![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wacht maar tot de crisis echt zijn werk zal beginnen doen.
Alle dagen gewapende overvallen, gelijk in de jaren '80. Niet dat het plezant is ...maar kom zo hebben we wat te vertellen.
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Lach er maar mee. Zolang je nog kan. Zolang het niet in je omgeving gebeurt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inzake deze en zovele andere zaken:
1. De moordaanslag in Sint-Gillis-Dendermonde werd door het media-establishment "de tragedie" genoemd. De overval op het atheneum in Alleur heb ik daarstraks op Radio1 "de gebeurtenissen" horen noemen. Het is duidelijke dat deze verbloemende terminologie een bepaalde politieke agenda moet dienen. Er zal pas echt iets veranderen als we de dingen bij hun naam noemen. 2. Zelfs na de perikelen met de moordenaar van Kitty van Nieuwenhuysen en het BOM-debacle in Gent, heeft ons gerecht nog niet begrepen dat het menens is. Dat bewijst het nonchalante aanbod aan de daders van de aanslag op Simon Wyffels voor een vlucht naar Israël, op kosten van de Belgische belastingsbetaler. Een gerecht dat aan de lopende band vrije misdadigers produceert in plaats van ze te straffen, is een door en door moreel-corrupt gerecht. Als we de huidige geweldtrend willen stoppen, is een dwingende morele hervorming van het gerecht een prioriteit.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze werden ingehuurd door IKEA. Die sloebers willen nieuwe tafels en stoelen verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
morele hervorming van de politiek ook en van de samenleving |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het beëindigen van ijzeren regimes en het gebrek aan straffen van misdadigers vormen de oorzaken van de huidige toestand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wie beëindige de ijzeren regimes?
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan komt de jeugd eens uit eigen beweging naar school en is het weer niet goed.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=118723 geen idee trouwens... op tv hadden ze het over een afrekening tussen bendes :/ Ik snap niet hoe kinderen aftuigen die aant eten zijn, daartoe behoort maar enfin... tzal wel aan mij liggen.
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk bv. maar naar de uitspraken die werden gedaan door een onckelinkx met betrekking op jeugd criminaliteit, jonge criminele straft men niet, die betuttelt men want van straffen worden ze niet beter, integendeel. Kijk maar wat er is gebeurt met de moordenaar van een GDM. Of hoe men het nodig vond met één van de daders van de moord op JVH naar de voetbal te gaan. En zoals dan nu blijkt, een vliegtuigticket en per gezinslid 250€ en bye bye. Stelt iemand van die bezieke politici zich ooit de vraag hoe zulke praktijken over komen in de buurlanden en of ze daar serieus zouden worden genomen of enkel als figuranten in een klucht.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ja jong ik wou dat ook maar toen ik jong was was er geen allochtoonskrapuul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaja dat was zo in die tijd. Dikwijls 2 of 3 per dag ook.
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|