![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb van die testen gedaan maar die waren zo langdradig niet en herhaalden dezelfde vraag niet steeds. Bovendien waren ze toen een ietsje meer geïnteresseerd in de vragen waaruit blijkt dat ik een beetje normaal en logisch kon redeneren zonder me 100 keer na elkaar te vragen of ik mensen vertrouw en of ik mensen misbruik. Me dat 1 keertje vragen had volstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() http://www.bbc.co.uk/science/humanbo...x_cookie.shtml - 28k -
Brain sex ... Complete simple tasks to find out how your brain works |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat gaat nogal een thesis worden.
Iedereen kan die vragenlijst een onbeperkt aantal keren invullen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral bedankt dat je de moeite hebt genomen om aan mijn vragenlijst te beginnen. Het voorkomen van gelijkaardige vragen in persoonlijkheidsonderzoek is inderdaad iets waar veel mensen mee zitten. Het is echter zo dat het inbouwen van deze vragen verschillende doelstellingen heeft. Het geeft je de mogelijkheid om genuanceerd te antwoorden, ik krijg een beter en vollediger beeld van wat je juist bedoelt en ik krijg meer zekerheid dat mensen niet gewoon random antwoorden geven. Het zijn onder andere deze vragen die de kwaliteit van de vragenlijst en dus ook van de resultaten verhoogt, en waardoor deze zich onderscheidt van de huis-tuin en keuken "psychologische" testjes. Laatst gewijzigd door ynic : 8 februari 2009 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n vragenlijst via internet is niks waard. Weet jij veel wie je respondent is en of die de lijst correct invult. En hoe vaak. Waardeloos.
Bedrijfspsychologie zeg je? Heb jij dan nooit Methoden voor Sociaal-Wetenschappelijk Onderzoek gehad? edit: er komen vaak studenten op die manier vragenlijsten voorleggen. Is dat standaard geworden? Laatst gewijzigd door Txiki : 8 februari 2009 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sinds wanneer is kennis van de methoden van het sociaal-wetenschappelijk onderzoek een vereiste voor het behalen ener diploma?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, volledig mee akkoord, beste Geert. Maar wij hebben daar drie jaar aan een stuk theorie en werkcolleges over in sociale wetenschappen. Vandaar mijn vraag eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het niet kunnen - en ik ga toegeven dat ik geen kaas gegeten heb van statistiek en enquetes, dus ik spreek hier enkel uit het gevoel dat ik heb - dat als u 25 vraagjes had (met alle dubbeltjes eruit) ik meer tijd per vraag zou spenderen om erover na te denken om een naar eer en geweten degelijk antwoord te geven dan wanneer ik aankijk tegen een schier eindeloze pagina met zo'n 800 vragen waarvan ik na 400 vragen epilepsie krijg door een overdosis deja-vu? Tenslotte ben ik er aan begonnen om je te helpen. Het zou me puur tijdverlies lijken om pakweg 10 minuten vragen in random stijl te beantwoorden terwijl ik mijn mails nog moet afwerken en er zoveel lekkers op youtube te zien is. Ik druk me sterk uit en ik wens je alle geluk met de mensen die wel de complete lijst hebben afgewerkt en zeker met je doel om die informatie om te zetten in een degelijke thesis, maar het is zo maar een bedenking die ik maak. mvg, Jazeker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 februari 2009 om 15:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hint: un? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alé, mij niet gelaten natuurlijk. Een student moet ook maar roeien met de riemen die hij of zij heeft. Maar dat haalt wel al die theorie en werkcolleges onderuit. Vind ik toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou alleen wel willen dat ze het bondig houden. Geeft me meer tijd om na te denken over de vragen in plaats van wanhopig te worden omdat die pagina maar blijft duren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zat ergens een vraag in die ik verkeerd heb opgevat denk ik.