Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2009, 15:02   #21
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Wetten worden niet gemaakt of geschreven door advocaten (noch door rechters of magistraten), maar door uw vertegenwoordigers des volks.

Gelieve derhalve uw toorn te richten naar diegenen die u zelf, samen met de andere Belgen, hebt verkozen.
en wat zijn die volksvertegenwoordigers vooral? advokaten!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 15:02   #22
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wetten worden niet gemaakt of geschreven door advocaten (noch door rechters of magistraten), maar door uw vertegenwoordigers des volks.

Gelieve derhalve uw toorn te richten naar diegenen die u zelf, samen met de andere Belgen, hebt verkozen.
Daar en boven is de hele BTW mallemolen een Europees idee en niet een Belgisch.

Het is fundamenteel verkeerd dat de staat de burger opzadelt met innen en de verantwoordelijkheid van belastingen bij een groep handelaren en aannemers waar zij zelf geen vat op heeft. Elk zijn job.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 7 februari 2009 om 15:03.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 15:07   #23
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en wat zijn die volksvertegenwoordigers vooral? advokaten!
Ja, er zitten nogal wat mislukte advocaten in het parlement, dat is juist. Leterme, bijvoorbeeld.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 15:13   #24
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Zolang de staat het incasso-probleem van haar eigen belasting doorschuift naar de betrokkenen, moet je je voorzorgen nemen..
Laat ons beginnen bij het begin : de staat heeft 900.000 ambtenaren in dienst - betaald door u en ik - om net alle controles te doen om ZIJN inkomsten te verzekeren.

Als de staat het nu in de nek wil draaien van de burgers, schaf dan dat kostenverslindend onproductief overheidsapparaat gewoon af.

Met dat uitgespaarde geld kan dan tenminste werk gemaakt wordt van een gewaarborgd basisinkomen voor iedereen en de afschaffing van de belasting op arbeid. Dan heeft men ineens ook komaf gemaakt met het begrip 'zwart' geld en de nodige controles erop.

En zo is de cirkel rond
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 15:30   #25
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Laat ons beginnen bij het begin : de staat heeft 900.000 ambtenaren in dienst - betaald door u en ik - om net alle controles te doen om ZIJN inkomsten te verzekeren.

Als de staat het nu in de nek wil draaien van de burgers, schaf dan dat kostenverslindend onproductief overheidsapparaat gewoon af.

Met dat uitgespaarde geld kan dan tenminste werk gemaakt wordt van een gewaarborgd basisinkomen voor iedereen en de afschaffing van de belasting op arbeid. Dan heeft men ineens ook komaf gemaakt met het begrip 'zwart' geld en de nodige controles erop.

En zo is de cirkel rond
Die 900.000 werken niet bij de 'belastingen'. Ik denk dat er ongeveer 50.000 de klus moeten klaren.
Als jij het overheidsapparaat wil afschaffen om zijn kosten en inefficientie met welk geld ga je dan een basisinkomen betalen ?

Ik wil de job wel doen voor een procentje en een vereenvoudiging van de wetgeving. Veel lager dan de huidige kost met meer opbrengst. Kom daarna niet klagen dat het pijn doet.
Oud 7 februari 2009, 15:30   #26
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat kan je dus niet als bedrijf of privaatpersoon, want dat is schending van de private leefsfeer van die persoon of dat bedrijf.

De RSZ en fiscus mogen jou dus geen gegevens geven.

Je moet als bouwheer dus kunnen reuken of die persoon in orde en betrouwbaar is.

Als je met een bouwbedrijf werkt dat niet in orde is, kan je zelf veroordeeld worden wegens samenspannen in belasting en btw ontduiking.

De wetten zijn zodanig gemaakt dat je als kleine man steeds de pineut bent en vaderke staat steeds aan zijn geld geraakt, ookal moet jij als kleine man dat bedrag soms 3maal betalen, voor de staat zijn centen heeft.
Wil dat nu zeggen dat de fiscale administratie weet wie niet in orde is, maar u geen mogelijkheid biedt om het zelf ook te weten te komen.
Maar je bent wel wettelijk verplicht om het te weten en pro-actief een deel van de betalingen naar hen door te storten.
Zo'n wet kan toch nooit geldig zijn ? Dat zou zoiets zijn als een geheime lijst van wegen waar maar 50km/uur gereden mag worden, maar er staan geen verkeersborden langs de weg of andere indicaties, alleen maar flitspalen.

Als een parkeerboete ongeldig is omdat de parkeerwachter niet het recht heeft om verkeersborden na te pluizen, dan is dit toch even onuitvoerbaar zeker ?
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 15:30   #27
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

De dag dat ik voor een advokaat zou stemmen zal deze zijn waarop alzheimer zal hebben toegeslagen.

Ik leef echter met de sterke overtuiging dat we tegen dan (via een BROV) het numerus clausus op het aantal advokaten in de wetgevende en uitvoerende macht zullen hebben ingevoerd, nl. hun procentueel aandeel van de bevolking. Da's dus het huidige aantal gedeeld door 30.
Oud 7 februari 2009, 15:33   #28
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij het overheidsapparaat wil afschaffen om zijn kosten en inefficientie met welk geld ga je dan een basisinkomen betalen ?
met de TOEGEVOEGDE WAARDE en de BELASTING OP DE WINST van zelfstandigen, KMO's en bedrijven die geen lucht verzetten.
Oud 7 februari 2009, 15:38   #29
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wil dat nu zeggen dat de fiscale administratie weet wie niet in orde is, maar u geen mogelijkheid biedt om het zelf ook te weten te komen.
Maar je bent wel wettelijk verplicht om het te weten en pro-actief een deel van de betalingen naar hen door te storten.
Zo'n wet kan toch nooit geldig zijn ? Dat zou zoiets zijn als een geheime lijst van wegen waar maar 50km/uur gereden mag worden, maar er staan geen verkeersborden langs de weg of andere indicaties, alleen maar flitspalen.

Als een parkeerboete ongeldig is omdat de parkeerwachter niet het recht heeft om verkeersborden na te pluizen, dan is dit toch even onuitvoerbaar zeker ?
Deze regel geldt. Deze lijsten zijn publiek. Je kan per provincie de lijsten van de geregistreerde aannemers nakijken. Deze lijsten worden per trimester aangepast. Als je concurrentie hebt van sjoemelaars is dit interessante info.

mineco.fgov.be/organization_market/construction_quality/application/aannemer_nl.asp - 8k

Het zou eenvoudiger zijn dat elke aannemer bij elke offerte automatisch zijn registratie voegt of uitlegt waar dit kan gecontroleerd worden voor hij een werk aanvangt.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 7 februari 2009 om 15:40.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 15:38   #30
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
met de TOEGEVOEGDE WAARDE en de BELASTING OP DE WINST van zelfstandigen, KMO's en bedrijven die geen lucht verzetten.
Wie gaat die innen ?
Oud 7 februari 2009, 15:44   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Beter ware de oude stelregel: Schulden zijn haalbaar, niet draagbaar.
...
Ik vind die stelregel niet eerlijk genoeg.
Als ik een schuld heb, vb. bij mijn garagist: de afpsraak of de gewoonte is dat ik rustig de faktuur afwacht. Maar mocht hij die vergeten hebben, dan zal ik de volgende keer daar spontaan naar informeren.

Ik moet niets hebben dat mij niet toebehoort. Zo ben ik opgevoed.

En ik meende dat zulks tot de Vlaamse kultuur behoorde. (goede rekeningen maken goede vrienden)

(okee, ik zou niet weten waar ik zoiets zou moeten verrichten bij vadertje staat, maar ge begrijpt me toch wel.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 15:50   #32
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind die stelregel niet eerlijk genoeg.
Als ik een schuld heb, vb. bij mijn garagist: de afpsraak of de gewoonte is dat ik rustig de faktuur afwacht. Maar mocht hij die vergeten hebben, dan zal ik de volgende keer daar spontaan naar informeren.

Ik moet niets hebben dat mij niet toebehoort. Zo ben ik opgevoed.

En ik meende dat zulks tot de Vlaamse kultuur behoorde. (goede rekeningen maken goede vrienden)

(okee, ik zou niet weten waar ik zoiets zou moeten verrichten bij vadertje staat, maar ge begrijpt me toch wel.)
Herinner hem dat hij zijn schuld moet komen halen met zijn factuur.

Natuurlijk mag je geld 'brengen'. Maar hij mag dit niet eisen.
Oud 7 februari 2009, 17:03   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat kan je dus niet als bedrijf of privaatpersoon, want dat is schending van de private leefsfeer van die persoon of dat bedrijf.

De RSZ en fiscus mogen jou dus geen gegevens geven.

Je moet als bouwheer dus kunnen reuken of die persoon in orde en betrouwbaar is.

Als je met een bouwbedrijf werkt dat niet in orde is, kan je zelf veroordeeld worden wegens samenspannen in belasting en btw ontduiking.

