![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een beetje kort door de bocht hé. Sommige mensen zullen dat er idd voor aangrijpen (zoals in deze thread), maar het onderwerp aansnijden impliceert dat niet. Overigens zijn de meerderheid van de orthodoxe-joden helemaal geen vreemdelingen natuurlijk en het gaat ook over een deel van hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, er woont een sekte van "die krulpijp-orthodoxen" in Antwerpen. Die wonen er al zo lang als ik me kan herinneren en bij mijn weten hebben die mensen nog nooit iemand lastiggevallen. Waarom dan zo'n uitdagende taal gebruiken?
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is krulpijp uitdagende taal? Is mise-en-plis en permanent ook uitdagende taal? Ik omschrijf ze gewoon met de meest opvallende uiterlijkheden waarmee zij zichzelf in de kijker zetten. Waarom zou het dan een probleem zijn dat bij naam te noemen? Volgens mij lopen er in Antwerpen meer dan 5 van rond. En ze mogen er al wonen sinds het stenen tijdperk en geen vlieg kwaad doen, dat neemt niet weg dat ze onder het mom van godsdienstvrijheid geen speciale inburgeringscursussen mogen eisen op maat van hun religieuze dogma's als homohaat en vrouwendiscriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
quote Volgens mij woont en een hele sekte van die krulpijp-orthodoxen in Antwerpen en die volgen hun religieuze boekskes en leiders tot op de letter. end quote "Volgens mij" lijkt zo'n beetje uw stopwoord te zijn. Kunt u ook duidelijk zeggen wanneer u hinder ondervonden hebt van deze mensen hun "homohaat en vrouwendiscriminatie"? Ik denk niet dat er veel gemeenschappen zijn in Antwerpen of heel België (en daar reken ik zelfs de autochtone bevolking bij) die minder last veroorzaken dan de joden.
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ging niet over de overlast die ze wel of niet veroorzaken, het ging om de onwil van sommigen om zich te schikken naar de inburgeringscursussen omdat de inhoud ingaat tegen hun geloof. Dat is uiteraard totaal onaanvaardbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn belangrijker dingen in de wereld. Indien die 5 mensen er 100-en of 1000-en toe aanzetten verzet te plegen, te betogen en weet ik veel, goed, dan wordt het tijd om dat in het journaal te brengen als een belangrijk nieuwsitem. Tot dan moeten journalisten zich met dringender zaken bezighouden.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoveel haat in de culturen, pffffffffff can't we all just get along? ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |