![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Tis daarom dat ze er alle buitenlanders in steken omdat de hollanders er niet in willen wonen...overpriced, zeer horig, en weinig gemeenschappelijke faciliteiten.
Ik ken die dingen. Ge wilt er niet in wonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze gaan studenten nu in containerkoten steken. Ze zouden beter het establishment van academisch Leuven in kattenkooien steken.
Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 7 februari 2009 om 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk had men de meest acute problemen (de recnte koude) willen opvangen door legerkazernes (die beschikken over grote woonblokken waar vroeger de dienstplichtigen in gestopt werden) open te stellen....
Snel kwam men tot de conclusie dat "arm" zijn ook betekent "vervoer-arm"...Het leger heeft in de meeste plaatsen al lang zijn oudheidkundige struktuur van "een kazerne voor een regiment in iedere stad "verlaten,kazernes bevinden zich bijlange niet in de steden,op de plaatsen waar daklozen leven... Sociale woonblokken blijken veelal "sociale vallen" te zi!jn.....met een opeenhoping van alle problemen krijg je onvermijdlijk een "aparte maatschappij",al snel gebaseerd op constante kloterij,diefstal,afpersing,nachtlawaai.Eigenlijk met nog minder gemeenschapszin als in een Vlaamse verkaveling van villaatjes met schaamhagen ertussen...In de "struggle for life" vechten de armsten nog het hardst van al en verwerven de sterksten onder hen een "uberstatus",de enige status die ze ooit zullen hebben ![]() Een "containerpark" dreigt dan ook een horizontaal "sociaal woonblok" te gaan worden... Zolang economische aktiviteiten waar ook laaggeschoolden aan kunnen deelnemen ge-exporteerd blijven heeft het allemaal geen zin.Als er te weinig werk is voor laaggeschoolde arbeiders,tegen een ordentelijk basisloon,moeten zelfs argumenten als "gebrek aan werkattitude" niet meer aangebracht worden.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 7 februari 2009 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Nederland, kocht men vroeger drijvende pantons op, men bouwde er een huisje in hout op en men had een woonboot. De armere mensen geraakten zo aan een woning en algauw lagen de kanalen er vol mee. Toen werd het een trend, je moet eens bezien wat zo een woonboot met ligplaats momenteel kost.
In België zal men zeer zeker problemen maken over staanplaatsen voor zulke (zee) container. Ik ben er van overtuigd dat men best een mooie goedkope woning kan bouwen met als basis zulk een container, maar men moet beschikken over grond om deze te zetten. Hoe zit het met je adres als je in zo een container woont. Ik had vroeger vier containers op een wei bij men paarden staan die ik ingericht had als stal, voeder-zadelkamer en de laatste als een soort buitenverblijfje met alles op en aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kontainers zijn goed om een kortere periode te overbruggen, of om vlug een bepaalde nood tijdelijk op te vangen.
Op langere termijn is het goedkoper om iets echt te bouwen. Zorg voor armen heeft daar verder dan dat geen fluit, maar dan ook geen fluit mee te maken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat haar personeel (onderzoekers) proberen dingen te verwezelijken die men eerst niet mogelijk achtte ? Dan is dat een gezonde instelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid verbiedt dat echter. Tjah.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
�* rato van duizend euro winst per stuk voor mijn risicokapitaal ![]() Alleen nog iemand vinden om er tennislessen te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het punt ik in mijn eerste post wou maken is dat de link tussen kontainerverblijven en armen een slechte link is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen, de containers waarover gesproken wordt, zijn geen zeecontainers, maar effectief woonblokkendozen/werfcontainers, zoals bijvoorbeeld De Meeuw verkoopt/verhuurt/least.
En , laat maar komen, ik wil er wel zo'n 2 naast elkaar in de tuin., een goeie vijverfolie erover, en daarop 15 cm grond. Plotseling 30m² werkplaats, en geen verlies aan tuin. Helaas mag dat niet van de overheid, ik mag de woning niet vergroten hier.
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Ze zijn ingericht zoals caravans in feite. Met de mogelijkheid stromend water en electriciteit te installeren natuurlijk . Men schuift ze inéén als blokkendozen, op gelijk welk stuk grond, en het is even snel verwijderd, om eventueel elders geplaatst te worden. Inderdaad veel gezonder als ouwe, verwaarloosde huizen, met nog loden waterleidingen, lood in de verf en asbest in de isolatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |