens een gek 'zinloos' geweld heeft gebruikt.

Nieten van.

Als het hormonenfabriekje stil valt, dan valt er veel stil.

En als daarmee niet "alles" stilvalt (agressie), dan moet er kollokatie of internering bijkomen.
(gewoon "dousje-toezicht" is en blijft manifest onvoldoende voor die haantjes)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 februari 2009, 16:02   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar nogmaals. Denk dat men hier vooral de pedofielen mee op het oog heeft. En daar zit de situatie dan wel juist omgekeerd. Een pedofiel zal niet gaan doden, of wat weet ik allemaal, uit frustratie, omdat hij geen lust naar seks meer heeft. Hij zal integendeel doden, omdat hij na seks, zjn slachtoffer het zwijgen wil opleggen (uit schrik voor het uitkomen van de seks).

Laatst gewijzigd door Bob : 7 februari 2009 om 16:03.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 16:06   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nieten van.

En als daarmee niet "alles" stilvalt (agressie), dan moet er kollokatie of internering bijkomen.
(gewoon "dousje-toezicht" is en blijft manifest onvoldoende voor die haantjes)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar nogmaals. Denk dat men hier vooral de pedofielen mee op het oog heeft. En daar zit de situatie dan wel juist omgekeerd. Een pedofiel zal niet gaan doden, of wat weet ik allemaal, uit frustratie, omdat hij geen lust naar seks meer heeft. Hij zal integendeel doden, omdat hij na seks, zjn slachtoffer het zwijgen wil opleggen (uit schrik voor het uitkomen van de seks).
Klein vraagje: geloven jullie écht dat mannen die een vasectomie hadden geen lust tot seks hebben?

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 februari 2009 om 16:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 16:13   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Klein vraagje: geloven jullie écht dat mannen die een vasectomie hadden geen lust tot seks hebben?
Bij mijn weten heeft een vasectomie enkel als bedoeling om geen klein mannen meer te kunnen maken. Heeft niet met seks te maken.
Om de lust tot seks weg te nemen, zal men wel iets anders moeten doen. Maar dat de lust tot seks kan weggenomen worden, daar ben ik wel van overtuigd.
Oud 7 februari 2009, 16:14   #27
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zelfs dat zijn uitzonderingen. Uiteraard wil men niet dat hun wandaden wereldkundig worden. Maar daarvoor zal men eerder dreigementsmiddelen gebruiken, dan effectief tot actie over te gaan. Iets in de zin van: 'als je dit vertelt, worden je ouders heel ziek' of 'als je dat uitbrengt, sta ik niet in voor de gevolgen'. Maar dat wil nog niet zeggen dat men dan effectief ook die geuite dreigementen gaat uitvoeren. En (triestig genoeg): er worden honderd of misschien wel duizend keer meer kinderen seksueel misbruikt dan vermoord. Meestal is er zelfs geen uitgesproken dreigement nodig om kinderen het zwijgen op te leggen. De pedofiel zorgt er wel voor dat hij eerst een min of meer 'aanvaardbare' vriendschapsband met het kind opbouwt. Als de pedo dan de grenzen van fatsoen overschrijdt, gaat het kind zijn volwassen vriend toch niet verraden, zeker ? En bij gevallen van incest zijn kinderen zeer zelden bereid hun eigen familie te gaan zwartmaken.
Oud 7 februari 2009, 16:18   #28
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten heeft een vasectomie enkel als bedoeling om geen klein mannen meer te kunnen maken. Heeft niet met seks te maken.
Om de lust tot seks weg te nemen, zal men wel iets anders moeten doen. Maar dat de lust tot seks kan weggenomen worden, daar ben ik wel van overtuigd.
Vasectomie is sterilisatie bij mannen en dit wijzigt je hormoonhuishouding niet. De zaadleiders worden doorgeknipt en er wordt geen zaad meer aangetroffen in je sperma. Voor de rest blijft alles echter hetzelfde. Castratie uiteraard wel, maar de afbraak van de biologische component betekent nog niet het einde van een psychische pathologische perversie.
Oud 7 februari 2009, 16:22   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs dat zijn uitzonderingen. Uiteraard wil men niet dat hun wandaden wereldkundig worden. Maar daarvoor zal men eerder dreigementsmiddelen gebruiken, dan effectief tot actie over te gaan. Iets in de zin van: 'als je dit vertelt, worden je ouders heel ziek' of 'als je dat uitbrengt, sta ik niet in voor de gevolgen'. Maar dat wil nog niet zeggen dat men dan effectief ook die geuite dreigementen gaat uitvoeren. En (triestig genoeg): er worden honderd of misschien wel duizend keer meer kinderen seksueel misbruikt dan vermoord. Meestal is er zelfs geen uitgesproken dreigement nodig om kinderen het zwijgen op te leggen. De pedofiel zorgt er wel voor dat hij eerst een min of meer 'aanvaardbare' vriendschapsband met het kind opbouwt. Als de pedo dan de grenzen van fatsoen overschrijdt, gaat het kind zijn volwassen vriend toch niet verraden, zeker ? En bij gevallen van incest zijn kinderen zeer zelden bereid hun eigen familie te gaan zwartmaken.
Hierover kan men discusieren. Maar dat is niet het punt dat ik wou maken. Mijn stelling was eerder. Als ge een pedofiel (dmw van een operatie, of geneesmiddelen, weet ik veel) de lust tot seks ontneemt, zal het mi daar bij blijven. Hij zal niet zijn toevlucht nemen tot andere middelen, om zijn meesterschap tov van het slachtoffer, tot uiting te brengen. Integedeel, hij zal, dan misschien weliswaar in zeldzame gevallen, uit schrik voor zijn daad, het slachtoffer het zwijgen niet willen opleggen.
Oud 8 februari 2009, 02:46   #30
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Dat een dader lichaamsdelen bij een vergrijp kwijtraakt, dat is te volgen in landen als Saudie-arabie of Iran.
In Europa horen zulke middeleeuwse praktijken niet.
Doodstraf lijkt me ook niet ok (risico de verkeerde persoon ombrengen: zie Vs).

Levenslange opsluiting lijkt me geschiktste straf, met voorzieningen voor diegene die snel naar de hel wil.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 09:38   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Dat een dader lichaamsdelen bij een vergrijp kwijtraakt, dat is te volgen in landen als Saudie-arabie of Iran.
In Europa horen zulke middeleeuwse praktijken niet.
Doodstraf lijkt me ook niet ok (risico de verkeerde persoon ombrengen: zie Vs).

Levenslange opsluiting lijkt me geschiktste straf, met voorzieningen voor diegene die snel naar de hel wil.
Eigenlijk feitelijk is je kritiek op de doodstraf in de usa onterecht; maar is je kritiek wel degelijk korrekt als je de Amerikaanse justisie in het algemeen viseert.

Want als er ginder inderdaad onschuldigen veroordeeld worden tot de doodstraf, dan zullen er ook wel, en nog veel meer, onschuldigen veroordeeld worden tot gewone straffen.

Voor mij is en blijft de doodstraf en kastrasie gerechtvaardigd als beschermende maatregel voor de maatschappij, en in het geval van kastrasie zelfs een hulpmiddel voor betrokkene zelf (om hem te helpen te voorkomen dat ie een tweede keer gepakt wordt en veroordeeld voor nieuw gepleegd misdrijf; het geeft hem meer kansen om na zijn straf uitgezeten te hebben, terug te kunnen integreren in de maatschappij).

Voorts maken adzjektieven als middeleeuws weinig indruk op mij, als het over argumenteren gaat.

Oud 8 februari 2009, 12:49   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vasectomie is sterilisatie bij mannen en dit wijzigt je hormoonhuishouding niet. De zaadleiders worden doorgeknipt en er wordt geen zaad meer aangetroffen in je sperma. Voor de rest blijft alles echter hetzelfde. Castratie uiteraard wel, maar de afbraak van de biologische component betekent nog niet het einde van een psychische pathologische perversie.
Nochtans pissen de honden dan niet meer binnen in huis.

'k weet niet, moest ik moeten kiezen tussen castratie of levenslang in een celletje zitten?
Ze mogen ze hebben van mij.
Krijg je veel haar op je kop van ook nog eens.
Oud 8 februari 2009, 21:53   #33
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Er bestaat chemische sterilisatie die niet permanent is.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 01:56   #34
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Er bestaat chemische sterilisatie die niet permanent is.
Zij het dat deze methode 'humaner' is, ik moet nog steeds overtuigd worden van het nut ervan. Volgens mij is het vrij zinloos, vermits de erge delinquenten ziek zijn in hun hoofd, hun geslachtsdelen doen enkel maar wat hun hersenen hen commanderen. In de USA gebruikt men temporele chemo-castratie vaak als alternatief voor psychologische therapie (waarschijnlijk ook omdat dit goedkoper is en men minder tijd moet investeren). Zeer gevaarlijk allemaal, want die delinquenten blijven pathologisch in hun hoofd en worden niet meer geremd in hun fantasieën.
Oud 9 februari 2009, 01:58   #35
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij het dat deze methode 'humaner' is, ik moet nog steeds overtuigd worden van het nut ervan. Volgens mij is het vrij zinloos, vermits de erge delinquenten ziek zijn in hun hoofd, hun geslachtsdelen doen enkel maar wat hun hersenen hen commanderen. In de USA gebruikt men temporele chemo-castratie vaak als alternatief voor psychologische therapie (waarschijnlijk ook omdat dit goedkoper is en men minder tijd moet investeren). Zeer gevaarlijk allemaal, want die delinquenten blijven pathologisch in hun hoofd en worden niet meer geremd in hun fantasieën.

Het cheapste is zich ontdoen van die elementen.

Of zoeken we oplossingen met meer parameters dan prijs?
Oud 9 februari 2009, 10:09   #36
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet zeveren aub.
Dat was inderdaad mijn punt. Blij dat u het - gedeeltelijk - begrepen lijkt te hebben. Alhoewel, het onderstaande doet me toch weer twijfelen.
Citaat:
We gaan al evenmin beginnen over eunuchen die als enige venten bij de harem toegelaten werden.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 10:42   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Castratie zedendelinquenten?
Ik geef de voorkeur aan onthoofding, zelfs als delinkwent.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 10:50   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Conclusie: castratie is overbodig.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 10:59   #39
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het cheapste is zich ontdoen van die elementen.
Dat is inderdaad het cheapste. In meerdere betekenissen van dat woord.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 12:21   #40
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Dat is inderdaad het cheapste. In meerdere betekenissen van dat woord.
Kan zijn, maar een straf moet toch een bepaald nut dienen?

Volgens sommigen moet het wraak zijn.

Volgens anderen moet het de persoon corrigeren.

Volgens derden moet het ervoor zorgen dat de persoon niet langer de maatschappij tot last is.

Enzovoort.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be