De wetten zijn zodanig gemaakt dat je als kleine man steeds de pineut bent en vaderke staat steeds aan zijn geld geraakt, ookal moet jij als kleine man dat bedrag soms 3maal betalen, voor de staat zijn centen heeft.
Onzin! Een simpel mailtje en this geregeld.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 17:15   #34
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie gaat die innen ?
je schaft de belasting op arbeid af en dus is er ook geen belastingsaangifte meer. Bovendien bestaat hierdoor zwartwerk niet meer. En dus is er ook geen controle meer nodig.

Je compenseert die belasting door een (sociale) BTW op het verbruik, waarvoor we reeds de BTW-diensten hebben.

't Ware niet slecht als je eens het programma van Vivant ter hand nam
Oud 7 februari 2009, 17:16   #35
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Onzin! Een simpel mailtje en this geregeld.
'k Zal 't aan mijn grootmoemoe zeggen als haar WC nog eens verstopt is.
Oud 7 februari 2009, 17:33   #36
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
je schaft de belasting op arbeid af en dus is er ook geen belastingsaangifte meer. Bovendien bestaat hierdoor zwartwerk niet meer. En dus is er ook geen controle meer nodig.

Je compenseert die belasting door een (sociale) BTW op het verbruik, waarvoor we reeds de BTW-diensten hebben.

't Ware niet slecht als je eens het programma van Vivant ter hand nam
De BTW van Vivant moet ook gecontroleerd worden en geïnd. Ook hier is de handelaar en aannemer de tollenaar van de staat. Ook hier zal men frauderen en leveren zonder factuur (zonder btw dus zwart).

PS. Ik heb het Vivant programma wel degelijk gelezen. Ik heb wel een probleem met het Marxistische idee van de liberaal Duchatelet om iedereen iets te geven in de plaats dat iedereen moet presteren. Dit is voor een andere draad.
Oud 7 februari 2009, 17:43   #37
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
De BTW van Vivant moet ook gecontroleerd worden en geïnd. .
Je gaat toch niet beweren dat dat je extra controle personeel nodig hebt omdat
de BTW op een factuur dan bv 42 % is ipv 21 % ???

Oh, ik zie het : er dienen méér bollekes verschoven te worden in het telraam van de BTW-controleur ! Dat ik d�*�*r niet aan gedacht heb
Oud 7 februari 2009, 17:47   #38
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb wel een probleem met het Marxistische idee van de liberaal Duchatelet om iedereen iets te geven in de plaats dat iedereen moet presteren.
Dat iets is niet overweldigend veel (soort leefloon). Maar wie lui wil zijn k�*n dat dus. Dat is een basisrecht.
Wie hard wil werken daarentegen wordt ook meer beloond door het reduceren van de belasting op arbeid.

Vivant is rood + blauw + groen tegelijk. Je moet de kleuren alleen willen zién !
Oud 7 februari 2009, 18:01   #39
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Dat iets is niet overweldigend veel (soort leefloon). Maar wie lui wil zijn k�*n dat dus. Dat is een basisrecht.
Wie hard wil werken daarentegen wordt ook meer beloond door het reduceren van de belasting op arbeid.

Vivant is rood + blauw + groen tegelijk. Je moet de kleuren alleen willen zién !
Je hebt alle rechten om lui te zijn,....maar niet op mijn kosten. Je hebt niet het recht mij te pluimen. Ik heb een basisrecht van eigendom en behoud van de inkomsten van mijn arbeid. Daar blijf je van af.

Suggestie: zend alle principiële luieriken naar Cuba om onder de zon zitten niksen. Zij hebben ook een basisloontje zonder prestatiedwang.

Bij Vivant zie ik alleen gecamoufleerde marxisten.

Een discussie hier over is voor een andere keer. Doei.
Oud 7 februari 2009, 18:02   #40
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
De dag dat ik voor een advokaat zou stemmen zal deze zijn waarop alzheimer zal hebben toegeslagen.

Ik leef echter met de sterke overtuiging dat we tegen dan (via een BROV) het numerus clausus op het aantal advokaten in de wetgevende en uitvoerende macht zullen hebben ingevoerd, nl. hun procentueel aandeel van de bevolking. Da's dus het huidige aantal gedeeld door 30.
Hoop doet leven, Descartes Junior.

Waar de vele fils �* papa's d�*n heen moeten, is een raadsel. Ik vrees derhalve dat de gevestigde papa's in kamer en senaat uw streven niet delen.

Ik vrees evenzeer dat - zij het niet bij u - Alzheimer al lang alom heeft toegeslagen. Anders zaten we nu niet met dergelijk zootje in het parlement.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be