Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2009, 20:57   #21
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Propaganda voeren voor vreemdelingenhaat.
Een beetje kort door de bocht hé. Sommige mensen zullen dat er idd voor aangrijpen (zoals in deze thread), maar het onderwerp aansnijden impliceert dat niet. Overigens zijn de meerderheid van de orthodoxe-joden helemaal geen vreemdelingen natuurlijk en het gaat ook over een deel van hen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 21:45   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Wie zegt dat daar maar 5 mensen naar luisteren.
Volgens mij woont en een hele sekte van die krulpijp-orthodoxen in Antwerpen en die volgen hun religieuze boekskes en leiders tot op de letter.
Bon, er woont een sekte van "die krulpijp-orthodoxen" in Antwerpen. Die wonen er al zo lang als ik me kan herinneren en bij mijn weten hebben die mensen nog nooit iemand lastiggevallen. Waarom dan zo'n uitdagende taal gebruiken?
Oud 13 februari 2009, 21:56   #23
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bon, er woont een sekte van "die krulpijp-orthodoxen" in Antwerpen. Die wonen er al zo lang als ik me kan herinneren en bij mijn weten hebben die mensen nog nooit iemand lastiggevallen. Waarom dan zo'n uitdagende taal gebruiken?

Sinds wanneer is krulpijp uitdagende taal? Is mise-en-plis en permanent ook uitdagende taal?
Ik omschrijf ze gewoon met de meest opvallende uiterlijkheden waarmee zij zichzelf in de kijker zetten. Waarom zou het dan een probleem zijn dat bij naam te noemen?
Volgens mij lopen er in Antwerpen meer dan 5 van rond.
En ze mogen er al wonen sinds het stenen tijdperk en geen vlieg kwaad doen, dat neemt niet weg dat ze onder het mom van godsdienstvrijheid geen speciale inburgeringscursussen mogen eisen op maat van hun religieuze dogma's als homohaat en vrouwendiscriminatie.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 13:55   #24
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is krulpijp uitdagende taal? Is mise-en-plis en permanent ook uitdagende taal?
Ik omschrijf ze gewoon met de meest opvallende uiterlijkheden waarmee zij zichzelf in de kijker zetten. Waarom zou het dan een probleem zijn dat bij naam te noemen?
Volgens mij lopen er in Antwerpen meer dan 5 van rond.
En ze mogen er al wonen sinds het stenen tijdperk en geen vlieg kwaad doen, dat neemt niet weg dat ze onder het mom van godsdienstvrijheid geen speciale inburgeringscursussen mogen eisen op maat van hun religieuze dogma's als homohaat en vrouwendiscriminatie.
Volgens mij overdrijft u heel erg en gebruikt u zulke termen enkel om aandacht te trekken omdat u weinig concrete dingen te vertellen hebt, dit komt heel onvolwassen over. Net zoals in uw vorige posting :
Volgens mij woont en een hele sekte van die krulpijp-orthodoxen in Antwerpen en die volgen hun religieuze boekskes en leiders tot op de letter.
end quote
"Volgens mij" lijkt zo'n beetje uw stopwoord te zijn. Kunt u ook duidelijk zeggen wanneer u hinder ondervonden hebt van deze mensen hun "homohaat en vrouwendiscriminatie"? Ik denk niet dat er veel gemeenschappen zijn in Antwerpen of heel België (en daar reken ik zelfs de autochtone bevolking bij) die minder last veroorzaken dan de joden.
Oud 14 februari 2009, 14:04   #25
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij overdrijft u heel erg en gebruikt u zulke termen enkel om aandacht te trekken omdat u weinig concrete dingen te vertellen hebt, dit komt heel onvolwassen over. Net zoals in uw vorige posting :
end quote
"Volgens mij" lijkt zo'n beetje uw stopwoord te zijn. Kunt u ook duidelijk zeggen wanneer u hinder ondervonden hebt van deze mensen hun "homohaat en vrouwendiscriminatie"? Ik denk niet dat er veel gemeenschappen zijn in Antwerpen of heel België (en daar reken ik zelfs de autochtone bevolking bij) die minder last veroorzaken dan de joden.

Het ging niet over de overlast die ze wel of niet veroorzaken, het ging om de onwil van sommigen om zich te schikken naar de inburgeringscursussen omdat de inhoud ingaat tegen hun geloof. Dat is uiteraard totaal onaanvaardbaar.
Oud 14 februari 2009, 14:24   #26
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging niet over de overlast die ze wel of niet veroorzaken, het ging om de onwil van sommigen om zich te schikken naar de inburgeringscursussen omdat de inhoud ingaat tegen hun geloof. Dat is uiteraard totaal onaanvaardbaar.
Daar heb ik reeds een vorige posting over geplaatst in deze thread. Als men wereldnieuws wil maken van 5 mensen die weigeren een cursus te volgen dan is er meer mis met degene die over dit onderwerp niet uitgeraasd raakt dan met de weigeraars zelf.
Er zijn belangrijker dingen in de wereld. Indien die 5 mensen er 100-en of 1000-en toe aanzetten verzet te plegen, te betogen en weet ik veel, goed, dan wordt het tijd om dat in het journaal te brengen als een belangrijk nieuwsitem. Tot dan moeten journalisten zich met dringender zaken bezighouden.
Oud 14 februari 2009, 14:38   #27
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heb ik reeds een vorige posting over geplaatst in deze thread. Als men wereldnieuws wil maken van 5 mensen die weigeren een cursus te volgen dan is er meer mis met degene die over dit onderwerp niet uitgeraasd raakt dan met de weigeraars zelf.
Er zijn belangrijker dingen in de wereld. Indien die 5 mensen er 100-en of 1000-en toe aanzetten verzet te plegen, te betogen en weet ik veel, goed, dan wordt het tijd om dat in het journaal te brengen als een belangrijk nieuwsitem. Tot dan moeten journalisten zich met dringender zaken bezighouden.
Wereldnieuws was het zeker niet. En of het nu om 5 of 500 weigeraars gaat, maakt niet uit. Ze hebben zich te schikken net zoals andere religieuze ultras die menen uitzonderingsrechten te mogen puren uit hun geloof.
Oud 18 februari 2009, 12:51   #28
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
WOW maat! Die gast heeft echt hoerenchance gehad dat daar ordehandhavers ter plaatse waren.
Zoveel haat in de culturen, pffffffffff can't we all just get along?
Oud 18 februari 2009, 13:17   #29
ndob
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat was een mooi staaltje van misleiding van Freilich en jammer genoeg was er niemand om het te doorprikken... Die 50000 waarvan sprake is natuurlijk de hele joods-orthodoxe gemeenschap en niet het aantal immigranten (dat zullen er immers niet zoveel zijn). Degenen die hier al wonen, moeten vanzelfsprekend geen inburgeringscursus wonen, maar dat betekent niet dat zij niet er daarom niet dezelfde ideeën op nahouden. Het zijn immers rabbijnen van hier die beweren dat de cursus in strijd is met het geloof. En het is de joods-orthodoxe gemeenschap die vraagt om de cursus aan te passen (o.a. het apart lesgeven aan mannen en vrouwen,...). Maar om de één of andere reden mag daar niet over gesproken worden.
de laatste colleges zijn nu ook verplicht overgegaan op gemengd onderwijs, en nu gaan we het weer opnemen voor segregatie. Waarom? Omd�*t het andere culturen zijn?
ndob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be